PDA

View Full Version : Advies voor wat ik nu precies zoek...



ThePupD
22 januari 2011, 10:37
Ik ben een beetje in de war, en probeer het voor mijzelf op een rijtje te zetten. Ik speel nu zo'n 2,5 jaar gitaar, en speel elke dag, kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik een x een dag niet heb gespeeld. Ik ben a-muzikaal en geen gevoel voor ritme, maar met veel oefenen kan ik nu best wel oke spelen. Ik ambieer niks in de muziek, want heb geen talent etc, maar vind het gewoon leuk om te doen. Ben begonnen met het lenen van een hele slechte gitaar van een vriend, toen een spaans gitaartje van 50 euro, kwam er naar een maand achter dat ik het echt leuk vond. Toen een Cort Earth 100 gekocht, waar ik nog steeds erg blij mee ben. Massief mahonie bovenblad en vind m erg lekker spelen. Daarnaast nog een gitaar van 100 euro erbij gekocht, omdat ik in t weekend ook wilde spelen als ik ergens anders was. Deze gitaar is wel rommel, maar goed kan tenminste spelen de hele week.

En nu... sja. Wil eigenlijk gewoon een nieuwe gitaar, de Cort is prima maar niet waanzinnig, vind de klank lekker, maar niet waanzinnig. Probleem zoiezo is dat ik heel weinig geld heb, maar wil gewoon voor een nieuwe gitaar sparen. Tot nu toe heb ik 500 euro ervoor, en wil eigenlijk aan mijn volgende gitaar niet heeeeel veel meer uitgeven. (750 max misschien) Nu is 2e hands prima, maar ik twijfel zoiezo. Ik ga niet vragen, welke gitaar moet ik kopen, want het gaat om spelen en luisteren. Alleen ik merk gewoon dat in een winkel met even snel 10 min spelen, het gewoon anders klinkt dan thuis.

Wil ik nog steeds een western gitaar, wil ik m kunnen versterken of wil ik toch wat anders? Denk dat ik het geluid van een western mooi vind, versterken... mjah moet ik ook gelijk een goede versterker kopen. Ik vind een epiphone bv ook fijn klinken, alleen ben zelf meer gewoon beetje akkoorden pingelen en beetje tussendoor spelen man, dus of dat nu de beste keuze is.

Eigenlijk weet ik niet goed wat nu precies mijn vraag is, ik ben zelf helemaal verliefd op een Gibson hummingbird, en weet dat er fake gibson versies zijn van hungitaren, die lawsuit jumbo etc. Maar geen idee of deze echt lekker klinken (alleen gehoord gezien op youtube en dat is lastig inschatten)

Dus ik denk eigenlijk dat ik vraag, voor 750 euro, gelet op het feit dat ik echt een flinke stap hoger wil qua gitaar, is er nu echt iets wat er boven uitsteekt qua gitaar? een 2e hands... of een nieuwe...
En zijn de lawsuit gitaren echt goede gitaren of valt dat tegen?
En misschien gewoon een tip van kijk eens naar die of die gitaar.
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Dreadnought/Epiphone-Hummingbird-HS-massive-Decke-B-Z-Mahagoni/art-GIT0006520-002
Is dit gewoon een namaak of iets dergelijks? want die prijs... is wel laag. Maar heb nu eigenlijk al door dat t een namaak look is en verder weinig met de echte hummingbird te maken zal hebben.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook gewoon het design van sommige gitaren mooi vind, een standaard look gitaar zal ik denk ik niet kopen, dus moet wel een andere versie van zijn, of het nu sunburst is of in het zwart. Maar dat dan nog vanuit de esthetische kant.

Hoop dat mijn verhaal enigzins duidelijk is, en dat iemand misschien advies heeft.

VanDiekum
22 januari 2011, 11:11
Ik weet niet of je ergens in de buurt woont van een gitaarwinkel die Bleuridge gitaren verkoopt , maar voor 750 euro zou je daar een hele goede gitaar aan kunnen hebben en zijn zeker de moeite waardt om te checken.

Ik moet zeggen sinds ik mijn gitaar heb de Bleuridge BR163N ben ik meer en meer verknocht om te spelen, want het nodigt ook meer uit om te spelen.

Zou zeggen probeer het een keer uit en laat het ons weten wat je er van vindt.

Groeten

LaurentB
22 januari 2011, 11:17
Ja, in die prijsklasse vind ik Blueridge ook een van de beste gitaren die ik ooit bespeeld heb. Tweedehands zoeken is ook een goede optie omdat je zelf ook al een tijdje speelt en dus wel kan beoordelen wat je goed vindt.

Maar ga vooral weer eens veel proberen in winkels, zodat je een idee krijgt van wat er mogelijk is. Probeer ook eens gitaren van boven je budget, zodat je, enigszins frustrerend, weet wat je mist.

ThePupD
22 januari 2011, 11:49
Goede tips. Blueridge ken ik van naam, nooit op gespeeld maar goede dingen over gelezen. Beetje Martin klank dacht ik.
Is het niet zo (dacht ik maar kan het mis hebben) dat deze iets kleiner zijn dan de standaard maat?) Ik heb namelijk erg grote handen en moet wel een volle maat gitaar hebben. Maar ik zal dat merk en dat nummer in gedachten houden en kijken of ik die ergens kan bespelen.
Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik een sucker ben voor "versieringen"... sommige mensen maakt het niks uit hoe hun gitaar eruit ziet, en zo hoort het eigenlijk misschien ook.
Maar zal nu na mijn Cort eigenlijk wel meer een "versier" gitaar zoeken, als is het maar zwart, sunburst, of echt de hummingbird of epiphone design. Kan er niks aan doen, vind het gewoon mooi.

LaurentB
22 januari 2011, 12:10
Goede tips. Blueridge ken ik van naam, nooit op gespeeld maar goede dingen over gelezen. Beetje Martin klank dacht ik.
Is het niet zo (dacht ik maar kan het mis hebben) dat deze iets kleiner zijn dan de standaard maat?) Ik heb namelijk erg grote handen en moet wel een volle maat gitaar hebben. Maar ik zal dat merk en dat nummer in gedachten houden en kijken of ik die ergens kan bespelen.
Ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik een sucker ben voor "versieringen"... sommige mensen maakt het niks uit hoe hun gitaar eruit ziet, en zo hoort het eigenlijk misschien ook.
Maar zal nu na mijn Cort eigenlijk wel meer een "versier" gitaar zoeken, als is het maar zwart, sunburst, of echt de hummingbird of epiphone design. Kan er niks aan doen, vind het gewoon mooi.

Ja, Blueridge zijn in wezen Martinkopieën, maar van normaal formaat hoor. Met ook wel wat versierselen erop, inderdaad. Sinds ik zelf eens een gitaar gebouwd heb ben ik me echter wel gaan realiseren dat er veel werk en dus geld in die versierselen zit.

Als je nou echt last hebt van te weinig ruimte op de hals zou je ook eens naar Seagull of Simon & Patrick (zelfde fabriek, Godin, maar hogere prijsklasse) kunnen kijken, die hebben een wat bredere hals.

VanDiekum
22 januari 2011, 14:20
Klopt wel dat de Bleuridge gitaren een bij de kam gemeten maat hebben van 43 mm geloof ik meeste Martin zijn wel wat groter ik geloof iets van 45 mm of meer pin me er niet op vast maar die 2 mm maakt al wel verschil.

Ik heb zelf ook grote klauwen en ik heb geen last van die smalle hals van de Bleuridge kwas zelf eerst Washburn D10 gewend maar die is mij toen afgestolen.
Die Washburn was een dreadnought me eerste betere gitaar maar had wel spijt dat het een dreadnought model was want ik speel veel op de bank zittend onderuit en dan speelt dat niet zo makkelijk.
De gitaar die ik heb is de Bleuridge BR163N en is een triple O model wat ze noemen ideaal voor fingerstyle wat ik voornamelijk speel.

Maar terugkomend op tweedehands gitaren is zeker de moeite waard je kan geluk hebben, maar ook genaaid worden dus zou ik wel mee oppassen, maar gewoon niet direct op afgaan omdat je je misschien gepusht voelt als je de gitaar aan het testen bent bij die persoon.
Voordelen van nieuw kopen is wel garantie en onderhoud op mijn Bleuridge heb ik nog 4,5 jaar garantie, als je ooit eens in de buurt bent van Wezep kan ik je Souman aanbevelen ze zitten je niet te pushen als je daar wilt komen uitproberen en bieden je zelfs een kop koffie aan :) , stond ik zelf erg van te kijken want ik was dat niet gewend in de winkel bij mij in de buurt.

Maar affijn ik zou egt op je gevoel afgaan je moet wel een klik voelen met je nieuwe gitaar speelbaarheid/geluid en niet te vergeten looks, want moet wel uitnodigen om je gitaar steeds te pakken :P
Die Epiphone ziet er inderdaad erg mooi uit maar ik zal je egt aanbevelen voor een gitaar met een niet lamineerde zij en achterkant want dat is die Epiphone wel, ben ik zelf wel achtergekomen naar ervaring, maar ik denk dat je die pickguard je het meeste aanspreekt gok ik :P die kan je er zelf nog altijd zelf op plakken ;)

Groeten en ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt gehad en laat aub maar horen wat het geworden is

ThePupD
22 januari 2011, 15:02
Goed om te weten. Ik bedoelde idd die 43mm... Het enige wat ik uit ervaring weet, is dat ik een x op een Fender speelde met ook een smallere, wat rondere hals, en ik kon daar echt mijn dikke vingers niet op kwijt. Kwam ook omdat die wat ronder was... vond dat niet echt spelen. Zal wel niet hetzelfde zijn maar die gitaar vond ik niks. Ik moet gewoon maar uitgebreid testen, helaas verkopen weinig winkels echt veel modellen van verschillende merken.

Je kan een gitaar niet beoordelen via het luisteren naar youtube filmpjes, maar toch klinken deze niet slecht.


http://www.youtube.com/watch?v=qM4243IaZ0k
http://www.youtube.com/watch?v=HlE-_lqTRvw&feature=related

Maar het is gewoon lastig oordelen. Heb genoeg filmpjes gezien van verschrikkelijk dure gitaren die waardeloos klonken. Maar heeft ook te maken met hoe en met wat het wordt opgenomen.

*edit:
http://www.youtube.com/watch?v=9P-T43Wj8KU
http://www.youtube.com/watch?v=20bFMT3wZsg
Hier klinkt ie dan weer behoorlijk minder. Stuk slechter dan mijn Cort.

ThePupD
22 januari 2011, 16:05
Ik besef me nu wel dat zo'n epiphone niet echt een stap vooruit is misschien. Mijn cort is net zo duur en qua geluid vind ik die beter klinken dan menig gitaar boven de 500€. Dus ben bang dat ik er qua bouw en geluid niet echt beter van wordt. Ik zou m dan alleen kopen voor de
looks denk ik.

freddy
22 januari 2011, 16:59
In de prijsklasse die jij vooropstelt zijn naar mijn mening Blueridge en Eastman de beste keuze.Ik weet niet waar je precies woont maar bij Kees Dee in Amersfoort heb je de meeste keuze hij heeft helaas geen Blueridge maar wel Eastman.Gewoon proberen,tweedehands zoals LaurentB zegt is ook een mogelijkheid.Als je het budget hebt zou ik voor deze kwaliteit gaan van een koopje krijg je later absoluut spijt en dan word het nog veel duurder als je weer op zoek moet gaan.Ik heb 3 akoestische gitaren en hoewel de goedkoopste zeker niet slecht klinkt pak ik vrijwel altijd mijn Taylor 410 die speelt het lekkerst alhoewel er dikkere snaren op liggen.Ik val als een blok voor gitaren die makkelijk bespeelbaar zijn, ligt ook aan de afstelling.Dus als je een keuze hebt gemaakt laat hem dan netjes afstellen dat word de beste investering die je ooit hebt gedaan,ik wens je alvast veel speelgenot.

ThePupD
23 januari 2011, 10:13
Ik woon in Breda (geen auto) en ben in de weekenden in Vianen (utrecht) en dan wel een auto. Ik heb gisteren nog eens intensief gegoogled. Maar denk dat ik idd zelf eens zal moeten spelen. Ergens een winkel in NL waar ze blueridge verkopen? Tot nu toe trouwens nog geen "versierde" modellen van tegengekomen. Maar die zijn er wel?

chefdaniel
23 januari 2011, 10:43
http://www.sagamusic.com/catalog/products.aspx?categoryid=2&familyid=2&brandid=5

als je hier eens rondkijkt zie je bijna alle blueridge gitaren. sommige modellen zijn er nu met adirondack top voor de liefhebbers.ik heb zelf de br183 en de br 361 en na 3 jaar nog elke dag blij. en oh ja, bling bling te over.

dan

ThePupD
23 januari 2011, 14:32
Ik heb deze winkel gevonden, die enigzins bij mij in de buurt zit, die veel Blueridge verkopen

http://www.promusicstore.nl/content/index.php

Verder niet echt iets in de buurt gevonden helaas om ze te testen.
Dus Promusic is misschien de moeite waard om eens langs te gaan. Ze hebben best veel keuze als ik zie wat ze verkopen.

Deze winkel ook, maar wat verder
http://www.souman.nl/gitaren/western-gitaren/

Wat is trouwens (domme vraag?) een PICK-UP SYSTEEM of dergelijke.
Sommige gitaren hebben deze, is dit voor versterkt spelen ofzo?
A pickup device acts as a transducer that captures mechanical vibrations, usually from suitably-equipped stringed instruments such as the electric guitar, electric bass guitar, Chapman Stick or electric violin, and converts them to an electrical signal which can then be amplified, recorded and broadcast.
?

en scheelt het mij geld als ik een akoestische gitaar neem die niet versterkt kan worden? want dit heb ik liever niet, dus als dit kosten kan schelen?
Waarom zou ik een 12 fret gitaar kopen ipv van 14? wat zit hier voor voordeel aan? niet dat ik er over nadenk, maar ben de laatste dagen zo intensief aan t zoeken dat ik t soms tegenkom.

Tot nu toe, is de BR 160 misschien wel een erg goede keuze (en deze kan je niet versterken toch). Hoewel ik natuurlijk m eerst in t echt wil horen... en net ff te weinig bling helaas.

ThePupD
23 januari 2011, 16:59
Nog twee laatste vragen:
-is er veel verschil tussen de 160 en 163, kan namelijk niet echt veel verschil vinden.

-en ik vraag mij af of het heel link is om een gitaar uit amerika te halen, want als ik kijk naar de blueridge gitaren, (en alle anderen) kan dat gewoon 200 euro schelen (800 euro of 600 euro) Je loopt wel risico, maar het is wel veel prijs verschil.

Zijn toch nu een flink aantal vragen, maar misschien dat iemand ze wil beantwoorden:)

freddy
23 januari 2011, 17:31
De BR 160 is een dreadnought model dat bij voorbaat geschikt is om te strummen,de BR 163 is een 000 model vergelijkbaar met een OM model van bv Martin de kast is anders en deze gitaar is meer geschikt voor fingerstyle.
De gitaren van Blueridge worden niet standaard uitgerust met een pick- up systeem dat inderdaad bedoeld is om in te pluggen in een bij voorkeur akoestische versterker.
Een gitaar met een pick-up systeem kost meer de meerprijs zal afhankelijk zijn van de kwaliteit van het systeem dat ingebouwd is.Bij Eastman heb je keuze tussen een gitaar met een pick-up systeem of zonder,Eastman gebruikt standaard Fishman wat een zeer goede keuze is.
Of je een gitaar moet laten overkomen van Amerika moet je zelf beslissen,ik doe het in ieder geval niet ik wil mijn gitaar uitzoeken erop spelen en uit proberen zoeken welke het mooiste klinkt en daar heb ik die meerprijs graag voor over.Je moet maar afwachten wat ze opsturen,denk maar aan exemplarische verschillen.

ThePupD
23 januari 2011, 17:54
Ok bedankt. Het enige wat misschien nietzo geschikt is, is dat de gitaar een smalle hals heeft. In reviews staat er dat de gitaar vooral handig is voor mensen met kleine handen. Nu ben ik wel een beetje bang dat dat het voor mij lastig spelen maakt, heb ontzettend grote handen en dikke vingers...

freddy
24 januari 2011, 11:15
Er zijn ook gitaren van Blueridge met een bredere hals,kijk hiervoor even op de site van de Fellowship of acoustics.

zoon van Piet
24 januari 2011, 14:57
Ik ben a-muzikaal en geen gevoel voor ritme, 8< Ik ambieer niks in de muziek, want heb geen talent etc, maar vind het gewoon leuk om te doen.

Zelfkennis siert de mens! Prima! ;)


Nu is 2e hands prima, maar ik twijfel zoiezo. Ik ga niet vragen, welke gitaar moet ik kopen, want het gaat om spelen en luisteren.

En alweer prima, want de simpelste stelregel zegt dat je voor hetzelfde budget tweedehands een betere gitaar koopt dan nieuw... kwestie van zoeken en zelf uitproberen, dus.

ThePupD
25 januari 2011, 16:31
hahaha sja kan best leuk spelen maar ben gewoon eerlijk:noob:

Ik ben net langs de enige lokale muziekwinkel geweest, en even wat gitaren getest, ik wist dat ze mijn voorkeursmerken niet hadden dus ff gespeeld.
hadden veel gitaren maar tot 300 euro bijna alles, en ik vond mijn eigen gitaar vele malen beter klinken dan welke van die gitaren dan ook.

Ze hadden wel 2 gitaren van rond de 600, een crafter en een seagull, en die klonken best behoorlijk. De seagull zelfs best lekker. maar denk niet goed genoeg om als nieuwe gitaar te kopen. Ze hadden alleen 45mm halzen dus kon niet checken of ik last zou hebben van die 43mm. alleen die man van die winkel zei dat hij het zelfs lastig vond spelen... dus mjah.
verder voor t eerst in mijn leven op een ukulele gespeeld. was best wel vet!
dus als ik ooit eens geld over heb...

LaurentB
25 januari 2011, 16:45
Ja, ik heb zo'n Cort Earth 100 wel eens van dichtbij gezien en vond ze netjes gemaakt. Ik las zojuist ook, en dat wist ik niet, dat het Amerikaans ontwerp is dat in Azië geproduceerd wordt, net als Blueridge.

ThePupD
25 januari 2011, 17:13
Ik ben nog steeds verbaasd hoe goed mijn Cort klinkt (hij is wel netjes afgesteld) En helemaal van hout, dus niet de zijkanten van iets anders, zoals vele gitaren van dezelfde prijsklasse die ik vandaag heb bespeeld. Vind de gitaar beter klinken dan sommige gitaren die 2x zoveel kosten.

maar goed... daarom merk ik dus ook echt dat ik een stap hoger wil... en dat als ik een gitaar koop voor iets minder ik niet weer op ongeveer een zelfde soort kwaliteit uit kom. Dus toch nog even goed kijken... ik ben toch ook weer een beetje in de war na het spelen van vandaag.

maar goed, dat maakt de zoektocht ook weer interessant toch:)

LaurentB
25 januari 2011, 17:18
Ik ben nog steeds verbaasd hoe goed mijn Cort klinkt (hij is wel netjes afgesteld) En helemaal van hout, dus niet de zijkanten van iets anders, zoals vele gitaren van dezelfde prijsklasse die ik vandaag heb bespeeld. Vind de gitaar beter klinken dan sommige gitaren die 2x zoveel kosten.

Vergis je ook niet in hoeveel allerlei uiterlijke zaken kosten. Die Corts zijn sober gebouwd. Maar Crafters hebben bijvoorbeeld nogal wat bling en dat kost wel wat. Sinds ik zelf een gitaar gebouwd heb besef ik hoeveel werk dat is (ook al hebben die fabrieken natuurlijk wel machines ervoor, maar dan nog).
Maar je kunt zomaar 100 euro extra betalen voor uiterlijkheden, denk ik.

ThePupD
26 januari 2011, 13:30
dat is wel een goed punt. Opvallend dat ik echt een aantal gitaren zag die ik er erg mooi (van een flinke afstand) uit vond zien. Kosten allemaal rond de 100-200 euro, en klinkt ech dramatisch slecht als er op speelt.

Ik houd wel (in tegenstelling tot velen denk ik) van die bling gitaren. Als het maar mooi is gedaan, en ben daar bereid extra voor te betalen.

Ik vind de Blueridge br180 bv erg mooi, terwijl een vriend van mij die ook gitaar speelt de gitaar afschuwlijk lelijk vind (en dat snap ik ook wel). Smaken verschillen...

helaas is de 160 betaalbaar voor mij, maar de 180 gewoon te duur, terwijl ik die mooier vind. (oog wil ook wat)


http://www.tfoa.eu/user_files/images/Blueridge%20BR180A%20%2002.jpg

LaurentB
26 januari 2011, 13:33
Ja, b.v. dat soort abalone sierrandjes maakt het een heel stuk duurder. Dat spul is niet goedkoop en die afwerking kost ook tijd.

ThePupD
26 januari 2011, 21:43
En daar wil ik ook wel voor betalen... alleen is 750 echt mn max,
Ik heb dat een 43mm hals meevalt... en dat ik er gewoon op kan spelen, dat de blueridge lekker klinkt, en dan neem ik m mee. ga waarschijnlijk vrijdag kijken. Maar als ik ook maar een beetje twijfel dan doe ik het zoiezo niet. te veel geld om te snel te beslissen. Bel morgen even de winkel of ze die gitaar op voorraad hebben zodat ik niet voor niks daar heen ga.

LaurentB
26 januari 2011, 21:51
Goede aanpak, ja. Kritisch blijven!

Mattia
27 januari 2011, 09:08
Ja, b.v. dat soort abalone sierrandjes maakt het een heel stuk duurder. Dat spul is niet goedkoop en die afwerking kost ook tijd.

Op die fabrieksgitaren uit china/azie is het veelal flinterdun laminaat (als het al echt parelmoer is) en veelal matig afgewerkt. Zoveel uur zit daar dus niet in; bij handbouw wel, bij lage prijsklasse fabrieksgitaar niet. Je ziet zelfs gitaartjes van 200 euro met 'abalone' randinleg tegenwordig. Zo'n volledige D45-style bling explosie kost aan materialen al gauw honderden euros als je het uit massief abalone maakt.

ThePupD
27 januari 2011, 14:30
Heb vanochtend gebeld met promusic store.
Deze hebben helaas geen 160 modellen meer, wel nog wat andere modellen maar die waren of weer een stuk goedkoper of duurder.
Daar ga ik de reis dus niet voor ondernemen.

Daarnaast werd mij verteld dat bijna alle blueridge gitaren een smalle hals hebben, en dat hij wel een soortgelijke blueridge kon bestellen met een 45 mm hals maar deze werd dan gelijk 200 euro duurder (ook door ander soort hout of iets dergelijks) en 950 euro is mij weer te duur.

Dus jammer... kan verder geen winkels vinden die in de buurt van of breda of utrecht blueridge verkopen (als iemand er 1 weet?) dus even goed nadenken hoe ik nu verder ga.

misschien iemand nog tips voor een andere gitaar? prijsklasse 500-800?

LaurentB
27 januari 2011, 14:40
Heb vanochtend gebeld met promusic store.
Deze hebben helaas geen 160 modellen meer, wel nog wat andere modellen maar die waren of weer een stuk goedkoper of duurder.
Daar ga ik de reis dus niet voor ondernemen.

Daarnaast werd mij verteld dat bijna alle blueridge gitaren een smalle hals hebben, en dat hij wel een soortgelijke blueridge kon bestellen met een 45 mm hals maar deze werd dan gelijk 200 euro duurder (ook door ander soort hout of iets dergelijks) en 950 euro is mij weer te duur.

Dus jammer... kan verder geen winkels vinden die in de buurt van of breda of utrecht blueridge verkopen (als iemand er 1 weet?) dus even goed nadenken hoe ik nu verder ga.


Luthiers in Den Bosch heeft ook Blueridge.

ThePupD
27 januari 2011, 15:06
Bedankt voor de tip. Net even gebeld.

Ze hebben de br 160 op voorraad, maar kost bij hun 849...
Niet dat ik m per se daar moet kopen, maar 100 euro meer is wel veel. voor de rest overal in nederland dezelfde prijs (749)
De beste man vertelde mij ook dat hij een blueridge 40as heeft (als ik m goed heb verstaand), das een nieuwer model en die heeft wel een brede hals. Dus misschien toch de moeite om even langs te rijden om te bekijken. Hoewel ik nu op reviews lees dat die wel minder is dan de br160 (maar dat zal ik zelf moeten beoordelen)

Ik neem aan dat kleinere gitaarwinkels niet even 100 euro van de prijs afdoen omdat de concurrent hem die wel voor die prijs verkoopt? (mediamarkt stijl)

LaurentB
27 januari 2011, 15:09
Bedankt voor de tip. Net even gebeld.

Ze hebben de br 160 op voorraad, maar kost bij hun 849...
Niet dat ik m per se daar moet kopen, maar 100 euro meer is wel veel. voor de rest overal in nederland dezelfde prijs (749)
De beste man vertelde mij ook dat hij een blueridge 40as heeft (als ik m goed heb verstaand), das een nieuwer model en die heeft wel een brede hals. Dus misschien toch de moeite om even langs te rijden om te bekijken. Hoewel ik nu op reviews lees dat die wel minder is dan de br160 (maar dat zal ik zelf moeten beoordelen)

Ik neem aan dat kleinere gitaarwinkels niet even 100 euro van de prijs afdoen omdat de concurrent hem die wel voor die prijs verkoopt? (mediamarkt stijl)

Het is wel een fijne zaak met een zeer terzakekundige eigenaar die de tijd voor je neemt. Let wel op de openingstijden, hij is niet alle dagen van de week open.

synapse
27 januari 2011, 15:40
Dijkman muziek uit Amsterdam heeft er zo'n 28 op zijn website staan.
Ook de BR 160. Die kost daar € 755. de akoustische afdeling is redelijk uitgebreid.
Als je met de auto gaat kun je makkelijk dichtbij in de parkeergarage aan de Marnixstraat parkeren.

ThePupD
27 januari 2011, 17:51
De zoektoch is geeindigd!:noob: muhahahaha

ik heb m'n nieuwe schatje!!!

LaurentB
27 januari 2011, 18:31
Aha! En hoe en wat? en foto's??

ThePupD
27 januari 2011, 18:45
Helaas is er nu iemand bij me voor een avondje dus kan ik even niet spelen en geen foto's nemen. Maar toch nog even het verhaal.

Ik kwam bij toeval tegen dat er hier in Breda nog een gitaarwinkel zat, dijkmans muziek (en dus niet Dijkman die in adam etc zit)
Maar goed ik daar een kijkje nemen, prachtige zaak die ik tot mijn schaamte dus niet kende. En ja hoor ze hadden daar Blueridge gitaren... alleen niet de 160. Hele aardige eigenaar, even mee gekletst. En hij noemde ook al Eastman als merk. Van beide genoeg gitaren, en ook de martins en andere merken om mee te vergelijken. Dus ik op mijn gemakje gespeeld. En de gitaar die de eigenaar al noemde was... waanzinnig. Ik heb alle gitaren bespeeld... maar toen ik die ene Eastman gitaar in mijn handen kreeg... waanzinnig. Voelde goed, zag er ongelofelijk goed uit, en speelde waanzinnig. Naar mijn smaak beter dan sommige high end martin's (klonk ook gewoon anders) Blueridge gitaren klonken wel echt goed, heel mooi en had niet veel last van de smallere hals dus dat viel mee. Helaas was de Eastman duurder dan ik in mijn hoofd had. qua prijs ging t niet.

Nog een x alle gitaren geprobeerd, en mjah. Ik kon niet meer terug...
Ik zei tegen de man dat ik er een nachtje over ging slapen... 15 min later was ik er weer. Omdat ik die koffer niet wilde scheelde het in de prijs, en hij haalde er nog een beetje vanaf. Nog steeds boven mijn budget, maar het was te doen. Wat een waanzinnige sound, brede hals, en gewoon erg sexy.

Hij vertelde me nog flink wat over alle details waar ik eerlijk gezegd het meeste al half van vergeten ben. Maar je zag wel het handwerk wat in de gitaar zat, en het was een match made in heaven.

Ik moest haar wel nemen:lovelove:

Ik weet het exacte model niet, zo in mijn tas gedaan met bon. maar de doos vergeten. zal zsm foto's nemen. is ook een limited edition of iets dergelijks. In ieder geval waanzinnig. Nooit gedacht dat ik zo snel een beslissing zou nemen, maar ik kon niet om de sound heen.

thanks voor alle help mensen!

LaurentB
27 januari 2011, 19:37
Kijk, zo hoort het, altijd een net iets te dure gitaar kopen! Over Eastman heb ik inderdaad ook al vaak veel goeds gehoord, alleen zelf nog niet geprobeerd.

VanDiekum
28 januari 2011, 20:32
Dat is het precies gewoon afgaan op je gevoel en die klik voel je vanzelf mijn gitaar is ook niet spectaculair versierd maar 99% van de tijd dat ik speel kan ik het niet eens zien of valt het niet op ;)

Ben blij voor je nou kom op met die foto's gast ;)

Groeten en veel speel plezier

vale46
4 februari 2011, 10:17
Deze is misschien ook wat, takamine n10 prijs 698,00 euro

file:///watch?v=JvnthI4gDck&feature=related

file:///watch?v=Ae7oTi4fsQ4&feature=related

muziekschuur
4 februari 2011, 11:08
Gefeliciteerd. Ik hoop dat je nog wat foto's voor ons heb. En misschien kun je ons vertellen welke details van de gitaar het "jouw ding" maakten.