PDA

View Full Version : Active speakers voor Line 6 UX2



mel-aers
25 januari 2011, 14:38
Ik ben opzoek naar 2 active speakers voor op mijn Line 6 UX2 aan te sluiten.

Het geluid speel ik nu af via de phones maar vind dat tegen vallen.

Wat voor set speakers is aan te raden voor ongeveer 150 euro?

jannest
25 januari 2011, 15:38
heb de M-audio av 40 en die bevallen me prima

Nee het zijn geen top "monitors" maar voor simpel homerecording en virtueel gitaar jengelen zijn ze prima te doen imho

mel-aers
25 januari 2011, 15:47
Is het ook mogelijk om een goede set computerspeakers erop aan te sluiten met behulp van een verloopstuk ?

arcane
25 januari 2011, 15:53
Ja dat kan prima. Ik gebruik zelf een goedkoop setje met een woofer van trust, dat klinkt niet onaardig, maar met een duurdere set zal het vast veel beter klinken.

mel-aers
25 januari 2011, 16:00
Ja dat kan prima. Ik gebruik zelf een goedkoop setje met een woofer van trust, dat klinkt niet onaardig, maar met een duurdere set zal het vast veel beter klinken.


Hoe heb jij de UX2 dan aangesloten op de boxen? een Y kabel vanuit de analog outs naar de boxen ?

arcane
25 januari 2011, 16:53
Hoe heb jij de UX2 dan aangesloten op de boxen? een Y kabel vanuit de analog outs naar de boxen ?

Ik heb geen ux2, ik heb een gx, en die heeft gewoon een line out.
Maar ik heb even snel gegoogled en zie dat de ux2 geen line out heeft. Ik weet zo niet of of dat in principe hetzelfde zal zijn als de line out bij mij. Sluit je daar je hoofdtelefoon op aan, op die uitgang? Want dan zou dat moeten kunnen.

mel-aers
25 januari 2011, 17:31
Ik sluit meestal de hoofdtelefoon op de Phones output aan.

Ik heb mijn dolby surround set op de Analog outs proberen aan te sluiten maar daar komt geen geluid uit.

Als ik mijn gitaarversterker op de analog outs aansluit dan doen ze het wel.

Dude
26 januari 2011, 14:47
ik heb een setje aktieve M audio monitors van feedback, achter op aangesloten met losse speakerkabels op de audio outs van de ux2. Werkt prima. Met usb in je computer ff bij audio opties van windows instellen dat de line6 je standaard geluidskaart is en je hebt meteen voor alles perfect geluid op je comuter. Via de line inputs achterop kan je heel de wereld aansluiten, ik heb mijn drumcomputer en keyboard er in zitten. Werkt prima !

http://line6.com/toneportux2/images/specs01.jpg

Succes

The Bertman
26 januari 2011, 15:07
Effe miereneuken: daar heb je natuurlijk geen speakerkabels voor gebruikt, maar gewoon tulpsnoertjes. Is toch wat anders.

duckman
27 januari 2011, 08:09
Dit begrijp ik niet, je kunt toch gewoon speaker kabels met jack gebruiken?


Effe miereneuken: daar heb je natuurlijk geen speakerkabels voor gebruikt, maar gewoon tulpsnoertjes. Is toch wat anders.

The Bertman
27 januari 2011, 09:09
Nee, speakerkabels zijn dikke, twee-aderige kabels, die je van de versterker naar de speaker laat lopen. Maar bij actieve boxen zit de versterker in de box, dus je gebruikt signaalkabels, dat zijn dunne, afgeschermde kabels met in dit geval tulpplugjes eraan.

Dude
27 januari 2011, 21:02
mierenneuken met tulpjes ??

welnee man, gewoon 2 speakerkabels in de beide analog outs van de ux2 naar mijn aktieve monitors...

The Bertman
27 januari 2011, 22:26
Zit je nou een geintje te maken? het gaat niet om de plugjes maar om de kabel. Dat moet afgeschermd zijn, geen speakerkabel. Boeit niet wat voor plug eraan zit.

peter_heijnen
28 januari 2011, 09:45
Dude, stop je speakerkabel (die normaal tussen je cab en amp zit) eens tussen gitaar en amp, dan snap je wat Bert bedoelt.

guhlenn
28 januari 2011, 09:47
mierenneuken met tulpjes ??

welnee man, gewoon 2 speakerkabels in de beide analog outs van de ux2 naar mijn aktieve monitors...

Hell yeah, rock 'n roll... ;)


Bert heeft natuurlijk gelijk

Dude
29 januari 2011, 16:41
nou bert, ik denk dat we elkaar verkeerd begrepen, ik dacht dat het jou om de tulpjes ging en mij om de jacks. Ik heb namelijk geen tulp aansluitingen op zowel UX2 als op de monitors.

En natuurlijk weet ik dat je bij unshielded kabels last van storing kan krijgen, alleen is dat hier helemaal niet aan de orde, ik heb hier gewoon uit praktische overweging speaker kabeltjes gebruikt en dat geeft hier geen enkele vorm van ruis, al 4 jaar niet

The Bertman
29 januari 2011, 16:45
Nee, pluggen maken natuurlijk niks uit, je pakt wat er op je apparaat zit. Maar signaalsnoer gebruiken is toch tamelijk basic, dacht ik. Kan je beter een paar gitaarkabels nemen.

Exi
29 januari 2011, 17:01
heb de M-audio av 40 en die bevallen me prima
Inderdaad. Ik heb ze ook en ik ben zeer tevreden over het geluid dat eruit komt.

Nog even een vraag aan Bert: Ik heb mn interface (TC Electronic Konnekt 6) op mn monitoren aangesloten via twee geshielde microfoon patch-kabels (normale 1/4" TRS pluggen).
Merk Cordial CMK 222. Heb ik hier goed aan gedaan of zijn deze niet juist om op deze manier te gebruiken?

The Bertman
29 januari 2011, 18:21
Niks mis mee. Als ze maar geshield zijn.

jannest
31 januari 2011, 12:03
Niks mis mee. Als ze maar geshield zijn.

dat zijn ze, volgens mij

Exi
31 januari 2011, 12:24
De monitoren zelf zijn uiteraard ook geshield ja, maar het ging meer om de kabels. Bedankt Bert!:ok:

LesPas89
13 februari 2011, 11:57
Ik heb een vraag betreffende speakers en Line 6 Ux.

Ik heb een POD Studio UX1. Normaal speel ik met headphones, maar ik weet dat het ook mogelijk is om over je speakers te spelen. Ik heb een Inspire 2.1 setje (2 luidsprekers een sub, goedkope meuk). Probleem is dat ik maar uit 1 luidspreker geluid krijg. Ik sluit hem aan op de analog out via zo'n verloopstukje (2/R of 1L, zelfde probleem). Sluit ik hem gewoon aan op mn geluidskaart, dan heb ik wel gewoon geluid uit beide speakers. Ik heb het idee dat het simpel instellinkje is. Maar welke? Iemand?

harrie-beton
15 februari 2011, 09:39
Als je de headphones uit (jack) gaat verbinden met de line in mini jack van je geluidskaart. Blauwe ingang op je geluidskaart is de line in. Rood is mic in en die moet je niet hebben.
Met de line heb je het geluid van de muziek van de speakers van je pc gemengd met de line6. De speakers kunnen dan altijd op de pc aangesloten.

http://proleads.co.uk/shop/images/Jack%20to%20mini%20jack.gif