PDA

View Full Version : Clean boost gezocht; ervaringen met MXR micro amp ?



Kim Wilson
25 januari 2011, 12:59
Ik wil een clean boost, maar ik weet niet welke. Het zijn er zoveel, van €33 (EHX LPB-1) tot meer dan 200 euro. Ik snap er geen zak van. Een clean boost is toch een clean boost?

Is zo'n MXR micro amp wat?

Nielsje
25 januari 2011, 13:06
Ik wil een clean boost, maar ik weet niet welke. Het zijn er zoveel, van €33 (EHX LPB-1) tot meer dan 200 euro. Ik snap er geen zak van. Een clean boost is toch een clean boost?

Is zo'n MXR micro amp wat?

Pff.. er zijn zoveel boosters.
Clean is niet altijd clean, vele kleuren toch een beetje (een beetje midhump vind ik bij een solo niet erg..), maar moet het clean clean zijn, of een beetje, bijbenadering maar toch wel een beetje, clean, zijn?

Maar goed, daar gaan we weer: (:))
-budget?
-spulletjes?

1e schot: de catalinbread chiliproseco-hupseflups, met schakelbaar laag.
Of 'n SHO-tje?

grayfink
25 januari 2011, 13:12
Ik zou die goedkope doen, maar mijn mening telt niet. Normaal kom ik niet in dit subforum, maar Mithtrandir stuurt me hierheen.
Ik gebruik zelf trouwens de volumeknop op mijn gitaar. Clean channel staat vrij hard en volume op de gitaar wat zachter dus.

JTB
25 januari 2011, 13:22
Kuch... zie sig.

De MXR voegt naarmate je hem verder open draait ook iets meer hoog toe. Ik vond het een lekker pedaal, maar gebruik geen losse pedaaltjes meer tegenwoordig.

Rutger
25 januari 2011, 13:24
Met cleanboost wordt over het algemeen bedoeld dat alle frequenties in gelijke mate worden geboost, dus een vlakke frequentiecurve. Die curve is echter de ideale curve en wordt in het echie nooit helemaal gehaald. De vraag is hoe goed die wordt benaderd. En in welk frequentiespectrum, van 80 tot 15.000 Hz of ook daarbuiten? En tot hoever dan?

Vergelijk het met audio apparatuur: in dat wereldje wordt er alles aan gedaan om die vlakke curve te halen, mensen betalen zich helemaal scheel aan apparatuur. Toch geven op een of andere manier ook de audio verrsterkers hun eigen karakter aan het signaal... Zo krijg je toch weer smaken en meningen.

Verder is een vlakke frequentiecurve voor het gehoor helemaal niet altijd mooi/prettig, dus sommigen passen de curve iets aan zodat het een voor het gehoor aangename boost wordt.
Verder kun je op cleanboosts natuurlijk allerlei extra's zetten zodat ie toch niet helemaal een vlakke boost geeft, maar wat extra mid of laag of hoog of....

Samengevat: een cleanboost kan zo variabel zijn als er ideeen zijn.

Dus dat wordt toch weer kijken en vergelijken :D

Robdop
25 januari 2011, 13:38
ik heb die nano lpb booster, en er is naar mijn weten helemaal niets mis mee.
solide pedaal, met een solide switch, ik vind de look ook wel oké, lief klein pedaaltje in een verweerde ijzeren look.

ik heb hem vaak in me fx loop hangen en hoor praktisch geen kleuring.

Brum
25 januari 2011, 14:04
Ik heb de MXR Micro Amp gehad, prima apparaatje. Voegt inderdaad wel iets hoog toe, maar vond ik samen met een cleane boost erg fijn met een clean geluid. Op een gegeven moment had ik 'm eigenlijk altijd aanstaan op een bepaalde sweetspot, zowel voor gain als clean en dat voegde wat mij betreft echt wat toe. Is ook goed te gebruiken om net een beetje meer gain uit je versterker te halen.

Ik heb nu de Z.Vex Super Hard-On. Doet vrijwel hetzelfde in mijn oren, ik vind alleen het hoog wat licht toegevoegd wordt iets wat meer sprankel geven. Wel een beetje duur apparaatje voor wat ie kan.

Je zocht nog een 'Marshall-in-a-box'? Wellicht de Z.Vex Box Of rock dan 's proberen, daar zit een Marshall scheur in met een ingebouwde Super Hard-On.

HaroldA
25 januari 2011, 14:05
Mijn DIY Micro Amp vond ik maar niets (schel en saai) en ik ben snel weer teruggestapt op mijn DIY LPB-1.

Check voor de gein ook eens de Boss FA-1 (of de Retro Sonic clone daarvan) om te luisteren wat een "clean" boost voor je geluid zou kunnen doen bahalve alleen maar volume.

Muchachooo
25 januari 2011, 14:37
Ik heb zelf een SHO'tje in elkaar gezet, en het is een prima ding! Heeft een lekker warme toon, ideaal icm mijn Marshall :D

HaroldA
25 januari 2011, 14:42
Ik heb zelf een SHO'tje in elkaar gezet, en het is een prima ding! Heeft een lekker warme toon, ideaal icm mijn Marshall :D

En alles behalve clean :sssh:

the sure thing
25 januari 2011, 16:40
ik heb de MXR micro amp lange tijd gehad. Prima pedaal! Ik heb nu een 2 kanaals amp, dus de booster heb ik niet meer nodig. Als ik morgen weer een clean boost zou moeten kopen, koop ik diezelfde dag weer de MXR. En ik zou 2e hands eens kijken, ze worden redelijk veel aangeboden. Kan je er ook geen buil aan vallen. Van dat toevoegen van het hoog herken ik niets.... Dus veel hoog zal het niet zijn :)

Kim Wilson
25 januari 2011, 18:27
Mithrandir, bedankt voor het aanmaken van dit topic, scheelt mij weer! :ok:

Budget, tja... Liever 50 dan 100 euro, maar ik heb al genoeg leuks gezien voor rond de 80 euro. Dat lijkt me voor nieuw spul dan ook wel genoeg.

Clean hoeft niet per se, een lichte midhump mag best. Maar een tubescreamer is al weer teveel mid. Ik wil een dikkere sound onder de knop hebben, meer niet.

Spullen zijn een Bluesdriver, Tele en een Vibrolux Reverb. En nog een keer een andere overdrive waarschijnlijk, maar dat weet ik nog niet.

roger
25 januari 2011, 20:05
Ik heb zelf een SHO'tje in elkaar gezet, en het is een prima ding

+1 voor de SHO (AKA Newtone Flower Booster), die bouw je voor een paar tientjes zelf en werkt top, ik heb er mijn MXR Microamp voor verkocht!

tillens
25 januari 2011, 21:52
@ Hans.. en de rest.. voor de duuzendste keer...

Carl Martin Hydra Boost.. 15db Clean Boost voor 99 eurie en dat met de zeer degelijke bouwkwaliteit van Carl Martin.

Next!

Jan Buurman
25 januari 2011, 22:03
Die MXR/CAE boost scoort vaak hoog. De MI Audio Boost&Buff ook. Beiden rond de 80,- 2ehands, soms nog minder...

Nielsje
25 januari 2011, 22:20
Die MXR/CAE boost scoort vaak hoog. De MI Audio Boost&Buff ook. Beiden rond de 80,- 2ehands, soms nog minder...

Nou, ik vind die MXR/CAE bak maar een hoop ruis en herrie..

Mitch
25 januari 2011, 22:31
Ik snap al die adviezen voor een SHO niet. En SHO, warm?? Sowieso komt er een redelijke bak tophoog bij waar je lang niet altijd op zit te wachten. Tele, Vibrolux... klinkt dat als een gebrek aan hoog? Al die lamballen met klote versterkers die dan trots komen verkondigen dat er een deken van hun amp afging toen ze de SHO gebruikten. Hij ging nooit meer uit! :stop:
Goed, sorry voor de rant.

Hoe dan ook, met een goeie amp zit je voor boosts en zeker solo boosts niet altijd te wachten op extra hoog. Of je moet 't willen Hans, dan zit je goed. Al dat soort FET boosts hebben het wel, ook de micro amp en de Super Chili Picoso. De Carl Martin boosts hebben het duidelijk minder in mijn ervaring. De Meat van Toadworks heeft het ook niet, kun je ook wat meer mids toevoegen. Is er daarna ook in een kleinere versie gekomen, de Meat Jr. Aardig dingetje hoor, maar weinig bekend.

tillens
25 januari 2011, 22:51
Ik snap sowieso niet de reacties, want de boosts buiten de boost die ik noemde, hydra boost, kleuren alle het geluid.. Er staat toch clean boost?

Kim Wilson
25 januari 2011, 23:23
Ach, clean, clean... Ik zei al, een midhump is niet erg, een beetje kleuring mag best. Als het maar geen tubescreamer-kleuring is, dat is teveel.

@Mitch: die Vibrolux is een vrij donker gevoicede amp, ik zit niet volop in het tophoog. Maar je hebt wel gelijk, ik zit niet te wachten op een bak tophoog als ik een booster intrap. Dan had ik wel gevraagd om een goeie treble booster. :)

Even een paar op rij die ik wel interessant vind:

MXR Micro amp
EHX LPB-1
Seymour Duncan SFX01
Artec DBT1 Dual booster
Orion Minus Booster

Nog een paar die aan of af te raden zijn van deze lijst?

jaywalker
25 januari 2011, 23:47
Kan aan mij liggen maar die ehx lpb-1 maakte mijn geluid doffer.
Gebruik al jaren de micro amp. Voor je gevoel maakt hij je single coils wat "hotter"

FruscianteFan
26 januari 2011, 00:04
De LPB is prima als je niet al teveel hoeft te boosten, of als het niet per se helemaal clean hoeft te zijn. Maar voor een 'behoorlijk cleane' solo is-ie prima.

Heibel
26 januari 2011, 07:38
@kim wilson..je zegt dat je op termijn wellicht ook nog 'n drive zoekt..dan wil ik je graag de carl martin dc drive aanraden..je krijgt dan 'n los te gebruiken cleanboost, maar tegelijkertijd ook 'n prima overdrive met 2 voicings in één pedaal. ideaal voor blues tot classic rock. samen voor 100 euro bij o.a. thomann. sla je twee vliegen in één klap.

Kim Wilson
26 januari 2011, 08:19
Hmm, ik heb toch liever beide pedalen los, zodat ik qua volgorde nog wat kan spelen. Met losse pedalen heb ik het gevoel meer controle te hebben. Maar bedankt voor het meedenken. :ok:

Heibel
26 januari 2011, 08:58
Graag gedaan..De DC drive is wat dat aan gaat inderdaad 'beperkt', als je met de clean boost je drive wilt boosten, is dat niet mogelijk. Ze zijn wel individueel schakelbaar, dus je hebt: drive, boost+ drive en alleen de boost. Ik heb zelf 'n TS808 clone vóór de Carl Martin, en daarmee kan ik de drive wat meer gain geven en meer midhump. Ideale combi wat mij betreft. Als je overweegt om voor zo'n €100 'n aparte clean boost aan te schaffen, is dit wel te overwegen, want dan krijg je de drive er gratis bij ;)

Brum
26 januari 2011, 09:36
Ik snap sowieso niet de reacties, want de boosts buiten de boost die ik noemde, hydra boost, kleuren alle het geluid.. Er staat toch clean boost?

Ik snap dit soort reacties nooit, met alle respect. De SHO is nou eenmaal een vrij populaire booster en volgens velen erg goed. Dan is de tip toch niet zo vreemd? Dingen als 'lamballen' en zo, ik vind het wat jammer voor goed bedoelde tips.

MSNL
26 januari 2011, 11:19
Waarvoor wil je de boost gebruiken?
Als boost VOOR de oversturing, of boost NA de oversturing?

Ik gebruik een MXR micro amp als boost na de oversturing. De micro amp hangt in de effectlus van mijn versterker.

Ik gebruik een Treble-Tool booster voor de oversturing. Dit is een treble booster met regelbaar hoog en regelbaar laag.

De micro amp is een clean boost die ik gebruik als boost voor solo's
Of ik clean speel, licht of zwaar vervormd, met de micro amp krijg ik altijd een paar extra db's voor de solo's.

De Treble Tool gebruik ik om de versterker (of pedalen) meer te laten vervormen.
De boost hoeft niet clean te zijn en meestal wil je dat ook niet, omdat dan het laag te modderig kan worden.

Rutger
26 januari 2011, 11:26
Je kunt het ook nog zelf in elkaar solderen, een boost is wel het simpelste wat je kunt bouwen. Kun je helemaal zelf bepalen hoe ie gaat klinken :)

jim__
26 januari 2011, 11:31
Waarschijnlijk wordt ik nu aan alle kanten aangevallen, maar nu mijn tip.

Je geeft aan een boost te willen om je sologeluid wat voller te maken, zonder de klankkleuring teveel te willen veranderen. Ik denk dan meteen aan een compressor met levelregeling. Dit (http://www.feedback.nl/gitaar-effecten/aphex/1404-punch-factory-pedal) (Aphex Punch Factory) is dan ook mijn aanrader, zeker voor het geld.

Heb deze laatst als verrassing voor mijn vriendin gekocht, die zoiets nog wel kon gebruiken voor haar bas. Ik hoef niet met een bosje bloemen aan te komen (gaan bij ons thuis spontaan dood), maar hier was ze erg blij mee. Klinkt lekker met elk instrument wat je er doorheen jaagt, en lijkt mij ideaal voor wat je zoekt. Overigens is die driveregelaar niet voor oversturing, maar regelt deze het ingangssignaal voor de compressor. Het is dan ook beslist geen overdrive mocht daaraan worden getwijfeld.

Kim Wilson
26 januari 2011, 11:49
Nee, ik wil gewoon meer volume. Compressor heb ik al geprobeerd, check mijn sig. ;)

marc_o
26 januari 2011, 11:53
Kim, gooi er gewoon eens een EQ pedaaltje over, dat gaat het prima doen, bovendien kun je lekker de frequenties regelen...boss pedaaltje en klaar.

jim__
26 januari 2011, 11:53
Nee, ik wil gewoon meer volume. Compressor heb ik al geprobeerd, check mijn sig. ;)
Aha, vandaar :makeup:. Wel balen dat de dyna comp het niet voor je heeft gedaan!

Kim Wilson
26 januari 2011, 11:57
Kim, gooi er gewoon eens een EQ pedaaltje over, dat gaat het prima doen, bovendien kun je lekker de frequenties regelen...boss pedaaltje en klaar.
Ja, ik heb wel een GE-7, en die doet het ook wel. Het ziet er alleen niet cool uit... :chicken:

WillemdaGuide
26 januari 2011, 12:25
Ik gebruik ook al een tijdje een microamp als soloboost in de loop, werkt prima!
Is ie 100% transperant? Geen idee
Klinkt ie lekker? Ja!

duckman
26 januari 2011, 12:40
+ dikke 1
als de looks zo belangrijk zijn kies een MXR Eq ofzo :makeup:


Kim, gooi er gewoon eens een EQ pedaaltje over, dat gaat het prima doen, bovendien kun je lekker de frequenties regelen...boss pedaaltje en klaar.

Mitch
26 januari 2011, 13:02
Als je je amp al aan de donkere kant vind zou ik niet voor een LPB kiezen, die is ook wat donker maar ok vrij snel gruizig, gainy.
Ik denk dat je lijstje niet de meest handige is, misschien moet je toch eens kijken naar de Hydra Boost of (minder goed verkrijgbaar) de Meat of Meat Jr. Die voegen niet dat extra tophoog toe.

marc_o
26 januari 2011, 16:48
Ja, ik heb wel een GE-7, en die doet het ook wel. Het ziet er alleen niet cool uit... :chicken:


Je gaat me hier vertellen dat het doet wat je feitelijk zoekt, maar er niet cool uitziet, meen je dat nu echt helemaal serieus?


wijf

tillens
26 januari 2011, 23:42
Ik snap dit soort reacties nooit, met alle respect. De SHO is nou eenmaal een vrij populaire booster en volgens velen erg goed. Dan is de tip toch niet zo vreemd? Dingen als 'lamballen' en zo, ik vind het wat jammer voor goed bedoelde tips.

ik snap dit hele topic niet meer... en eigenlijk het forum ook niet.. omdat de sho populair is en volgens velen goed is, is het een goede tip? Lijkt mij niet, hij zoekt niet een boost die ook nog eens kleurt.
Lamballen? ? Waar staat dat? Als iemand een boost zoekt met kleuring zou een sho misschien wel een goede tip zijn.

succes ermee.

tillens
26 januari 2011, 23:43
Ja, ik heb wel een GE-7, en die doet het ook wel. Het ziet er alleen niet cool uit... :chicken:

Jij speelt blues.. Dat gaat hoe dan ook met welk pedaal niet cool er uit zien...

Ganz nicht kalt... sagte mein deutsche freund..

Mitch
27 januari 2011, 10:55
Die kwam van mij, tillie.
Ik noemde mensen die fan zijn van de SHO omdat met de SHO ingeschakeld hun amp ineens perfect klinkt 'alsof eindelijk die deken van de speaker wordt weggehaald' lamballen.
Dan zit je namelijk nog in de fase 'budgetcrap' qua amps en snap je niet helemaal waar het om gaat met een clean boost. Kim W. heeft een prima ouwe Fender. Met dat soort amps heb je heel vaak geen extra tophoog nodig, sterker nog: kan hinderlijk zijn.
Het blijft een wijdverbreid misverstand dat de SHO een pure cleanboost zou zijn. Dat kan dan allemaal goed bedoeld zijn om 'm te adviseren maar in tegenstelling tot wat de meute roept is het ding bepaald niet zaligmakend. Hij knalt er aardig wat tophoog bij. Zo lang dat misverstand aanwezig blijft, gebruik ik spierballentaal omdat tegen te spreken, anders valt het niet op. Zoals de Hydra boost tip :D

Kim Wilson
27 januari 2011, 11:15
Thanks voor de adviezen allemaal. Maar om even terug te komen bij de originele vraag: een clean boost is dus niet zomaar even een clean boost? De prijsverschillen zijn wel te rechtvaardigen? Ik had gehoopt dat ik een willekeurige booster kon halen, maar zo simpel is het dus niet.

Tankman
27 januari 2011, 11:55
Wat dacht je van een Boss GE-7? :soinnocent:

peter_heijnen
27 januari 2011, 11:59
Dan zit je namelijk nog in de fase 'budgetcrap' qua amps en snap je niet helemaal waar het om gaat met een clean boost.
Couldn't agree less Mitch.

Heb zelf een tijdje met veel plezier met de 'sho always on' gespeeld en dat beviel prima for the time being, en die amp was echt geen crap. ;)

Momenteel hetzelfde verhaal met de xotic ep booster. Klinkt helemaal te gek, maar ook daar zal ik na een tijdje -mezelf kennende- wellicht klaar mee zijn.... :)

EDIT: het zijn uiteindelijk allemaal kleurtjes die op dat moment inspireren.

Brum
27 januari 2011, 17:56
ik snap dit hele topic niet meer... en eigenlijk het forum ook niet.. omdat de sho populair is en volgens velen goed is, is het een goede tip? Lijkt mij niet, hij zoekt niet een boost die ook nog eens kleurt.
Lamballen? ? Waar staat dat? Als iemand een boost zoekt met kleuring zou een sho misschien wel een goede tip zijn.

succes ermee.

Dat van dat lambal was ook de reactie waar jij op inhaakte, dat zei jij inderdaad niet, sorry.

Persoonlijk vind ik de SHO niet heel erg kleuren, zeker niet in de fx loop of na je drive pedaal, op het iets wat extra hoog na. In ieder geval niet meer dan een Micro Amp. Zijn we het niet over eens en dat geeft op zich ook niks, maar dat maakt het nog geen slechte tip vind ik.

De topicstarter doet er ook verder maar mee wat ie er mee doen wilt, ik zou persoonlijk de SHO niet overslaan in de zoektocht. Maar wellicht is inderdaad een EQ pedaal wel een betere optie, dat kan ook.

shredneck
27 januari 2011, 18:15
De Lehle Sunday Driver is een erg goeie

tillens
27 januari 2011, 21:57
@ hans, gezien ik de rest echt niet begrijp. Een clean boost zegt het al, boost maar dan clean, dus zonder vervorming. Een sho of microamp geeft vervorming er bij.. een hydra boost, om maar wat te noemen, want tja blijkbaar wordt dat ding hier verguisd doet dus maar een ding, en dat is boosten. dus wat je hebt, je trapt de boost in, en hij maakt het harder.. verder niet. voegt geen hoog, laag of wat dan ook toe, puur clean boost.

ik ga nu even, na het vele wenen, mijn bloedende ogen deppen.

Kim Wilson
27 januari 2011, 22:49
Kijk, dat zijn de reacties waar ik wat aan heb! Thanks, Tillens!

Ik wil dus idd geen vervorming, maar gewoon meer volume. Eventueel wat meer mid/laagmid, maar geen vervorming.

FruscianteFan
27 januari 2011, 23:06
Ik heb vandaag nog eens de LPB helemaal voluit gezet. Dat is echt gewoon overdrive, maar dat is ook veel te hard om als stand-alone te gebruiken.

Moet ik er wel bijzeggen dat je daar bij normaal gebruik echt geen last van hebt, al is dat ook niet helemaal lineair.

Mitch
28 januari 2011, 14:03
Weet je tillens: de SHO had een gek dingetje. Hij kraakte als je aan de pot draaide. Wauw, wat grappig! En het is goed, want Z Vex zegt dat het zo hoort. Tof man, net een ouwe mengtafelschuif. Goh, cool. En ook nog in gekke kleurtjes geschilderd én hij is duur. Dat móet wel geweldig zijn...
Daarna viel het pedaal door de mand (geript ontwerp en minimale kosten voor de productie) maar bleef de SHO onverminderd populair, alleen dan bij zelfbouwers, aanbieders van kloonkitjes of wannabe pedalenbouwers.

De Hydra Boost, sja. Simpele doos, geen verkooppraatje, doet het gewoon goed, is niet te gek duur. Dan is het niet dat -ie verguisd wordt, nee sterker nog: niemand praat erover. Het is namelijk niet boeiend om bovenstaande redenen :D


De LPB geeft een beetje grit en een tikkeltje verander klankbeeld, maar wat ik er storend aan vind is dat de dynamiek nogal verandert, afhankelijk van de setting en de versterker waar het naartoe gaat. Met een beetje pech wordt een zacht aangeslagen noot 'hard' van klank in plaats van alleen een iets hoger volume en bij harder aanslaan duidelijk meer drive. Kan ook aangenaam zijn, maar dat hangt erg van je speelstijl af.
Ik base me nu op ervaringen met een goede zelfbouw LPB, geen idee of dat anders is dan de cheap & new versie die EHX momenteel zelf uitbrengt.

Einzeln
28 januari 2011, 14:08
Nee, ik wil gewoon meer volume. Compressor heb ik al geprobeerd, check mijn sig. ;)

Barber lauchpad. Je wilt clean. Ik vreet mijn schoenen op als ie niet 100% lineair is. Alleen maar volumeboost. Ook te koop als B-buff.

wireman
28 januari 2011, 14:29
Heb ook de MXR.. doet wat ie moet doen.. Klinkt echt niet verkeerd. Ik heb wel begrepen.. als je voor MXR gaat, zou je beter de CAE Line driver kunnen pakken. Schijnt voor die 15 euro toch een stuk beter te zijn.

peter_heijnen
28 januari 2011, 14:36
Ook te koop als B-buff.
Waar in nederland?

Einzeln
28 januari 2011, 15:34
Waar in nederland?

http://www.haarguitars.nl/import/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=49&Itemid=86

Staat alleen gek genoeg onder homebrewelectronics. Maar het is de barber. Verschil met het pedaal zijn het ontbreken van de in fase verschillende uitgangen.
Deze bouw je in je gitaar of in het batterij vakje van je boss pedaal of gewoon in een doosje.

marc_o
28 januari 2011, 15:36
Zeg Kim, wat jij nodig hebt....daar heb je geen kastje voor nodig man. Je laat gewoon je versterker ombouwen met een extra mastervolume, geen geklooi met batterijen, geen extra snoertjes, je ziet er bijna niks van en er zijn zat versterkerbouwers die het voor onder de 1000,- voor je willen doen, helemaal te wauwie! Of koop nog een versterker die je gewoon wat harder zet, knal er een lehle A-B-Y box tussen en tara!! Helemaal het mannetje, echt iets voor jououououou!!! :hippie:

HaroldA
28 januari 2011, 16:26
Deze is op andere fora als heel goed bestempeld:

http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/c3/ZG77sVkpF28ODVGB8DM4Ug==.jpg
http://link.marktplaats.nl/417262499

peter_heijnen
28 januari 2011, 17:56
http://www.haarguitars.nl/import/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=49&Itemid=86
Mooi niet. Een jaar of twee geleden heb ik hem gevraagd de b-buff voor me te bestellen. Was voor hem alleen interessant als ie de b-buff mee kon laten komen met een grotere bestelling en dat zou in het geval barber ten tijde van dat telefoontje net zo makkelijk een half jaar of langer kunnen duren.

Einzeln
28 januari 2011, 18:29
Mooi niet. Een jaar of twee geleden heb ik hem gevraagd de b-buff voor me te bestellen. Was voor hem alleen interessant als ie de b-buff mee kon laten komen met een grotere bestelling en dat zou in het geval barber ten tijde van dat telefoontje net zo makkelijk een half jaar of langer kunnen duren.

Dat is vanderhaar inderdaad. Realguitars in duitsland heeft hem op voorraad voor 49 euro.

Brum
28 januari 2011, 20:19
Weet je tillens: de SHO had een gek dingetje. Hij kraakte als je aan de pot draaide. Wauw, wat grappig! En het is goed, want Z Vex zegt dat het zo hoort. Tof man, net een ouwe mengtafelschuif. Goh, cool. En ook nog in gekke kleurtjes geschilderd én hij is duur. Dat móet wel geweldig zijn...
Daarna viel het pedaal door de mand (geript ontwerp en minimale kosten voor de productie) maar bleef de SHO onverminderd populair, alleen dan bij zelfbouwers, aanbieders van kloonkitjes of wannabe pedalenbouwers.

De tegenbeweging van internethypes kun je ook een hype noemen, zie je ook op allerlei fora.

Die kraak vind ik grappig. Ik zou me er pas druk om maken als ik 'm zou horen tijdens het spelen, jij maakt je er druk om als je 'm niet hoort.:seriousf:

Mitch, ik heb niet zo heel veel last van internethypes.

tomdiedom
28 januari 2011, 20:39
Ik vind die kraak kats irritant. Tijdens het spelen heb ik wel de neiging om knopjes bij te stellen, vooral bij een one-knob booster. Dat lukt dus niet met zo'n SHO. De crackle ok tekst is een slechte/zielige/makkelijke oplossing voor een inferieur circuit.
Hoppa!

Mitch
28 januari 2011, 21:35
De tegenbeweging van internethypes kun je ook een hype noemen, zie je ook op allerlei fora.

Die kraak vind ik grappig. Ik zou me er pas druk om maken als ik 'm zou horen tijdens het spelen, jij maakt je er druk om als je 'm niet hoort.:seriousf:

Mitch, ik heb niet zo heel veel last van internethypes.

Gast, er waren een dozijn adviezen voor de SHO. Daar heb ik een tegengeluid op laten horen en je hebt daar nu al drie tegen opmerkingen op geplaatst. Stop eens met het persoonlijk aantrekken, nergens voor nodig.

Kim Wilson
28 januari 2011, 21:51
Deze is op andere fora als heel goed bestempeld:

http://fotos.marktplaats.com/kopen/6/c3/ZG77sVkpF28ODVGB8DM4Ug==.jpg
http://link.marktplaats.nl/417262499
He, da's ook wel een mooi ding! Ook niet duur.

Maar ik zet dit vraagstuk voorlopig even in de ijskast. Ik ben een hoop wijzer geworden en heb mijn GE-7 weer onder het stof vandaan gehaald. Zie het pedalboard-topic.

In elk geval allemaal heel erg bedankt voor de inbreng, ik heb er een hoop aan gehad! :ok:

tillens
29 januari 2011, 21:17
my god 6 pagina's leuteren om dan er achter te komen dat je het eigenlijk niet zoekt... hoest met je overdrive zoektocht? :dontgeti:

marc_o
29 januari 2011, 21:58
my god 6 pagina's leuteren om dan er achter te komen dat je het eigenlijk niet zoekt... hoest met je overdrive zoektocht? :dontgeti:


Dat wordt uiteindelijk de Blues Driver die hij al heeft en daar staat het woord Blues al op, dus dan is het goed.
:ok:

tillens
29 januari 2011, 22:07
Dat wordt uiteindelijk de Blues Driver die hij al heeft en daar staat het woord Blues al op, dus dan is het goed.
:ok:

Bwhahahahah! ben ik blij dat ik niet naar zwolle ben gereden..

Next!

Brum
29 januari 2011, 22:10
Gvd voor niets staan te bekvechten.

Kim Wilson
30 januari 2011, 15:20
Bwhahahahah! ben ik blij dat ik niet naar zwolle ben gereden..

Next!
Het is uitgesteld. Die meeting komt er nog een keer.

En dit topic is zeker niet voor niks geweest, zoals ik al aangaf.

peter_heijnen
31 januari 2011, 10:14
Dat is vanderhaar inderdaad. Realguitars in duitsland heeft hem op voorraad voor 49 euro.
Bedankt voor de tip, maar het is inmiddels niet meer van toepassing.