PDA

View Full Version : versterker dropt in volume en komt dan weer terug (2de poging)



renemeester
26 januari 2011, 09:07
Hallo,

Ik heb een versterker voor mijn akoestische gitaar recent 2de hands gekocht. Het gaat om een Hughes & Kettner Montana. In eerste instantie leek alles goed te werken, echter tijdens een optreden dit weekend had ik de hele tijd dat het volume wegzakte en dan weer terugkwam bij een hardere aanslag. Ik heb het thuis nog even verder getest en het eerste kwartier heb ik nergens last van, daarna begint het.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groet

René

master99
26 januari 2011, 09:12
René, dat kan van alles zijn. Hiervoor zal je of zelf in de versterker moeten duiken (als je kundig genoeg bent) of je zal het aan een vakman moeten uitbesteden. Zo op de omschrijving die je geeft is niet een oorzaak aan te wijzen. 't Kan zitten in slechte contacten van jacks, brakke soldeerverbindingen .. van alles.

Gr,
Erik

G.G.
26 januari 2011, 10:46
Lijkt me iets dat minder contact maakt ofzo als het warm wordt. Heb je een andere set buizen geprobeerd? Je zegt na een kwartier. Wat gebeurd er als je hem eerst een kwartier op standby zet? (dan heb je alleen gloeistroom en geen hsp) Schuift het probleem dan een kwartier op? Niet dat dat meteen aangeeft waar het ptobleem zit, maar het zou je kunnen helpen met het zoeken.

cluseau
26 januari 2011, 11:03
Iemand enig idee wat dit kan zijn?


Rene, probeer eens de Send/Return jack als volgt te behandelen. Op het moment dat je de storing hebt een paar keer een jackplug flink naar binnen rammen en kijken of dat effect heeft. Als dat reactie geeft moeten je chassisdelen vervangen of gereinigd worden. Als het niet reageerd, zie post#2.

Frans.

Bert Gitaar
26 januari 2011, 15:25
Is dit niet een gelijkricht probleem. In dit geval de elko's die in elkaar klappen?