PDA

View Full Version : Buizenamp vraag



Venlonaer
25 januari 2011, 22:13
Zow ik heb mij vanavond nog eens lekekr getrakteerd op een extra reisversterkertje gezien het slepen met een stack niet zo heel makkelijk is.

Het is een Marshall JCM2000 DSL401 geworden. Lekker versterkertje waar ik wel meer vooruit kan zoals ik het net even hoorde.

Ik heb echter wel enkele vragen. Ik heb her en der wat gelezen over dat ik er maar andere buizen in moet zetten en dat ik de versterker moet biassen? Geen flauw idee wat het tweede is. Maar mijn vraag is dus, is dit zinvol, en zo ja, kan ik het zelf ook doen. Ik ben eigenlijk op het gebied van amps een behoorlijk leek.

Ten tweede had ik een vraag over de diepgang van de toon van de amp. Ik weet dit wordt appels met pren vergelijken maar ik probeer het toch.
Als ik over mijn amp (dsl 50) speel en ik druk de 'deep' en 'tone' drukknopjes in, word de distortion lekker diep. Op de dsl401 zitten deze knopjes niet, nu is mijn tweede vraga of dit eventueel met een pedaal op te lossen is. Of misschien met een modificatie?

Nja laat maar eens horen!:ok:

belfrink
25 januari 2011, 23:25
Tubescreamer of Overdrive ervoor zetten ;)
Krijgt je sound zeker meer ballen van.

Gebruik mijn TSL100 met de DS1 Ultra als boost. Heb deze eigenlijk vrijwel altijd aanstaan in combinatie met crunch/lead kanaal.

Een Boss SD1 schijnt ook prima pedaal te zijn om ervoor te zetten, maar hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Zijn wel een aantal mensen hier die je daar meer over kunnen vertellen.

HaroldA
25 januari 2011, 23:29
Ik heb her en der wat gelezen over dat ik er maar andere buizen in moet zetten en dat ik de versterker moet biassen? Geen flauw idee wat het tweede is. Maar mijn vraag is dus, is dit zinvol, en zo ja, kan ik het zelf ook doen. Ik ben eigenlijk op het gebied van amps een behoorlijk leek.

Check dit topic maar even: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=141554

Venlonaer
26 januari 2011, 09:13
Check dit topic maar even: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=141554

Dat wordt dus maar uitbesteden...:makeup:

master99
26 januari 2011, 09:22
Ik heb echter wel enkele vragen. Ik heb her en der wat gelezen over dat ik er maar andere buizen in moet zetten en dat ik de versterker moet biassen? Geen flauw idee wat het tweede is. Maar mijn vraag is dus, is dit zinvol, en zo ja, kan ik het zelf ook doen. Ik ben eigenlijk op het gebied van amps een behoorlijk leek.

Als jij tevreden bent met je geluid zoals hij nu is, en de amp functioneert betrouwbaar, zou ik dat even laten voor wat het is. Geloof me, ik modificeer graag, maar als iets goed en fijn is, moet je niet gaan sleutelen in een amp omdat anderen dat op internet schrijven. Er wordt zoveel geschreven op internet, en dan met name door mannen die alleen wat van horen zeggen hebben.

Groet,
Erik

Venlonaer
26 januari 2011, 09:25
Ja ik ben er wel tevreden over. Maar zoals ik in mijn openingspost al vermelde had ik wel graag een wat diepere toon...'wat meer ballen'.

Zoals al voorgesteld werd kan ik er een pedaal voorzetten. Ik heb zelf een Boss MD2. Straks maar eens kijken of dat wonderen doet.

Alleen die kan ik wel niet in combinatie met de distortion van de amp zelf gebruiken toch? Dan krijg ik zo'n mega feedback (o.i.d.) :???:

JohnLord
26 januari 2011, 09:35
Ik geloof niet dat een TS een beter laag gaat geven.

PRS al weer te koop?