PDA

View Full Version : dreampop-shoegaze



jasses
21 januari 2011, 13:59
Aloha,

de hardrock-band (dial p for panic) waar ik gitaar speel, staat sinds kort op een wat lager pitje (kandidaat-drummers, meld u alstublief aan!). Gelukkig ben ik recent aangeworven als bassist bij het leuvense shoegaze-groepje tannhauser, en dat bevalt me aller aardigst! Ze hebben net een mooi nieuw plaatje gemaakt, integraal te beluisteren op de myspace, en ik dacht, ik hoor eens wat het gitaarforum ervan denkt. Ik zou zeggen: klik door, luister, en schrijf neer wat u ervan vindt!

http://www.myspace.com/tannhausermusic

Ik zei "ze" hebben een nieuw plaatje gemaakt, want op de plaat is het nog iemand anders die de bas verzorgt. (wilt u om een of andere reden toch liever specifiek mij aan het werk horen, ik heb wel een beetje gitaar ingespeeld op het nummer "alone at last", zesde nummer op de myspace.

caliban
22 januari 2011, 14:23
Heel vet! Waar repeteren jullie ergens in Leuven?

pasqual
23 januari 2011, 00:05
ik ben momenteel Balloon aan het luisteren en ik vind het erg goed. zowel qua geluid als qua compositie.
en September: van het zelfde wat mij betreft; ook al zo lekker.
etc......

jasses
28 januari 2011, 11:04
Hoewel mijn bijdrage aan deze plaat zeer beperkt is, neem ik toch met veel graagte complimenten aan...

@caliban: wij hebben ons repetitiekot op de oude markt, ergens op zolder boven een van de cafés. Bar koud in de winter, dat kan ik je zeggen...

caliban
29 januari 2011, 17:34
Hoewel mijn bijdrage aan deze plaat zeer beperkt is, neem ik toch met veel graagte complimenten aan...

@caliban: wij hebben ons repetitiekot op de oude markt, ergens op zolder boven een van de cafés. Bar koud in de winter, dat kan ik je zeggen...

Spelen er nog veel bands op de OM? Want ik hoor daar vaak een band in actie :) redelijk vanvoor, rond de apero ofzo.

jasses
1 februari 2011, 16:05
inderdaad ergens vooraan (naam van het café schiet me zo niet onmiddellijk te binnen), maar ik heb ook al gemerkt dat er nog wel andere bands in de buurt repeteren...

ondertussen ook nog een bespreking in de rifraf gehad, wel leuk. Ik kopieer 'm even, want linken naar de pdf lukt me niet...

Tannhauser voert ons een jaar na de release van ‘Löven’ een
semi-nieuwe brok muziek. De eerst helft van deze dubbel-ep,
‘September’, bestaat uit vier nieuwe nummers, de tweede helft is
een heruitgave van de in 2008 uitgebrachte ep ‘Almost’. De lieflijke samenzang van op
‘Löven’ is nog steeds aanwezig, alsook de ijle synths en de evenwichtige balans tussen
lichte, ingetogen en solide nummers. Opnieuw slaagt de band erin om verschillende
componenten in een subtiele opbouw te gieten, waarbij het nummer vaak onverwacht
van richting verandert (Balloon). Het resultaat is een uiterst bekoorlijke harmonie
waardoor (sn) zich afvraagt waarom Tannhauser niet meer bekendheid heeft in ons
landje. Check ‘Hungry Like A Wolf’ en dezelfde vraag zal in je hersenpan rijzen.

Duhsjaak
2 februari 2011, 07:00
Hi
Een oude NL gezegde is, dat in NL alles 20 jaar later gebeurt. Zo zit dat ook met mijn reactie.

Om onduidelijke redenen krijg ik liedjes maar af en toe (of net) aan de praat.
Het enige lied dat moeiteloos afspeelt, is hotel. Hoe kan het ook anders.
Wanneer de poen niet zo'n issue meer is hier in huis ga ik zeker en vast (mijn poging tot inburgering - wij zeggen vast en zeker) die EP bestellen.

Tot die tijd geniet ik van Hotel. Van Nick Drake hoor ik niet zo veel terug maar van de Cocteau Twins wel. Jullie zien goed kans om een 'eigen smoel' te bewaren kwa geluid. Ik vind het allemaal akelig mooi in elkaar zitten en het is werkelijk fantastisch opgenomen. Of moet ik zeggen met liefde opgenomen?

Persoonlijk vond ik de beelden een beetje statisch, maar mnisschien is dat precies hetgeen jullie hebben willen bereiken. De muziek krijgt daardoor wel een magnetisch effect.

Meer dan klaar voor het grotere werk. De wat grotere podia/de wat grotere media exposure zou ik zeggen en ik wens jullie daar alle succes bij!!!
Als ik weer naar Oud Heverlee rij, zal ik aan jullie denken.

Vriendelijke groet, Gus

jasses
2 februari 2011, 09:34
Bedankt Gus,

dat zijn mooie complimenten! Als de myspace niet goed werkt, kan je altijd proberen of onze vi.be-pagina het beter doet. Daar kan je deze nummers ook allemaal beluisteren:

http://vi.be/tannhauser

Ik moet zeggen dat ik zelf ook versteld sta van de goede opnamekwaliteit. Onze zanger-gitarist Erick heeft zichzelf verdiept in de geheimen van home-recording. Hij steekt er aardig wat tijd in, maar het resultaat mag er ook echt wel zijn, vind ik.

Mayday13
2 februari 2011, 17:28
Klinkt erg lekker, natuurlijk luister ik het nummer Alone at Last en let ik goed op de gitaarpartij :P .

Klinkt goed en ook precies de muziek die ik verwacht bij jullie albumcovertje

caliban
3 februari 2011, 20:17
Ik moet zeggen dat ik zelf ook versteld sta van de goede opnamekwaliteit. Onze zanger-gitarist Erick heeft zichzelf verdiept in de geheimen van home-recording. Hij steekt er aardig wat tijd in, maar het resultaat mag er ook echt wel zijn, vind ik.

En bespaart veel geld!