PDA

View Full Version : Ffkes voorstellen!



vormgevers
26 januari 2011, 11:34
Bonjour guitaristes collègues!

Je m'appelle Rob (a.k.a. Vormgevers).
Ik ben een druktemaker van 26 jaren jong en woon in het pitoreske Rooi (een klein boerendorp:chicken: in het midden van Brabant).

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als grafisch vormgever bij een reclamebureau (zonder paarse broeken mentaliteit maar mét de gewenste kronkel in het hoofd :crazyhappy:). Buiten het feit dat grafisch vormgeven mijn beroep is, ben ik in m'n vrije tijd ook graag bezig met m'n vak.

Mijn andere GROTE hobby is sinds een jaar of 2 en half het bepotelen van de basgitaar. Voorheen (van m'n 8 tot 13e levensjaar ongeveer) heb ik gitaar gespeeld (lessen gevolgd en in de oefenweek voornamelijk fikkie gestookt en
weinig geoefend). Wel heb ik sinds die tijd altijd de drang gehad weer gitaar te gaan spelen. De basgitaar sprak mij NOGAL aan omdat ik, als groot fan van de RHCP (vooral de eerste albums RHCP-RHCP, Mothersmilk etc) erg geïnspireerd raakte door Flea en zijn sound.

Op het moment speel ik in 2 bands. 1tje, genaamd Open Wide, is een vriendenband waarin we met 3 van m'n beste maten samen spelen en plezier maken. Samen met @Rudolf ben ik begonnen bij nog een band, waarin de ervaring van de bandgenoten ongeveer een kwart eeuw betreft. Een erg goede leerschool dus, en ook nog eens erg gezellig!

Qua gear ben ik begonnen op een OLP MM2 (Musicman Stingray copy). Vanaf dat ik begon met bassen was ik helemaal wild van de Musicman Stingray. Alleen die komen met een prijskaartje. Vorig jaar heb ik door Sandberg een Sandberg California laten maken (om 'the best of both worlds' te kunnen gebruiken, namelijk een jazzbass gecombineeerd met een Musicman type pickup). Helaas kreeg ik nogal wat last van m'n linkerhand, door de dunne hals van de jazzbass en een duim ddie constant uit de kom schoot. Dus met de verkoop van deze bas en een bijbetaling kwam m'n basdroom uit, EEN MUSICMAN STINGAY! En wel een geheel zwarte, met rosewood toets, 2 EQ en een hele hoop BAAMMMMM!!!

(Mn eerste setje)

http://i886.photobucket.com/albums/ac61/vormgevers/foto-1.jpg

(Mn huidige setje)

http://i886.photobucket.com/albums/ac61/vormgevers/foto-3.jpg



Sinds kort ben ik ook in het bezit van een Ampeg SVT3Pro en een Ampeg SVT410HLF. Hiervoor heb ik heel wat andere versterkers gehad (Markbass, Ampeg, Ashdown etc) maar deze set voelt erg goed aan, en is dénk ik een blijvertje (al weet je dat met mij nooit :sssh:). Onze gitarist is over m'n kwaliteiten als basgitarist erg te spreken, zoals ook te lezen is in een apart topic hier op Gitaarnet (@ Rudolf :soinnocent: :seriousf:)

Wat mn muzieksmaak betreft? Funk, (Hard, classic, 90's) Rock, Hiphop, Stoner... Eigenlijk vanalles! Op het moment ben ik ERG groot fan van RHCP, Triggerfinger en de Staat.

Het album wat ik op dit moment aan het luisteren ben is van Blue Cheer.. T'is maar dat je het weet..

Tot zover!

groet, Rob

Don Capo
27 januari 2011, 08:17
Welkom hier!

Duhsjaak
27 januari 2011, 10:44
Hi
Ik meende dat wij dat allermaal uit het collectieve geheugen hadden verdrongen Blue Cheer. En nu hebben ze het zelfs op CD gezet??? Ik hoop dat jij het wel leuk vindt en ik wens je veel plezier met je bas en hier op het forum.
Vriendelijke groet, Gus