PDA

View Full Version : Effect processor....met knoppen!!!



Steven Heijstek
23 januari 2011, 22:56
Ik speel al zo’n 10 jaar lekker thuis met een Korg AX1. Ben onlangs met wat vrienden samen gaan spelen maar daarvoor is dit ding toch echt niet geschikt. Ik ben niet zo heel ervaren dus ben ik vaak nog zoekende naar de juiste sound. De AX1 heeft echt alle instelmogelijkheden achter en paar drukknoppen zitten en een menu structuur waar je dan doorheen moet bladeren….dat is echt heel onpraktisch. Ik zoek dus een andere effectprocessor waarbij ik veel eenvoudiger toegang heb tot de instellingen. Tevens is de AX1 erg beperk m.b.t. de cleane geluiden. De ingebouwde chorus doet niet wat ik zoek en ook de echo en reverb is maar matig instelbaar.
Ik heb al wat zit googlen en een Boss GT6 of GT8 lijkt me wel wat……alles in 1 en vooral een aantal sneltoegankelijke draaiknoppen.

Is mijn gedachte juist dat deze 2 machines inderdaad beter bedienbaar zijn of zitten hier nog haken en ogen aan?
Is een gebruikte GT6 of GT8 “value for money” of zijn er beter deals te vinden?
Mijn AX1 heeft nogal wat ruis…….zou dat bij zo’n Boss minder zijn?
Wat doet een GT8 eigenlijk meer dan een GT6?

Bijl
24 januari 2011, 00:15
Wat doet een GT8 eigenlijk meer dan een GT6?
[/LIST]

2 :seriousf:

Wat ik meestal doe als ik een apparaat op het oog heb met veel functies, is de handleiding downloaden van de website van de fabrikant. Zo kan je precies achterhalen of dat apparaat voldoende gebruiksvriendelijk is, en of het ding kan wat jij wil.

Stel voor jezelf een lijst op met harde eisen en met "nice to haves" en ga daarmee aan de slag.

Tristan
24 januari 2011, 00:35
Waarom geen Line 6 M9 of M13?
Veel gebruiksvriendelijker en klinkt veel beter.

Bijl
24 januari 2011, 01:54
Die M13 ziet er best makelijk uit ja. Die snap ik al als ik een foto ervan bekijk.

Steven Heijstek
25 januari 2011, 21:44
Oh sorry.......ik was vergeten te vermelden dat ik max €200 kan besteden.
Is een Vox Tonelab mischien een goede optie?

edje kadetje
25 januari 2011, 23:08
als je aan boss wil denken - en zo gek is dat helemaal niet - denk dan eerder aan de ME50 (of ME20):
knoppen per effect
geen versterkermodellen, alleen effecten

Tristan
25 januari 2011, 23:24
Als het je puur om de effecten gaat en je simpele bak wil hebben lijkt dat me ook wel een goede tip inderdaad, scheelt je bovendien nog wat knaken.
Overigens maken Korg en Digitech ook goede multi-fx en ook de Vox Tonelab wordt inderdaad regelmatig genoemd als goede unit.

Als je echt voor analoog wil gaan dan zijn er oude units van Ibanez en Korg, maar die zijn misschien wat moeilijker te vinden, klinkt waarschijnlijk wel beter dan digitaal.

Gaat het je echt alleen om de effecten en welke effecten zijn dan het belangrijkste voor je?
Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om gewoon met twee of drie pedaaltjes te beginnen.
Dat zou ik doen, klinkt over het algemeen beter dan welke multi-fx unit dan ook.

Midwolda
26 januari 2011, 06:46
als je aan boss wil denken - en zo gek is dat helemaal niet - denk dan eerder aan de ME50 (of ME20):
knoppen per effect
geen versterkermodellen, alleen effecten

De ME-70 heeft toch wel amp- en cab-sims?

edje kadetje
26 januari 2011, 07:17
De ME-70 heeft toch wel amp- en cab-sims?

ja


(en die noemde ik dan ook niet omdat de TS vraagt om effecten)

edje kadetje
26 januari 2011, 07:52
dubbelpost

telecastermaster
26 januari 2011, 18:00
Ik zag in een van de andere topics deze: http://www.zcatpedals.com/?dir=view&id=20090818194445xiVC

Misschien is dit wat voor je? Geen opslag van presets, maximaal 2 effecten tegelijk (reverb + modulatie effect), geen delay, maar lekker goedkoop en simpel, met draaiknoppen.

En voor het geld dat je overhoudt kun je er nog wel een delay bij aanaschaffen.
Deze bv. http://www.zcatpedals.com/?dir=view&id=20090824233630jV1Z

Steven Heijstek
26 januari 2011, 19:39
OOOoooh Neeee....Ik heb er een zooitje van gemaakt. Ik ben ook onvoldoende bekend met all die sophisticated apparatuur.
Ik heb die Korg AX1 en ik vind dat maar een stom ding. Hij is slecht te bedienen en zit vol met effecten die ik helemaal niet wil gebruiken. Ik heb aanvankelijk vermeld dat ik een effecten ding zoek maar na al jullie reacties begrijp ik dat ik eigenlijk iets anders zoek. Ik wil juist een sterk basisgeluid met een lekkere bite of een smooth geluid als het moet. Voor het ruigere werk moet het natuurlijk ook lekker crunchy klinken en een forse overdrive is ook gewenst. Al die effecten zoals flanger, Wah-Wah, fuzz, tremelo, etc. hebben voor mij echt een lagere prio.
Ik heb wat zitten googlen en ben op dit moment erg gecharmeerd van de Vox tonelab serie. Op Marktplaats kom je met €200 een heel eind.

Dus even mijn vraag herformuleren:

Ik zoek en apparaat dat een sterk basis geluid kan neerzetten. Met mijn vrienden spelen we over een redelijke PA installatie dus ik heb geen echte gitaarversterker.
Biedt de Vox tonelab serie wat ik zoek?
Zijn er alternatieven?

edje kadetje
26 januari 2011, 19:52
Ik zoek en apparaat dat een sterk basis geluid kan neerzetten. Met mijn vrienden spelen we over een redelijke PA installatie dus ik heb geen echte gitaarversterker.
Biedt de Vox tonelab serie wat ik zoek?
Zijn er alternatieven?

Dus je zoekt een apparaat dat je zonder gitaarversterker kunt gebruiken. Gewoon om zeker te weten.

Als dat zo is dan zou de boss ME70 interessant zijn. Wel modelling van amp, speakers, mics etc maar wel met draaiknoppen. Of het geluid naar je zin is, zul je zelf moeten bepalen.

Steven Heijstek
26 januari 2011, 20:17
Ja....correct. Ik heb geen echte gitaarversterker.
Die ME70 zou wel iets kunnen zijn ja maar deze is wel boven mijn Budget want ik wil max €200 spenderen. Ik zag deze:http://link.marktplaats.nl/413557180
Is dat wat?

Zoals je kan lezen ben ik erg gecharmeerd van die Vox Tonelab serie. Op een of andere manier raakt me dat. De klassieke buizen techniek vind ik heel stoer en zowieso de uitstraling van zo'n Vox kast spreekt me enorm aan.

edje kadetje
26 januari 2011, 21:16
of het wat is, kun je alleen zelf beoordelen.
Ik ken hem overigens niet.

jules
26 januari 2011, 21:40
dei vox tonelabs zijn echt geweldig, ik heb een valvetronix gehad en hem weggedaan voor met huidige setup buizen amp en m13, maar ik denk er nog graag met weemoed aan terug hoor.