PDA

View Full Version : Te weinig opties met Blues Jr. Wat doen?



Matthijs24
22 januari 2011, 17:41
Laat het even duidelijk zijn: Ik HOU van mn Blues Jr. En met te weinig opties bedoel ik niet dat ik er effecten in wil ofzo.

Het probleem is alleen: het is geen versterker met channel switch.
Ik kan een perfect geluid clean krijgen. En een perfecte leadsound. Maar voor de leadsound moet het de versterker anders staan dan voor de cleane sound en daar doe ik dan een pedaal bij. Maar ik krijg die mooie leadsound niet als ik versterker clean zet en alles met een pedaal doe. Ik vind de leadsound mooi als ik het volume van de Blues Jr. helemaal open heb staan en dan de master op 3 ofzo. Dan doe ik daar een SD-1 of DS-1 bij die ik subtiel heb ingesteld en ik heb een heerlijke sound. Maar dan kan ik niet clean spelen.

Zet ik hem op clean, dan moet ik de pedalen dus wat heviger instellen. Maar dan word het geluid van beide pedalen gewoon niet mooi. De SD-1 geeft dan weinig drive en maakt vooral het geluid harder, en de DS-1 geeft een goedkoop rasperig geluid.

Mijn vraag: Is er een optie zodat ik mijn blues jr. kan switchen tussen 2 settings (met misschien een pedaal?), of moet ik een andere versterker?

EN is het dan handiger om een channelswitch amp te kopen en deze weg te doen, of om deze te houden voor de (heerlijke) clean en de andere voor lead in te stellen en dat met een line selector selecteren?

Buzzel
22 januari 2011, 17:49
nog een blues junior kopen?

Matthijs24
22 januari 2011, 18:00
Liever een makkelijkere/goedkopere oplossing:(:dontgeti::rockon:

Pepe
22 januari 2011, 18:04
Switchen tussen clean en lead is altijd gebaseerd op een compromis wat niet erg want snel switchen hoef je alleen in een live situatie en dan is functionaliteit het belangrijkst en bovendien luistert het dan wat minder.

Wat je ook bedenkt, het zal altijd een compromis blijven behalve natuurlijk wanneer je 2 blues jr's gebruikt.

Maar goed, voor dat geld heb je een Fender Super Sonic om maar eens wat te noemen. Dan heb je 3 geluiden en allemaal beter dan wat uit de Bluesjr komt hoewel je het daar niet mee eens hoeft te zijn.

Of zoek een pedaal wat je amp wel goed doet klinken in de standen die je nodig hebt, misschien wel de beste optie.

Midwolda
22 januari 2011, 18:10
Gebruik je ook het volume van je gitaar, om de versterker clean te krijgen?

Matthijs24
22 januari 2011, 18:12
Ja dat kan, maar dan moet ik volume opofferen en dat wil ik niet. En mijn hele clean is anders dan de leadsound.

Super Sonic lijkt me ook wel gaaf ja, had er al naar gekeken.

Mitch
22 januari 2011, 18:43
Ja, een dergelijk verschil is niet mee rop te lossen met gitaarvolume, daar kan ik wel inkomen. De goedkoopste oplossing is kijken naar een ander pedaal (zijn er plenty die voor een mooie leadsound kunnen zorgen hoor) of toch maar een andere amp. Is alleen wel het clean van een hoop channelswitchers weer minder lekker dan van een non-channelswitcher, maar goed, da's weer een andere discussie...

Matthijs24
22 januari 2011, 18:48
Ja bedankt. Ik denk dat ik een ander pedaal ga zoeken, later misschien die 2e versterker of een channel switch-amp. Wel jammer want het klonk in combinatie met de opgefokte versterker erg mooi. Nu kan ik mijn SD-1 niet als booster gebruiken, alleen als standalone drive, daar vind ik hem niet goed in. En de DS-1 niet mooi voor.

Ik zal wat Plimsoultjes, OCD'tjes, Satchuratortjes, MXR'tjes en andere troep testen:noob:.

Midwolda
22 januari 2011, 18:49
Hmntsja, hèt probleem van single channel amps...
ik los dat inderdaad op met een drive met een goede EQ-sectie voor de lead-sound.
Clean en crunch regel ik met het gitaar-volume. Ook een cleanbooster kan wonderen doen.
Persoonlijk vind ik dat minder bezwaarlijk dan het compromis van een channel-switching amp.