PDA

View Full Version : HK Gitaren



BobvanKempen
25 januari 2011, 12:55
Hallo Allemaal,

Heeft iemand hier ervaring met een HK gitaar model Stratocaster? Als ik zo de specs lees (ahorn hals, massief linde body) en naar het uiterlijk kijk is dit toch echt wel een nette gitaar maar de prijs (incl. koffer, jackkabel en plectra voor 200 euro) doet mij dan toch weer anders vermoeden.

Ik zit er toch stevig over te denken om het risico dan maar een keer te nemen en zon dingetje nieuw te kopen tenzij iemand hier andere ervaringen heeft.

As always, thanx for the info!

zjanke
25 januari 2011, 13:09
Geen ervaring met HK, maar al regelmatig voorbij zien komen op ebay voor 50 euro. Als je het dan toch wil proberen, zoek er dan daar een uit :cheerup:

BobvanKempen
25 januari 2011, 13:32
ach, mijn redenatie was eigenlijk zo: Normaal ben ik voor een goede Tolex koffer rond de 125 kwijt (ja ze zijn er goedkoper maar die vind ik zelf niets), dus dan heb ik de gitaar nieuw en met garantie voor 75 euro. Is een kromme redenatie en zo lul je iedere aankoop wel weer recht i know maar via Ebay heb ik iig geen garantie. Ik hoorde overigens van een vriend van me die een Telecaster van HK heeft dat ze nog best erg goed zijn (squier kwaliteit volgens hem). We gaat het meemaken want ik ga er maar een bestellen.

Pepe
25 januari 2011, 13:39
In het gunstigste geval heb je een goede koffer en een leuke gitaar. In het meest reële geval heb je een lullige koffer en een lullige gitaar en sla je je voor je kop.
Dus succes dan maar.

zjanke
25 januari 2011, 13:41
Volgens mij zitten er tusssen de aanbieders op ebay ook winkels en dan zou je wel garantie hebben. En rechtlullen hoeft niet, we zijn allemaal gitaristen met regelmatige GAS aanvallen :hippie:

macwilliams
25 januari 2011, 13:45
Heb er ook eens een topic voor geopend, werd sterk afgeraden. Zag ze wel eens voor 36€ gaan op eBay.

Gretsch 5120
25 januari 2011, 17:48
Volgens mij zitten er tusssen de aanbieders op ebay ook winkels en dan zou je wel garantie hebben. En rechtlullen hoeft niet, we zijn allemaal gitaristen met regelmatige GAS aanvallen :hippie:

Als ik de diverse recenties mag geloven is rechtlullen wel een noodzaak want bij diverse gitaren was de hals getordeerd....

De V
25 januari 2011, 18:28
Hoewel ik niet bekend ben met HK mag je voor €200, met koffer, niet al te veel kwaliteit verwachten, denk ik.
Ik zou op z'n minst kijken of je hem kan uitproberen ofzo.

PGR
25 januari 2011, 20:35
51,50 euro via eBay inclusief verzendkosten... :crazyhappy:

Maar goed, daar mag je ook niet veel van verwachten. Niet goed afgewerkte frets, maar de hals is bij mij wel recht. Verder ontstemt hij als de neten - je blijft stemmen. Als je de hardware vervangt gaat dat misschien beter.

Voor 50 euro mag je geen eisen stellen.

Als je in de gelegenheid bent om hem te proberen dan zou ik dat zeker doen. Veel kwaliteitsverschillen namelijk.

guitarkid
26 januari 2011, 18:06
Normaal ben ik voor een goede Tolex koffer rond de 125 kwijt...

Je gelooft toch niet echt dat deze koffer wel de kwaliteit heeft die jij zoekt terwijl je goedkopere koffers al niets vind (ik ken ze van 55 euro en die zijn prima, maar ok...). en dus betaal je dan aanmerkelijk meer voor de gitaar, die dat volgens vele reacties op dit forum zeker niet waard is!
Ik vind dat Pepe het wel krachtig samenvat:

In het gunstigste geval heb je een goede koffer en een leuke gitaar. In het meest reële geval heb je een lullige koffer en een lullige gitaar en sla je je voor je kop.
Dus succes dan maar.

BobvanKempen
31 januari 2011, 16:25
Nou vandaag hem ik hem binnen gekregen en .... moest eigenlijk per direct zelf de frets bijwerken want anders was er niet op te spelen zonder je handen open te halen. Voor de rest, hals netjes recht, elementjes nog best een leuke output en hoewel de gitaar licht aanvoelt is het al met al nog best een aardige gitaar. Vind het zelf voor het geld niet "half bad", en als ragplank kan het er best mee door. De koffer was een verassing, zowaar een stevige en degelijke koffer! Al met met al is die 200 geen miskoop denk ik. Snap niet dat er zoveel mensen zo negatief over zijn. Natuurlijk als ik hem met mijn Fender Strat vergelijk is het een waardeloos ding maar daar is het prijsverschil dan ook niet voor niets zo groot.

PGR
31 januari 2011, 20:59
Mooi dat je er zo tevreden mee bent. Is inderdaad een kwestie van de juiste verwachtingen. Het zijn wel goede experimenteergitaartjes.