PDA

View Full Version : Beste volume pedaal in town?



the sure thing
26 januari 2011, 22:09
Ik ben op zoek naar een GOED volume-pedaal zonder compromissen. Hij dient aan het eind van de keten te staan (dus als laatste pedaal voordat het signaal de amp in gaat).

Is de BOSS FV-500L de beste, meest duurzame?

LikCharmant
27 januari 2011, 22:04
Ik zeg: ernie ball. Ik heb er een hoop versleten, maar EB is toch echt de beste.

WtrPlyr
27 januari 2011, 22:16
Ik heb de Boss FV-500H, vooral gekocht omdat je deze makkelijk zowel als volumepedaal als als expressiepedaal kunt gebruiken. Werkt prima alleen de sweep zou wat beter kunnen. Ben er tevreden over, zeker voor die prijs.

Een ander nadeel is dat hij errug groot is.

Bernardduur
27 januari 2011, 22:34
Ik vond de Ernie Ball erg vervelend...... vooral dat ie niet op 100% uitkwam (zowel boven als onderaan)....... irritant!

De 500 van Boss vond ik erg fragiel gebouwd vanbinnen...... ging bij mij ook kapot. De 300 daarentegen heb ik (2 stuks in totaal) al 3 jaar en die doen t nog steeds perfect. Wel de L versie btw.

Grote verschil tussen de 500 en de 300 is dat de 500 een (dubbele) potmeter heeft en dat de 300 een schuifweerstand heeft.

the sure thing
28 januari 2011, 21:35
Nou, aangezien weing mensen met opties komen :) en ik morgen een belangrijk optreden heb, heb ik de nieuwe DUNLOP volume pedaal gekocht:
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/dunlopvolumepedaal.jpg

Het is een onverwoestbaar, groot en zwaar pedaal. Zeer evenwichtige volume toe/afnames. De torque (weerstand) is in te stellen. Gisteren nog uitgebreid getest en waar ik vooral ook blij mee ben is dat het op geen enkele manier de toon "aantast". Zelfs met koptelefoon gehoord en het pedaal snoept er niets vanaf. Het maximale volume is ook echt het maximaal (haalbare) volume. Ik ben er blij mee, maar mijn pedalboard is wel gelijk een kilo zwaarder :(. Echt een beest van een pedaal!

The Unforgiven
29 januari 2011, 00:47
Ik ben er blij mee, maar mijn pedalboard is wel gelijk een kilo zwaarder :(.

Zolang je niet met je pedalboard op je rug rond rent over het podium zie ik het probleem niet, veel plezier met je aankoop!

the sure thing
29 januari 2011, 08:20
Zolang je niet met je pedalboard op je rug rond rent over het podium zie ik het probleem niet, veel plezier met je aankoop!LOL

Maarre.... eer dat ding op het podium ligt, sjouwen enzo... dat is het deel waar ik niet blij van wordt :(

Spotvogel
8 februari 2011, 14:03
Weet iemand of ik met een line-selector de volumepedaal van vóór de OD's en distortions naar erachter kan schakelen? In de eerste positie kun je dan de gain regelen, in de tweede (met een delay bijvoorbeeld) swelling... Of is dat iets te ambitieus?

muziekschuur
8 februari 2011, 14:48
Ik zag laatst zo'n mini wah pedaal. Is er ook zoiets als volume pedaal? Dus wel robust maar een halve kilo lichter zeg maar? Ik heb een Vox Wah. En een goedkoop volume pedaal als effectpedaal, maar iets kleiner zou me ruimte opleveren op m'n pedalenbordje...

Tristan
8 februari 2011, 15:06
Weet iemand of ik met een line-selector de volumepedaal van vóór de OD's en distortions naar erachter kan schakelen? In de eerste positie kun je dan de gain regelen, in de tweede (met een delay bijvoorbeeld) swelling... Of is dat iets te ambitieus?

Het maakt niet zo'n verschil eigenlijk, ik vind zelf met swells het volumepedaal voor de drives een betere plaats.

onrust nv
8 februari 2011, 15:52
Morley daar zit geen potmeter in dus geen slijtage.

Einzeln
8 februari 2011, 16:20
Het maakt niet zo'n verschil eigenlijk, ik vind zelf met swells het volumepedaal voor de drives een betere plaats.
Zou toch wel verschil moeten uitmaken? Kun je niet opcleanen met volumepedaal voor de drive?

Tristan
8 februari 2011, 17:52
Dat klopt, en omdat ik dat erg handig vind en swells wat mij betreft ook beter uit de verf komen met het volumepedaal voor de drives is dat waar bij mij het volumepedaal in de keten staat.

apekop
8 februari 2011, 19:47
Ik heb zelf een Boss FV-50L en een FV500L gehad. Beide prima pedalen.
De FV500 is wat robuster en lomper. Ik heb het idee dat ik met de FV 50 nog wat beter en sneller kon bewegen.

Voor swells wordt het volume pedaal normaal gesproken na de drive en voor de delay gezet. Zo heeft het volume pedaal geen invloed op de mate van drive, wat de meeste preferen (niet iedereen dus). Als je de mate van drive wil bedienen zoals met de volumeknop van je gitaar moet je hem voor de drive zetten, maar dan moet je de H versie hebben.

morris
22 februari 2011, 13:14
Ik heb zelf een Boss FV-50L en een FV500L gehad. Beide prima pedalen.
De FV500 is wat robuster en lomper. Ik heb het idee dat ik met de FV 50 nog wat beter en sneller kon bewegen.

Voor swells wordt het volume pedaal normaal gesproken na de drive en voor de delay gezet. Zo heeft het volume pedaal geen invloed op de mate van drive, wat de meeste preferen (niet iedereen dus). Als je de mate van drive wil bedienen zoals met de volumeknop van je gitaar moet je hem voor de drive zetten, maar dan moet je de H versie hebben.

Wanneer en waarom kies je eigenlijk voor de H of de L versie? In mijn board ga ik eerst in een wah -> buffer -> volumepedaal -> OD en andere pedals -> linedriver -> amp. Wat zou dan de beste keuze zijn, de H of de L?

Morris

Jorisch
22 februari 2011, 19:43
misschien te simpel gedacht maar voor je gain regeling kan je toch gewoon je volume van je gitaar gebruiken? dan kan dat volumepedaal lekker na je dirtpedaaltjes

Einzeln
22 februari 2011, 21:03
misschien te simpel gedacht maar voor je gain regeling kan je toch gewoon je volume van je gitaar gebruiken? dan kan dat volumepedaal lekker na je dirtpedaaltjes

Ik ben niet zo handig daarmee. Ik vind dus dat cut-pedaal (dat bekt lekker) Dirk-Hendrik ook wel wat.
http://www.dirk-hendrik.com/luca.html

apekop
23 februari 2011, 09:11
Wanneer en waarom kies je eigenlijk voor de H of de L versie? In mijn board ga ik eerst in een wah -> buffer -> volumepedaal -> OD en andere pedals -> linedriver -> amp. Wat zou dan de beste keuze zijn, de H of de L?

Morris

als het volumepedaal als eerste in de keten staat moet je de H versie hebben,
staat hij achter een gebufferd pedaal moet je de L versie hebben.
Dus in jou geval de L

morris
23 februari 2011, 19:42
als het volumepedaal als eerste in de keten staat moet je de H versie hebben,
staat hij achter een gebufferd pedaal moet je de L versie hebben.
Dus in jou geval de L

Ah, Ik vat 'em ;-) Thanks!

Morris