PDA

View Full Version : Humbucker probleem?!



.slash.
23 januari 2011, 14:11
Hallo allemaal,

ik zal even uitleggen wat er is gebeurd.

Gisteravond was er een moertje onderaan de slagplaat van Epi LP afgevallen, dus heb ik de hele slagplaat er even afgehaald om deze er de volgende dag er weer op mijn gemak op te zetten.

Dus heb ik vannochtend m'n slagplaat weer op m'n LP gemonteerd, toen zag ik dat het schroefje rechts van het midden van m'n neck-humbucker los zat, dus heb ik die er uitgehaald en heb ik dat ook aan de linker kant gedaan, om die er vervolgens er weer in te schroeven en toen ik daarmee klaar was deed ik dat ook met het rechter schroefje, maar hij bleef niet vast zitten!

dus nu zit ik met een neck-humbucker die maar aan 1 kant vastzit en en het losse schroefje dat rechts zat.

wat moet ik nu doen????

want ik maak me een beetje zorgen over m'n geliefde LP:makeup:

Gr. Slash

.slash.
23 januari 2011, 14:18
sorry voor de dubbelpost 1 van de 2 mag op slot!

Ijselrobo 07
23 januari 2011, 14:19
misschien eerst een ander schroefje erin zetten, kan je krijgen bij iedere doe-het-zelver.
Anders een andere slagplaat?

Edit:

sorry voor de dubbelpost 1 van de 3 mag op slot!
Ik heb je fout even bewerkt ^^

.slash.
23 januari 2011, 14:27
sorry voor de drie-dubbelpost!

dank voor je reactie, maar je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel?

http://web.mac.com/kgmessier/pictures/thor_closeup1_img.jpg

hier staat een link naar een foto van een neck pickup

het schroefje rechts in het midden blijft niet meer vastzitten en on dat plekje zit een soort van veer komt het misschien daardoor

de humbucke zit er ook helemaal schuin naar achteren in !?

Sinner1980
23 januari 2011, 14:37
slash met een humbuckerprobleem???:???:

Meteen Seymour Duncan bellen man!:supercool:

Flauw...succes ermee in ieder geval...Slash:seriousf:

Mesjoggah
23 januari 2011, 14:51
Als ik het goed bergijp is het schroefje waarmee je humbucker aan de elementring vastzit losgeraakt, daar door zakt je element naar beneden omdat deze door een veer op z'n plaats wordt gehouden, schroef je elementring los en probeer het zaakje (humbucker + ring) zover naar boven te trekken totdat je er goed bij kan (snaren zoveel mogelijk losdraaien voor meer ruimte) en zet dan de schroef en de veer weer op z'n plaats, daarna alles weer terugschroeven, stemmen en spelen maar.

.slash.
23 januari 2011, 15:47
heb ik net met m'n broer gedaan en nog steeds niks!

wietse
23 januari 2011, 17:10
schroefje draait dol begrijp ik?
hoe is de schroefdraad op de schroef zelf?
als die slecht is dan schroefje vervangen, is die nog mooi dan ligt waarschijnlijk de schroefdraad on het oog van het element er uit, dat oogje wat bij elkaar knijpen zodat het gat iets ovaal wordt wil wel eens helpen en anders er een iets dikkere zelftapper indraaien.
ook kan je morgen eens naar de bouwmarkt gaan en om plaatmoeren vragen die zijin er in alle soorten en maten.
die kan je over het oogje heenschuiven zodat met een iets langere schroef je de boel weer vast kan zetten.

o0rollo0o
24 januari 2011, 11:16
of gewoon het veertje ertussen pielen en moertje eronder het gat draaien

Jasper.
24 januari 2011, 11:24
misschien eerst een ander schroefje erin zetten, kan je krijgen bij iedere doe-het-zelver.
Anders een andere slagplaat?

Edit:

sorry voor de dubbelpost 2 van de 3 mogen op slot!

Ik heb je fout even bewerkt ^^

Ik heb je fout even bewerkt :D

Ontopic: Ik heb hier een element te leen liggen en daar is onder het gaatje zonder schroefdraad een goed moertje vastgesoldeert. Werkt natuurlijk ook.

JohnLord
24 januari 2011, 11:42
Ik heb je fout even bewerkt :D

Ontopic: Ik heb hier een element te leen liggen en daar is onder het gaatje zonder schroefdraad een goed moertje vastgesoldeerd. Werkt natuurlijk ook.

Ik heb je fout even bewerkt... ;)