PDA

View Full Version : Come on - Demo-



TimoSomers
24 januari 2011, 15:19
Hoi boys en girls!

Ik zie net dat ik dit nummertje hier nooit gepost heb.
Het is een stevig groove/rock nummer met zang.
Het is een ruwe demo [vooral qua zang], maar wel een van mijn betere nummers qua compositie denk ik.
Hij is al bijna een jaar oud, maar ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden :D.

Linkje: http://www.myspace.com/timoosomers

-> Come On [Rough Demo]

B0UDEWIJN
25 januari 2011, 13:34
Hmm ik vind het een beetje een 'rommeltje', alles loopt een beetje door elkaar. Dit heeft waarschijnlijk ook wel iets te maken met het mixen.
Het nummer vind ik wel leuk, het 'groovet' erg lekker en zit goed in elkaar :ok: Zang is niet mijn ding, maar wel mooi gedaan verder! Alleen tja, ik vind het geheel een beetje rommelig klinken, vooral in het begin. Solo daarentegen is ook weer erg cool!:cheerup:

TimoSomers
25 januari 2011, 19:42
Thanks!

Klopt wat je zegt, de mix is al niet optimaal en myspace vertieft hem nog veeeeel verder (veel te veel hoge fuzz nu door de lagere bits).
Thanks voor je kritiek! :)

BibixMusic
25 januari 2011, 21:15
jij kan ook gewoon echt alles hè..

dammit. :dontgeti:

TimoSomers
25 januari 2011, 22:50
Hehe dankje biebsjeeee :)

Luke-wannabe
25 januari 2011, 23:38
't Is wel echt ongelófelijk vol allemaal, maar klinkt cool hoor!
Ik zou wel wat minder compressie op je drums gebruiken. Echt vet onrustig zo.. Dat draagt echt heel erg bij aan het 'onrustige' gevoel van de hele track.

Verder natuurlijk voortreffelijk gitaarspel ;)

allonso1990
25 januari 2011, 23:42
Nicee, volgens mij had ik 'm al eens eerder gezien op je myspace:sssh:

Ik ben het wel eens met de rest over het ''onrustig'' klinken, maar die intro-riff (en de rest:p) grooved als een malle! lekker!

TimoSomers
26 januari 2011, 10:55
Danku boys!

De drums zijn de boosdoener indd. Op de originele hq opnames is het nog te doen maar MySpace compressed het ook nog eens

Luke-wannabe
26 januari 2011, 11:02
Danku boys!

De drums zijn de boosdoener indd. Op de originele hq opnames is het nog te doen maar MySpace compressed het ook nog eens
Myspace is ook echt een bitch. Wórd me toch een partij lelijk!

TimoSomers
26 januari 2011, 17:23
Zeker, een vies ho'tje is het, zowel qua sound als lay out.

toneblo
26 januari 2011, 18:22
Niet verkeerd!
Blijf thorn apart toch wel erg sterk vinden, beetje minder dikke ritme gitaren ( versterkt de solo's en het dynamiekgehalte ) topnummer!:rockon:

allonso1990
26 januari 2011, 18:35
Soundclick is misschien van iets betere kwaliteit? zal wel niet veel schelen denk ik maar goed.

jasses
28 januari 2011, 11:01
Ik vind het een voortreffelijk nummer! Er zit erg veel in, knipoogt naar heel veel genres tegelijk. Een nogal commercieel refrein, maar het werkt wonderwel!

het enige wat ik me afvraag is of je de zanglijn van de strofes niet nog iets beter kan krijgen. Ik vind ze al behoorlijk goed hoor, en veel heeft het denk ik niet nodig, maar ik heb zelf uit ervaring geleerd dat hier en daar paar woorden toevoegen of schrappen, een accent verleggen, ...toch wel een verschil kan maken. Soit, niet erg belangrijk maar iets om misschien eens over na te denken.

Geluidskwaliteit hoef ik niet echt te beoordelen vind ik, want het is een demo, dan gaat het daar toch (iets minder) om. Maar het zal toch behoorlijk wat aandacht bij het mixen nodig hebben denk ik zo...

TimoSomers
28 januari 2011, 12:19
Heel veel dank voor je feedback jasses!
Zoals je het nummer beschrijft had ik het precies in gedachte, tof!
Over de strofes, dat is zeker waar.
Bijna alle zang is nu gewoon geïmproviseerd gewauwel voor de vorm en het idee, dus wordt nog aan gewerkt indd.

Nogmaals dank!