PDA

View Full Version : HNGD - Fender Telecaster Baja (mex)



Omag
23 januari 2011, 23:37
Eindelijk de knoop doorgehakt en zaterdag mijn nieuwe Tele in ontvangst mogen nemen...

http://i243.photobucket.com/albums/ff43/omag-KK/Telecaster110123_01-1.jpg


http://i243.photobucket.com/albums/ff43/omag-KK/Telecaster110123_02-1.jpg

Fender Telecaster Baja (mex)

Ik had al veel goeds gelezen over de nek, maar dat ie zo zalig in de hand zou liggen had ik nooit gedacht. Tot ik een broertje van de mijne vast hield tijdens mijn zoektocht. Ik was op slag verkocht. Bleek wel beschadigd in de winkel te hangen ( finish hier en daar beschadigd en een grand canyon tussen body en nek) en was nog rete duur.

Dan maar naar mijn vaste leverancier en hem daar besteld. Deze is tip top in orde en helemaal niet zwaar. Een beauty.

RS-Rik
23 januari 2011, 23:39
Den echte klassiekert

geert1976
23 januari 2011, 23:40
Mooie gitaar.

Een tip: ruk die pisbakkenstaal brug eraf en zet er een goede op, scheelt je heel veel tone:ok:

Nagramoth
24 januari 2011, 00:49
Nog goede aanbevelingen daaromtrent?

geert1976
24 januari 2011, 01:03
Ik heb een Gotoh gemonteerd op mijn HW-1 (delen dezelfde brug met de Baja).
Zware brug en met 6 blokzadels.

Scheelde mij gewoon heel veel tone:rockon:
Intoneren en afstellen gaat ook makkelijker, maar ik weet dat er puristen zijn die zweren bij een brug met drie zadels, maar in dat geval zijn er ook betere aftermarket bruggen verkrijgbaar:ok:

Venlonaer
24 januari 2011, 11:07
Gefeliciteerd ermee! Nu nog je sig aanpassen hea:ok:

Flipkoos
24 januari 2011, 11:19
Hé die heb ik ook!
Superding!
Wat is er mis met die brug trouwens?

Hendriks
24 januari 2011, 12:25
De brug is van redelijk dun staal , hier zou nog wel wat winst in het geluid mee te halen zijn , mijn voorkeur zou dan wel uitgaan naar koperen (3)zadels en dan gecompenseerde .
Verschil zal niet spectaculair zijn ,maar is er wel , ik heb hier al wat mee geexperimenteerd en mijn voorkeur gaat uit naar koper.

Flipkoos
24 januari 2011, 12:31
Deze zadels zijn ook van koper toch? Die van mij in ieder geval wel. Is gewoon een Vintage Tele-brug. Afstelling en intonatie is prima. Zes zadels lijkt nergens naar op een Tele...maar da's mijn mening.
Ach, ik gooi er toch binnenkort een asbak overheen.

Hendriks
24 januari 2011, 12:38
Ja opzich weinig mis mee en als de intonatie goed is zou ik er ook niets aan doen , het staal van de brugplaat is wat aan de dunne kant , een wat dikkere levert wel wat verbetring op in het geluid , maar nogmaals dat is niet spectaculair .

ellisvertellis
24 januari 2011, 12:39
Toch echt een mooie gitaar, wil er misschien zelf ook wel één: Zo'n maple hals klinkt nog net anders dan mijn '62 RI. En 2 teles is beter dan 1!

geert1976
24 januari 2011, 12:42
Ja opzich weinig mis mee en als de intonatie goed is zou ik er ook niets aan doen , het staal van de brugplaat is wat aan de dunne kant , een wat dikkere levert wel wat verbetring op in het geluid , maar nogmaals dat is niet spectaculair .

Die bruggen zijn mijns inziens gemaakt van 4 samengeperste lege Coca Cola blikjes, slecht dus.
Na het monteren van de nieuwe Gotohbrug icm 6 blokzadels, merkte ik echt een behoorlijk verschil hoor, meer mids en veel meer bite.
Ik was zelf een beetje beduusd van het verschil, omdat ik het zelf ook niet had verwacht:makeup:

Hendriks
24 januari 2011, 12:46
Als je dan toch wilt verbeteren zou ik het eerder in de Glendale, Joe Barden, etc hoek zoeken , persoonlijk vind ik de Wilkinson ook prima , ook nog eens gecompenseerde koperen zadels.

jim__
24 januari 2011, 12:57
Mooi mooi mooi, gefeliciteerd!

Ik heb op mijn tele-achtige een wilkinson zitten met 3 zadels, en die is inderdaad bokhard en keurig geintoneerd. 6 zadels vind ik op de een of andere manier ook niet zo mooi bij een tele. Maar als deze prima bevalt, zou ik er niets aan doen, goed is goed.

lauke_101
25 januari 2011, 12:37
Erg nice, gefeliciteerd! Echt een supervette bak.
Binnenkort komt er ook zo eentje mijn kant op, mag haar overnemen van een maat van me :)

Ga die tip van de bridge wel onthouden overigens, had deze al ooit geïntoneerd en dat was echt een feest, maar niet heus. Als het dan ook nog tone scheelt, dan smijt ik er inderdaad wel een keer zo'n Wilkinson op. Met koper en 3 zadels uiteraard ;)

Squier4ever
25 januari 2011, 12:40
Erg nice, gefeliciteerd! Echt een supervette bak.
Binnenkort komt er ook zo eentje mijn kant op, mag haar overnemen van een maat van me :)

Ga die tip van de bridge wel onthouden overigens, had deze al ooit geïntoneerd en dat was echt een feest, maar niet heus. Als het dan ook nog tone scheelt, dan smijt ik er inderdaad wel een keer zo'n Wilkinson op. Met koper en 3 zadels uiteraard ;)

3 Dikke hotrodded, compensated zadels doen de truuk, zoals je misschien weet van mijn LC :D

Muchachooo
25 januari 2011, 13:06
WAUW!

(ik doe echt mijn best om niet bij elk HNGD topic maple halzen te gaan bashen en zeggen dat ik liever rosewood heb :soinnocent:)

Hendriks
25 januari 2011, 13:08
WAUW!

(ik doe echt mijn best om niet bij elk HNGD topic maple halzen te gaan bashen en zeggen dat ik liever rosewood heb :soinnocent:)

Nou doe je het toch.

joskedentweede
25 januari 2011, 18:09
Zo'n brug met 3 zadels staat inderdaad beter bij een tele als je het bekijkt vanuit origineel, vintage, dat beeld zit gewoon in je hoofd.

Maar uit persoonlijke overwegingen ben ik blij met mijn 6 zadels op mijn Tele, dat is voor mij veel handiger. Maar ja, dat is vooral smaakgebonden, kwaliteit van het materiaal is natuurlijk een andere kwestie, iedereen wil een betere tone! :)

rocker_71
25 januari 2011, 18:22
Mooi gitaartje!
Heb ik ook; heb er alleen een Bigsby op laten zetten, dus heb sowieso een andere brug (plaat).
Maar zeker een vette gitaar. Vooral de vierde stand vind ik gaaf. Beetje richting hummies, zeg maar.

De S1 switch is ook een leuk extraatje, hoewel ik met de switch ingedrukt nog niet echt super sounds heb gevonden. Maar wel leuk voor introotjes ed.

MeneerJoost
26 januari 2011, 20:16
Mooi ding man! (: (bijna net zo mooi als de mijne;))

@Rocker_71
S1 ingedrukt en de switch 1 tikje onder de bovenste stand
Clean of met een klein beetje drive vind ik dit echt een gaaf geluid, speel ALTIJD The wind cries Mary op deze stand (:

Flipkoos
29 januari 2011, 11:46
Heb sinds kort een ashtray op de brug gezet, en ik moet zeggen; ook dat scheelt in tone! Het speelt alleen niet heel prettig...