PDA

View Full Version : RMC3 wah probleempjes



Nielsje
26 januari 2011, 21:42
Paar kleine probleempjes, wellicht kunnen jullie me helpen:

* m'n RMC3 bromt als een malle op m'n nieuwe pedaltrain :( De adapters (godlyke, EHX) zitten helemaal aan de ene zijde, de wah aan de andere zijde. Ik vermoed dat de pedaltrain de brom 'geleidt'. heeft een van jullie dit ook wel eens gehad, en verholpen? Extra stuk blik, andere voeding, andere wah?

* Om een of andere reden krijg ik m'n wah niet clean, er komt altijd een beetje een randje bij, wat overdrive. De input gain terug draaien resulteert in minder oversturing, maar het wahwah is dan ook wel weg. Zal hem zo even openschroeven voor de huidige instellingen. Het is niet zo dat m'n gitaren bijzonder vele output hebben, ik speel alleen met strats over het ding, zonder noemenswaardige highoutput pups. Wat gebruiken jullie voor een beetje funky geluid?

Thiez
26 januari 2011, 21:46
Ik heb de brom ook welleens in mijn pedalcase. Wanneer ik dan de wah iets verzet is het vaak weg. Geen idee waar het aan ligt maar het is in ieder geval iets wat stoort op je wah.

De gain vind ik ook een minpuntje aan de RMC3. Je kunt de input gain iets terugdraaien (niet helemaal dicht) dan heb je wel lekker funky sound. Ook kun je expirimenteren met je lows en mids. Dit doet veel met je sound. Zonder mids heb je ook minder wah dan dat je hem helemaal open zet. Heb je dat blad erbij met standaart presets?

jero
26 januari 2011, 21:57
Vraag even aan de bouwer, heeft mij in het verleden ook erg goed en snel geholpen met mijn RMC3

Nielsje
26 januari 2011, 22:01
Goed plan, ik heb ook af en toe een naar kraakje d'r in zitten. Live niet hinderlijk, thuis wel. Ik heb ook het idee dat de brom wat heftiger is als er meerdere pedalen aan de daisy zitten, maar daar kan ik op het moment niets zinnigs over zeggen.
Blad met settings heb ik niet, maar ooit wel een keer gevonden online, en van daaruit een beetje gaan tweaken.

Settings:
low 1 uur
mid 1 uur
q 1~2 uur
vol 1~2 uur
VR21 9 uur
dip 567 aan
c18 soldeer richting batterij
c19 soldeer naar voren.

Nielsje
4 februari 2011, 12:55
Goed, inmiddels gemaild met Geoffrey, en zoals verwacht een snelle reactie gekregen. Hij heeft een workaround toegemaild (5 pagina's pdf met veel foto's enzo), met een beetje rerouten, betere aarding e.d. Dan zou ik de VR21 potmeter gewoon op 12 uur kunnen zetten. Verder heeft 'ie het in z'n mail over het vervangen van de inductor door de rode fasel spoel van Dunlop. Die zal dan wel een betere afscherming hebben, denk ik.

Iemand daar ervaring mee? Qua klank verschillen?
De andere mods ga ik binnenkort eens doen, dat is zo gebeurd.
Bij interesse in de workaround, stuur me een pm met je mailadres, dan mail ik hem door.

Goede hulp zo!