PDA

View Full Version : Fretbuzz Epi Les Paul



6-string
21 januari 2011, 12:21
Dag Iedereen

Ik heb een probleempje met m'n Epiphone Les Paul Custom. Ik was hier op kot (kamer ;) ) aan het spelen toen ik ineens op de 5de fret van E snaar en op de 4de fret van de D-snaar fretbuzz had. Een uurtje daarvoor had ie het niet.

Kan een nieuw setje snaren helpen? Of even iets anders afstellen? Of hoe kan je proberen om dit zelf op te lossen?


Alvast bedankt


Ben

sideburns
21 januari 2011, 13:00
Heb inderdaad weleens gehad dat een nieuw setje snaren het probleem oploste. Anderzijds kan het zijn dat je de aktie een beetje moet verhogen (brug ietsie omhoog)

Als je aktie al vrij hoog is kan het zijn dat je je hals even moet laten afstellen.

brug:

http://www.greasygroove.com/images/Dimensions/Tuneomatic%20Bridge%20w%20Screws.jpg

6-string
21 januari 2011, 18:11
Geeft die foto nu een indicatie van hoe ik de brug moet afstellen? Of is dat nu gewoon een aantal afmetinkjes?

sideburns
21 januari 2011, 18:13
nee, gewoon een foto van de brug met wat afmetingen.

sideburns
21 januari 2011, 18:21
Je aktie wat hoger stellen doe je door de twee "schroeven" waarop de brug rust wat hoger te draaien, daardoor word de ruimte tussen je frets en de snaren wat vergroot waardoor de snaar meer ruimte heeft om te trillen zonder dat hij daarbij tegen je frets aanloopt.