PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



Regular
22 januari 2011, 18:53
Dag gitaarnet.nl!

Ik speel nu al een jaar of vier gitaar, op een Laney (15w) die mij zo'n 150 euro zal gekost hebben. Gezien ik nu echt wel into gitaar ben, ben ik aan het kijken naar een betere versterker. Deze versterker zal vooral thuis gebruikt worden, maar nu ik meer en meer met andere mensen samenspeel moet hij dus ook wel zijn mannetje kunnen staan in groepsverband.
Ik speel veel nummers van Oasis, de amps die mij daarvoor het meest geschikt lijken zijn die van Orange en Vox en in mindere mate Marshall. Ook de Fender Blues Jr. zou naar het schijnt redelijk geschikt moeten zijn voor deze stijl, al hoor ik wel vaak dat deze amp niet zo veelzijdig is.

Nu is mijn vraag; met welke versterker ben ik het beste af, zowel op vlak van prijs/kwaliteit als qua eigenlijke geluid? Zit er veel verschil in een comboamp en een combinatie tussen een head en wat cabinets?

Alvast bedankt

Robin

lollol
22 januari 2011, 20:34
Als eerste: Wat is je budget?

Combo/head is niet veel verschil qua versterker, maar als je bijvoorbeeld een combo met een 8 inch speaker hebt of een cabinet met 4 12" speakers maakt dat natuurlijk wel veel uit;)

Regular
23 januari 2011, 18:08
Laten we zeggen dat ik niet meer dan 1400 euro uitgeven wil.

Thiez
23 januari 2011, 18:31
Ik zou ook zeker naar hiwatt kijken. Vind het erg vette amps en mij lijkt er ook zeker een oasis sound uit te halen.

caliban
23 januari 2011, 18:44
Nu eens iets heel ontypisch gitaarforum: de eerste Oasis sound is als ik me niet vergis een Marshall MG :dontgeti:. En nadien ook nog een valvestate dacht ik, en/of een Marshall JCM900. Allemaal geen geweldig geliefde amps voor veel gitaristen. Een 4*12-cab met head klinkt over het algemeen breder dan een 1*12-combo. 1400 is een heel mooi budget, en ik denk dat je best gewoon wat gaat testen. Fender amp zou ik niet aanraden voor dit type sound. Vox is wel oké, maar Orange lijkt me persoonlijk wel het coolste. Die hebben channel switchers, waardoor je een voetschakelbare overdrive hebt, en dan kan je voor versatiliteit nog altijd een overdrivepedaaltje of 2/3/... toevoegen aan je keten. Vergeet ook zeker niet om tweedehands te kijken, dan hou je wat geld over, voor wie weet nog... een gitaar ofzo ;).

jannest
24 januari 2011, 01:41
Fender Blues Junior

caliban
24 januari 2011, 02:49
Fender Blues Junior

:dontgeti::roll:

jannest
24 januari 2011, 12:24
:dontgeti::roll:

http://www.dolphinmusic.co.uk/article/2472-the-complete-noel-gallagher-oasis-gear-guide.html

caliban
24 januari 2011, 13:30
Gezien het budget van de topicstarter, zou ik zeker iets uitgebreider nemen.

macwilliams
24 januari 2011, 13:57
Wat caliban zei klopte volgens mij wel, Oasis geluid kwam uit een JCM900.
Dat gaat je een hoop geld schelen, zo duur zijn die niet!

jannest
24 januari 2011, 14:46
Gezien het budget van de topicstarter, zou ik zeker iets uitgebreider nemen.
zekers
maar dacht meer in de richting van een xtra cab en wat pedalen erbij

Regular
26 januari 2011, 14:53
Ik geloof dat ik inderdaad maar eens wat moet gaan testen! ;)

Zag dat de Vox CC2X hier in de winkel te koop is voor 1250 euro. Die Orangehead van 30 watt kan ik er krijgen voor 999,- maar dan heb ik natuurlijk wel nog geen cab (Jimmy Page speelt met deze head op een Hiwatt-cab).

Alvast bedankt voor de reacties!

Goeiemorgen
26 januari 2011, 15:33
http://www.dolphinmusic.co.uk/article/2472-the-complete-noel-gallagher-oasis-gear-guide.html

Wat daar in staat klopt ook niet helemaal.

Johnny marr praat hier over Noel's gitaren die hij hem gaf.
http://www.youtube.com/watch?v=vkW1QsSIqGQ


De laatste keer dat ik Oasis live zag, stond het podium vol met Orange versterkers en 4x12? Cabs