PDA

View Full Version : Noisegate



Sanderproductions
22 januari 2011, 15:25
Hallo, ik wil graag een noisegate kopen :D
ik ga in maart met mijn klas naar de musicstore, en wil daar even wat apperatuur ophalen :rockon:
Ik wil daar onder andere een noisegate halen, om ruis te onderdrukken en mijn geluid wat strakker te hebben.
welke noisegate raden jullie aan?

ps. mijn favoriete band is rammstein, ik heb een fame GSH2 200SA versterker, een ltd viper 50 waar over een half jaar emg 81's in komen.

Liquid_Metal
22 januari 2011, 16:12
Met de klas naar musicstore? :rockon:
Anyway, eerst de cliché vraag: heb je alles geprobeerd om ruis te voorkomen, voordat je het het gaat proberen te genezen? Veel gitaristen gebruiken veel teveel gain, terwijl het vaak veel minder kan. Ook is het aantal pedalen beperken aan te raden en uiteraard het gebruik van goede kabels.

Wat is je budget, want een noisegate van Behringer zal vele malen goedkoper zijn dan eentje van MXR (ik zou in die keuze voor de tweede gaan :P).

Sanderproductions
22 januari 2011, 16:30
Met de klas naar musicstore? :rockon:
Anyway, eerst de cliché vraag: heb je alles geprobeerd om ruis te voorkomen, voordat je het het gaat proberen te genezen? Veel gitaristen gebruiken veel teveel gain, terwijl het vaak veel minder kan. Ook is het aantal pedalen beperken aan te raden en uiteraard het gebruik van goede kabels.

Wat is je budget, want een noisegate van Behringer zal vele malen goedkoper zijn dan eentje van MXR (ik zou in die keuze voor de tweede gaan :P).

ja, we gaan met de muziekklas :D
ik zal niet ontkennen, ik houd van gain.
Maar in een vorig topic is gezegd dat de gitaristen van rammstein noisegates gebruiken om een heel strak geluid te krijgen.

budget?
ik weet het niet, het liefst goedkoop, want ik wil wel meer daar kopen (2x12 kast enzo)

lollol
22 januari 2011, 16:38
En is goedkoop 20, 50, 100 of 300822 euro?

En om de boel strak te krijgen zou ik een Tubescreamer of een EQ-pedaal gebruiken

Sanderproductions
22 januari 2011, 16:50
zegmaar van behringer tot 50 euro

caliban
22 januari 2011, 20:44
ja, we gaan met de muziekklas :D
ik zal niet ontkennen, ik houd van gain.
Maar in een vorig topic is gezegd dat de gitaristen van rammstein noisegates gebruiken om een heel strak geluid te krijgen.

budget?
ik weet het niet, het liefst goedkoop, want ik wil wel meer daar kopen (2x12 kast enzo)

Sowieso VET met school naar Musicstore.. En ik denk dat je daarbij een ander manier van strak bedoelt. Eerder 'zonder lawaai' strak, terwijl strak vaak staat voor 'niet te veel bas voor je overdrive dus geen flubber geluid'

pol
22 januari 2011, 21:00
isp decimator moet 1 van de beste zijn.
voor ruis te vermijden vind ik een gate niet nodig, dat hoor je toch niet als er nog andere instrumenten meespelen. het kan wel handig zijn of feedback te vermijden.

voor 50 euro budget zou ik proberen een occassie rocktron hush pedaal te vinden op marktplaats.

Bijl
22 januari 2011, 21:46
Pfff, ik begrijp het best als je op een laag budget zit, maar met goedkope troep kopen kom je nooit dichter bij een strakker geluid. Als je dan na 10 jaar bij elkaar telt wat je hebt uitgegeven aan goedkope troep schrik je je kapot en klinkt je gitaar nog steeds niet beter. Je kan ook beter tweedehands spullen zoeken die beter van kwaliteit zijn, dan kan je het altijd doorverkopen zonder dat je veel geld verliest.

Als je toch al EMG's gaat kopen heb ik wel een tip.

Probeer van alles in die musicstore, maar koop alleen die cabinet als je die echt nodig hebt. Koop ook nog geen noisegate.

Verkoop over een half jaar je Viper 50, en neem dan een Viper 300, 400 of 401. Die kan je tweedehands voor 350 euro kopen. De prijs van je noisegate, de EMG's, en de verkooppprijs van je Viper 50 zal samen genoeg zijn. Daar zitten dan al EMG's in en dan heb je meteen een gitaar van beter hout en kwaliteit hardware.

En luister dan eens wat er gebeurt met je geluid wat betreft strak klinken, ruis, etc etc.

Sanderproductions
22 januari 2011, 22:42
mwa, de grootste reden dat ik een noise gate wil is het meteen stoppen van een akkoord als het onder een bepaald niveau komt

2x12 wil ik graag hebben zodat ik ook op mn kamer kan spelen zonder een 4x12 naar boven te slepen

en mn ltd is goed zo, op de elementen en de potjes na

ik wil alleen kijken welke goedkope noise gate goed is.
ik hoor vaak dat de behringer pedalen slecht zijn, maar heb wat goeie reviews op youtube gehoord.
ik gebruik geen andere pedalen.

Bijl
24 januari 2011, 00:04
en mn ltd is goed zo, op de elementen en de potjes na

Ga maar eens luisteren naar het verschil tussen een gitaar met een body uit 1 stuk mahonie en een gitaar gemaakt van aan elkaar gelijmde restanten lindehout (jouw gitaar dus). Zonder aan te sluiten op een versterker in een stille ruimte.

Het zal ook een kwestie van 1 of 2 jaar zijn voordat de topkam aan vervanging toe is van je Viper 50.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar spijt kan je alleen maar krijgen als het te laat is.

onrust nv
8 februari 2011, 16:24
mwa, de grootste reden dat ik een noise gate wil is het meteen stoppen van een akkoord als het onder een bepaald niveau komt

Kan je niet met je hand de snaren dempen tijdens het spelen, zo deed de gitarist dat van Die Kreuzen in ´84.
Is ook helemaal gratis.

Sanderproductions
8 februari 2011, 16:38
Kan je niet met je hand de snaren dempen tijdens het spelen, zo deed de gitarist dat van Die Kreuzen in ´84.
Is ook helemaal gratis.

http://www.youtube.com/watch?v=4vi9ZdJnDUE

ik wet, ik ben gek, als ik dit precies na wil doen

onrust nv
8 februari 2011, 16:43
http://www.youtube.com/watch?v=4vi9ZdJnDUE

ik wet, ik ben gek, als ik dit precies na wil doen

Heb je dan geen compressor nodig? En dat demp handje. Waarschijnlijk een kwestie van oefenen,oefenen en nog eens oefenen. Mijn vrouw is ook een Rammstein fan dus heb alle CD´s voor haar gekocht inde loop van de jaren. De eerste had ik zelf en vanaf de singlebox alles voor haar gekocht. Ken je trouwens de Oomph-Sperm CD daardoor is Rammstein beìnvloed, die CD is van een jaar eerder dan de eerste van Rammstein.

Sanderproductions
8 februari 2011, 18:03
Heb je dan geen compressor nodig? En dat demp handje. Waarschijnlijk een kwestie van oefenen,oefenen en nog eens oefenen. Mijn vrouw is ook een Rammstein fan dus heb alle CD´s voor haar gekocht inde loop van de jaren. De eerste had ik zelf en vanaf de singlebox alles voor haar gekocht. Ken je trouwens de Oomph-Sperm CD daardoor is Rammstein beìnvloed, die CD is van een jaar eerder dan de eerste van Rammstein.

compressor is toch meer voor acoustische gitaren?
in ieder geval leuk zo'n vrouw!
nee, die cd ken niet
mijn moeder is ook fan van rammstein, ben al eens naar dortmund met haar geweest en als er een 2e europatour komt ga ik met haar naar berlijn:crazyhappy:

onrust nv
8 februari 2011, 21:45
compressor is toch meer voor acoustische gitaren?
in ieder geval leuk zo'n vrouw!
nee, die cd ken niet
mijn moeder is ook fan van rammstein, ben al eens naar dortmund met haar geweest en als er een 2e europatour komt ga ik met haar naar berlijn:crazyhappy:

Met een compressor kan je het geluid compressen om het juist dikker te laten klinken en de sustain te compressen.
Had ik maar zo'n moeder.:blast:

Sanderproductions
9 februari 2011, 15:08
Met een compressor kan je het geluid compressen om het juist dikker te laten klinken en de sustai te compressen.
Had ik maar zo'n moeder.:blast:

ik denk dat ik toch even niets ga kopen, wil namelijk 600 sparen voor een ltd (weetnogniet zeker welk model), dus moet eerst een baantje zoeken

ps. ik heb nog een zusje in de verkoop, heeft de helf van haar genen :D
(maar haat rammstein en is fan van lady gaga)

onrust nv
9 februari 2011, 15:33
ps. ik heb nog een zusje in de verkoop, heeft de helf van haar genen :D
(maar haat rammstein en is fan van lady gaga)

Hou maar, zussen zijn ruk. Ik was de jongste thuis(2 zussen).

Nielsje
9 februari 2011, 16:18
Hou maar, zussen zijn ruk. Ik was de jongste thuis(2 zussen).

Van de twee zussen?

LordOfLager
9 februari 2011, 17:30
Van de twee zussen?

<proest>
*veegt koffie van scherm*

ff OT; Sander

Ik zou eerst bepalen eerst wat je wilt gaan kopen als je het geld niet hebt... je zegt eerst dat je LTD ok is, maar daarna ga je sparen voor een nieuwe en zet je je zusje in de uitverkoop.

Ik zou, als Bijl fijntjes opmerkt, eerst eens proberen en daarna nog's luisteren. Of koop een niet al te goedkoop multieffect; zitten meestal al compressors en gates in. Kun je a) kijken welke effecten je zoekt b) bepalen wat een effect nu precies is en c) toch een redelijk geluid mee uit halen terwijl je jezelf de tijd geeft om alle zut los te kopen (als je dat wilt tenminste).

Sanderproductions
9 februari 2011, 22:12
Nou, ik wil een andere Ltd kopen omdat ik en EMG's wil en een floyd rose tremolo, en dat wordt een beetje duur om dat op deze gitaar te zetten.
En ik ga ik maart met de klas naar de MS, dus kan daar allemaal ltd'tjes uitproberen.

langun
9 februari 2011, 22:43
Ik kan mij vergissen, maar ik denk niet dat er een LTD bestaat met official floyd rose? Licensed ja, maar een echte?

cardinal
9 februari 2011, 23:08
die witte noisegate van boss, eenvoud en killer. Gebruik ik sinds jaar en dag en mijn maatjes ook en heeft geen van ons ooit in de steek gelaten.

Bijl
10 februari 2011, 10:47
Ik kan mij vergissen, maar ik denk niet dat er een LTD bestaat met official floyd rose? Licensed ja, maar een echte?

Of een Floyd Rose echt is of niet, is niet bepalend voor de kwaliteit. De LoPro Edge op mijn Ibanez is ook licensed, ik moet mijn gitaar 1x in de 2 maanden stemmen bij dagelijks gebruik en dat gaat inmiddels alweer 17 jaar goed zonder vervanging of reparaties.

Maar als antwoord op je vraag, de 2011 modellen van ESP/LTD hebben echte FLoyds:

http://www.floydrose.com/bridges/

En zie hier:

http://www.espguitars.com/guitars/ltd-standard-deluxe/h-351fr.html

http://www.espguitars.com/guitars/signature/ra-600.html

Het enige waar je bij LTD op moet letten is dat het getal van de type aanduiding niet lager is dan 300. de 10, 50, 100, en 200 series zijn troep wat betreft hardware en soms ook het hout. Laat ook de tweedehandse LTD's met EMG-HZ pickups links liggen want later werden ze geleverd met de echte active EMG's voor dezelfde prijs.

Bijl
10 februari 2011, 10:58
die witte noisegate van boss, eenvoud en killer. Gebruik ik sinds jaar en dag en mijn maatjes ook en heeft geen van ons ooit in de steek gelaten.

Ik heb die nieuwe NS-2 van Boss, maar ik had beter kunnen doorsparen voor een Decimator. Als ik 'm uitzet heb ik meer ruis dan wanneer de gate niet in de signaalketen zit, en als ik er een tik tegen geef gaat de gate open en hoor je die tik door de versterker.

Makkelijk is die NS2 ook niet, het is de bedoeling dat je je effecten in de FX loop van de gate plaatst. Dus ik had ook de voorversterker van mijn combo in die loop gezet. Om alles dan correct aan te sluiten moet je zo'n beetje doctorandus wiskunde zijn.