PDA

View Full Version : hals van ibanez rg



anoniem
7 januari 2002, 13:33
He hallo even een vraagje,

Ik heb onlangs voor zeer weing een zwarte Ibanez Rg gekocht. Hier heb ik een paar vragen over:
Aan de achterkant van de hals net onder de kop op de plaats waar de twee schroeven zitten van het klemmetje om je snaren mee vast te zetten,..zit een breukje een heel klein breukje,..kan dit kwaad??
Deze ibanez heeft een blanke hals hoe kan ik deze hals het beste schoonmaken--> met bijenwas en alcohol?????
Hoe kom ik te weten welk type ibanez Rg dit is... Het is al een oudje,...is zwart van kleur,...heeft omgekeerde kop,....heeft twee elementen nml 1 humbucker en 1 single coil...uiteraard met floyd rose.....
Wie weet er antwoorden op mijn vragen... Bedankt Groeten

Ditmar
7 januari 2002, 14:52
Ik geloof dat dit de Ibanez RG-R (de R staat voor Reversed Headstock) 540 of 450 is. Ik weet in elk geval welke je bedoeld, ik zal het binnenkort effe voor je opzoeken.

sickpunk
7 januari 2002, 15:18
het is waarschijnlijk een rgr320(is nl. de enige met reversed head)

Ditmar
7 januari 2002, 19:38
Het is in elk geval niet de RGR 320, dat is er eentje met twee powersound humbuckers. De RGR 450 (volgens mij) is een paar jaar geleden in productie geweest, dat was er een met een rail-humbucker (begrijpt iemand wat ik bedoel ???) in de brugpositie en en single coil in de nekpositie.

sickpunk
9 januari 2002, 17:50
zal best maar op http://www.ibanez.com is er alleen een rgr320 met reversed head

anoniem
9 januari 2002, 18:49
Mwoah hij lijkst wel gigantisch veel op die RgR320, maar de mjne heeft 1 humbucker en 1 single coil en een blanke hals, natuurlijk wel met revearsed head

Ditmar
9 januari 2002, 21:00
Ik zei dus ook dat dat ding een paar jaar geleden geproduceerd is, de gitarist van m'n vorige band had er net zo een. Ik kwam er trouwens vandaag achter dat zo'n ding de RGR 565 heet, en ik weet ook wel dat de RGR 320 tegenwoordig de enige met een reverse headstock is, maar de RG is al 15 jaar in productie hoor, de meeste modellen van toen bestaan al niet meer. Op de site van Huub Boel staat er een te koop in Mondriaan print, maar het is denk ik dezelfde. Check http://www.huubboel.nl/gebruikt/gebruikt.htm

sickpunk
9 januari 2002, 21:02
ok gij hebt geleik surry

anoniem
9 januari 2002, 21:22
Yep dat is m denk ik :smile:

Anders Destium
30 juni 2002, 21:41
Mijn RG is onderhand naar zijn naadje, maar hierbij is de hals een keer uit de kast gebroken geweest, profi gemaakt en nooit geen last van gehad. (ding kostte geen kont 2e hands). Speelt trouwens nog steeds als een trein.

Anders Destium
30 juni 2002, 21:44
Dit gaat over de scheurtjes btw, belangrijkste is dat je hals nog steeds recht op de kast staat. Onderhoud kan met fast-fret of met de bekende andere middeltjes die je bij de winkel kunt krijgen.
Groeten