PDA

View Full Version : Line 6 M-13 of G major 2



Trecion
24 januari 2011, 11:51
Ik ben aan het twijfelen tussen de Line 6 M-13 en de TC electronics G major 2.

Kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over de qualiteit van de effecten?

wat zijn de voor en nadelen van de m-13 tegenover de g major 2?

het is voor thuisgebruik en misschien ooit voor op het podium.

budget: €500

stijl: Angels and Airwaves tot killswitch engage, maar ik speel graag met effecten.

Tankman
24 januari 2011, 12:23
Ik heb geen ervaring met de M13, maar ik heb laatst wel een uitgebreide demonstratie gekregen van een M9 (Chandler gitaar over een Fender Hot Rod Deville 212). De effecten zijn zeker van erg goede kwaliteit. De M13 lijkt mij persoonlijk alleen zo groot en lomp.

Nogmaals, geen directe ervaring met de G-Major 2, maar wel weer wat demonstraties meegrekregn. Daarnaast heb ik wel veel ervaring met andere TC Electronic effecten zoals de Nova System, de losse Nova pedalen waaronder de Drive, Modulator en Repeater en de G-Sharp. Ik vid de TC effecten toch wel de beste die er momenteel aangeboden worden. Het nadeel bij een G-Major 2 is dan wel dat je iets nodig hebt om hem te schakelen, tenzij je alles handmatig wilt gaan doen. Dat is thuis geen punt, maar als je toch uiteindelijk het podium op wilt moet je dat wel overwegen.

Een TC Electronic Nova System is dan ook aan te raden. Dan heb je alle voordelen van de TC effects, plus een analoge drive en alle voordelen van het floorboard design van de Line 6. Voor de Killswitch achtige dingen zou je drive dan wel uti een ander pedaal of uit je amp moeten halen. De Drive van de Nova trekt dat weer net niet.

Trecion
24 januari 2011, 12:37
voor de drive heb ik me amp en me OD, het gaat mij hier puur om de variatie en hoeveelheid aan effecten.

Bij de G major zat ik te denken aan http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaren/Behringer-FCB1010-Midi-Foot-Controller/art-GIT0004051-000

JohnLord
24 januari 2011, 12:43
Als het niet om drive gaat, zou je wellicht een GT-x in je overwegingen mee kunnen nemen.

Trecion
24 januari 2011, 12:59
Ik heb al eens naar de bos GT-10 gekeken maar deze vond ik minder qua sound dan de g major 2 en de m-13