PDA

View Full Version : Wat voor Beatles/Blues/Santana style



.slash.
25 januari 2011, 18:03
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar. Ik heb momenteel een Epi Lp en een simpele akoestische gitaar en ik ben op zoek naar een semi-akoschtiesche gitaar.

Ik zoek een gitaar die geschikt is voor Beatle-muziek, Blues en een beetje Santana achtige stijl.

Mijn oog is gevallen op een paar gitaren:

de Epiphone the Dot
http://www.thomann.de/nl/epiphone_the_dot_vs_egitarre.htm

Harley Benton hbe 1335
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbe1335_ii_vs.htm

De kwaliteit van de Epi zal wel beter zijn dan de Harley Benton, maar ze zijn wel van de zelfde materialen gemaakt.

Ik heb ook gekeken op de Musicstore.com
en daar zag ik de Epi Dot vintage sunburst alleen was dit geen flame zoals bij de Epi van thomann, dus is die van thomann wellicht een deluxe vs?

zoja is de kwaliteit daarvan dan beter, want ik vind zonder flame mooier, maar als de kwaliteit veel beter is voor ongeveeer dezelfde prijs dan lijkt me dat een betere aankoop.

ik ben pas 13 dus ga werken en moet de gitaar betalen van dat geld (krijg geen zakgeld)

daarom is het ook beter als het niet te duur is en ik kan ze ook niet echt uitproberen.


Wat is nou een goede aanschaf?

Mvg Slash

rocker_71
25 januari 2011, 18:28
Volgens mij moet je met een Epi LP wel een eind kunnen komen.
Zeker blues en Santana.
Welke versterker heb je? Misschien kan die beter?

grayfink
25 januari 2011, 18:31
Het beste is om lekker door te sparen, maar dat antwoord wil je niet hebben hé. De Epi is een redelijke gitaar en de HB waarschijnlijk niet. Dit zeg ik zonder één van beide ooit in handen te hebben gehad, dus hecht er niet te veel waarde aan.

.slash.
25 januari 2011, 18:42
toch zal dat ongetwijfeld waar zijn!
ik kan idd toch het beste sparen.

met de les paul gaat het inderdaad ook goed maar ik wil toch wel een semi-akoestische gitaar heeft toch een andere sound.

ik momenteel een heel lullige Crate profoler series 5w oefenversterker, en speelaf en toe ook wel op de Fender 210R van mijn broertje, maar echt af en toe want die wordt helemaal histerisch als ik binnen een straal van 5 meter van zijn sg kom wat ook een beetje geldt voor de versterker.

Wellicht dat een buizenampje van Vox ook een goed idee is om naartoe te sparen?

rocker_71
25 januari 2011, 18:44
Wellicht dat een buizenampje van Vox ook een goed idee is om naartoe te sparen?

Goed plan!
Ik denk niet dat die andere 2 gitaren beter zijn dan de Epi die je nu hebt. The Dot heeft dan inderdaad wel een andere sound (semi hollow), maar ik zou zeker voor een leuk ampje gaan sparen. Want anders blijf je aanklooien met dat Crate ampje.

.slash.
25 januari 2011, 20:36
misschien ga ik dat dan ook doen ja!:rockon:

mijn Lp moet die sound ook wel kunnen kijgen!
en dan komt de semi hollow er vanzelf wel

Die Crate was Voor de time-being ook hartsikke leuk, maar een vox ....... is vast leuker, want zijn de betere voxes (?) met zo'n retro leuk als de ac30.

die niet te veel herrie maakt?


btw weet iemand iets van de IBANEZ AF75TDG-IV (kunnen die gasten geen normale namen verzinnen?)

mijn broertje is namelijk een gretsch freak, maar kan dat never nooit betalen, dus neemt ie dan deze als dat kan?

.slash.
29 januari 2011, 23:17
ik gas ook wel op een sg!

maar daar heb ik weini aan met m'n lp