PDA

View Full Version : 30+ overdrive shootout



Mitch
26 januari 2011, 21:52
Ik ben er normaal niet zo'n fan van om blind een filmpje van een ander forum af te halen en hier een zelfde topic te starten, maar deze is 't absoluut waard.
Mega drive shootout (http://www.youtube.com/watch?v=WuTt8YFblcE)
Prachtige video, waarvan ik met name de introductie wil benadrukken. Normaal gesproken zul je misschien door het intropraatje heen zappen, maar deze gast relativeert uitstekend al hetgeen daarna volgt. niet ieder pedaal klinkt geweldig in combinatie met deze gitaar of deze amp maar je moet wat. Hulde voor zoveel gezond verstand.

marc_o
26 januari 2011, 22:51
Goede video inderdaad, en je kunt niet meer verwachten, dus erg goed gedaan...ben wel benieuwd naar de nieuwe Klon...

Mitch
26 januari 2011, 23:35
Duidelijk andere voicing, dat verbaasde me wel. Ik dacht dat er eigenlijk alleen een ander gevormd pedaal kwam met standaard center negative 9V aanlsuiting etc, maar het is duidelijk dat er een nieuw pedaal is gemaakt. Ben wel benieuwd of -ie nu alleen die gaat voeren of beide versies.

Pepe
27 januari 2011, 00:14
Hij is al een jaar geleden gestopt met de produktie van de Centaur.
Ik vond dat een grappige move. Meestal breidt men uit of stopt de produktie pas als de opvolger in de schappen ligt. Maar marketing technisch lijkt het niet slecht af te lopen.

Ik moet zeggen, het lijkt toch veel op mekaar die bakkies als je niet zelf speelt. Ik vond de Ibanezen en Boss de minste, de Fulltones bleven goed overeind, de Klons als verwacht, de Xotics vielen beetje tegen..
De Budda leek wat dunnetjes maar "harmonisch dun", in het echt heeft ie een goeie "amp" feel.

tillens
27 januari 2011, 00:56
Te gek... Te focking gek! Vind de nieuwe Klon echt heel cool, heeft misschien net dat beetje extra gain wat het origineel mist... de Rockbox Boiling Point staat nu ook mijn lijst erg cool..
Viel me overigens op dat door mijn laptop, eea wel erg veel het zelfde klinkt... is het dan toch dat 99% van de pedalen gewoon het zelfde is...

Goede geluiden gehoord, erg vet!

Tristan
27 januari 2011, 01:19
Tja, ik zou het ook relativeren als ik uit vrijwel geen enkel pedaal een fatsoenlijke sound had gekregen, echt alles lijkt hier wel spikey en/of modderig te klinken.
De Rockbox Boiling Point lijkt mij ook te gek, ik heb er al een aantal goede demo's van gehoord (veel, veel beter dan deze).

tillens
27 januari 2011, 01:26
Tja, ik zou het ook relativeren als ik uit vrijwel geen enkel pedaal een fatsoenlijke sound had gekregen, echt alles lijkt hier wel spikey en/of modderig te klinken.
De Rockbox Boiling Point lijkt mij ook te gek, ik heb er al een aantal goede demo's van gehoord (veel, veel beter dan deze).

@ Tristan, eh ik heb alleen geluisterd, en geef aan dat mijn laptop niet de beste speakers heeft maar dat ik het erg in de zelfde ri vind klinken, als ik heel eerlijk ben... of bedoel je de speler?

Tristan
27 januari 2011, 01:51
Ik bedoel de sound, veel van hetzelfde inderdaad.
Die gast heeft volgens mij een voorkeur voor een behoorlijk spikey/trebly/krasserige sound, dat veel pedalen daarnaast nog steeds modderig/ongedefinieerd/fuzzy klinken verbaast me des te meer.

Overigens kan een gedeelte van die sound misschien wel komen door zijn Tele, Tele's met rosewood toets hebben wel vaker zo'n spikey midhoog rond de 3k ofzo en dan wat ballen in het midlaag wat er door veel van die pedalen uit lijkt te komen als modderigheid, een Ribbon mike helpt wat dat betreft natuurlijk ook niet.

Nou ja, laat ik het zo zeggen, geen van de sounds zou wat mij betreft de moeite van het recorden waard zijn, het is het gewoon echt totaal niet.

Hij heeft ook nog een delay shootout op zijn page staan, net zo bagger, hij presteert het daar zelfs om de Deluxe Memory Man als een van de slechtste te laten klinken, dat vind ik wel heel erg knap.

Nielsje
27 januari 2011, 02:24
Whehehe, bij het zien van de topictitel dacht ik even dat Mitch een meeting wilde organiseren waar alleen 30 plussers welkom waren :D
Zal morgen eens luisteren.

jaywalker
27 januari 2011, 03:27
dat dacht ik ook al. Ouwe lullen meeting, mij niet gezien:)

Dirk_Hendrik
27 januari 2011, 08:55
Op zich geen slecht idee. Een meeting/shootout zonder achtergrondruis op 11.

schizo910
27 januari 2011, 09:34
op zich geen slecht idee. Een meeting/shootout zonder achtergrondruis op 11.

+ 1
..........

beruk
27 januari 2011, 09:37
Ik regel de locatie (http://www.rosaspierhuis.nl/). Vast een uitstekende acoustiek!
Het filmpje ga ik vanavond kijken (stiekum ook al jaren op zoek maar geen zin om van de ene naar de andere pendaal te shoppen).

Kim Wilson
27 januari 2011, 09:59
Ik dacht al dat Mitch het initiatief genomen had voor de overdrive-meeting die ik nog altijd een keer moet organiseren. Maar helaas, het zal wel weer bij mij vandaan moeten komen...

:D

zoon van Piet
27 januari 2011, 10:09
ouwelullenmeeting! dat klinkt goed! daar zitten we met zn allen op te wachten!

marc_o
27 januari 2011, 10:10
Op zich geen slecht idee. Een meeting/shootout zonder achtergrondruis op 11.


Wat een verademing moet dat zijn!!! Let's do it! :ok:

Mitch
27 januari 2011, 10:45
Nog even over de sound: ik heb tweeweg oordopjes die ik normaal voor in-ear gebruik en die zijn super gedefinieerd. Daar klonken de pedalen allemaal duidelijk anders. Oké, er zijn een paar kampen, da's duidelijk. Iets meer in de TS hoek, iets korreliger, meer nadruk op hoog, meer nadruk op midlaag etc. Maar met een goeie set hoor je veel verschil.
De pedalen die ik ken herkende ik wel als 'ja zo klinkt het ongeveer' maar het is inderdaad een wat specifiek setup.
Die delay shootout vond ik niet zo heel erg bagger, maar wel veel te simpel opgezet. Was zeker een gemiste kans.

marc_o
27 januari 2011, 10:49
We weten allemaal hoe het is om zelfs op een meeting genoeg van je favoriete overdrive te laten horen, zelfs als ie op je eigen setup staat te ronken, laat staan 30 kastjes binnen 30 minuten...prima gedaan hoor, het gaat maar om het idee.

E-J
27 januari 2011, 11:49
Op mijn twee speakertjes vind ik de Klon als enige eigenlijk echt mooi transparant klinken, veel klinken toch tamelijk donker of juist te pinnig. De Basic Audio Futureman is net wat anders, mooi laag. Straks nog even luisteren met een koptelefoon...

Heibel
27 januari 2011, 12:07
Super filmpje Mitch! Vanmorgen even met koptelefoon geluisterd en wat me vooral opvalt is hoe de verschillende pedalen uitsterven, de decay (of hoe je 't wilt noemen..). Sommigen sterven heel mooi harmonisch uit, terwijl anderen 'n beetje korrelig na pruttelen. Een echte buizenoverdrive heeft voor mij dat 1e en ik hou voornamelijk van pedaaltjes die dat gevoel kunnen benaderen.

Daarnaast viel me op dat bij de complexere akkoorden (vóór de solo riedel) je goed kunt horen wat de harmonische capaciteiten zijn. Eigenlijk vond ik de Boss daarmee misschien nog wel 't mooiste ;-) Die was prachtig in balans..

Michael AE
27 januari 2011, 16:08
De verschillen tussen de pedalen zijn inderdaad wel duidelijk hoor, maar ik begrijp Tristan ook wel.

Het is natuurlijk een smaakkwestie en voor een shootout zijn de verschillen het belangrijkste, maar ik vond persoonlijk de basissound al helemaal niks en er zat niet 1 pedaal tussen dat ik goed vond klinken, terwijl ik er een aantal in het eggie gehoord heb die ik zeker wel goed vond.

Ik vind het echter wel een interessant filmpje en er zitten een aantal pedalen tussen die ik nog wel eens in het echt horen wil.

dml
27 januari 2011, 16:10
Nu moeten ze dezelfde shootout doen maar dan met complete band, ben benieuwd wat er dan overblijft van die verschillen.

Mitch
27 januari 2011, 19:19
Super filmpje Mitch! Vanmorgen even met koptelefoon geluisterd en wat me vooral opvalt is hoe de verschillende pedalen uitsterven, de decay (of hoe je 't wilt noemen..). Sommigen sterven heel mooi harmonisch uit, terwijl anderen 'n beetje korrelig na pruttelen. Een echte buizenoverdrive heeft voor mij dat 1e en ik hou voornamelijk van pedaaltjes die dat gevoel kunnen benaderen.

Daarnaast viel me op dat bij de complexere akkoorden (vóór de solo riedel) je goed kunt horen wat de harmonische capaciteiten zijn. Eigenlijk vond ik de Boss daarmee misschien nog wel 't mooiste ;-) Die was prachtig in balans..

Yep, volledig eens met beide. De decay was soms echt fuzzy.
De complexere akkoorden vond ik erg goed gekozen. Bij de ene drive hoor je dan duidelijk nadruk op de hogere of juist de lagere noten en een heel enkele keer een prachtig evenwichtige sound.

Dirk_Hendrik
27 januari 2011, 20:40
Nu moeten ze dezelfde shootout doen maar dan met complete band, ben benieuwd wat er dan overblijft van die verschillen.

Dank. U zei het al. Hoef ik het niet eens meer te denken. Lekker rustig!

Tristan
27 januari 2011, 23:57
@Michael AE:
Haha, ja dat was precies wat ik ook dacht, alleen omschrijf jij het beter. :D

@Mitch & Heibel:
Dat verschillend uitsterven (de een lelijk en de ander mooi) viel mij ook wel op, maar de balans tussen laag en hoog lijkt volgens mij bij bijna geen enkel pedaal te kloppen omdat die gast er de hele tijd teveel hoog indraait.

DemolitionColorScheme
28 januari 2011, 11:20
Super filmpje Mitch! Vanmorgen even met koptelefoon geluisterd en wat me vooral opvalt is hoe de verschillende pedalen uitsterven, de decay (of hoe je 't wilt noemen..). Sommigen sterven heel mooi harmonisch uit, terwijl anderen 'n beetje korrelig na pruttelen. Een echte buizenoverdrive heeft voor mij dat 1e en ik hou voornamelijk van pedaaltjes die dat gevoel kunnen benaderen.
Precies. Dit is ook vaak waar ik het meeste naar luister.