PDA

View Full Version : cort tele of srat



cortjakje
14 mei 2003, 19:11
wat vinden jullie van cortgitaren zijn die goed?
wat zijn de belangrijkste verschillen tussen een fender telecaster en stratocaster?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: cortjakje op 2003-05-14 21:22 ]</font>

skabouter
14 mei 2003, 19:26
ik vind sommige cort bassen wel goed. gitaren nooit gespeelt

een strat ziet er zo uit:

http://www.hacermusica.com/standardstratocaster.jpg

een tele zo:

http://www.btc.stringdancer.net/images/telecaster.jpg

en de elementen zijn anders, de slagplaat, de sound, en de rest oook :grin: alleen het merk is hetzelfde

Electrical Storm
14 mei 2003, 19:49
Waarom noem je dit topic btw 'elektrischegitaren'? Dat het hierover zou gaan is nogal wiedes in een subforum dat ook 'Elektrische Gitaren' heet... :razz:

skabouter
14 mei 2003, 20:24
en het zegt verder weinig over de inhoud nee. niet meer doen voortaan, he !

Stel je eens voor dat iedereen dat zou doen :grin: nou, dan zou het een mooie chaos worrrrrdeeeennnn

JanPieter
14 mei 2003, 20:24
Ik vind het wel aardige gitaren voor de prijs die je betaald, heb je best een redelijk goed gitaar. Vooral de Mirage serie, waar ik er zelf een van ga aanschaven (de M600) is een goed gitaar. Nadelen zijn dat de topkam niet denderend is en de Pickup's van iets mindere kwaliteit zijn. Deze kun je echter naar verloop van tijd toch wel vervangen en dan heb je echt gitaar, die niet onderdoet aan de professionele, en waar je heel goed mee uit de voeten kunt voor weinig geld!

cortjakje
14 mei 2003, 21:12
sorryyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!

roppie
14 mei 2003, 21:20
Op 2003-05-14 20:24, schreef JanPieter:
Ik vind het wel aardige gitaren voor de prijs die je betaald, heb je best een redelijk goed gitaar. Vooral de Mirage serie, waar ik er zelf een van ga aanschaven (de M600) is een goed gitaar. Nadelen zijn dat de topkam niet denderend is en de Pickup's van iets mindere kwaliteit zijn. Deze kun je echter naar verloop van tijd toch wel vervangen en dan heb je echt gitaar, die niet onderdoet aan de professionele, en waar je heel goed mee uit de voeten kunt voor weinig geld!


ik heb wel een goede topkam (rollernut) op m'n cort en EMG's standaard. Dat is toch wel goede kwaliteit lijkt mij. 'k zou zeggen dat dat niet slecht is voor zo'n relatief goedkope gitaar (350 euro's)

Timmer
14 mei 2003, 22:34
Hee Jan Pieter:

Mijn cort mirage 520 heeft een graphtech topkam (is standaard), dat is toch wel een goeie of nie soms? Is dezelfde als die op de m600.

Ik ben trouwens niet zo tevreden over de stemvastheid, maar dat kan ook aan de tuners liggen (moet ik nog eens uitzoeken).

Oja en die elementen (mightymite) vind ik ook wel aardig okee hoor, ik kan er veel verschillende kanten mee op.


Conclusie: voor de prijs is een cort helemaal top (mijne kostte 200 euro :grin: )

JanPieter
15 mei 2003, 16:54
Op 2003-05-14 22:34, schreef Timmer:
Hee Jan Pieter:

Mijn cort mirage 520 heeft een graphtech topkam (is standaard), dat is toch wel een goeie of nie soms? Is dezelfde als die op de m600.

Ik ben trouwens niet zo tevreden over de stemvastheid, maar dat kan ook aan de tuners liggen (moet ik nog eens uitzoeken).

Oja en die elementen (mightymite) vind ik ook wel aardig okee hoor, ik kan er veel verschillende kanten mee op.


Conclusie: voor de prijs is een cort helemaal top (mijne kostte 200 euro :grin: )


Tja, dat van die topkam is misschien ook wat persoonlijk. De stemvastheid ligt idd aan de tuners, heb ik gelezen in de Gitarist ( Weet niet meer welke ), maar als je die vervangt voor goeie ( Niet zo'n verschrikkelijk dure investering) is dat goed te verhelpen! Overigens mooi gitaar he die M serie

JanPieter
15 mei 2003, 16:58
Oh en ik bedoel met mijn hele verhaal niet dat die elementen slecht zijn, zeker niet voor de prijs die je betaald. eerder zich, dit is een fantastisch gitaar, die als je het nodig vindt een toppertje wordt bij vervanging van de genoemde onderdelen. (Pickup's en Tuners )

rainman
29 januari 2004, 16:39
Wat moet een goeie topkam dan kosten? Dan kan ik gelijk met de tuners van mijn m520 vervangen.

Overigens verder zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzeer tevreden met het dingetje, zeker voor die prijs (360).

wietse
29 januari 2004, 16:44
allemachtig moet je daarvoor zo'n oud topic weer omhoog halen?
ga naar de gitaarboer en vraag effe , een plastic heb je al voor een eurootje of 2.
of kijk bij vox humana op de site.
nadeel wel is dat je alle topkammen zelf nog op de juiste diepte moet insnijden/vijlen.
en dat is een precies klusje.