PDA

View Full Version : Kattenpis uit gitaar/versterker halen



Sanderproductions
22 januari 2011, 14:05
ik kwam vanmorgen, blijkt dat die (gecastreerde) kater tegen mijn gitaar en versterker heeft gepist.
ze doen het allemaal nog (kat(die zichzelf bijna heeft gedood door net niet over het stopcontact heen te pissen)/gitaar/versterker).
Maar, hoe krijg ik nou die geur uit mijn gitaar en versterker?

gegroet, Sander

lollol
22 januari 2011, 14:42
Ff alles openmaken om eruit te laten lopen, en dan dit topic checken:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=142164

En dan een groter stopcontact kopen:ok:

Sanderproductions
22 januari 2011, 14:58
mmm ik weet niet of de tips uit dat topic werken, dit is echt pure ammoniak lucht.
in ieder geval, de kat gaat eruit!

Koeloe
22 januari 2011, 15:25
Geef hem maar aan de plaatselijke chinees, krijg je er nog geld voor terug;)

The Unforgiven
22 januari 2011, 15:48
Als je de kattenbak gewoon schoon had gehouden had hij daar gaan staan pissen, en niet over je gitaar. Je kan het beestje wel de schuld van dit gezeik geven, maar het is enkel jouw schuld.

Sanderproductions
22 januari 2011, 16:24
niet dat dat serieus bedoeld was, maar ik zal er toch op reageren
We hebben 4 katten, maken elke dag de kattenbak schoon en de katten mogen allemaal naar buiten.
de kat gaat gewoon naar de kattenbak, maar soms doet hij het gewoon erbuiten.
Dit is al 2 maanden zo aan de gang.

The Unforgiven
22 januari 2011, 16:50
niet dat dat serieus bedoeld was, maar ik zal er toch op reageren
We hebben 4 katten, maken elke dag de kattenbak schoon en de katten mogen allemaal naar buiten.
de kat gaat gewoon naar de kattenbak, maar soms doet hij het gewoon erbuiten.
Dit is al 2 maanden zo aan de gang.

Alsof jij dat niet deed toen je nog jong was.

lollol
22 januari 2011, 17:03
Alsof jij dat niet deed toen je nog jong was.

Inderdaad, geef dat beest gewoon een luier!
http://optempo.com/wp-content/uploads/2008/04/catindiaper.png

Sanderproductions
22 januari 2011, 17:08
wat voor''n luiers raden jullie aan?
ik dacht aan dry nights, omdat hij het alleen in de avonduren en smorgens doet

Koeloe
22 januari 2011, 17:21
Deze!

http://www.eightpointsnineseconds.com/wp-content/uploads/2009/07/bear-trap.jpg

Kat erop zetten en ie pist nooit meer op je versterker:cheerup:

De V
22 januari 2011, 17:26
Gewoon over die kat heen pissen, weet die ook eens hoe het voelt...

LesPaul1612
22 januari 2011, 17:50
Of geef die kat gewoon die versterker als reserve kattebak. Ook weer een mooi excuus voor jou om een nieuwe amp te kopen.

Sanderproductions
22 januari 2011, 18:18
hihi, die amp is net een maand oud
het clean kanaal op minimaal volume zetten, overdrive op maximaal volume
heb een voetpedaal met 3 meter kabel.
als de kat dichtbij komt, trap ik op gain en sla een akkoord aan.
die kat komt nooit meer bij mn amp
nu nog iets verzinnen voor de gitaar

allochthomas
22 januari 2011, 18:25
Welke versterker gebruik je? Misschien is het wel volkomen terecht dat hij er tegen aan pist omdat het een onding is, of hij vind gewoon dat je voor geen meter kunt spelen:seriousf:

The Unforgiven
22 januari 2011, 18:46
hihi, die amp is net een maand oud
het clean kanaal op minimaal volume zetten, overdrive op maximaal volume
heb een voetpedaal met 3 meter kabel.
als de kat dichtbij komt, trap ik op gain en sla een akkoord aan.
die kat komt nooit meer bij mn amp
nu nog iets verzinnen voor de gitaar

Besef je je wel dat die dierenmishandeling is? Kattenoren zijn nog veel gevoeliger dan mensenoren, heb je enig idee hoeveel pijn dit hem doet?

Sanderproductions
22 januari 2011, 18:52
Besef je je wel dat die dierenmishandeling is? Kattenoren zijn nog veel gevoeliger dan mensenoren, heb je enig idee hoeveel pijn dit hem doet?

haha ja, dat snap ik
ik heb 4 katten, een hond, vogels en muizen.
ik heb en zal nooit een gewerveld dier kwaad doen
in tegenstelling tot muggen en strontvliegen

dit idee behoorde tot de zelfde groep als over hem heen pissen en hem naar de chinees brengen

jutter
22 januari 2011, 18:54
Maak je er niet druk om man; kattepis is gewoon rock'n roll!

Sanderproductions
22 januari 2011, 19:08
axe let maar op: ik heb een nieuwe vrouwenverleidend geurtje, een gitaar die ruikt naar kattenpis

lollol
22 januari 2011, 20:18
Welke versterker gebruik je? Misschien is het wel volkomen terecht dat hij er tegen aan pist omdat het een onding is, of hij vind gewoon dat je voor geen meter kunt spelen:seriousf:

Ik kan me een post van het "baasje" in het 'Post je stack topic' waarin hij zijn 100W Fame Transistorversterker laat zien. Dat zal het zijn:cheerup:

Grapje man

Sanderproductions
22 januari 2011, 20:29
fopje flauw mopje

het is een lekker versterkertje, goed prijs/kwaliteit, en hoef niet te betalen voor t merk :)

en beter dan mn stagg bas amp haha

caliban
22 januari 2011, 20:32
haha ja, dat snap ik
ik heb 4 katten, een hond, vogels en muizen.
ik heb en zal nooit een gewerveld dier kwaad doen
in tegenstelling tot muggen en strontvliegen

dit idee behoorde tot de zelfde groep als over hem heen pissen en hem naar de chinees brengen

En wat met kreeft? Och ja, katten zijn zowat het heiligste wat er voor mij bestaat. Kut als ze zo iets doen, maar ik ben al blij dat ze niet geëlektrocuteerd is. En die geur gaat er best wel uit. Eerst en vooral zou ik het gewoon schoonmaken, met niet te veel vocht best.

Sanderproductions
22 januari 2011, 20:37
En wat met kreeft? Och ja, katten zijn zowat het heiligste wat er voor mij bestaat. Kut als ze zo iets doen, maar ik ben al blij dat ze niet geëlektrocuteerd is. En die geur gaat er best wel uit. Eerst en vooral zou ik het gewoon schoonmaken, met niet te veel vocht best.

hoe vaak kom je kreeft tegen in Limbabwe, behalve als het op je bord ligt?
ik denk dat het komt omdat de kat niet tegen de andere katten kan, heeft 4 jaar alleen gewoond, totdat de toenmalige bazin een hersenbloeding kreeg.
Toen hebben wij hem overgenomen omdat we het zielig vonden.
Ik denk dat we nu moeten zoeken naar een nieuw baasje, het liefst zonder andere katten, zodat hij niet territoriaal word.

EJPostema
22 januari 2011, 21:13
Je kan bij de dierenwinkel een spuitbus halen die de geur van het kattenpis weg neemt.

Is dus wel nog een keer vocht over de versterker. Maar als je hem goed laat drogen is dat niet zo'n probleem. Je kan ook bij de dierenwinkel een spuitbusje halen met een geurtje erin, die katten niet fijn vinden. Als je die op de behuizing van de versterker sprayed gaan ze er niet meer pissen. Ook te gebruiken op andere plekken, werkt ook op de bank, zodat ze de nagels niet meer scherpen.

Verder raad ik je aan om de versterken wat hoger te zetten. Zet er een paar planken onder. Spray die ook onder met dat spul. Als ze er dan nog wel eens pissen pissen ze op die planken, niet op de versterker.

Als mens is het overigens geen vervelende geur (behalve de 1e 10 min)

caliban
23 januari 2011, 00:16
hoe vaak kom je kreeft tegen in Limbabwe, behalve als het op je bord ligt?
ik denk dat het komt omdat de kat niet tegen de andere katten kan, heeft 4 jaar alleen gewoond, totdat de toenmalige bazin een hersenbloeding kreeg.
Toen hebben wij hem overgenomen omdat we het zielig vonden.
Ik denk dat we nu moeten zoeken naar een nieuw baasje, het liefst zonder andere katten, zodat hij niet territoriaal word.

Woon je in Nederlands of in Belgisch limbabwe? Dus aan de kant van André Rieu of niet? :seriousf:

Sanderproductions
23 januari 2011, 14:37
André rieu side ;p

Rinze
23 januari 2011, 15:24
Een gecastreerde kat hoort helemaal geen geurvlaggen uit te zetten, vertel hem dat maar.

Een vriend van me heeft een versterker waar de kat 30 jaar terug tegen het speakerdoek aan had gepist, die vlek zit er nog altijd in. Succes ermee :ok:

RS-Rik
23 januari 2011, 18:04
Gatver


Wij hebben ook n kat, en die heeft wel s op mn case gepist.

Bij de dierenarts/speciaalzaak kun je enzymen-spray halen waarmee je de geur er grotendeels uit kunt halen, ligt een beetje aan de kat. Bij ons werkt het. (Urine Off, heet het)

Je betaald wel 13 euro voor een halve liter ofzo. (doe je wel lang mee)

caliban
23 januari 2011, 18:46
André rieu side ;p

Sjiek is miech dat! Ik de andere kant.

The Unforgiven
23 januari 2011, 21:47
En wat met kreeft? Och ja, katten zijn zowat het heiligste wat er voor mij bestaat. Kut als ze zo iets doen, maar ik ben al blij dat ze niet geëlektrocuteerd is. En die geur gaat er best wel uit. Eerst en vooral zou ik het gewoon schoonmaken, met niet te veel vocht best.

Kreeften hebben toch geen wervels, of ben ik nu gek?

Sanderproductions
24 januari 2011, 15:47
Sjiek is miech dat! Ik de andere kant.

als ze nou het wegdek wat beter maken en wallonië afstoten, mogen beide limburgen weer samen zijn in een land(als het aan mij lag);p

Basileia
25 januari 2011, 12:38
Kreeften hebben toch geen wervels, of ben ik nu gek?

Je hebt volkomen gelijk, dus als z'n tamme kreeft over z'n amp heen pist gaat ie gewoon de pan in.

Maleco
25 januari 2011, 15:59
Als de konijnen hier een keertje missen maken we het altijd schoon met azijn,
ruikt even zuur maar is zo weg.
En wat er uit zo'n beestje komt is bijna puur ammoniak :)

Sanderproductions
26 januari 2011, 19:05
het beest heeft er weer tegen aan gepist

jutter
26 januari 2011, 19:30
het beest heeft er weer tegen aan gepist

Zolang de geur er aanzit zal hij het blijven doen.

Probeer het met ammoniak schoon te maken.

jutter
26 januari 2011, 19:35
Of citroensap, wil ook.

Martijn-w
26 januari 2011, 22:00
Verkoop het beest.

stikel
26 januari 2011, 22:00
Wij gebruikten vroeger, thuis, zout op de vloerbedekking. En stamp die kat door de boerenkool. (nee hoor, we zijn hier ook dierenvrienden en in het bezit van een hond. En als die bruine oogjes je aankijken ben je verloren)

Sanderproductions
26 januari 2011, 22:19
ochja, we brengen het beest of naar het asiel of we zetten hem op marktplaats
hij kan niet goed samen met onze andere 3 katten en onze hond.
volgens mij plast hij omdat hij niet tegen de andere beesten kan

Martijn-w
26 januari 2011, 22:28
Het is gewoon een zeikerd.

mesaman
27 januari 2011, 01:45
gewoon een nekwerveltje verwijderen en de problemen zijn verdwenen!werkt ook bij mensen!maar mischien ben jij of de spullen wel het probleem van de kat.
bekijk het eens van die kant!mischien heb jij het wel helemaal verkeerd!

en in het limbabwe kuj skier mit oen stoa'n ros kross'n! n muurgie affe jakkrn!of....

ieznr bos weg
geararts berg
kauwbarg
raarberg!
beuken berg
en natuurlijk de slakweg niet vergeten!

maar dat was zwaar offtopic......en gitaristen zijn niet zo sportief....of ik ben niet zn gitarist?wat ist?


kut...nu kan ik niet meer slapen...

wireman
21 februari 2011, 15:08
Lang snoer gebruiken... Versterker op 10 zetten... Overdrive eraan hangen.. om een hoek gaan zitten loeren.. wachten tot ie eraan komt en net op het moment dat ie wil pissen gewoon heel subtiel een willekeurig akkoord aanslaan.. wedden dat ie dan ff niet meer in de buurt van je amp komt?!

Maleco
21 februari 2011, 15:16
For real?

+10

caliban
22 februari 2011, 23:29
als ze nou het wegdek wat beter maken en wallonië afstoten, mogen beide limburgen weer samen zijn in een land(als het aan mij lag);p

Beide Limburgen samen zou willen zeggen dat we automatisch van Wallonië af zijn :)

Muzieknono
24 februari 2011, 07:40
Waarom beginnen we niet ons eigen land, groot Limburg ofzo, hahaha
Mvgr. Dirk Jan :B

wireman
24 februari 2011, 08:38
Ook met een eigen vlag en volkslied a la Fryslan? eigenwijs volkje moet dat zijn......