PDA

View Full Version : MXR normale serie vs. signature?



Thiez
21 januari 2011, 19:31
MXR heeft heel veel dubbel. Pedalen lijken qua opties echt exact. Weten er mensen of er verschil in tone zit?
Om bijvoorbeeld wat te noemen,
De phase 90 en de EVH phase 90
De GT-OD en de wylde overdrive
De analog chorus en de black label chorus

Mij lijken namelijk de chorus en de OD best interessant. In eerste instantie wilde ik voor de black label chorus gaan maar nu is er dus ook de analog chorus uitgekomen met dezelfde opties.

Thiez
28 januari 2011, 15:17
Upje, niemand die hier iets over kan zeggen? Iemand die beide series een keer geprobeerd heeft van bijvoorbeeld de phase 90 ofzo?

Mr. Dynamite
29 januari 2011, 16:56
nog een upje, ben zelf ook wel benieuwd naar het verschil tussen de Blacklabel en de analog chrorus.. :)

Henri H
29 januari 2011, 20:19
Ik heb de EVH Phaser nooit geprobeerd, maar van wat ik gehoord heb, is dit een 2in1-pedaal, d.w.z. zowel de block logo als de script logo in één pedaal, te selecteren d.m.v. een mini-switch.
Ik heb beide phasers afzonderlijk wel beoordeeld, en vind de script logo erg gaaf (heb hem gekocht), maar de block logo vind ik 3 x niks.

De GT-OD heb ik ook een poosje mogen testen thuis, en is werkelijk een geweldige tubescreamer-achtige. Ook bij mijn JCM 800 2204 klonk ie echt heel goed.
Enige nadeel vind ik dat ie wat meer ruis heeft dan b.v. mijn Maxon OD-808.
De ZW OD ken ik niet...

Wat betreft de beide chorussen, die heb ik ook beiden getest, maar daar zit nog wel behoorlijk verschil in, de ZW chorus heeft veel meer opties, maar dat spreekt mij eigenlijk al minder aan, 2 à 3 knopjes zijn eigenlijk meer dan genoeg op een chorus vind ik, maar het is wel een goede/goed klinkende chorus.
De "gewone" chorus (micro-chorus(?) bedoel je?) is best een leuke chorus, beetje typisch soundje, moet je liggen.

Thiez
29 januari 2011, 20:25
Ok nice, bedankt voor je reactie Henry (of hendry?)

Ik bedoel wel echt de analog chorus. Deze is nieuw bij MXR. sinds NAMM uitgekomen pas dus ben bang dat niemand hem nog geprobeerd heeft.

http://www.jimdunlop.com/product/analog-chorus

onrust nv
29 januari 2011, 20:43
Ik heb de EVH Phaser nooit geprobeerd, maar van wat ik gehoord heb, is dit een 2in1-pedaal, d.w.z. zowel de block logo als de script logo in één pedaal, te selecteren d.m.v. een mini-switch.
Ik heb beide phasers afzonderlijk wel beoordeeld, en vind de script logo erg gaaf (heb hem gekocht), maar de block logo vind ik 3 x niks.

Maar wat is nu het grote verschil in geluid tussen de script of het block logo?

robert-gitarist
29 januari 2011, 21:13
Maar wat is nu het grote verschil in geluid tussen de script of het block logo?


Uiterlijk ;) en de sound van de script is ietsjes subtieler/minder grof dan de block logo versie. Hoewel je een block logo het zelfde kán laten klinken dmv. een R28 modificatie (is erg simpel om te doen, kwestie van 2 of 3 weerstanden eruit halen).

Hmm zie nu ook dat er nog weer een Wylde versie is verschenen, een phaser:

http://www.jimdunlop.com/product/ZW90-wylde-phase

Hmm ben benieuwd, ik ben dol op Phasers, en ben erg benieuwd hoe deze weer klinkt tegen over alle block en script versies :seriousf:

Henri H
29 januari 2011, 22:19
Ok nice, bedankt voor je reactie Henry (of hendry?)Allebei fout, 't is Henri. :)


Ik bedoel wel echt de analog chorus. Deze is nieuw bij MXR. sinds NAMM uitgekomen pas dus ben bang dat niemand hem nog geprobeerd heeft.

http://www.jimdunlop.com/product/analog-chorusAh ok, die kende ik nog niet, mooi kleurtje, maar teveel knopjes naar mijn smaak.


Maar wat is nu het grote verschil in geluid tussen de script of het block logo?


Uiterlijk ;) en de sound van de script is ietsjes subtieler/minder grof dan de block logo versie. Hoewel je een block logo het zelfde kán laten klinken dmv. een R28 modificatie (is erg simpel om te doen, kwestie van 2 of 3 weerstanden eruit halen).

Hmm zie nu ook dat er nog weer een Wylde versie is verschenen, een phaser:

http://www.jimdunlop.com/product/ZW90-wylde-phase

Hmm ben benieuwd, ik ben dol op Phasers, en ben erg benieuwd hoe deze weer klinkt tegen over alle block en script versies :seriousf:Ik vind de block logo eigenlijk niet een echte phaser. tenminste van wat ik me voorstel bij een phaser, 't is een pedaal op zich, en je moet ervan houden.
De Script logo (ook wel "vintage" genoemd) klinkt wel als een echte phaser, klinkt wat dieper en voller, geen volume-drop, en de sweep is gewoon erg lekker. Alles gebaseerd op mijn subjectieve mening/smaak natuurlijk.

Ik heb ondertussen 5 phasers, 2 x Ross, 2x Ibanez (PH10 en PM-7) en de MXR script dus.
Ik krijg het niet over m'n hart één van deze phasers weg te doen.
De PH10 is ook een parel. :lovelove:

onrust nv
30 januari 2011, 11:51
Allebei fout, 't is Henri. :)

Ah ok, die kende ik nog niet, mooi kleurtje, maar teveel knopjes naar mijn smaak.



Ik vind de block logo eigenlijk niet een echte phaser. tenminste van wat ik me voorstel bij een phaser, 't is een pedaal op zich, en je moet ervan houden.
De Script logo (ook wel "vintage" genoemd) klinkt wel als een echte phaser, klinkt wat dieper en voller, geen volume-drop, en de sweep is gewoon erg lekker. Alles gebaseerd op mijn subjectieve mening/smaak natuurlijk.

Ik heb ondertussen 5 phasers, 2 x Ross, 2x Ibanez (PH10 en PM-7) en de MXR script dus.
Ik krijg het niet over m'n hart één van deze phasers weg te doen.
De PH10 is ook een parel. :lovelove:

Heeft het blocklogo volumedrop?

Ik zelf heb: Ibanez PT-909(mmmm,lekkere diepe phase) Guyatone PS-007 (ook een aanrader voor mooie en heftige phase) 2 Sovtek groene serie smallstone(smerige phaser), Tokai TPH-2 (ook mooi, iets ruis TPH-1 wil ik ook voor op de drumsounds) en binnenkort ga ik de moog MF-103 phaser halen. En zal w/s altijd opzoek blijven naar aparte phasers. Ben ook opzoek naar de Lell multi effect en de electronica phaser(sovjet unie).

Henri H
30 januari 2011, 12:10
Heeft het blocklogo volumedrop?

Ik zelf heb: Ibanez PT-909(mmmm,lekkere diepe phase) Guyatone PS-007 (ook een aanrader voor mooie en heftige phase) 2 Sovtek groene serie smallstone(smerige phaser), Tokai TPH-2 (ook mooi, iets ruis TPH-1 wil ik ook voor op de drumsounds) en binnenkort ga ik de moog MF-103 phaser halen. En zal w/s altijd opzoek blijven naar aparte phasers. Ben ook opzoek naar de Lell multi effect en de electronica phaser(sovjet unie).Ik heb het verscheidene malen gelezen en gehoord dat de block logo last van volume-drop heeft idd.

Interessant, die obscure phasers van je!

Ik ben nog wel benieuwd naar de Moonphaser: http://guitarplayer.nl/Webwinkel-Product-4280684/Moonphaser.html

Edit: Een phaser moet het bij mij ook goed doen voor een overstuurde/crunchy amp.
Ik heb daarop geselecteerd. De Ibanez PT-9 viel daarom af b.v.

rocker_71
30 januari 2011, 12:24
Gearmandude heeft een mooie demo waarbij hij de script en block logo phase90's vergelijkt:
http://www.youtube.com/watch?v=LwKDh3jOSW4

Spreekt voor zich...

onrust nv
30 januari 2011, 12:24
Ik heb het verscheidene malen gelezen en gehoord dat de block logo last van volume-drop heeft idd.

Interessant, die obscure phasers van je!

Edit: Een phaser moet het bij mij ook goed doen voor een overstuurde/crunchy amp.
Ik heb daarop geselecteerd. De Ibanez PT-9 viel daarom af b.v.

Ik kan die ibanez PT-909 wel aanraden, die is niet zo distorted. Dus best een cleane phase.

En de moog is ook super die gaat zo snel dat je hem ook voor ringmodulator achtige sounds kan gebruiken. Plus elke potmeter heeft een exp. ingang zodat je die ook met je voet kunt besturen. De sound van moog is ook erg mooi. En absoluut geen volumedrop. Er zit een drive potmeter op dus je kunt hem zelfs boosten.

apekop
30 januari 2011, 12:41
De Script logo (ook wel "vintage" genoemd) klinkt wel als een echte phaser, klinkt wat dieper en voller, geen volume-drop,


Ik heb de MXR '74 Reissue en die heeft wel degelijk volume drop. Ook als er verder geen andere pedalen tussen staan, dus gitaar direct op de phaser en dan naar de versterker. Bij mij klonk hij zo erg dun en met minder volume. Nu heb ik er een buffer pedaal achter gezet (op aanraden van mijn effecten guru) en nu klinkt hij wel zoals het hoort. Dit werkt alleen als de buffer er meteen achter staat, dus niet nog een ander pedaal en dan pas de buffer. Ik blijf het echter wel omslachtig en vreemd vinden.

Henri H
30 januari 2011, 13:21
Ik heb geen last van volume-drop met mijn Script Logo, maar heb er ook altijd een gebufferd pedaal achter.
Toen ik hem in de winkel testte is het mij niet opgevallen dat ie volume-drop had echter.
Misschien dat ze in de loop der tijd de schema's iets hebben aangepast, of dat het exemplarisch is?

Die Moog lijkt me wel een mooie phaser ook, maar wel aan de prijs.
Voorlopig heb ik phasers genoeg.... ;)

apekop
30 januari 2011, 13:35
Ik heb geen last van volume-drop met mijn Script Logo, maar heb er ook altijd een gebufferd pedaal achter.
Toen ik hem in de winkel testte is het mij niet opgevallen dat ie volume-drop had echter.
Misschien dat ze in de loop der tijd de schema's iets hebben aangepast, of dat het exemplarisch is?


Volgens mijn effecten guru was het normaal, misschien ligt het bij jou ook aan de buffer die er achter staat? Zou je hem eens kunnen proberen zonder buffer, dus rechtstreeks gitaar-phaser-versterker? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Misschien is de gewone script ook weer anders dan de '74 reissue?

Henri H
30 januari 2011, 23:00
Zijn de Script en de 74 Vintage niet eender?

Ik heb mijn Script net even getest als enige pedaal tussen gitaar en amp, maar heb absoluut geen volume-drop.

apekop
30 januari 2011, 23:18
bedankt voor het testen!
vreemd...volgens mij zijn de script en de '74 reissue niet exact hetzelfde

naar mijn weten zijn er 4 versies:
de block logo, de script, de vintage '74 RI en de EVH

jij hebt waarschijnlijk deze dan:
http://www.musiciansfriend.com/product/MXR-CSP101CL-Custom-Shop-Script-Phase-90-with-LED-Phaser-Pedal?sku=151051

Muchachooo
30 januari 2011, 23:28
Is het dan bij die EVH Phase 90 ook zo dat hij in 'script' mode géén volume drop heeft en in normale mode wel?

Dat kan ik me namelijk niet voorstellen, daar zouden ze tijdens het bouwen toch rekening mee moeten hebben gehouden..

Thiez
2 februari 2011, 11:48
Na een mailtje naar MXR met de vraag wat het verschil was tussen de black label chorus en de nieuwe vintage chorus:

Hi Thijs,

Thank you for your email and interest in the Dunlop/MXR product line. The only difference between the pedals is the aesthetics.

Warm regards,
Mary

Bijl
2 februari 2011, 14:06
Voor mij is signature gear alleen geloofwaardig als het een nieuw ontwikkeld product is dat ook gebruikt wordt. Ik vind Dunlop/MXR echt lomp met signature gear:

1. De muzikant gebruikte de standaarduitvoering, daar veranderen ze dan niks aan en doen er andere verf op. (Kerry King, Zakk Wylde, EVH)

2. De naam van de muzikant staat er wel op maar de muzikant gebruikt het product helemaal niet (Dimebag distortion, yeah right, als je een arsenaal aan Krank/Randall versterkers hebt/had)

3. De beste man is al jarenlang dood. (Hendrix wah, anyone?)

Henri H
2 februari 2011, 14:08
bedankt voor het testen!
vreemd...volgens mij zijn de script en de '74 reissue niet exact hetzelfde

naar mijn weten zijn er 4 versies:
de block logo, de script, de vintage '74 RI en de EVH

jij hebt waarschijnlijk deze dan:
http://www.musiciansfriend.com/product/MXR-CSP101CL-Custom-Shop-Script-Phase-90-with-LED-Phaser-Pedal?sku=151051Geen dank. :)

Klopt, op Wiki staat het ook ongeveer zo: http://en.wikipedia.org/wiki/MXR_Phase_90

@Thiez: ik zou voor die mooie blauwe gaan dan, prima chorus, en ziet er tof uit.

Thiez
2 februari 2011, 14:31
Ja ik heb er zeker gas voor ;) maar geen geld haha