PDA

View Full Version : Effect processor....met knoppen!!!



Steven Heijstek
23 januari 2011, 22:56
Ik speel al zo’n 10 jaar lekker thuis met een Korg AX1. Ben onlangs met wat vrienden samen gaan spelen maar daarvoor is dit ding toch echt niet geschikt. Ik ben niet zo heel ervaren dus ben ik vaak nog zoekende naar de juiste sound. De AX1 heeft echt alle instelmogelijkheden achter en paar drukknoppen zitten en een menu structuur waar je dan doorheen moet bladeren….dat is echt heel onpraktisch. Ik zoek dus een andere effectprocessor waarbij ik veel eenvoudiger toegang heb tot de instellingen. Tevens is de AX1 erg beperk m.b.t. de cleane geluiden. De ingebouwde chorus doet niet wat ik zoek en ook de echo en reverb is maar matig instelbaar.
Ik heb al wat zit googlen en een Boss GT6 of GT8 lijkt me wel wat……alles in 1 en vooral een aantal sneltoegankelijke draaiknoppen.

Is mijn gedachte juist dat deze 2 machines inderdaad beter bedienbaar zijn of zitten hier nog haken en ogen aan?
Is een gebruikte GT6 of GT8 “value for money” of zijn er beter deals te vinden?
Mijn AX1 heeft nogal wat ruis…….zou dat bij zo’n Boss minder zijn?
Wat doet een GT8 eigenlijk meer dan een GT6?

Bijl
24 januari 2011, 00:15
Wat doet een GT8 eigenlijk meer dan een GT6?
[/LIST]

2 :seriousf:

Wat ik meestal doe als ik een apparaat op het oog heb met veel functies, is de handleiding downloaden van de website van de fabrikant. Zo kan je precies achterhalen of dat apparaat voldoende gebruiksvriendelijk is, en of het ding kan wat jij wil.

Stel voor jezelf een lijst op met harde eisen en met "nice to haves" en ga daarmee aan de slag.

Tristan
24 januari 2011, 00:35
Waarom geen Line 6 M9 of M13?
Veel gebruiksvriendelijker en klinkt veel beter.

Bijl
24 januari 2011, 01:54
Die M13 ziet er best makelijk uit ja. Die snap ik al als ik een foto ervan bekijk.

Steven Heijstek
25 januari 2011, 21:44
Oh sorry.......ik was vergeten te vermelden dat ik max €200 kan besteden.