PDA

View Full Version : Wie heeft een Zoom Q3 recorder?



Luca P
23 januari 2011, 12:20
Wie heeft er ervaring mee?
Of zijn er gelijkwaardige goede alternieven?

http://www.justmusic.nl/webshop/images/Q3_single_page_img2-web.jpg

barno
23 januari 2011, 13:04
heb zelf een H4n waar ik zeer tevreden over ben. nu da's een ander beestje, geen video, en veel meer mogelijkheden qua opnames (externe mikes enz...)

maar ik ken mensen die zo'n Q hebben, en ik moet toegeven, om concertopnames temaken vanuit publiek (gewoon als herinnering) is het een geweldig ding.

The Running Man
23 januari 2011, 13:27
Vooral handig.
Compact en heel makkelijk te bedienen. Je kan ook audio-opnames maken;
beeld is echt marginaal van kwaliteit (video CD-achtig).
Audio kwaliteit is redelijk goed. Automatische opnamesterkteregeling werkt erg goed. Handig met bandrepetities.
Opnemen op makkelijk toegankelijk SD kaartje is ook heel praktisch.
Toch even wachten met aanschaf denk ik.
Van Paul Timmer hoorde ik dat er een uitvoering aan zit te komen die MPEG 4 opneemt.
Heb de mijne destijds voor 119,- gekocht bij IBOOD maar elders heb ik ze nog niet onder de 160,- gezien.
Verwacht dat deze wel drastisch in prijs zal zakken en dan is het een verrot handige gadget voor audio.
Voor je eerste videoclip heb je ander spul nodig:rockon:

Luca P
23 januari 2011, 18:43
...mpeg4...??
Wat doet die Q3 van nu dan en scheelt dat dan veel?

The Running Man
23 januari 2011, 18:47
...mpeg4...??
Wat doet die Q3 van nu dan en scheelt dat dan veel?

MP4 is een videoformaat, neemt op met veel meer resolutie
Het ding neemt nu op in een videoformaat dat vergelijkbaar is met Mpeg1 of zo
Het geluid van dat ding is super hoor, het beeld van het huidige type is niet veel beter dan dat van een goedkope mobiele telefoon

toneblo
23 januari 2011, 18:51
Voor je eerste videoclip heb je ander spul nodig:rockon:

ja, jong blond en in hele kleine bikini!:hippie:

Luca P
23 januari 2011, 23:00
Van Paul Timmer hoorde ik dat er een uitvoering aan zit te komen die MPEG 4 opneemt.


En hoe gaat die heten?
Ben wel heel benieuwd naar die versie.

The Running Man
23 januari 2011, 23:18
En hoe gaat die heten?
Ben wel heel benieuwd naar die versie.

Geen idee.
Effe googlen op de zoom website?:rockon:

The Running Man
23 januari 2011, 23:25
Geen idee.
Effe googlen op de zoom website?:rockon:

Zoom Q3 HD ......... dus

Tankman
25 januari 2011, 14:46
Ik heb in een band gezeten waar we met de Q3 werkten. Hij werkt erg goed als opname tool voor je oefensessies. Je kan ieder instrument wel goed genoeg horen. Live is hij ook erg leuk. We douwden hem altijd in de handen van iemand uit de aanhang en die mocht het optreden ermee filmen. Redelijk beeld en goed geluid!

De Q3HD kost trouwen 249 tov de 199 van de normale Q3. Zeker voor de HD gaan! Waarom ze niet gewoon de Q3 compleet vernagen met de HD snap ik niet.

In ieder geval, conclusie, de Q3 is een aanrader!

Laga
28 januari 2011, 11:23
Zo dat ziet er wel gaaf uit!

Heb zelf de Zoom H3 en die bevalt me al prima!
Maar met zo'n video optie erbij is het nog relaxter! Vooral live inderdaad..

Is het geluid net zo goed als alleen de audio opnamens op bijvoorbeeld de H3?

Wij nemen nu vaak op met een gewone video camera en zetten dan het geluid van de H3 eronder om er toch een goede sound onder te krijgen die niet overstuurd is.
Maar dat is toch iets meer werk dan dit apparaatje denk ik zo

Nog meer mensen met ervaringen? Of die kunnen vergelijken met de H3?

Dude
4 februari 2011, 20:48
iemand de q3 hd al gecheckt, ik ben info aan het verzamelen maar kan niet echt vinden of dit ding nou echt geschikt is om bij een harde band wat goeds op te nemen, bandmaatje heeft die H2 van zoom, en dat werkt prima. De youtube filmpjes van de q3 hd zijn overtuigend, maar 250 euro is een hoop geld om zomaar ff te proberen...

Scopperloit
4 februari 2011, 21:12
De Zoom Q3 HD heeft in vergelijking met de normale Q3 alleen beter beeld. De audio kwaliteit is hetzelfde.

Ik heb de Q3 al sinds februari 2010 en ik heb veel repetities en wat optredens opgenomen. Met hard volume heeft ie geen enkel probleem, heb ook voor vrienden wat opgenomen die in een metalband spelen en dat klonk gewoon goed. Je bent min of meer afhankelijk hoe je bij de geluidsinstallatie staat.

Op onze Youtube pagina kan je voorbeelden vinden wat de Q3 kan:
Scopperloit (http://www.youtube.com/user/ScopperloitOfficial)

Dude
4 februari 2011, 21:39
forum doet geloof ik weer vreemd, maar ik typte bedankt voor je reactie, je filmpjes klinken goed, ik hoor de bas goed en de drums klinken alles behalve vlak. Plaatsing is dus belangrijk, dat maakt het met de video optie misschien wel wat lastig, beste geluid en beste beeld combineren bedoel ik dan, maar wel gaaf. Ik wacht ff het volgende salaris af en bestel hem dan meteen !

thanks

cardinal
9 februari 2011, 23:10
superding en eenvoudig in gebruik, zie review upsizinggear op gitaarnet. Er is nu ook een hd versie uit, die zou ik dan pakken als ik jou was.

Dude
9 mei 2011, 14:13
Heb de Q3 HD gehaald, en wat een te gek ding is dit zeg, ik heb hem gister meegenomen naar de oefenruimte, grote ruimte die akoestisch erg lekker geregeld is, en gewoon aan de zijkant neergeplempt, alleen audio opgenomen en dat klinkt echt te gek. Alles lekker gebalanceerd, vooral lage frequenties zijn ERG gaaf te horen, in tegenstelling tot normale camera's. Bestanden zijn wel groot, zeker als je ze met handyshare nog wat nabewerkt/geknipt hebt. 2 minuten audio is dan zomaar 40 mb, daar moet ik dus nog eens in verdiepen.

Buiten filmen is wel wat spannend als er wind staat, ik heb de accessoireset erbij met de plopkap, misschien maakt dat het verschil.

Het is een aanrader !

showband
10 mei 2011, 12:58
er is in inder geval al weer een opvolger.
De opvolger is in high definition.
daarom zijn deze modellen momenteel in de ramsj bij thomann.


let op,
1-als je al een recorder hebt die redelijk goed klinkt, dan kun je met een goedkopere blog camera net zo goede resultaten halen. (vanaf 40 tot 75 euro!) als je later toch beeld + geluid gaat mixen

2-dit soort camera's hebben door de zeer beperkte optiek en chip zelfs als hdmi camera een matig beeld bij weinig licht. Een goede fotocamera (bv sony WX1) is amper duurder en geeft bij weinig licht een superieur beeld.

3-videoeditten in MP4 format is niet zo makkelijk als het Mpeg format (wat de meeste oudere fototoestelletjes gebruiken). Helaas gaat alles nu over naar MP4...

heb je conversieproblemen raad ik overigens het freeware programma "super" aan. Die verteeld bijna alles naar alles op videoformaat. ;)

Dude
11 mei 2011, 16:50
te gek man, bedankt voor de tip ! maar ik zie van 3 verschillende software aanbieders een video conversie programma dat super heet, welke gebruik jij ?

Carlos
16 juni 2011, 19:32
Ik heb recent ook een Q3 aangeschaft. Prima apparaat, maar de batterijen raken wel heeeeel erg snel op. Ben benieuwd naar de ervaring en tips van anderen.

HaroldA
19 juni 2011, 21:35
Ik heb ook al eens rondgekeken naar een video-apparaat om live muziek mee op te nemen. Een paar kennissen hebben zo'n Flip, maar die kan echt geen geluidsdruk aan.

Mijn shortlist bestaat nu uit de Zoom Q3 (liefst HD) en de Kodak Zi8.

Kent iemand die Kodak?

paulusdeBKB
19 juni 2011, 22:15
Ik heb kort met die Kodak gespeeld, en er wat mensen mee gefilmd in een ruimte met ramen en kunstlicht. Ik vond de automatische belichting niet zo goed werken. Muziek opnemen heb ik er niet mee geprobeerd. Eigenlijk heb ik dus geen informatie voor je :(

The Running Man
26 juni 2011, 17:27
Kreeg van de week het krantje van Thomann
Daar staat het oude model (dus geen HD VIDEO) voor maar 98,-
Doe er je voordeel mee:rockon: