PDA

View Full Version : HNGD: Epiphone Riviera Nick Valensi



joskedentweede
21 januari 2011, 17:16
Even een verhaaltje, voor wie gewoon de foto's en specs wilt zien scrollen maar :)
Gisteren ging ik naar de muziekwinkel om te horen achter een voodoo labs pedal power voor mijn pedalboard, maar omdat het uitverkoop was ging ik even kijken tussen de hollowbody gitaren.
De eerste gitaar die ik vastnam, een Gretsch Electromatic 5120, hing ik teleurgesteld terug, het was niet wat ik er van verwachtte.
Toen zag ik een van mijn eerste liefdes terug, een ES-model van epiphone in een niet zo alomtegenwoordige kleur. Ik nam ze uit het rek en voelde meteen dat dit de gitaar was die ik zocht! Ze lag perfect in mijn hand en klonk nog eens fantastisch, echt wat ik zocht!
Naar de winkel gaan voor een pedaal en terug komen met een gitaar, daar verschieten ouders wel van!

Hier dus met enige trots mijn nieuwe gitaar: een Epiphone Riviera Nick Valensi p94!

http://i72.photobucket.com/albums/i162/joskedentweede/DSC04962.jpg
http://i72.photobucket.com/albums/i162/joskedentweede/DSC04963.jpg
http://i72.photobucket.com/albums/i162/joskedentweede/DSC04964.jpg
http://i72.photobucket.com/albums/i162/joskedentweede/DSC04965.jpg
http://i72.photobucket.com/albums/i162/joskedentweede/DSC04966.jpg

In een woord, fantastisch!
Specs:
Maple Body met een gelamineerde maple top
Mahonie neck, set-neck met rosewood toets en trapezium inleg
Binding op zowel voor-als achterkant
Chrome hardware
2 Gibson P94 pickups

Eerste indruk:
Vandaag voor de eerste kunnen aansluiten op mijn marshall, wat is dat ding bruut zeg! Absoluut een fantastisch hollowbody geluid zoals ik het zocht, veel diepgang.
Veel laag, maar toch nog steeds genoeg gedifferentieerd, zodat alles hoorbaar blijft. Neck-pickup is te gek! Bridge vind ik wat minder, maar voor gewoon akkoorden zeker bruikbaar, als ik echt die bluestonen wil is de neck-pickup echt fantastisch! Persoonlijk kende ik deze pickups nog niet, moet nog wat research daarover doen misschien, als jullie iets meer erover weten, zeg het dan maar.
De E op de slagplaat heb ik er af gehaald, vond dat niet zo mooi, die plakt nu op de koffer. Binnenkort na de verbouwingen heb ik eindelijk plaats om alles eens uit te stallen!

Vragen of opmerkingen, shoot :)

Jonathan

Rubster
21 januari 2011, 17:27
Gefeliciteerd zeg, supervette gitaar! Vind riviera's van Epiphone mooi in hun eenvoud en klasse, zie ze een stuk liever dan Sheratons. Deze is helemaal te gek, zeker ook qua kleur!
En met p90's (94's dan..) ben je natuurlijk helemaal de man, zijn de meest te gekke pickups die ik ken! Hoe staat het met de hardware en electronica, is dat een beetje duurzaam spul?
Aan deze gitaar ga je ongetwijfeld heel veel plezier beleven!

Tupelo
21 januari 2011, 18:11
Leuk hoor. :)

joskedentweede
21 januari 2011, 18:35
Gefeliciteerd zeg, supervette gitaar! Vind riviera's van Epiphone mooi in hun eenvoud en klasse, zie ze een stuk liever dan Sheratons. Deze is helemaal te gek, zeker ook qua kleur!
En met p90's (94's dan..) ben je natuurlijk helemaal de man, zijn de meest te gekke pickups die ik ken! Hoe staat het met de hardware en electronica, is dat een beetje duurzaam spul?
Aan deze gitaar ga je ongetwijfeld heel veel plezier beleven!

Hardware die je kan zien voelt heel degelijk aan, alles chrome, ook grover tuners. Binnenin is het iets anders, daar zal in verloop van tijd wel wat aan gedaan moeten worden denk ik, maar voorlopig geen problemen.

ellisvertellis
21 januari 2011, 18:38
Hahaaa! Da's een excellente keuze! Heb een half jaar geleden dezelfde gitaar gekocht ;). Heeft idd een dijk van een klank en heel veelzijdig ook met die enorme output! Mooi afgewerkt, echte Gibson pickups en Grover tuners. Ik heb er ook maar 10 minuten voor nodig gehad om te beslissen :seriousf:.
Voor mij de ideale afwisseling voor mijn tele.

Enige minpuntje vind ik de balans van de gitaar: ze is wat kopzwaar. Kwestie van gewoon worden...

Waar heb je ze gekocht?

Grtz!

joskedentweede
21 januari 2011, 18:45
Hahaaa! Da's een excellente keuze! Heb een half jaar geleden dezelfde gitaar gekocht ;). Heeft idd een dijk van een klank en heel veelzijdig ook met die enorme output! Mooi afgewerkt, echte Gibson pickups en Grover tuners. Ik heb er ook maar 10 minuten voor nodig gehad om te beslissen :seriousf:.
Voor mij de ideale afwisseling voor mijn tele.

Enige minpuntje vind ik de balans van de gitaar: ze is wat kopzwaar. Kwestie van gewoon worden...

Waar heb je ze gekocht?

Grtz!

Haha, dat is grappig, ik gebruik ze ook als afwisseling voor mijn Tele!
Ze komt uit Muziek+visie.

Mad mind
21 januari 2011, 19:45
Hebben ze daar nu echt uitverkoop? En zijn de kortingen groot?
Want meestal als winkels korting doen gaan ze eerst de 'gewone' prijs laten stijgen en dan pas er korting op geven. Het verschil met de gewone prijs is dan zo goed als niets. Maar ze kunnen toch zeggen dat ze X% korting geven.

Duhsjaak
21 januari 2011, 19:51
Hi
Van harte gefeli!!!
Wat mij betreft een duidelijke kandidaat voor de mooiste van 2011.
Hoe minder frutsels, des te leuker vind ik hem/haar.
Veel plezier!
Groet, Gus

hielos
22 januari 2011, 17:58
WAT een mooi gitaartje zeg!!! ik wil er ook een!! gefeliciteerd!

Snaar'n Bennie
22 januari 2011, 19:54
Zeer gave plank, van een zeer gave band! Is het de Japanse of de Koreaanse uitvoering?

macwilliams
22 januari 2011, 20:22
Epiphone hollow & P94's =:cheerup:

gefeliciteerd, klinkt goed die combi hè!

joskedentweede
24 januari 2011, 15:13
Mijn internet lag er even uit, dus niet kunnen antwoorden.

De uitverkoop valt heel goed mee, het zijn wel kortingen, maar nu ook weer niet overdreven, deze gitaar zat net boven Duitse prijs, omdat er 10 procent afging. Het was voor mij genoeg om te zeggen, ik koop hem, omdat ik een gitaar als deze al veel langer wou, bijna alle gitaren die de moeite waren waren trouwens al weg.

Dit is de Koreaanse versie, ik heb nog een Koreaanse Epi, een Hummingbird (akoestisch dus) en die klinkt heel goed, maar de nek is wat anders, voor gewoon akkoorden ok, maar de afwerking van de hiel is niet zo netjes.
Deze gitaar echter is totaal het tegenovergestelde, overal heel mooi afgewerkt, enkel de topkam moet misschien nog een beetje uit bij veilen, dat probleem had ik ook met de akoestische.
Zoals ik al eerder zei weet ik niet of de elektronica het lang gaat uithouden, ik heb nu al de indruk dat de aarding wat loszit, maar het is niet storend en ze speelt erg goed!

Inderdaad Mac: Epi hollow + p94 = :cheerup::cheerup: Wat een beest!

Jonathan