PDA

View Full Version : Combi ipv Fender-combo Blues Deluxe-suggesties



Brewskie
22 januari 2011, 09:19
Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe versterker. Ik wil graag het Fender geluid van een Blues Deluxe. Ik wil die versterker eigenlijk niet in een combo, maar liever in de combi van een top met kabinet. Reden: het bedieningspaneel zit helemaal achterop de bovenkant, en ook nog zodanig verzonken, dat je niet goed de knoppen kunt aflezen en bijstellen. Ik heb gehoord dat de nieuwe reeks van Fender's hotrod, de MkIII dit probleem wel iets heeft verbeterd, door het paneel om te draaien. Feit blijft dat ik het prettiger vind als het paneel gewoon verticaal staat, zodat je er recht voor zit en er dus ook verder vanaf kunt zitten als je aan het tweaken bent.

Kunnen jullie wat suggesties doen van top+kabinet-combi's, als alternatief voor de Fender Blues Deluxe of de Blues Junior III combo's. Dat mogen alle merken en combinaties zijn. Alvast bedankt, groet Brewskie

Brewskie
22 januari 2011, 19:22
Forumvrienden, stel me niet teleur. Kom op met jullie kennis. Spuien die hap. Hup. :rockon:

Kortom...een ordinaire bump van mij.:makeup:

lollol
22 januari 2011, 20:37
Kijk sowieso naar fender heads:
Bandmaster
Super-Sonic
Bassman
Etc.

Brewskie
22 januari 2011, 20:55
Kijk sowieso naar fender heads:
Bandmaster
Super-Sonic
Bassman
Etc.

Dank je. De bandmaster lijkt me wel interessant. Daar zal ik eens verder naar kijken en een cabinet bij zoeken. Die anderen zijn wat prijzig.

http://images1.thomann.de/pics/bdb/222398/1260336_800.jpg

macwilliams
22 januari 2011, 21:30
Daar past dit cabje wel leuk onder.

http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/marshall-1960bx.jpg

Eko
22 januari 2011, 21:39
Als je een versterker in gebruik hebt hoef je helemaal niet zoveel bij te regelen. Op een podium pas je hoogstens je toon aan bij houten vloeren of weinig bekleding in een zaal. Daarna gewoon laten staan. Als ie klinkt , niet aankomen. Veel gitaristen hebben live de neiging om net zo lang aan hun knoppen te draaien tot dat het geluid pas echt slecht is. Ook niet aan de volumeknop gaan kloten omdat je jezelf zgn. niet hoort.
Thuis gaat dit hele verhaal natuurlijk niet op , als je op een stoel zit is je panel gewoon te lezen. Fender heeft niet voor niets de chickenheadknobs er op gezet.