PDA

View Full Version : Gibson Classic '57 plus



ateng
26 januari 2011, 10:35
Hai,

ik twijfel nog of de Classic '57 plus wel de sound die ik zoek. Heb nu een Dimarzio DP151 PAF Pro en sound is wel goed maar mag wel wat hotter zijn. Ik had nog een Jeff Beck SH-4 maar die vond ik iets te helder, net schel ofzo hoor maar voor wat ik wil niet warm en rond.
Is de Classic '57 plus hot genoeg en zijn ze wel smooth en rond qua sound?
Het gaat om een Epiphone LP en zoek een humbucker voor in de Bridge positie.

Hieft iemand hier ervaring mee of kunnen jullie mij wat anders aanraden...

Alvast bedankt

sideburns
26 januari 2011, 11:45
Ik heb ze in mijn LP zitten, en vind de sound zeker smooth en rond (om in jouw termen te blijven. (ik vind het te gekke elementen)Weet wel dat ze niet erg hot zijn... je zou eens kunnen kijken naar de 57 plus, Deze heeft ongeveer hetzelfde karakter als de gewone 57 met als uitzondering dat hij wat "hotter" is. Hoe deze zich verhoudt tot een Dimarzio DP151 PAF Pro weet ik niet, ben namelijk niet bekend met deze elementen.

Rembull1980
26 januari 2011, 11:52
http://i479.photobucket.com/albums/rr151/zakkwyldefan79/Guitar%20Wiring%20Diagrams/GibsonPickupsOutputChart.jpg

ateng
26 januari 2011, 12:06
Ik heb ze in mijn LP zitten, en vind de sound zeker smooth en rond (om in jouw termen te blijven. (ik vind het te gekke elementen)Weet wel dat ze niet erg hot zijn... je zou eens kunnen kijken naar de 57 plus, Deze heeft ongeveer hetzelfde karakter als de gewone 57 met als uitzondering dat hij wat "hotter" is. Hoe deze zich verhoudt tot een Dimarzio DP151 PAF Pro weet ik niet, ben namelijk niet bekend met deze elementen.

Daar gaat mijn topic ook over... Classic '57 plus ;)

ateng
26 januari 2011, 12:10
Gaat mij niet alleen om de output maar meer om de sound/karakter.
Ik moet geen modern humbucker hebben zeg maar die screamy is maar juist creamy :)

sideburns
26 januari 2011, 12:11
verrek, toch knap dat ik daar overheen lees...:chicken: Maar goed...:chicken:ze klinken best smooth, zeker als ik een beetje speel met mijn tonepot. Ik vind ze absoluut niet screamy (ik heb het over de plus)

ateng
26 januari 2011, 12:15
Waar het voor mij eigenlijk om gaat is dat de verhouding tussen neck (wat heel romig en smooth klink) en bridge (wat schel) niet te groot moet zijn.
Het mag best wel bite hebben maar niet dat het te schreeuwerig wordt als je begrijpt wat ik bedoel.

ateng
26 januari 2011, 12:19
Ik meende dat er eerst Super Distortion in mijn LP zaten toen ik m kocht maar toen ik ging checken bleek het dus DP151 te zijn wat opzich niet verkeerd klinkt.

Hoor goede verhalen over de Super Distortion... zowiezo genoeg output maar ook smooth genoeg?

sideburns
26 januari 2011, 12:23
Ik begrijp wat je bedoeld. In mijn Lp traditional zit een 57 op de hals en een 57 plus in de nekpositie. Wat geluid betreft heb je dezelfde wensen die ik ook heb. Elementen zijn mooi in balans, De plus heeft net dat beetje extra zonder dat het pijn doet aan je oren..

Orpheo
26 januari 2011, 12:31
de superD is net zo smooth als een pot boter. baggervet en smooth. Ik vind 'm zelf echt een verschrikking, veel te vet en dichtgesmeerd, zeker in een les paul.

de '59/custom hybrid vind ik veel beter; net genoeg bite,maar wel lekker vol, rond en smooth, voor classic rock toepassingen, en dan kan ie eigenlijk, nja, hij kan alles wel. van jazz tot strakke metal.

jimihattricks
26 januari 2011, 16:00
de superD is net zo smooth als een pot boter. baggervet en smooth. Ik vind 'm zelf echt een verschrikking, veel te vet en dichtgesmeerd, zeker in een les paul.

hmmm.. ik kreeg m in mijn lp toch wel aant schreeuwen.. ook je pots spelen een rol natuurlijk.. maar hij is inderdaad alles behalve transparant in serie-modus als je dat bedoeld, maar hij is wel weer goed splitbaar, dusja..
super dist. is een door sommigen overgewaardeerde, maar door velen ondergewaardeerde pickup volgens mij.. ik heb m in lp's strats etc. gehad en stelt eigenlijk nooit teleur.. en ze circuleren goed 2ehands voor prikkies

ateng
26 januari 2011, 20:44
Hmmm dus Super Distortion zou dus ook een goede keuze zijn voor wat ik wil...
Super Distortion komt als naam heel agressief over maar dat issie dus niet?
Pffff... Classic 57 plus of SD

errolls
3 februari 2011, 05:42
Ik begrijp wat je bedoeld. In mijn Lp traditional zit een 57 op de hals en een 57 plus in de nekpositie. Wat geluid betreft heb je dezelfde wensen die ik ook heb. Elementen zijn mooi in balans, De plus heeft net dat beetje extra zonder dat het pijn doet aan je oren..

maar een '57 + voor in de hals, is niet aan te raden denk ik tog?

errolls
3 februari 2011, 05:45
hmmm.. ik kreeg m in mijn lp toch wel aant schreeuwen.. ook je pots spelen een rol natuurlijk.. maar hij is inderdaad alles behalve transparant in serie-modus als je dat bedoeld, maar hij is wel weer goed splitbaar, dusja..
super dist. is een door sommigen overgewaardeerde, maar door velen ondergewaardeerde pickup volgens mij.. ik heb m in lp's strats etc. gehad en stelt eigenlijk nooit teleur.. en ze circuleren goed 2ehands voor prikkies

pots hebben die ook invloed op het geluid??

sideburns
3 februari 2011, 09:39
maar een '57 + voor in de hals, is niet aan te raden denk ik tog?



Ik denk inderdaad niet dat het aan te raden is (hals moet lekker warm klinken)

Als ik mijn post (hetgeen je quote) doorlees betrap ik me op een fout, het is natuurlijk zo dat er een 57 in de hals positie zit en een 57+ op de BRUG..

errolls
3 februari 2011, 18:23
Ik denk inderdaad niet dat het aan te raden is (hals moet lekker warm klinken)

Als ik mijn post (hetgeen je quote) doorlees betrap ik me op een fout, het is natuurlijk zo dat er een 57 in de hals positie zit en een 57+ op de BRUG..

ja nek of hals, ik haal het ook altijd door elkaar,

maar wat is nou beter in de hals of in de nek?

(dat was maar een geintje)

hoor ook vaak dat ze zowel in de nek als in de brug '57 classics gebruiken

ik ben wel van het experimenteren met geluid,

heb nu een Seymour Duncan SH-2 in de nek

en krijg volgende week een '57 classic die in de brug gaat!!

ben zeer benieuwd!!