PDA

View Full Version : Twijfel weg, refret, ??



Hendriks
23 januari 2011, 12:24
Ik ben in het bezit van een top 57 RI strat, tenminste hij klinkt ongelofelijk , geweldige mojo , maar.............. , ik kan niet met de hals overweg , die is dun en vintage frets.
Nu staat hij al een tijdje te koop en heb ik al super ruilvoorstellen en biedingen gehad , maar heb alles tot nu toe afgewezen , volgens mij wil ik hem gewoon niet kwijt.
Ik loop al een tijdje met het idee om hem een refret te geven en er jumbo frets op te zetten , maar dan is slechts een gedeelte van het probleem opgelost , ook heb ik overwogen om een andere neck te laten maken ,maar ik ben dan ook wel weer een origineel freak.
Dus word het tijd voor profesionele hulp en hoop ik hier wat suggesties te krijgen.

geert1976
23 januari 2011, 12:29
Ik ben in het bezit van een top 57 RI strat, tenminste hij klinkt ongelofelijk , geweldige mojo , maar.............. , ik kan niet met de hals overweg , die is dun en vintage frets.
Nu staat hij al een tijdje te koop en heb ik al super ruilvoorstellen en biedingen gehad , maar heb alles tot nu toe afgewezen , volgens mij wil ik hem gewoon niet kwijt.
Ik loop al een tijdje met het idee om hem een refret te geven en er jumbo frets op te zetten , maar dan is slechts een gedeelte van het probleem opgelost , ook heb ik overwogen om een andere neck te laten maken ,maar ik ben dan ook wel weer een origineel freak.
Dus word het tijd voor profesionele hulp en hoop ik hier wat suggesties te krijgen.

Als het slechts een kwestie van het probleem is en de huidige frets zijn nog goed zou ik het niet doen.
Je gaat een investering doen, die maar ten dele werkt.
Mocht je de gitaar daarna alsnog verkopen, krijg je die investering niet terug en de originaliteit is ook weg en dat gaat weer ten koste van de waarde.

dubbel verlies naar mijn bescheiden mening en wellicht is een hals naar eigen smaak bestellen een betere optie.
Originele hals blijft behouden en bij verkoop schroef je de originele hals er weer op:ok:

Ik vind het een mooie AVRI trouwens, indien ik de juiste gitaar voor je had, had ik mij gemeld.

Hendriks
23 januari 2011, 12:37
Als het slechts een kwestie van het probleem is en de huidige frets zijn nog goed zou ik het niet doen.
Je gaat een investering doen, die maar ten dele werkt.
Mocht je de gitaar daarna alsnog verkopen, krijg je die investering niet terug en de originaliteit is ook weg en dat gaat weer ten koste van de waarde.

dubbel verlies naar mijn bescheiden mening en wellicht is een hals naar eigen smaak bestellen een betere optie.
Originele hals blijft behouden en bij verkoop schroef je de originele hals er weer op:ok:

Ik vind het een mooie AVRI trouwens, indien ik de juiste gitaar voor je had, had ik mij gemeld.

Als ik zeker wist dat de refret de trick zou zijn ,dan zou ik het doen , maar daar twijfel ik aan.

Sinner1980
23 januari 2011, 12:45
Ondanks dat je twijfel weg is zou ik toch nog maar eens verkoop overwegen en op zoek gaan neer een strat waarvan de specs je wel aanstaan;
zonde om hier geld in te pompen terwijl je in principe met de bedragen (opbrengst strat + aanschaf hals/refret) een plank kunt zoeken die wel meteen naar je zin is...just my 2 cents:hippie:

barno
23 januari 2011, 12:45
er is nog een optie: wen eraan ... klinkt flauw maar ik meen het. Ik kon vroeger ook enkel overweg met dikke frets. ondertussen maakt het me niet meer uit, alle gitaren die ik heb, hebben andere halsdiktes, frets enz... dat zorgt ervoor dat ik ook andere dingen op de gitaren ga spelen, eigenlijk werkt het inspirerend.

refret zou ik niet doen. ander halsje is natuurlijk een optie, als je'm wil verkopen, zet je de originele er terug op

benwave
23 januari 2011, 12:54
Wat je beter kan doen is gewoon eerst een Strat zoeken die wel naar je zin is, en daarna de `57 toch verkopen.
Zoek er `een met een `60 D neckje, dat zal heel wat lekkerder vast pakken voor jou, denk ik

edit: wat sinner zegt dus

Hendriks
23 januari 2011, 13:06
Tja , ik zal er nog eens over nadenken en hem op mp laten staan en maar eens zien , maar vanmorgen er weer even op gespeelt en hij klinkt magic en dan heb ik de neiging om hem weer van mp af te halen .
Aan de andere kant , het is mijn 2de gitaar, dus er is ook geen haast.

barno
23 januari 2011, 13:09
Tja , ik zal er nog eens over nadenken en hem op mp laten staan en maar eens zien , maar vanmorgen er weer even op gespeelt en hij klinkt magic en dan heb ik de neiging om hem weer van mp af te halen .
Aan de andere kant , het is mijn 2de gitaar, dus er is ook geen haast.

maak jezelf wijs dat hij magic klinkt oa juist door de neck specs (zal trouwens deels waar zijn ook :)

no 1 hops
23 januari 2011, 13:13
is het geen optie om bij die ene zaak die voor 75 euro goede strat necks verkoopt daar een op te halen die wel bevalt en die zolang te gebruiken.

je hebt dan 2 voordelen

1 je kan je gitaar testen met een voor jouw goed spelende hals wat jouw helpt te beslissen of een refret nut zal hebben.
2 je gitaar is nog origineel als je de oude hals terug plaatst.

Hendriks
23 januari 2011, 13:22
Is zeker een mogelijkheid.