PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



Regular
22 januari 2011, 18:53
Dag gitaarnet.nl!

Ik speel nu al een jaar of vier gitaar, op een Laney (15w) die mij zo'n 150 euro zal gekost hebben. Gezien ik nu echt wel into gitaar ben, ben ik aan het kijken naar een betere versterker. Deze versterker zal vooral thuis gebruikt worden, maar nu ik meer en meer met andere mensen samenspeel moet hij dus ook wel zijn mannetje kunnen staan in groepsverband.
Ik speel veel nummers van Oasis, de amps die mij daarvoor het meest geschikt lijken zijn die van Orange en Vox en in mindere mate Marshall. Ook de Fender Blues Jr. zou naar het schijnt redelijk geschikt moeten zijn voor deze stijl, al hoor ik wel vaak dat deze amp niet zo veelzijdig is.

Nu is mijn vraag; met welke versterker ben ik het beste af, zowel op vlak van prijs/kwaliteit als qua eigenlijke geluid? Zit er veel verschil in een comboamp en een combinatie tussen een head en wat cabinets?

Alvast bedankt

Robin

lollol
22 januari 2011, 20:34
Als eerste: Wat is je budget?

Combo/head is niet veel verschil qua versterker, maar als je bijvoorbeeld een combo met een 8 inch speaker hebt of een cabinet met 4 12" speakers maakt dat natuurlijk wel veel uit;)

Regular
23 januari 2011, 18:08
Laten we zeggen dat ik niet meer dan 1400 euro uitgeven wil.

Thiez
23 januari 2011, 18:31
Ik zou ook zeker naar hiwatt kijken. Vind het erg vette amps en mij lijkt er ook zeker een oasis sound uit te halen.

caliban
23 januari 2011, 18:44