PDA

View Full Version : Z.Cat pedals?



scabiosa
24 januari 2011, 00:13
Vrienden, iemand ervaring met deze pedaaltjes?

Zo goedkoop als ze zijn en zo goed ze klinken op de clipjes vind ik het vreemd dat er zo weinig informatie over te vinden valt...

http://www.zcatpedals.com/

de auto wah en de tremolo lijken me in elk geval alvast wat!!

ChazyChaz
24 januari 2011, 00:35
Hey dat ziet er wel uit als interessant spul. Het is allemaal erg digitaal, maar al die "hold" effecten van hun klinken er niet minder om. Denk dat ik die Hold - Reverb wel serieus ga overwegen.

tweng
24 januari 2011, 10:37
Ziet er leuk uit. Bedankt voor de link.
Iemand ervaring hier mee ?

Rutger
24 januari 2011, 11:21
Dás knap, handmade voor zo'n lage prijs. Kunnen chinese kindertjes ook al solderen dan?

Jammer dat er geen info over het bedrijf/de persoon zelf op de site staat.

scabiosa
24 januari 2011, 13:25
het is een bedrijf uit Riga, Letland ben ik te weten gekomen.
Ik vermoed dat het een zeer klein bedrijfje is, hoe dat het zo goedkoop kan?
tja, de Matroeschka's komen ook van ginder...
:chicken:

Brum
25 januari 2011, 13:08
Ik heb net wat clipjes bekeken en ik ben echt onder de indruk. Die pedalen met hold functie vind ik echt te gek. Grote kans dat ik in de toekomst er eentje ga bestellen. Bedankt voor de link.

Fireburst
25 januari 2011, 20:22
Ik heb een Zcat Booster : ziet er super uit, ook binnen mooi afgewerkt.
Op eb@y.de staan regelmatig spullen van hem te koop, levering & transportkosten enz... waren top.

Hoe klinkt hij ? Laat ons zeggen dat dit het pedaal is dat ik het meest wissel, met een strat klikt het erg goed, met een LP wat minder.

Moraal v/h verhaal : geen vrees dat dit zo'n Oostblok scam is, dit is 100% legitiem. Kwaliteit is zeker ook OK, de sounds tja... die moeten je bevallen en je kan dus niet testen.

djnenm
26 januari 2011, 00:22
jeetje die pedalen met hold functie, daar ga ik wel eens over nadenken, ik zie er wel mogelijkheden in!:soinnocent:

Hallie
27 januari 2011, 10:24
volgens mij hebben ze gewoon een container schip met behringer pedaaltjes op gekocht.. en met een paar aanpassing in een lelijk geel doosje gestopt.
Bijna te goedkoop om waar te zijn.

Mr10
31 januari 2011, 22:41
Graag een update als iemand een Z.Cat pedaal binnen heeft! Ik ben erg benieuwd..

ChazyChaz
31 januari 2011, 23:49
Graag een update als iemand een Z.Cat pedaal binnen heeft! Ik ben erg benieuwd..

+1!! Als dit, voor het geld, goede kwaliteit blijkt te zijn bieden ze behoorlijke leuke producten.
Misschien bestel ik er binnenkort sowieso wel één, ben erg benieuwd.

Tristan
15 februari 2011, 21:46
Ik had ze een tijdje geleden al gezien via www.effectsdatabase.com, vooral de Hold - Reverb en de Pitch Shifter lijken me erg interessant.
Die Hold - Reverb is gezien het filmpje een soort beter klinkende Freeze heb ik het idee, alleen wel jammer dat 'ie geen latch mode heeft zodat je je voet de hele tijd op de footswitch moet houden.

Liquid_Metal
15 februari 2011, 22:23
Die Tri Mod klinkt vet jongens! En maar 80 euro :blast:.

Dreverhaven
15 februari 2011, 23:23
Ik had ze een tijdje geleden al gezien via www.effectsdatabase.com, vooral de Hold - Reverb en de Pitch Shifter lijken me erg interessant.
Die Hold - Reverb is gezien het filmpje een soort beter klinkende Freeze heb ik het idee, alleen wel jammer dat 'ie geen latch mode heeft zodat je je voet de hele tijd op de footswitch moet houden.

Inderdaad, vond die Freeze best wel interessant, maar dit lijkt een betere optie te zijn.