PDA

View Full Version : Exit Fender...Enter Gibson...HNGD



Sinner1980
25 januari 2011, 17:12
Zoals in een vorig topic vermeld was ik het geluid van mn Fender strat zat...althans,ik had behoefte aan mahonie en humbuckers,single cut en tja,dan kom je al snel op de les paul uit.
Toch wilde ik ook graag naar een ESP Eclipse kijken maar goed,het model wat ik wilde was nergens in de buurt te testen en door de LTD Eclipse van mijn nichtje even te lenen kwam ik er achter dat het halsprofiel ook niet helemaal voor mij was zeg maar (thin U).
Vervolgens de les paul van een maat van me vastgehouden (Gibson les paul classic). Deze les paul was overigens ook de reden waarom ik mijn standard verkocht heb: deze klonk in verhouding als een natte scheet tegenover de classic.
De slim taper hals (60's)voelde meteen vertrouwd dus in feite hield het ESP verhaal daar een beetje op; deze had ik ook blind moeten bestellen en dat blijft toch ook wel spannend.

Toen kreeg ik ineens het briljante idee om een les paul custom te kopen maar ook deze had ik dan blind moeten bestellen (waarom? lang verhaal,lees mn vorige topic) en vooral met Gibson vind ik dat erg spannend (wat mindere ervaringen mee zeg maar) en tja,blijft natuurlijk leuker om zo'n gitaar uitvoerig te testen tegenover wat andere exemplaren.

Toen kreeg ik de ingeving om toch maar eens op MP te gaan zoeken en al snel kwam ik een mooie les paul classic tegen in Almere dus geboden,gemaild,heen gereden en even gecheckt natuurlijk.
Alleen al akoestisch resoneert deze gitaar als een malle en voor een gitaar van 11 jaar zag ze er nog prachtig uit met absoluut geen noemenswaardige beschadigingen etc. Verkoper had een buikje dus 0,0 buckle rash.
Kortom,een lekkere les paul in 'mint condition' voor een zacht prijsje én nog eens geld over voor een vette buizenbak!

Wat wil je nog meer? Oh ja een camera die ik aan mijn neef had uitgeleend om deze knapperd op de gevoelige plaat vast te leggen...:makeup:

Sinner1980
25 januari 2011, 17:15
Maar ook die heb ik terug:supercool:

YEAH!!!:lp:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/GibsonlespaulClassic004.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/GibsonlespaulClassic003.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/GibsonlespaulClassic002.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/GibsonlespaulClassic001.jpg

Tankman
25 januari 2011, 17:19
Absoluut niet mijn ding, maar toch van harte gefeliciteerd met je aanwinst! Jammer dat je nou niet die Framus hebt getest voor je deze hebt gekocht. Je zou er zaterdag nog eens spijt van kunnen krijgen, maar ach, als jij maar blij bent! :ok:

jze
25 januari 2011, 17:22
... Verkoper had een buikje dus 0,0 buckle rash...

Hahaha, briljante tip om op afstand op eventuele buckle rash te checken. Die moet ik onthouden! :ok:

OT: Gefeliciteerd! Ook leuk om het verhaal van de zoektocht naar de gitaar te lezen.

caliban
25 januari 2011, 17:27
Vette planch

sideburns
25 januari 2011, 17:29
Zo... das een mooie hoor: :ok: maar waarom staat de brug aan de kant vd hoge E zo hoog ?

macwilliams
25 januari 2011, 17:32
Prachtig ding, maar dat wist je al. Dat was dan een goeie "ingeving" die je daar had.

Nou niet meer mokken maar rocken. :rockon:

nickofzo
25 januari 2011, 17:35
@sideburns:
toen ik las "brug" dacht ik aan compensatie. maar toen ik naar de foto keek dacht ik: die moet je wel even recht zetten. maar geen probleem bij een les paul.

prachtgitaar.:lp: welkom bij de classic club

Exi
25 januari 2011, 17:36
De afstelling lijkt me inderdaad nog niet helemaal lekker, maar wat een lekkere plank!
Elementkapjes mis ik wel een beetje, maar het is alsnog niet verkeerd!

Sinner1980
25 januari 2011, 17:44
Absoluut niet mijn ding, maar toch van harte gefeliciteerd met je aanwinst! Jammer dat je nou niet die Framus hebt getest voor je deze hebt gekocht. Je zou er zaterdag nog eens spijt van kunnen krijgen, maar ach, als jij maar blij bent! :ok:

Neemt niet weg dat ik zaterdag die Framus alsnog even kom vasthouden hoor en idd; ik ben erg blij zelfs.
En zo'n Framus ging ik sowieso niet redden voor het geld wat ik hier voor heb betaald

Sinner1980
25 januari 2011, 17:45
Zo... das een mooie hoor: :ok: maar waarom staat de brug aan de kant vd hoge E zo hoog ?

Ik moet ze nog even laten afstellen binnenkort...viel mij ook al op eigenlijk maar speelt er niet minder om

DFTPOL
25 januari 2011, 17:54
De afstelling lijkt me inderdaad nog niet helemaal lekker, maar wat een lekkere plank!
Elementkapjes mis ik wel een beetje, maar het is alsnog niet verkeerd!

Inderdaad een prachtige gitaar! Maar net zoals EXI mis ik ook de elementkapjes eigenlijk. Prachtige gitaar! :punk:

joskedentweede
25 januari 2011, 18:15
Een plain top (toch?), de enige Les Paul-uitvoering die ik mooi vind!
Prachtig ding, instant rock!
Jammer dat zo'n Les Paul me niet ligt, al zo vaak getest en telkens niet goed in de hand.

De V
25 januari 2011, 18:22
Mooi ding man!

Maar inderdaad, met pickupcovers was hij mooier geweest.

wytz
25 januari 2011, 18:34
Gefeliciteerd! Daar ga je zeker veel plezier van hebben.
Ik heb er zelf ook een ('91), een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan. Geweldig apparaat met karakter.Niet iedereen is weg van de elementen (hoge output!), maar ik vind ze echt te gek. (ik neem tenminste aan dat dit nog de originele zijn?)
Kapjes zijn inderdaad misschien nog wat mooier, maar dit is wel een pot verwijt de ketel verhaal. Heb zelf ook nog nooit actie ondernomen om er kapjes op te zetten.

Sinner1980
25 januari 2011, 19:34
Gefeliciteerd! Daar ga je zeker veel plezier van hebben.
Ik heb er zelf ook een ('91), een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan. Geweldig apparaat met karakter.Niet iedereen is weg van de elementen (hoge output!), maar ik vind ze echt te gek. (ik neem tenminste aan dat dit nog de originele zijn?)
Kapjes zijn inderdaad misschien nog wat mooier, maar dit is wel een pot verwijt de ketel verhaal. Heb zelf ook nog nooit actie ondernomen om er kapjes op te zetten.

yup,alles origineel en idd high output maar adt vind ik ,vooralsnog, erg fijn.

Kapjes??

Slash heeft ook geen kapjes:supercool:

maar mocht ik ooit een pickupwissel doen dan neem ik ze wel...

tokkeltrut
25 januari 2011, 19:40
wel kapjes, geen kapjes? 't is gewoon een onwijs vette plank!!!!:mmmm:

Gefelicteerd man!

macwilliams
25 januari 2011, 19:42
-1voor de kapjes en -1voor de slagplaat.

I.M.N.S.H.O.

Sinner1980
25 januari 2011, 19:42
wel kapjes, geen kapjes? 't is gewoon een onwijs vette plank!!!!:mmmm:

Gefelicteerd man!

Thanks!:ok:

Tokkeltrut...:seriousf:

Fireburst
25 januari 2011, 19:42
Ik had wel op ESP gestemd, maar toch : mooi ding !

De Classic is toch die met de pisgele inlay ? Valt bij de jouwe iig niet erg op.

Sinner1980
25 januari 2011, 19:46
-1voor de kapjes en -1voor de slagplaat.

I.M.N.S.H.O.

Slagplaat is er al af,had ik er ff opgeschroefd voor de foto's.

Moest ff wennen maar vind zonder kapjes wel lekker rauw staan eigenlijk.
Al zou ze met nickel covers ook wel heel vet zijn,maar dan moet meteen de rest ook weer nickel natuurlijk...

Sinner1980
25 januari 2011, 19:48
Ik had wel op ESP gestemd, maar toch : mooi ding !

De Classic is toch die met de pisgele inlay ? Valt bij de jouwe iig niet erg op.

Teveel risico en heb nu geld over voor een versterker; niet uitgesloten dat er nu meteen nooit meer een ESP komt natuurlijk.

Pisgeel? Meer groenig...pisgroen dan maar (krijg je door teveel vitaminepreparaten en steroïden....aldoende leert men)

jutter
25 januari 2011, 20:52
Oei, die is mooi! Je weet dat ik geen LP liefhebber ben maar dit getuigt van een zeer goede smaak(net als je andere exen)! Gefeliciteerd man, ik hoop dat je nu je draai gevonden hebt!

Groet,

Alex

nickofzo
25 januari 2011, 21:02
ik ben fan van slagplaat en zonder kapjes:D:D

Muchachooo
25 januari 2011, 21:04
Zeer geil ding!

Dat had ik trouwens ook met mijn LP Studio, toen ik die voor het eerst in mijn handen had dacht ik echt: hier heb ik geen versterker meer bij nodig! Wat resoneert dat ding lekker zeg!

Hendriks
25 januari 2011, 21:09
Dit is nou een deftige Les Paul , gefeliciteerd man.

Sinner1980
25 januari 2011, 21:38
Oei, die is mooi! Je weet dat ik geen LP liefhebber ben maar dit getuigt van een zeer goede smaak(net als je andere exen)! Gefeliciteerd man, ik hoop dat je nu je draai gevonden hebt!

Groet,

Alex

Thanks Alex,ja ik had inmiddels een mooi collectietje kunnen hebben als je het bij elkaar optelt,alhoewel,dan had ik natuurlijk nooit zoveel terug kunnen kopen dus gaat niet helemaal op.

Ik heb VOORLOPIG mn draai gevonden ja,voel me als een vis in het water met mn paultje:ok:

Sinner1980
25 januari 2011, 21:40
Dit is nou een deftige Les Paul , gefeliciteerd man.

Bedankt man,je avri toch maar weer in de verkoop?

Doe je goed,beter dan een kostbare refret met een misschien onbevredigend resultaat...

Exi
25 januari 2011, 21:41
Haha, je zei tietje:crazyhappy:

Sinner1980
25 januari 2011, 21:45
Haha, je zei tietje:crazyhappy:

Heel flauw...maar wel bijna een natte broek:seriousf:

marco v
25 januari 2011, 22:07
Niet mijn kleur(mij te rood) maar als model een zeer goede keuze. Mijn 2e lp was eenzelfde(maar dan in honeyburst) en daar heb ik jarenlang met veel plezier op gespeeld.

stikel
25 januari 2011, 22:09
Absoluut niet mijn ding, maar toch van harte gefeliciteerd met je aanwinst!. Ik zei het al in het topic van je "neef". Geilheid heeft gewonnen. :lp:

Venlonaer
25 januari 2011, 22:17
ah dat is een lekker gitaartje!! Ik heb een classic goldtop...super!:ok:

rudolf
25 januari 2011, 22:25
Sexgitaar! :D

bartjo
26 januari 2011, 07:05
Echt te gek :D
Idd wel even laten afstellen of zelf doen, want dat scheelt toch weer een hoop.

Toaster
26 januari 2011, 09:24
Mooie bak!

Ik heb em ook maar dan honeyburst. Uiteindelijk de elementen vervangen voor de gewone pafjes.

Deze hebben teveel output om clean lekker te spelen. Voor rock is het natuurlijk gewoon lachen met deze elementen want je blaast iedereen weg.

guitarkid
26 januari 2011, 18:12
Verdorie, die Chineze kopieën worden wel steeds beter.....!!!! :seriousf:

Gefeliciteerd!

jutter
26 januari 2011, 18:37
Verdorie, die Chineze kopieën worden wel steeds beter.....!!!! :seriousf:

Gefeliciteerd!


Kan er niet om lachen; eigenlijk vind ik dit een hele sneue opmerking voor Sinner...

guitarkid
26 januari 2011, 19:06
Kan er niet om lachen; eigenlijk vind ik dit een hele sneue opmerking voor Sinner...

Ik wel! 't Is echter niet de bedoeling dat het sneu is voor Sinner, maar dat leek me eigenlijk wel overduidelijk!
Dat heet humor! ;)

Gr. C.

PS: Voor wie het dus ook niet snapt: ik vind het een prachtgitaar en feliciteer Sinner er van harte mee! Staat er ook, in de kleine lettertjes, maar die moet je, net als in contracten, wel goed lezen!!! :cheerup:

LesPaul1612
26 januari 2011, 19:51
Kan er niet om lachen; eigenlijk vind ik dit een hele sneue opmerking voor Sinner...

Je moet niet te veel luisteren naar Guitarkid. Die snuiter speelt nog steeds akkoordjes met zijn squiertje, naar zulks volk luisteren wij toch niet!?!?!

Anyway, dit is echt een heel fijn gitaartje. Leuk topje ook. Een leuke Gibson Les Paul is nooit te versmaden, maar die verrekte kopieën daarentegen:seriousf:

jutter
26 januari 2011, 20:02
Sinner is een topvent, goudeerlijk en altijd dol-enthousiast! Wie aan hem of zijn spullen komt, trap ik hoogstpersoonlijk tussen de naden van de stoeptegels! En dan lees ik echt de kleine lettertjes niet want daar hou ik niet van!:seriousf:

Zo, dat is eruit!

guitarkid
26 januari 2011, 20:45
Sinner is een topvent, goudeerlijk en altijd dol-enthousiast! Wie aan hem of zijn spullen komt, trap ik hoogstpersoonlijk tussen de naden van de stoeptegels! En dan lees ik echt de kleine lettertjes niet want daar hou ik niet van!:seriousf:

Zo, dat is eruit!

Oeps....... ;)


Je moet niet te veel luisteren naar Guitarkid. Die snuiter speelt nog steeds akkoordjes met zijn squiertje, naar zulks volk luisteren wij toch niet!?!?!
Anyway, dit is echt een heel fijn gitaartje. Leuk topje ook. Een leuke Gibson Les Paul is nooit te versmaden, maar die verrekte kopieën daarentegen:seriousf:
Nou mannetje, jij hebt wel lef...! Wil jij zaterdag nog repeteren met je bandje in mijn studio...? ;)
Mijn mooie en oude Fenders "Squiers" noemen! Foei! :stop:

stikel
26 januari 2011, 22:17
Sinner is een topvent, goudeerlijk en altijd dol-enthousiast! Wie aan hem of zijn spullen komt, trap ik hoogstpersoonlijk tussen de naden van de stoeptegels! En dan lees ik echt de kleine lettertjes niet want daar hou ik niet van!:seriousf:

Zo, dat is eruit!

Ken Guitarkid niet persoonlijk, maar ik denk dat het een toffe oudere :D gozer is. Net als jij trouwens Alex.

dat oudere gozer geldt ook voor mij trouwens Guitarkid. Volgens mij zijn we even oud :seriousf:

guitarkid
26 januari 2011, 22:32
Ken Guitarkid niet persoonlijk, maar ik denk dat het een toffe oudere :D gozer is. Net als jij trouwens Alex.

dat oudere gozer geldt ook voor mij trouwens Guitarkid. Volgens mij zijn we even oud :seriousf:


Ik doe m'n best.... :)
En ja, we zijn beide oudere jongeren!!!

Gr. C.

jutter
26 januari 2011, 22:33
Ken Guitarkid niet persoonlijk, maar ik denk dat het een toffe oudere :D gozer is. Net als jij trouwens Alex.

dat oudere gozer geldt ook voor mij trouwens Guitarkid. Volgens mij zijn we even oud :seriousf:


Hahaha, ik lig hier dubbel! Kwam ik zo serieus over dan?! Guitarkid kwam ook serieus over en bedoelde het ook goed hoor! Ik lokte hem alleen even uit de tent.... Ik kreeg zelfs een lief PMetje van hem! No problem hoor!

jutter
26 januari 2011, 22:35
Ik doe m'n best.... :)
En ja, we zijn beide oudere jongeren!!!

Gr. C.

Hier een jongere oudere.....:seriousf: Lief PMetje van je C.!

Hendriks
26 januari 2011, 23:13
Sterk spul dat Fishermans Friend.

Sinner1980
26 januari 2011, 23:18
Sinner is een topvent, goudeerlijk en altijd dol-enthousiast! Wie aan hem of zijn spullen komt, trap ik hoogstpersoonlijk tussen de naden van de stoeptegels! En dan lees ik echt de kleine lettertjes niet want daar hou ik niet van!:seriousf:

Zo, dat is eruit!

Ik ben diep geraakt...gauw een zakdoek pakken:seriousf:

En als dit een chinese kopie is dan ga ik er gauw nog een paar halen,lekker hoor:ok:

nickofzo
26 januari 2011, 23:21
Sterk spul dat Fishermans Friend.

waar is hij trouwens?
__

@topicstarter
mooie gitaar (7e keer ongeveer) bij mijn classic antique zitten classic 57 elementen in.. wat zit er in de jouwe?

jutter
26 januari 2011, 23:22
ik zit hier ook al te snotteren......:lovelove:

guitarkid
27 januari 2011, 07:00
:grouphug: Mooi forum!!!

Gr. C.

Rembull1980
27 januari 2011, 09:39
Echt een pracht gitaar. Les Paul moet je ding zijn en is zeker ook mijn ding. Liggen perfect in de hand :D

Enorm mooie foto's trouwens.. dat hout structuur is om te kwijlen zo mooi! :lovelove:

Laga
27 januari 2011, 16:04
Mooie plank! Gefeliciteerd!

Iets teveel ferrari rood maar t blijft toch een lekker ding ;)