PDA

View Full Version : HNDG - Epiphone Firebird Studio LE Ebony



DFTPOL
25 januari 2011, 12:58
Ik zat al een tijdje naar een nieuwe gitaar te kijken, hard voor gewerkt dus werd het ook tijd voor een nieuw scheurijzer.
Er moest (nouja, G.A.S zei dat er) een Firebird komen.
Ik was al een tijdje verliefd op de vorm.
Dus gisteren samen met mijn meisje naar Amsterdam om eventjes wat rond te kijken.
Eerst nog een LTD uitgeprobeerd want daar speel ik normaal op, leuke gitaar maar toen ik me omdraaide zag ik dit lieverdje hangen.
Dus uitgeprobeerd en ik ben spontaan verliefd geworden. :mmmm:(Mijn meisje vond het iets minder leuk haha)

Hier is ze dan; Epiphone Firebird Studio LE Ebony!

http://i207.photobucket.com/albums/bb198/Einsamkeit-Mit-Mihr/DSC01833.jpg

http://i207.photobucket.com/albums/bb198/Einsamkeit-Mit-Mihr/DSC01830.jpg


Ik heb nu ook weer ernstig GAS voor een Blackstar HT-60, wat klinkt dat ding vet zeg. :dontgeti: Nouja, eerst maar weer werken dan...

Muchachooo
25 januari 2011, 13:00
een maat van me heeft er ook eentje, moet eerlijk zeggen dat die dingen toch best gaaf zijn (al ben ik normaal van de wat meer 'traditionele' bodyvormen)!

Exi
25 januari 2011, 13:44
Gefeliciteerd!:cheerup:
Ik vind Firebirds ook schitterende gitaren. Net weer even wat anders, maar absoluut een beauty.
Ook aparte stemknoppen. Werken ze goed?

DFTPOL
25 januari 2011, 14:20
Gefeliciteerd!:cheerup:
Ik vind Firebirds ook schitterende gitaren. Net weer even wat anders, maar absoluut een beauty.
Ook aparte stemknoppen. Werken ze goed?

Ja, ze werken prima, werkt imo beter dan de standaard stemknoppen, ze zijn niet zomaar vals als je er bijvoorbeeld tegen aan komt.
Je moet aan de achterkant draaien dus dat was eerst wel even een wtf? moment haha.

marter544
25 januari 2011, 14:28
Damnit.. Was net van mijn gas verlost, kom je daar mee :mmmm: Mooi ding man! Ik houd van vette gitaren op budget!

Harry
25 januari 2011, 15:08
prachtig, gefeliciteerd! Ik denk dat ik er door mijn vriendin uitgeschopt wordt als ik met zoiets thuis kom (vreemd genoeg vindt ze ze lelijk), dus ik laat ze lekker hangen.

Onze andere gitarist heeft een witte Firebird van Gibson, dat levert al genoeg commentaar op.

Mr. Dynamite
25 januari 2011, 17:19
Awesome! Vette bakken die firebirds :cooler:

Tankman
25 januari 2011, 17:22
Grappig, ik zou eerder mijn vriendin eruit schoppen als ze met zo'n ding thuis zou komen...Nooit mooi gevonden, maar gefeliciteerd met de aanwinst! Bij Dirk Witte gekocht zo te horen? Wel wat anders dan een 7-string, of was je daar niet specifiek naar op zoek?

DFTPOL
25 januari 2011, 17:53
@ Harry, haha, mijn vriendin vond ze eerst ook altijd "lelijk" totdat ze der één zag. Toen vond ze het allemaal niet meer zo erg. (Niet dat ze mijn gitaarkeuze uitmaakt :seriousf:)

@ Tankman, Ja bij Dirk Witte gekocht ja, even uitgebreid getest daar.
Ik was sowieso op zoek naar een nieuwe gitaar, maar toen ik deze zag was ik in één klap verkocht.
Een 7 snaar komt er sowieso nog wel!

rocker_71
25 januari 2011, 18:34
Mooi ding joh! Zeker de eerste foto.

bartjo
26 januari 2011, 07:09
Wel jammer dat Epiphone alleen nog maar de studio maakt met de reguliere Humbuckers en een set-neck. Heb heel lang naar deze gitaar gekeken, maar ben op door reis naar de Gibson Highway :seriousf:

Basvarken
26 januari 2011, 08:32
(al ben ik normaal van de wat meer 'traditionele' bodyvormen)!

Het is een ontwerp uit 1963. Het gaat al een poosje mee dus :)

MeneerJoost
26 januari 2011, 19:47
Gaaf ding!
Versterker op 11 en rammen maar!:)

guitarkid
26 januari 2011, 21:49
Mooi! Damn, krijg toch wel zin in zo'n gitaar. Ik dacht eigenlijk aan een Explorer, maar als ik dit dan weer zie..... Of allebei?
In cherry is hij overigens ook wel erg mooi!

DFTPOL
26 januari 2011, 23:58
Mooi! Damn, krijg toch wel zin in zo'n gitaar. Ik dacht eigenlijk aan een Explorer, maar als ik dit dan weer zie..... Of allebei?
In cherry is hij overigens ook wel erg mooi!

Ik zeg allebei haha.
Ik zat ook te twijfelen tussen een firebird en een explorer, maar uiteindelijk toch maar de firebird gekozen, en ze is errrug lekker hoor :mmmm:

Tankman
27 januari 2011, 00:03
Mooi! Damn, krijg toch wel zin in zo'n gitaar. Ik dacht eigenlijk aan een Explorer, maar als ik dit dan weer zie..... Of allebei?
In cherry is hij overigens ook wel erg mooi!

En met zo'n onschuldige post heb je mijn GAS voor een explorer weer laten ontwaken. :seriousf:

Eerst mijn Charvel zien te bemachtigen (duurt nu wel HEEL lang) en misschien rond deze tijd volgend jaar zo'n James Hetfield Snakebyte. hmmm...Uiteraard in het wit.

guitarkid
27 januari 2011, 07:09
En met zo'n onschuldige post heb je mijn GAS voor een explorer weer laten ontwaken. :seriousf:

Eerst mijn Charvel zien te bemachtigen (duurt nu wel HEEL lang) en misschien rond deze tijd volgend jaar zo'n James Hetfield Snakebyte. hmmm...Uiteraard in het wit.

Ik zag (al googlend) ook de Firebird in een witte versie (uit 1964 of zo). Da's ook wel een idee: Epi Firebird kopen en 'm in die mooie witte/vanille kleur spuiten...

http://www.youtube.com/watch?v=g3vz6m8FPW8&feature=related

Of in het rood:

http://www.youtube.com/watch?v=dPBtZSnagsA

Hoe dan ook: GAS....!!!

Rembull1980
27 januari 2011, 09:42
Heel erg fraai, wat speel je er zoal op als ik vragen mag?

Exi
27 januari 2011, 09:50
Gitaar:chicken:

Maar inderdaad. Ik had ook GAS voor een Explorer, later een SG en nu dus ook deze. Ik moet ze zeker eens naast elkaar gaan leggen.
Ik zit ook een beetje te kijken naar de Faded Gibsons maar die vind ik niet zo mooi. Misschien maar eens doorsparen voor een Standard.

Tankman
27 januari 2011, 13:06
Ik zag (al googlend) ook de Firebird in een witte versie (uit 1964 of zo). Da's ook wel een idee: Epi Firebird kopen en 'm in die mooie witte/vanille kleur spuiten...

http://www.youtube.com/watch?v=g3vz6m8FPW8&feature=related

Of in het rood:

http://www.youtube.com/watch?v=dPBtZSnagsA

Hoe dan ook: GAS....!!!

Ik vind de Firebirds niet zo mooi. Dus voor mij toch een Explorer. De Snakebyte vind ik er erg vet uitzien. Even ergens zien te testen. Ik krijg binnenkort ook de kans om wat Hamers te testen en die hebben ook een erg sjieke Explorer.

guitarkid
27 januari 2011, 14:00
Ik vind de Firebirds niet zo mooi. Dus voor mij toch een Explorer. De Snakebyte vind ik er erg vet uitzien. Even ergens zien te testen. Ik krijg binnenkort ook de kans om wat Hamers te testen en die hebben ook een erg sjieke Explorer.

Grappig, van de drie "afwijkende" Gibson-modellen vind ik de Firebird echt het mooist, voor de Explorer en de Flying V. Die laatste vind ik dus weer niks...
En ondertussen wordt de GAS-bel groter en groter. Ik woon niet voor niets vlak bij Slochteren.... :)
Dit gaat me weer kosten....
DFTPOL, bedankt....!!!!! :soinnocent:

Malle Eppie
27 januari 2011, 16:02
GAAF! Moet alleen wennen aan die afwijkende stemmechanieken maar vind de vorm echt gaaf!

DFTPOL
27 januari 2011, 16:15
@ Rembull1980; Tja, ik speel in een metalband, maar ik begin me nu toch in blues sferen te begeven haha.

@ Tankman; JA! Die nieuwe Explorer is ook errug geil. :makeup:

@ Guitarkid; You're Welcome!! hahaha. :seriousf: Ik vind de Flying V ook de minst mooie. Een Firebird en een Explorer hebben meer mojo in mijn ogen :gitarist:

@ Malle Eppie; Ik in het begin ook, maar ik begin ze steeeeds mooier te vinden, vooral snaren vervangen is een eitje.