PDA

View Full Version : Wat zoek ik?



.slash.
26 januari 2011, 19:07
Hallo allemaal,

Na goed advies heb ik besloten eerst een nieuwe versterker te kopen ipv een nieuwe gitaar, voor de Beatles/Blues/Rock.

Uiteraard moet het wel betaalbaar zijn.
Ik zou het liefst een mooie stack hebben!

nou heb ik dit tot nu toe (op thomann) gezien binnen mijn budget!

Vox ac4tch head 215 euro
Epi Valve jr. head 108 euro
Epi valve sr. Head 219 euro
Harley benton Ga5h head+Gv112v cabinet 163 euro

Cabinets:

Bugera 4x12h bk cabinet 185 euro
Vox V112nt Cabinet 175 euro
Vox V112tv cabinet 175 euro
Ibanez Tsa 112C 169 euro


Nou weet ik vrij weinig van wattages, maar het mag niet te hard zijn voor de buren, maar wel lekker hard kunnen!

Momenteel heb ik een lullig Crate profiler series ampje dus ik zoek wat leukers.

Nou ga ik ook ffe de homo uithangen, want ik vind dat het wel een beetje bij elkaar moet passen.

Het lijkt mij dat die HB weinig goeds is, en dat geldt vast ook voor de epi valve jr. met maar een knop!

zelf vind ik de vox112nt cabinet wel gaaf, maar past die ook een beetje bij de Epi valve sr.


Ik wil graag advies over welke amps geschikt zijn voor een warm buizensoundje, maar ook voor een crunchy blues sound!


Mvg Slash

toneblo
26 januari 2011, 19:10
Fender hotrod series of tweed series..
Marshall bluesbreaker, class 5, jcm 800

Zo maar wat ideeen.
Plug in en beoordeel zelf.:ok:

LesPaul1612
26 januari 2011, 19:29
Vox heeft twee geinige versterkertjes; namelijk de VOX AC4TV en de Vox Lil Night train. Ik heb ze allebei eens geprobeerd en ze klinken allebei echt super vet, vooral de lil nighttrain. Daarnaast is de lil night train ook nog eens een stack:ok:.

lollol
26 januari 2011, 19:51
Ik zou niet voor een stack gaan, in dat budget zijn er veel betere combo's te vinden.

En anders zou ik zoiezo een Harley Benton Vintage cabinet met 2 V30's nemen:ok:

.slash.
26 januari 2011, 19:57
oke bedankt voor de reacties, ik zag net ook de Marshall MG15FXMS stack vrr 300 zoveel op Thomann, die lil night train klinkt wel vet op youtube!

lollol
26 januari 2011, 20:18
Marshall MG's zijn niet bepaald goed, zeker niet voor jouw genre.
Ik zou zoiezo voor een buizenversterker gaan;)

.slash.
26 januari 2011, 20:36
oke, buizen hebben toch ook wel een warmere sound

RoelSmoel
26 januari 2011, 20:40
oke, buizen hebben toch ook wel een warmere sound

Nee. Niet altijd.

Jasper.
26 januari 2011, 20:48
Ik weet niet hoe hard het moet kunnen? Aan je eigen ideen neem ik aan dat het gewoon voor in de slaapkamer is?

Misschien een Blackstar HT-5 of HT1 combo of stackje? Denk dat die wel aardig allround zijn.

Willem76
26 januari 2011, 21:10
Blackstar is zeker een goede optie. Die lil nighttrain ken ik nog niet, heb wel eens over de ´gewone´ nighttrain gespeeld en vond hem erg goed.

Wel eens aan een tweedehandsje gedacht? Voor rond de 400 moet je een leuke JCM buizencombo kunnen scoren op MP. Harley Benton/Epiphone ziet er leuk uit maar qua sound vind ik het 3x niks, ga gewoon eens wat uitproberen.

Met een 5-15 watt buizentopje heb je voor thuis meer dan voldoende maar in een band (mocht je hem daarvoor willen gaan gebruiken) ga je het daar niet mee redden.

.slash.
26 januari 2011, 21:12
ik zal die ook even bekijken, toch ben ik stieken wel helemaal weg van die Marshall:soinnocent:

lollol
26 januari 2011, 21:19
ik zal die ook even bekijken, toch ben ik stieken wel helemaal weg van die Marshall:soinnocent:

Welke? die MG?

JohnLord
26 januari 2011, 21:24
ik zal die ook even bekijken, toch ben ik stieken wel helemaal weg van die Marshall:soinnocent:

Wacht maar tot je die gehoord hebt.... Er zijn voor hetzelfde geld véél betere en het zal je geen moeite kosten die te vinden.

Willem76
26 januari 2011, 21:32
Wacht maar tot je die gehoord hebt.... Er zijn voor hetzelfde geld véél betere en het zal je geen moeite kosten die te vinden.

+1

Sluit ik me volledig bij aan.

Tankman
26 januari 2011, 21:35
Wacht maar tot je die gehoord hebt.... Er zijn voor hetzelfde geld véél betere en het zal je geen moeite kosten die te vinden.


+1

Sluit ik me volledig bij aan.

En hierbij ik ook. Er zijn forumleden die hem geweldig vinden. Ik vind het een barrel.

.slash.
26 januari 2011, 21:46
dan moet ik het hier ook wel mee eens zijn!

die Blackheart little giant oogt wel mooi, maar hoe die klinkt op clean voor Beatle style?

Verder nog goede heads???

stikel
26 januari 2011, 21:52
Dit wat misschien met ingebouwde Tube Screamert. Ik zie ze hier eigenlijk nooit voorbij komen. Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd (voor erbij).

http://www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=1704&ccSID=526609ccb5e42a431d4656ac725b5889

IN GEEN GEVAL DE MARSHALL DIE JIJ NOEMT :stop:.

Willem76
26 januari 2011, 21:55
http://www.youtube.com/watch?v=JElhF57WaBI

De Balckheart zit er ook tussen, lijkt me niet verkeerd...

Tankman
26 januari 2011, 22:01
Dit wat misschien met ingebouwde Tube Screamert. Ik zie ze hier eigenlijk nooit voorbij komen. Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd (voor erbij).

http://www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=1704&ccSID=526609ccb5e42a431d4656ac725b5889

IN GEEN GEVAL DE MARSHALL DIE JIJ NOEMT :stop:.

Die Tubescreamer Amp leek mij ook wel erg interessant. Lijkt me geinig speelgoed.

.slash.
27 januari 2011, 07:40
haha, ziet er ook wel tof uit+tubescreamer=leuk?

Rembull1980
27 januari 2011, 09:47
kijk eens naar de Engater Tweaker.. aan je naam te zien heb je een voorkeur voor een bepaald geluid. Marshall is ook erg vet vind ik zelf, class 5 met een lekkere Tonebone klinkt ook als een malle. Vox moet je ding zijn.. vind ze zelf erg dun klinken ivm de Marshalls.

Maar goed.. luister zelf en oordeel niet op youtube.. deed ik eerst ook totdat het geluid in werkelijkheid heel anders klinkt dan wat het op youtube is/was.

kidrock
27 januari 2011, 12:37
Houd er wel rekening mee dat sommige buizen bakken pas lekker klinken als je ze open draai en niet zo geschikt zijn voor op de slaap kamer. Mits ze een goed werkende MV hebben. Daarentegen zal bijv. een Blackstar HT-5 goed geschikt zijn voor thuis, maar voor band repetities & optreden tekort schieten. Het blijft vaak een compromis.

Trouwens... ik zou zelf nooit blind een amp online bestellen, maar eerst de nodige uurtjes allerlei amps gaan testen bij jou (liefst groot met veel keuze) plaatselijke muziek winkel zodat je een beter beeld krijgt van welke amp het beste bij je past.

Veel succes! :rockon:

.slash.
27 januari 2011, 16:20
ik denk dat ik ffe ga testen bij feedback binnenkort!
zelf vind ik tot dusver de nighttrain met combo wel heel erg mooi en goed klinken (op youtube).

maar hij lijkt me alleen een beejte onpraktisch met maar 4 draaiknoppen!

De V
27 januari 2011, 16:24
maar hij lijkt me alleen een beejte onpraktisch met maar 4 draaiknoppen!
Het gaat er om wat je met die knoppen kan, niet hoeveel het er zijn;)

.slash.
27 januari 2011, 22:06
da's waar!

op mp zie ik nu een setje staan epi valve sr.+cabinet!

btw op feedback hebben ze de lil' nightrain samen met het cabinet voor 295,- maar in het tekstje staat dat het cabinet een 1x12 speaker heeft terwijl degene die je er normaal bijkrijgt 1x10 is, is dit dat een typfout?

muziekschuur
27 januari 2011, 22:14
Slash,

Je hebt nog geen referentiepunten. (Als ik zo vrij mag zijn). Ik zou eerst een Fender vol buizen, Marshall vol buizen en een Vox vol buizen bespelen. En dan je bevindingen in dit draadje posten. Vertel ons dan eens wat je ervan vond.

Fender Hot Rot deluxe (overal te vinden)
Marshall Modern Vintage (of iets anders maar vergelijkbaar)
Vox AC15 of AC30.

Van daar uit kunnen veel mensen je verder helpen... Het is echt belangrijk dat je die zelf eerst bespeelt voor een beeld.

geert1976
27 januari 2011, 22:21
Ik weet niet hoe hard het moet kunnen? Aan je eigen ideen neem ik aan dat het gewoon voor in de slaapkamer is?

Misschien een Blackstar HT-5 of HT1 combo of stackje? Denk dat die wel aardig allround zijn.

Nee


Blackstar is zeker een goede optie. Die lil nighttrain ken ik nog niet, heb wel eens over de ´gewone´ nighttrain gespeeld en vond hem erg goed.

Wel eens aan een tweedehandsje gedacht? Voor rond de 400 moet je een leuke JCM buizencombo kunnen scoren op MP. Harley Benton/Epiphone ziet er leuk uit maar qua sound vind ik het 3x niks, ga gewoon eens wat uitproberen.

Met een 5-15 watt buizentopje heb je voor thuis meer dan voldoende maar in een band (mocht je hem daarvoor willen gaan gebruiken) ga je het daar niet mee redden.

Nee

TS wil Beatles, Blues en normale rock spelen.

Moet goed van geluid zijn en goed op pedalen reageren en thuis te hanteren zijn dus.........

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-117.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-118.jpg

Juist een 70's Fender Champ.

6 watt vol buizen, op laag volume goed te hanteren, reageert lekker op pedalen, waardevast en heerlijke sound:ok:

En nee, die van mij krijg je niet.

1971Ad
28 januari 2011, 07:19
Zou voor je budget inderdaad zelf niet voor een stack gaan. Maar er zijn mooie combo's te krijgen rond je budget.

Voor de sound die je wil zou ik zelf inderdaad voor een buis gaan. Heb zelf sinds korte tijd een Fender Super Champ XD. Mooi warm buizen geluid icm diverse modeling mogelijkheden (tweed, Bassman, Jazzmaster etc.), reverb, delay etc. Ik vind het zelf een heel veelzijdige versteker. Zou deze zeker eens proberen.

Rembull1980
28 januari 2011, 10:20
Wat een mooie amp is dat geert. :ok:

Hoewel ik verliefd ben op deze waar ik ook enorm veel Blues mee speel icm een Les Paul. Sweeeeet!
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/110487/2/Marshall-Class-5.jpg

den titten
28 januari 2011, 13:54
Rembull1980, wa voor en beest is dat ? Type marschal ? Mooi ding, ben ik nog niet tegengekomen op mijn zoektocht naar betere versterker...

lollol
28 januari 2011, 14:44
Marshall Class 5;)

Exi
28 januari 2011, 15:12
Jup en er komen ook een head versie en een Mk2 (verbeterde) combo van uit.
Ik vind het zelf ook een van de meest good looking kleine buizenampjes (alhoewel: klein klinken doet ie niet).:lovelove:

@TS: Kijk eens naar de versterkers waar je helden in deze genres op spelen. Dat help in ieder geval een beeld te vormen naar welke type versterker je op zoek bent. En vooral zelf testen.
Edit: Die tip van Geert is ook niet slecht trouwens.

Rembull1980
28 januari 2011, 15:49
Rembull1980, wa voor en beest is dat ? Type marschal ? Mooi ding, ben ik nog niet tegengekomen op mijn zoektocht naar betere versterker...

Zoals lollol aangeeft is het inderdaad een Marshall Class 5 (5 watt buizenversterker). Erg geschikt voor Blues.
Ik heb het icm Radial Tonebone Classic. Zag toevallig dat Rockpalace ze in de reclame heeft... scheelt weer wat geld ;)

http://lh3.ggpht.com/_dIUK3q1pSBQ/TULYYwrVpGI/AAAAAAAAAEk/ZvEl813rUFA/s720/IMAG0066.jpg

.slash.
28 januari 2011, 16:34
bedankt allemaal voor de waardevolle reacties:cheerup:

die marshall is gaaf en die fender ownt ook wel!

ik zal inderdaad even kijken waar al mijn 'helden' op spelen, dat zal wel helpen!
en nog even goed kijken wat ik nou precies wil.:supercool:

maar toch:

Wat vinden jullie goede huis-tuin en keuken versterkers
die niet meer dan 300 kosten (tweedehands)