PDA

View Full Version : HNGD: Gibson LP 50's Tribute



Morio66
23 januari 2011, 18:00
Vorig jaar een faded (worn cherry) gekocht, wilde graag iets knaps met P90 pu's. Op zich erg tevreden over het geluid, maar ik vond de body te licht.
Geruild voor een Baja, waar ik wel erg blij mee was..
Ondertussen blijven kijken en zoeken naar een betaalbare P90'er..
De 50's tributes waren mij niet ontgaan, maar om budget redenen niet gekocht. Tot vorige week, er stond er eentje op MP..
Bod gedaan en dat was akkoord!
Wel even een ritje, maar zeer aardige en deskundige verkoper, dus het was nog gezellig en leerzaam ook.
Kreeg nog een Allparts hals mee, erg mooi, alleen moet er een nieuwe kop op de halspen (afgebroken, iemand ervaring met het herstellen?)

Ik weet dat iedereen de gold top wil hebben, ik dus niet.. Ben meer een ebony liefhebber, zekker in combinatie met deze kleur pu's en slagplaat..

Gitaar is echt nog als nieuw en het gewicht is zeer prettig en heeft de juiste balans (voor mij), ik heb een Gibson LP studio uit 1995, lekker ding, maar echt loodzwaar.. Deze pak ik toch wat gemakkelijker..

Ja, het is een "instap" Gibson, maar ik ben zeer tevreden over de bespeelbaarheid en (niet onbelangrijk) het soundje van de P90's!!
Mooiere afwerking dan de faded, alleen de fret endjes hadden wat minder scherp gemogen.

Dus... blij mee!! Heb iets van een foto, geen super kwaliteit, maar het is iets..

http://img716.imageshack.us/img716/4403/50stributesmall.jpg (http://img716.imageshack.us/i/50stributesmall.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Mitch
23 januari 2011, 18:04
Hé, zo waar een fifties trib op het forum! Gefeliciteerd, zul je vast veel plezier van hebben! En gewoon een keertje laten bijwerken die frets, kleine moeite, goede investering in het speelplezier.

geert1976
23 januari 2011, 18:05
Mooie Gibby Marco!, zo-een wil ik ook wel:cheerup::cheerup:

TDZH
23 januari 2011, 18:22
Wat een mooi ding! Hoeveel kost dat nou?

Morio66
23 januari 2011, 18:27
Wat een mooi ding! Hoeveel kost dat nou?

Nieuw iets van EUR 750 - EUR 800...
Heb um voor een heel (heel) mooi prijsje kunnen kopen ;)
Nu ik deze LP heb, het was het volle bedrag waard geweest (los van budget).

Nagramoth
23 januari 2011, 18:45
Simpel, zwart & creme, P90's, geen overbodige bindingen, topwrap besnaard, bell knops...

Twee dikke duimen omhoog !!!

toneblo
23 januari 2011, 18:46
Mijn dikste duim in de midden ook!:ok:

Venlonaer
23 januari 2011, 22:19
Oah echt vet man!!!!!:crazyhappy:

Ik krijg ineens ook echt weer GAS in die Goldtop variant!!!

macwilliams
23 januari 2011, 22:36
Mooie aanwinst :ok::ok::ok:

Rock Bottom
23 januari 2011, 23:31
oah echt vet man!!!!!:crazyhappy:

Ik krijg ineens ook echt weer gas in die goldtop variant!!!

+1

................

Chocola
23 januari 2011, 23:52
Goldtop + P90 is echt supernice. Hoe voelt dat nou om die te hebben Mac? :D.

Hoewel geen goldtop toch twee duimen omhoog, denk niet eens dat ik hem minder mooi vind dan de goldtop. En die scherpe randjes... Tja, slordig van Gibson maar niets aan te doen. Gewoon een keer beetje gladder laten maken, zal niet veel kosten vermoed ik.

macwilliams
24 januari 2011, 07:15
Hoe het voelt om een goldtop met P-90 te hebben weet ik niet maar hoe het voelt om De über goldplated goldtop te hebben kan ik kort zijn.
:cheerup::lovelove::mmmm::ok::rockon::crazyhappy:: cool::satisfie::loveserenade:

vulvasonic
24 januari 2011, 12:57
Ik vind het een sexy gitaartje. Gefeliciteerd!

Angel
10 maart 2011, 16:50
Weet er iemand nog zo één staan?

macwilliams
10 maart 2011, 17:15
Als je een LP met P90's en een '50 nek zoekt en je kunt er geen als deze vinden dan moet je je ogen openhouden en één uit de oude GEM serie zien te scoren.

joskedentweede
10 maart 2011, 18:31
Met al die mooie les pauls die hier voorbij komen begin ik ze steeds meer te appreciëren!

Gefeliciteerd!

Midwolda
10 maart 2011, 20:56
Kreeg vandaag een mailtje van Rockpalace binnen dat ze uitverkoop hebben...
een Gibson Les Paul Tribute 50's Worn White van 899,- voor 649,-.

Gave gitaren! :ok:

TimS
10 maart 2011, 20:58
Kreeg vandaag een mailtje van Rockpalace binnen dat ze uitverkoop hebben...
een Gibson Les Paul Tribute 50's Worn White van 899,- voor 649,-.

Gave gitaren! :ok:

En de zwarte voor 750 zag ik ook nog :)