PDA

View Full Version : Shakeel and Bosch mp3 "This Frog Is Wierd"



Bosch
14 mei 2003, 19:38
Tekst ff in 't Engels (... heb geen zin om te vertalen) :razz:

Quite a suprise:

Yes, we (Two Jemsite Members) joined forces!

We recorded this Improvisation within the hour using MSN! + Cakewalk Pro 9.

With special thanks to Anders Johansson and Jens Johannson, (Heavy Machinery).

The improvisation is called This_Frog_Is_Wierd

http://home.hetnet.nl/~boschracing/This_Frog_Is_Wierd.wma

(click save as)

or check NEWS at http://home.hetnet.nl/~boschwouter/

Next time two hours maght be an option

Greetz,

Shakeel & Bosch

and remember:

Grab yourself a can of pork soda You'll be feeling just fine! Ain't nothin' quite like sittin' 'round the house Swillin' down them Cans of swine

Predator
14 mei 2003, 20:17
Tekst even in het Engels:

Well, I enjoyed this pork soda while listening this track, good one guys! You both have POTENTIAL.

When it comes to soundquality, the track could be a bit more CLEAR.. So could Shakeels tone be, plumb in some more PRESENCE.

BWAHAHAHAHAHAHHA!!! I JUST RAN THROUGH SHAKEELS SECOND SOLO PART!!! HILARIOUS!!! THOSE WHAMMY BAR TRICKS!!! You sure do go ieeeeeeeieieieieiei man!

Hey, great stuff guys. Wierd-ass bunch of frogs ...

Barret Wallace
14 mei 2003, 20:24
hmm it turned out cool anyway

the bastard froggie Bosch only gave me one hour to record :razz:

BOSCH your ímpro on this one kicks ass !!
mine are a ehm.. a little bit drunken-froggie-like :wink:

edit : typo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret Wallace op 2003-05-14 20:26 ]</font>

Ibanez
14 mei 2003, 21:12
tekst ff niet in het engels:

Klinkt echt heel gaaf! Inderdaad echt hele vage coole whammy bar shit shakeel! Voor de rest staat het vol met supervette sweeps van Bosch en tja gewoon vette solo's!

Barret Wallace
15 mei 2003, 09:22
Hey thanks voor the comments dudes :smile:

cool dat jullie die whammy bar solo gaaf vinden, deze impro ging erg klote (voor mij dan :wink: ) er kwamen geen denderende licks uit en tijdens het opnemen ging alles fout wat fout kon gaan :razz:
maar gelukkig kwam er een lick uit waar ik zelf nog steeds verbaasd van ben hoe snel ik em speelde hahah

moretel
15 mei 2003, 10:27
Zal vanavond jullie werk een beluisteren.

Foutje met opnemen ?

leuk he :smile:

ik heb afgelopen week met Rutger wat gespeeld en opgenomen, niets hoogdravend maar bij het beste stuk was ik de opname knop vergeten aan te zetten, en tot overmaat van ramp ontdekte ik dat ik mijn Peace sessies niet kon openen, gewoon weg ! blijft digitaal, dus daar ga ik me dit weekend op storten, niet zo'n ramp wat ik doe het toch elke keer weer over.

Van die sessie met Rutger zal ik vanavond wat posten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-05-15 10:28 ]</font>

Barret Wallace
15 mei 2003, 10:44
Op 2003-05-15 10:27, schreef moretel:
ik heb afgelopen week met Rutger wat gespeeld en opgenomen, niets hoogdravend maar bij het beste stuk was ik de opname knop vergeten aan te zetten, en tot overmaat van ramp ontdekte ik dat ik mijn Peace sessies niet kon openen, gewoon weg ! blijft digitaal, dus daar ga ik me dit weekend op storten, niet zo'n ramp wat ik doe het toch elke keer weer over.

haha damn dat is zeker klote
bij mij was het gister zo ik had een coole impro opgenomen delete ik em per ongeluk :mad:

maisy
15 mei 2003, 11:15
dom :grin:

Predator
15 mei 2003, 11:50
Op 2003-05-15 10:44, schreef Barret Wallace:
haha damn dat is zeker klote
bij mij was het gister zo ik had een coole impro opgenomen delete ik em per ongeluk :mad:
BWAHAHAHAHAH!!! :grin:

moretel
15 mei 2003, 12:01
Dat gebeurd de besten,

dus vrouwen kan zoiets nooit over komen, die weten vaak niet eens waar de record knop zit :grin:

Swan
15 mei 2003, 12:24
duidelijk vamp toon :razz:

klinkt cool ! vet gespeeld al hou ik niet van de stylo :razz:

Barret Wallace
15 mei 2003, 12:56
Op 2003-05-15 12:24, schreef Swan:
duidelijk vamp toon :razz:

klinkt cool ! vet gespeeld al hou ik niet van de stylo :razz:

sorry dit is een cheape mic voor men peavey bandit :wink:

Swan
15 mei 2003, 14:01
serieus? hmm

en unblock me es :@

Predator
15 mei 2003, 15:19
Die focker heeft MSN van zijn PC afgehaald ofsow, denk ik. Kijk maar:

[14:26:11] Libresse tr..: b@ck
[14:26:11] Predator auto-message: SHREDDIN' (O)
[14:26:16] Libresse tr..: oh heheheh:D
[14:26:19] Libresse tr..: suc6 dude
[14:26:55] Libresse tr..: ik ga ook maar es wat oefenene
[14:26:58] Libresse tr..: lator
[14:28:36] Libresse tr..: btw
[14:28:38] Libresse tr..: hoever
[14:28:41] Libresse tr..: ben je met mm rock> ?
[14:28:56] Libresse tr..: m@il me als ie af is ofzo
[14:29:00] Libresse tr..: ik ga onderduiken
[14:29:09] Libresse tr..: ik bedoel
[14:29:12] Libresse tr..: msn deinstallen
[14:29:12] Predator auto-message: SHREDDIN' (O)
[14:29:18] Libresse tr..: dus ben niet meer online sort of
[14:29:22] Libresse tr..: mozzel

Swan
15 mei 2003, 15:31
ach

Bosch
15 mei 2003, 23:29
Hey

Predator
Ibanez
Swan

Bedankt voor de reacties. Ik vond dat Barret koele dingen liet horen op het forum dus hem gevraagd of ie wat wou opnemen. Ik heb weinig tijd dus als ik al speel wil ik gelijk wat opnemen en posten vind ik erg leuk. Dus, ... ik heb vliegensvlug een backingtrack gelapt en Barret gevraagd of ie binnen uur drie solos op afgesproken secties wou opnemen. Via Msn heb ik zijn syukken in Cakewalk gevoegd. Op zich lag het ambitieniveau laag, maar het is toch een leuke improv geworden en ik (wij) vinden het koel dat een aantal van jullie dat ook vinden. Natuurlijk is het gewoon geshred, maar ja als je dat leuk vind :wink:

~
Ik word soms een beetje moe van zuigkippen die shredden associëren met iets wat niet muzikaal is, ...muziek = muziek..., geinig is dat het vaak kikkers zijn die zelf slechts enkel op een pamfluit kunnen shredden &lt;IMG :wink:

Wat ik dan koel vind, is dat een aantal minder doorgwinterde shredders de moed hebben om te luisteren en (positief) te reageren. Dat is echt sympathiek.

Ik wil geen Vai zijn ik wil gewoon pielen, meer hoef ik toch niet :razz:

Kortom, Tommy the cat had many a story to tell, but it was a rare
occasion such as this that he did.

:razz:

edit = ik kan niet typen :razz:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bosch op 2003-05-15 23:31 ]</font>

Bins
16 mei 2003, 08:47
Wauw man, zeer cool.
Dat whammy-stuk doet me een beetje aan Tom Morrello denken. Zoals die 2e solo invalt is ook echt te bizar. Lekkere groove ook op die backing-track. Helemaal goed man.

Ik moet echt eens gaan oefenen...:sad:

:grin:

Barret Wallace
16 mei 2003, 08:57
Hey thanks man!

Eindelijk is iemand die iets over de backing zegt :wink: (gemaakt door Bosch)

Hey ik ken weinig van die Morello gozer maar heb veel over em gehoord, in welk nummer doet hij whammy shit?

Bins
16 mei 2003, 09:10
Haha, ik ben zo slecht met namen van liedjes... Ik trek ff me mp3 map open, kom zo bij je terug :smile:

&lt;edit> hmmm, ik heb niet zoveel meer erin staan, maar in "know your enemy zit wel een leuk whammy-ding. Wel Digitech whammy heh :wink: &lt;/edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2003-05-16 09:26 ]</font>

Predator
16 mei 2003, 12:27
Op 2003-05-16 08:57, schreef Barret Wallace:
Hey thanks man!

Eindelijk is iemand die iets over de backing zegt :wink: (gemaakt door Bosch) Hey man! Ik zei ook iets over de backing track!!! :razz:

Enneh, install je MSN weer ofsow man, kunnen we weer online shredden!

Barret Wallace
16 mei 2003, 12:49
Op 2003-05-16 09:10, schreef Bins:
Haha, ik ben zo slecht met namen van liedjes... Ik trek ff me mp3 map open, kom zo bij je terug :smile:

&lt;edit> hmmm, ik heb niet zoveel meer erin staan, maar in "know your enemy zit wel een leuk whammy-ding. Wel Digitech whammy heh :wink: &lt;/edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2003-05-16 09:26 ]</font>

haha thanks ff dat nr checken ,
Ik heb jammer genoeg geen digitech whammy

moretel
16 mei 2003, 13:44
Lekker stukje, ik doe ook pogingen in deze richting maar moet nog ff dooroefenen.
Wel knap om op zo'n korte termijn met zijn tweeen wat op te nemen.

Heb je trouwens niet een paar van dit soort zelfgemaakte backingtracks online, kan ik ook eens een poging wagen.

Negative K3 fan
16 mei 2003, 17:04
w00t, dit klinkt echt gaaf, de gitaartoon van de allereerste solo vind ik alleen behoorlijk kut, de tweede is te dof, maar beter.

Verder is het leuk gespeeld, en hoe in godsnaam heb jke die lelijke baspartij in de backing tracik gemaakt?

ik vind bepaalde stukken toch weer erg vai, dat zullen die van barret dan wel zijn :smile:, ik vind ded allereerste solo gaaf, lekker barok-geinspireerd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-16 17:06 ]</font>

SiNiSTRaL
16 mei 2003, 23:06
@ lennart, de 2e is niet te dof, alleen 10 keer zoveel reverb erachter ofzo,
maar klinkt cool mannen, vooral dat stukje zo rond 1:37 (en dat ervoor ook)

Megalodon
17 mei 2003, 05:20
Op 2003-05-15 12:01, schreef moretel:
Dat gebeurd de besten,

dus vrouwen kan zoiets nooit over komen, die weten vaak niet eens waar de record knop zit :grin:


Je mag blij wezen dat hier vrijwel geen meiden rondhangen.

Anyway, ik heb de niet-mp3 gedownload en het klinkt lekker jongens!

Niet echt een thema wat je bijblijft of zo, maar zoals al werd aangegeven door desbetreffenden was dat ook niet echt de opzet.

Bosch
17 mei 2003, 09:44
Hey Megalodon,

Je hebt gelijkt: het is een WMA :razz:
Maar goed, mp3 klinkt herkenbaar.
Je hebt ook gelijk dat er geen thema in zit en dat was idd onze opzet ook niet. Wel leuk dat je geluisterd hebt.
Een ding heb je mis, we moeten balen dat er nauwelijks meiden zijn hier :razz:
"Shania Lane" is bij deze uitegenodigd :wink:

Hey moretel,

stuur ff een mail, dan krijg je de backing
LEUK!

Hey Negative K3 fan,

Ik vond de eerste solo qua geluid juist kikkerfris. Lekker rauw en direct. Maar zo zie je eens te meer; smaken ..... :smile:

Predator: Jij deed binnekort toch ook mee?!!!

Greetz~

Barret Wallace
17 mei 2003, 11:05
Yo thanks voor de reacties dudes :cool:

hey predator het leek me een leuk idee als ik, jij en Bosch een impro samen op zouden nemen wat vindt je ervan :wink: ?

Negative K3 fan
17 mei 2003, 13:26
Op 2003-05-17 09:44, schreef Bosch:
Hey Negative K3 fan,

Ik vond de eerste solo qua geluid juist kikkerfris. Lekker rauw en direct. Maar zo zie je eens te meer; smaken ..... &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


misschiend at ik wat meer uitleg moet geven:

edit: ik luister hem nu weer, en ik had toen ik dit postte net iets anders in mn hoofd (HET WAS NOG VROEG SORRIE!)

Ik heb er nog steeds wat op aan te merken, maar probeer voor het opnemen de gain eens wat lager te zetten dat verbetert het waarschijnlijk al behoorlijk.

Ik heb ook gelezen dat het een 5150 was, is het een 5150 met bias mod? En welke settings heb je gebruikt? Hoe heb je hem gemict, want ik heb veel betere opnames van 5150s gehoord.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-17 14:57 ]</font>

Barret Wallace
17 mei 2003, 13:31
Hey negk3 je vond de peavey 5150 toch zo vet klinken, de solo's van Bosch zijn met een 5150 opgenomen :wink:

sash
17 mei 2003, 14:44
[quote]
Op 2003-05-16 17:04, schreef Negative K3 fan:
w00t, dit klinkt echt gaaf, de gitaartoon van de allereerste solo vind ik alleen behoorlijk kut, de tweede is te dof, maar beter.

Jij vind echt alles dof jij...



ik vind bepaalde stukken toch weer erg vai,


AAAAAAARGH...

Verder... super gespeeld! 2 nieuwe topshredders erbij :wink:

Negative K3 fan
17 mei 2003, 14:52
Op 2003-05-17 14:44, schreef sash:
[quote]
Op 2003-05-16 17:04, schreef Negative K3 fan:
w00t, dit klinkt echt gaaf, de gitaartoon van de allereerste solo vind ik alleen behoorlijk kut, de tweede is te dof, maar beter.

Jij vind echt alles dof jij...


Sash en z'n loze opmerkingen zijn ook weer terug.

Bosch
17 mei 2003, 15:06
LOL :razz:

Negative K3 fan
17 mei 2003, 15:09
Op 2003-05-17 15:06, schreef Bosch:
LOL :razz:


Ik heb ook gelezen dat het een 5150 was, is het een 5150 met bias mod? En welke settings heb je gebruikt? Hoe heb je hem gemict, want ik heb veel betere opnames van 5150s gehoord.

Bosch
17 mei 2003, 17:58
He K3-fan,

ALLES wat op mijn site staat is opgenomen met mijn 5150 combo, met dezelfde settings.
Ik gebruik ook telkens een shure sm57.

Het verschillende geluid is idd afhankelij van de mic-settings. Maar nog meer van hoe je speelt. Ik wou in die eerste take ook wierd doen (beetje "Holdsworth-en").... dus aparte klanken :wink:

Smaken verschillen, ik vond dit wel een koele sound. Ik vind dit een hee natuurlijk geluid. Je hoort bijna alles. Op mijn nieuwe Charvel zitten trouwens LOW-output Jackson elementen, totaal niet te vergelijken met Dimarzio's.

(Y)

Predator
17 mei 2003, 23:59
Op 2003-05-17 11:05, schreef Barret Wallace:hey predator het leek me een leuk idee als ik, jij en Bosch een impro samen op zouden nemen wat vindt je ervan :wink: ?
Klinkt tof, ik ben zeker in als ik tijd heb om te recorden man.. You know I'm damn busy with school! Dus ik moet even kijken wanneer ik kan, hoelang wil je ervoor uitstrekken? Toch niet 1 minuscule focking uurtje he?

Trouwens, check dit nou!!!:
Predator says:
good luck on that test tomorrow!
han says:
i recorded crushing day solo yesterday
han says:
wanna check it out?
Predator says:
okay

HANBAN GAAT WEER LOS! :| Shit, het sturen via MSN lukt niet helemaal... :@ AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!

sash
18 mei 2003, 00:02
Op 2003-05-17 14:52, schreef Negative K3 fan:


Op 2003-05-17 14:44, schreef sash:
[quote]
Op 2003-05-16 17:04, schreef Negative K3 fan:
w00t, dit klinkt echt gaaf, de gitaartoon van de allereerste solo vind ik alleen behoorlijk kut, de tweede is te dof, maar beter.

Jij vind echt alles dof jij...


Sash en z'n loze opmerkingen zijn ook weer terug.


Van jouw loze opmerkingen komen we blijkbaar nooit af...

Predator
18 mei 2003, 00:04
Ow! Bosch! Hoe de FOCK heb je dat lead geluid zo rond de 1:35 gekregen? Wat heb je allemaal zitten editten man? 12 String + Phaser fx ofsow? :S

Negative K3 fan
18 mei 2003, 00:26
Op 2003-05-17 17:58, schreef Bosch:
He K3-fan,

ALLES wat op mijn site staat is opgenomen met mijn 5150 combo, met dezelfde settings.
Ik gebruik ook telkens een shure sm57.


fdan zal iknnorgen efffm je site chjeken.

dit is trtouwens ook met een 5150 en een SM57 gemaakt, klinkt IMO een heel stuk vetter http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000107042_000006802.mp3

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-18 00:27 ]</font>

Bosch
18 mei 2003, 10:24
Okay, je moet idd zeker even die andere soundclips checken. Dar moet wel wat tussen zitten wat je aan zal spreken.Het geluid van "WRB - Tribute to Jaco Pastorius no. 1" vind ik ook gewoon VET.

Vast stond al dat smaken verschillen....ik vind die slagpartij klinken als een fantasieloos metalgeluidje. Te weinig MIDDEN. Als je dit geluid vergelijkt met TFIW dan hoor ik dat het geluid in laatstgenoemde clip VEEl meer direct/ dichtbij is, dat vind ik dus kikken. Het is uiteraard mono.......

Moraal is, denk ik, dat je er in moet slagen om je eigen geluid te vinden, althans eentje die je aanstaat. Een geluid dat iedereen mooi vindt, is NOT done en moet ook niet het streven zijn.

~

Bosch
18 mei 2003, 10:27
Hey Predator, het geluid daar is een pitchshifter + 7 100 % dry 35 % wet
plugin van CWPA9

:razz:

Negative K3 fan
18 mei 2003, 10:45
Op 2003-05-18 10:24, schreef Bosch:
Okay, je moet idd zeker even die andere soundclips checken. Dar moet wel wat tussen zitten wat je aan zal spreken.Het geluid van "WRB - Tribute to Jaco Pastorius no. 1" vind ik ook gewoon VET.

Vast stond al dat smaken verschillen....ik vind die slagpartij klinken als een fantasieloos metalgeluidje. Te weinig MIDDEN. Als je dit geluid vergelijkt met TFIW dan hoor ik dat het geluid in laatstgenoemde clip VEEl meer direct/ dichtbij is, dat vind ik dus kikken. Het is uiteraard mono.......

Moraal is, denk ik, dat je er in moet slagen om je eigen geluid te vinden, althans eentje die je aanstaat. Een geluid dat iedereen mooi vindt, is NOT done en moet ook niet het streven zijn.

Ik zal zeker nog wat andere clips van jouw uitchecken aangezien dit ook leuk klinkt. Over dat tweede ben ik het met je eens dat smaken verschillen, ik vind die clip zelf best wel gaaf en met het laatste ben ik het helemaal eens.

Maar buiten dat heb ik die clip ook gepost omdat die opname kwaliteit een stuk beter is, maar misschien lijkt die van jouw slechter doordat het met andere dingen is gemixt.

Tribute to Jaco Pastorius klinkt wel goed, maar op sommige stukken zit er te veel gain in, bijvoorbeeld op 23 seconden daar hoor je het geluid heel erg satureren op een lelijke manier (al zeg ik het zelf), misschien kun je het alleen eens proberen de gain wat lager te zetten en het weer op te nemen, kijken of het beter klinkt.

Ik heb ook Nietzsche gedownload en daar klinkt je toon heel erg lekker op, heel duidelijk en gedefineerd, vooral in het begin. Ik hoor in je nummers (jammer genoeg) geen slag/ritme gitaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-18 10:53 ]</font>