PDA

View Full Version : EvH brengt nieuwe 5150 amp uit!



RoelSmoel
21 januari 2011, 11:51
http://www.youtube.com/watch?v=rQJGIZncEuI

Er komt een 50 watt top van de 5150 amp, en er komen bijpassende 1x12 en 2x12 speakercabs.
De top xal zo'n 999 dollar gaan kosten..

Lexvandoef
21 januari 2011, 12:08
Cool! Ben niet zo'n high-gainer, maar dit lijkt me wel leuk om mee te stoeien.

signsofzodiac
21 januari 2011, 12:12
Als ie net zo goed klinkt als zijn grote broer wordt het een puike amp voor een goeie prijs.

Remork1970
21 januari 2011, 12:27
Wat doet Kerry King daar?

Tankman
21 januari 2011, 16:05
Deze vind ik ook heel interessant. Schijnt de echte 5150 drive te hebben icm een Fender clean. Zeker een keer testen. Het formaat ligt me wel.

Thiez
21 januari 2011, 16:30
Ziet er idd erg interessant uit zo even snel. Kan helaas op me werk niet het hele filmpje kijken. Maar zie ik nu goed dat het een 2 kanaals is ipv 3?

signsofzodiac
21 januari 2011, 16:32
Ziet er idd erg interessant uit zo even snel. Kan helaas op me werk niet het hele filmpje kijken. Maar zie ik nu goed dat het een 2 kanaals is ipv 3?

3-kanaals met gedeelde eq op 1 en 2.

RoelSmoel
21 januari 2011, 20:32
Wat doet Kerry King daar?

Da's Kerry niet. Just for sayin':D

RoelSmoel
21 januari 2011, 20:42
En stiekem, deel ik voor het eerst een mening met Tankman.. Die 5150 100 watt, wat een kanon is dat, als deze net zo is.. Dan krijg ik zware bedenkingen..

Jasper.
21 januari 2011, 20:57
Daar gaan we weer :p De GAS komt weer op :p

Grapje Roel :p

RoelSmoel
21 januari 2011, 21:12
Daar gaan we weer :p De GAS komt weer op :p

Grapje Roel :p

Eigenlijk..:p

:D

Ik heb dat ding nog niet eens in het echt gezien gehoord, dus hopeloos lijkt mij:seriousf:
Krijg ik 'm in mn tengels, reviewtje komt zeker..

TimoSomers
21 januari 2011, 21:21
Whahahaa die solo op het laatst.

Klinkt wel lekker die amp.

RoelSmoel
21 januari 2011, 21:25
Whahahaa die solo op het laatst.

Klinkt wel lekker die amp.

Ze hadden wel een betere gitarist kunnen nemen.. Niet iemand die 2 basisakkoordjes kan spelen en verder alleen maar kan shredden.. (niks tegen shredden, maar het geeft niet echt het karakter van een versterker weer)

TimoSomers
21 januari 2011, 21:48
Die gast kan niet shredden dude.
Een goede ''''''''''''''''shredder''''''''''''' kan echt wel het karakter van die amp aantonen.

Henri H
21 januari 2011, 21:58
Ik was al fan van de EVH 5150 III, maar deze lijkt ook erg goed!
Nu maar afwachten of de gedeelde EQ geen probleem is.
't Was misschien beter geweest als ze de EQ v.d. beide drive kanalen gedeeld hadden?

RoelSmoel
21 januari 2011, 22:00
Die gast kan niet shredden dude.
Een goede ''''''''''''''''shredder''''''''''''' kan echt wel het karakter van die amp aantonen.

Hehe, hebben ze jou niet gevraagd, Timo?:cheerup:


Ik was al fan van de EVH 5150 III, maar deze lijkt ook erg goed!
Nu maar afwachten of de gedeelde EQ geen probleem is.
't Was misschien beter geweest als ze de EQ v.d. beide drive kanalen gedeeld hadden?

Je ziet bij meer amps die gedeelde EQ van 1+2, 6505+ 1x12 combo bijvoorbeeld, hierbij vond ik het trouwens erg tegenvallen, maar goed, dat is dan ook niet mijn soort amp.

Tankman
21 januari 2011, 22:45
En stiekem, deel ik voor het eerst een mening met Tankman..

Nou nou nou, dat valt ook wel weer mee. We hebben wel vaker een mening gedeeld...alleen veranderde die van jouw kort daarna altijd weer. :D

Die gedeelde EQ op clean/crunch is helemaal geen punt. Wat Roel zegt, op de 6505+ heb je dat ook en die heb ik dus hier thuis staan. Het is prima te doen! Ik gebruik dan ook een redelijk neutral EQ. Als ik de EQ net iets anders zou willen gebruik dan hier een EQ pedaaltje. Zo simpel is dat en absoluut niet storend.

Het niveau van interesse in de nieuwe 5150 is bij weer gedaald. Heb een Vintage 30 in m''n combo gebouwd, en nu klinkt hij wel zoals ik dat wil, perfect met een veel schoner clean kanaal. Dus het verbouw project gaat door, mijn combo wordt een head en er komt ergens nog een 212 met Vintage 30's erin, maar tot dan mag ik op de 412 met V30's waar ik volgende maand van start ga spelen. Het formaat van mijn head is dan iets groter dan die van de nieuwe 5150.

Dat verandert niet dat ik toch heel benieuwd ben in hoe hij klinkt. Ik wil hem zeker een keer testen!

caliban
22 januari 2011, 14:13
Ze hadden wel een betere gitarist kunnen nemen.. Niet iemand die 2 basisakkoordjes kan spelen en verder alleen maar kan shredden.. (niks tegen shredden, maar het geeft niet echt het karakter van een versterker weer)

Liever geen geshred in test video's. Hoogstens een halve minuut of zo.

marter544
22 januari 2011, 14:30
Wat een waardeloze kutdemo.. Geluid is kut en die man kan niet spelen. Ja, hij kan wel snel ja, maar doe het dan snel én goed of doe et gewoon niet..

De amp zelf lijkt me wel zeer bruut!

macwilliams
22 januari 2011, 15:17
Als dat jullie definitie is van niet kunnen spelen dan ben ik of heeeel erg slecht en kan ik mijn rotzooi beter verkopen, of jullie zijn allemaal zulke gigantische virtuozen met nog grotere frustraties omdat jullie geen demo's mogen geven.

Gitaren kopen? Iemand?
Koop ik wel een panfluit.

Tssssss:stop:

marter544
22 januari 2011, 15:23
Ja het zal wel aan mij liggen, maar wat snelle, loze passages achter elkaar kan ik gewoon niks mee.. Niet als demo, en ook niet als muziek..

toneblo
22 januari 2011, 15:30
Klinkt al net zo kut als de grote versie..... wat een uitgemolken naam is dat zeg!! 5150...tssk!:stop:

Ferraririk
22 januari 2011, 15:36
Als dat jullie definitie is van niet kunnen spelen dan ben ik of heeeel erg slecht en kan ik mijn rotzooi beter verkopen, of jullie zijn allemaal zulke gigantische virtuozen met nog grotere frustraties omdat jullie geen demo's mogen geven.

Gitaren kopen? Iemand?
Koop ik wel een panfluit.

Tssssss:stop:

Doe mij maar die met bladgoud en anders de macflame #1

macwilliams
22 januari 2011, 15:39
doe mij maar die met bladgoud en anders de macflame #1

#1 ?




?

marc_o
23 januari 2011, 00:57
Geweldig, ben erg benieuwd!!!

Franc
23 januari 2011, 09:13
Hij lijkt mij ook te gek. Leuk klein bakkie! Ben benieuwd wat die 999usd in euro's gaan worden...

Er is ook een nieuwe Wolfgang. Eigenlijk een soort Les Wolfgang-Paul :P

http://www.youtube.com/watch?v=FAoEGzbq5BY

RoelSmoel
23 januari 2011, 09:22
Bij $999 kom uit rond de €750, heb het even omgerekend zoals bij de grote, die kost $1999, dat is rond de €1750, €1650. (zo even uit het hoofd)

Franc
23 januari 2011, 09:23
Is 1750 de verkoopprijs in NL van de 100W versie? Kan me haast niet voorstellen na import, eventueel aanpassen aan EU markt en BTW?

RoelSmoel
23 januari 2011, 09:32
Is 1750 de verkoopprijs in NL van de 100W versie? Kan me haast niet voorstellen na import, eventueel aanpassen aan EU markt en BTW?

Dat gaat via Fender, en ik ben van de Musicstore prijs uitgegaan.

duckman
23 januari 2011, 09:38
1599 euro bij feedback voor de "ivory" , althans op de site.
Ik baal altijd van Amerikaanse prijzen, altijgd MSRP en zonder btw.

De 1999 USD is dan ook straatprijs zonder btw.


Is 1750 de verkoopprijs in NL van de 100W versie? Kan me haast niet voorstellen na import, eventueel aanpassen aan EU markt en BTW?

Rinze
23 januari 2011, 09:52
Als dat jullie definitie is van niet kunnen spelen dan ben ik of heeeel erg slecht en kan ik mijn rotzooi beter verkopen, of jullie zijn allemaal zulke gigantische virtuozen met nog grotere frustraties omdat jullie geen demo's mogen geven.

Gitaren kopen? Iemand?
Koop ik wel een panfluit.

Tssssss:stop:
Die man in het filmpje speelt dat stukje volgens mij ook puur om te laten zien dat de versterker goed de impulsen van übersnelle passages weer kan geven. Ik vind er niks aan maar kan wel zien en horen dat ie zijn techniek goed op orde heeft. Ik vermoed dat de gemiddelde bedroomshredder hier (en dan bedoel ik niet Timo) daar niet aan kan tippen. Ik in ieder geval niet. Het zegt verder ook niets over hoe de beste man normaal speelt, grappig dat iedereen hier daar wel meteen een oordeel over klaar heeft.

Ik zou me dr niet druk om maken Mac. Denk ook niet dat jij dat doet trouwens.

YannickH
23 januari 2011, 11:11
Da's Kerry niet. Just for sayin':D

hij krijgt altijd wel iets over kerry king naar zen kop gegooid:p
hij is de miniatuurversie van kerry king:p

Nick Mars
26 januari 2011, 20:16
Is er al ergens enigzins bekend wanneer dit ding gaat uitkomen?

RoelSmoel
26 januari 2011, 20:37
Is er al ergens enigzins bekend wanneer dit ding gaat uitkomen?

In een filmpje van The Tone King geven ze aan dat hij in mei verscheept wordt, met bijpassende 1x12 en 2x12 cabinets.

Nick Mars
27 januari 2011, 22:44
Jammer! Ik moet wel voor die tijd een nieuwe (2e) amp hebben. En dit was wel een hele goede optie geweest dan.

Thiez
28 januari 2011, 13:29
Dan pak je toch de 100 watt versie ;) Gaaf ding. Er staat momenteel bij dijkmans muziek in breda een complete stack. Demo modelletje dus niet zo gek duur voor een nieuwe halfstack. En ook niet al te ver rijden vanaf jou volgens mij?

macwilliams
28 januari 2011, 15:26
Die man in het filmpje speelt dat stukje volgens mij ook puur om te laten zien dat de versterker goed de impulsen van übersnelle passages weer kan geven. Ik vind er niks aan maar kan wel zien en horen dat ie zijn techniek goed op orde heeft. Ik vermoed dat de gemiddelde bedroomshredder hier (en dan bedoel ik niet Timo) daar niet aan kan tippen. Ik in ieder geval niet. Het zegt verder ook niets over hoe de beste man normaal speelt, grappig dat iedereen hier daar wel meteen een oordeel over klaar heeft.

Ik zou me dr niet druk om maken Mac. Denk ook niet dat jij dat doet trouwens.

Nee, laat ik dat maar niet doen. Ik zie gewoon een man die een gitaar koud van de muur plukt en zonder een beetje warm te draaien een demo geeft, terwijl hij gewoon doorlult en met z'n aandacht niet bij z'n spel is.

marc_o
28 januari 2011, 15:29
Nee, laat ik dat maar niet doen. Ik zie gewoon een man die een gitaar koud van de muur plukt en zonder een beetje warm te draaien een demo geeft, terwijl hij gewoon doorlult en met z'n aandacht niet bij z'n spel is.



Op een niveau wat 99% van de toetsenbordhelden hier alvast NIET heeft!!

macwilliams
28 januari 2011, 15:43
Op een niveau wat 99% van de toetsenbordhelden hier alvast NIET heeft!!

Dank je wel, al hoor ik daar zelf ook bij!!!

Nick Mars
28 januari 2011, 16:36
Dan pak je toch de 100 watt versie ;) Gaaf ding. Er staat momenteel bij dijkmans muziek in breda een complete stack. Demo modelletje dus niet zo gek duur voor een nieuwe halfstack. En ook niet al te ver rijden vanaf jou volgens mij?

Mjah evt. 'n 2ehands 100 watt versie is misschien ook wel een optie. Maar die 50watt versie ligt denk ik meer in m'n "kredietlimiet". Plus hij lijkt me wel heel handig, lekker klein enzo. Nou hopen dat die ook zo goed klinkt als zn grote broer!

RoelSmoel
10 februari 2011, 16:26
We mogen blij zijn als deze versterker tegen juni uitgebracht is/wordt, en het is nog niet eens helemaal zeker of deze versterker er wel gaat komen.

Mr. Dynamite
10 februari 2011, 16:29
Bron? Lijkt met toch gek dat ze op de Namm staan en dan toch maar niet releasen terwijl er genoeg vraag naar is? :dontgeti:

RoelSmoel
10 februari 2011, 16:37
Bron? Lijkt met toch gek dat ze op de Namm staan en dan toch maar niet releasen terwijl er genoeg vraag naar is? :dontgeti:

Vond ik ook al raar.
Komt van de vertegenwoordiger van EvH hier in Nederland.
Vorig jaar heeft ook zo'n gestreepte 5150 III op de NAMM gestaan, zou ook uitgekomen zijn, is er ook nooit geweest.

Arvoitus
10 februari 2011, 16:44
Ze zijn gek, ze moeten dat ding uitbrengen. Op verschillende fora waar ik zit zijn ze weg van dit ding (ik ook trouwens).

Tankman
10 februari 2011, 17:53
Bron? Lijkt met toch gek dat ze op de Namm staan en dan toch maar niet releasen terwijl er genoeg vraag naar is? :dontgeti:

Nee hoor, dat is helemaal niet gek. Neem nou de catalogus van Peavey. Daar staan al een aantal jaar dingen in die op de Namm zijn geintroduceerd, waar we nu nog op wachten. Denk aan de PXD serie, de SC serie, de Tour TKO en TNT basversterkers etc. Bij ons op het werk noemen we de Peavey Catalogus ook de Whishful Thinking Catalog.

RoelSmoel
4 augustus 2011, 21:58
Het heeft even op zich laten wachten....

http://evhgear.com/news/index.php?display_article=17

Thiez
4 augustus 2011, 22:04
Zeer nice! vind die 2x12 ook erg fraai eruit zien. En een mechanisme om head er vast op te zetten als combo zijnde, en dan tiltback legs om hem achterover te leggen. Lijkt mij een erg gaaf dingetje. Ga hem zeker uitproberen als hij er is.

marc_o
5 augustus 2011, 03:29
Yep, kom maar op met dat ding!!!

Tankman
5 augustus 2011, 11:00
Deze ga ik zeker even goed aan de tand voelen als hij uit is. Ik zou hem best wel willen als afwisseling voor mijn 6505. Zijn de afmetingen en het gewicht van het ding al bekend?

RoelSmoel
5 augustus 2011, 16:27
Nope.. Buiten de 999 dollar..

Heb vanmiddag even laten bellen voor wat meer info, het enige dat bekend is dat hij dit jaar nog uitkomt..

Lekker dan, dat kan morgen zijn, maar ook in december:chicken:

Tankman
5 augustus 2011, 16:38
Als ik weer aan het werk ga zal ik er ook maar zelf achteraan gaan. Er moet wel meer bekend zijn inmiddels.

RoelSmoel
6 augustus 2011, 20:02
Graag Tankman.. Die 100-watter is een beest, als die 50-watter hetzelfde is, en alleen maar wat minder vermogen levert, dan haal ik 'm meteen in huis (ja, echt).

muziekschuur
6 augustus 2011, 20:24
Ik dacht dat er ook een 20 watter zou komen? Of ben ik abuis?

RoelSmoel
6 augustus 2011, 20:44
Ik dacht dat er ook een 20 watter zou komen? Of ben ik abuis?

Voor zover ik weet niet?

RoelSmoel
7 augustus 2011, 22:32
Heb maar een mailtje gestuurd naar de Customer Service van EvH, hopelijk krijg ik dit keer net zo netjes mail terug als de laatste keer..
Hopelijk weten zij meer wanneer deze naar Nederland komt.

Mocht ik iets terug krijgen, dan zet ik het natuurlijk hier even neer..:)

Tankman
7 augustus 2011, 23:01
Had ik ergens tijdens de Namm toen dat ding voor het eerst getoond werd ook gedaan. Toen hadden ze het richting het najaar dat hij in Europa kwam, maar meer info moest ik maar op wachten.

Ik was trouwens zaterdag wel aan het werk, maar uiteraard werken de vertegenwoordigers niet op zaterdag. Zal deze week ergens nog een poging doen.

RoelSmoel
7 augustus 2011, 23:27
Had ik ergens tijdens de Namm toen dat ding voor het eerst getoond werd ook gedaan. Toen hadden ze het richting het najaar dat hij in Europa kwam, maar meer info moest ik maar op wachten.

Ik was trouwens zaterdag wel aan het werk, maar uiteraard werken de vertegenwoordigers niet op zaterdag. Zal deze week ergens nog een poging doen.

Ik heb laten bellen naar Fender in Duitsland, daar weten ook veel, vaak nog meer dan de vertegenwoordigers omdat daar ook de directie etc zitten waar ze direct navraag kunnen doen..
Ach.. Ik zie het wel..
Komt het trouwens wel eens voor dat dollarprijzen meteen in euro's om worden gezet? Wat ik bij deze versterker nog wel zie gebeuren..

Tankman
8 augustus 2011, 10:22
Ik heb laten bellen naar Fender in Duitsland, daar weten ook veel, vaak nog meer dan de vertegenwoordigers omdat daar ook de directie etc zitten waar ze direct navraag kunnen doen..
Ach.. Ik zie het wel..
Komt het trouwens wel eens voor dat dollarprijzen meteen in euro's om worden gezet? Wat ik bij deze versterker nog wel zie gebeuren..

Ik heb het wel vaker zien gebeuren. Ik verwacht (lees hoop) dat deze rond de 700 tot 800 gaat kosten. Met dit soort bedragen kan ik nog net goede deals maken in mijn eigen voordeel.

Tankman
8 augustus 2011, 16:49
Was net ff langs de zaak en heb maar meteen even de pc gepakt en wat mails richting Fender gestuurd. Ik hoop dat ze niet op vakantie zijn.

Ook maar meteen naar de nieuwe Jackson X serie gevraagd.

RoelSmoel
8 augustus 2011, 21:35
Was net ff langs de zaak en heb maar meteen even de pc gepakt en wat mails richting Fender gestuurd. Ik hoop dat ze niet op vakantie zijn.

Ook maar meteen naar de nieuwe Jackson X serie gevraagd.

Als je wat nieuws, weet, hoor ik het heel graag:D

RoelSmoel
9 augustus 2011, 00:12
Net een mailtje van Evh gekregen, eind oktober komt hij uit in de USA, en niet lang daarna ook in Europa.

RedBuell
30 augustus 2011, 22:05
Ik heb vanmiddag The American Guitarstore even gebeld. Die jongen wist niet dat EvH zo'n ampje zou uitbrengen. Hij ging even informeren en melde mij later dat hij in november uit zou komen maar geen prijs wist.

Het lijkt mij een geweldig ding, lekker compact en makkelijk mee te nemen. Ik ga hem zeker testen als hij uit komt en dan moet helaas mijn 5150II en GenzBenz cab de deur uit als die mini 5150 bevalt.

Tankman
30 augustus 2011, 23:48
Van de EVH vertegenwoordiger kreeg ik nog te horen dat nog niks concreets bekend is over de 5150 Micro.

Ik vind het zelf ook een erg interessante amp, omdat ik nu geen auto heb en dus af en toe mijn head met de bus mee moet nemen. Dat is toch een gekloot.

Hey Redbuell, jouw gear komt me bekend voor...Had ik jou niet laatst in de winkel voor een kabel voor een 5150 footswitch?

RedBuell
31 augustus 2011, 11:59
Klopt, jij liet nog die tot head omgebouwde 6505+ 112 zien...

Overigens, zelfs als je een auto hebt is het nog een gevaarte om mee te nemen. Ik heb nu een 4x12 Marshall cab gekocht voor in de oefenruimte en nu is het wat beter te doen bij repeteren. Optredens gaat nog allemaal maar net. Ik heb alles in flightcases zitten, wat best een uitkomst blijkt, en dat maakt alles nog zwaarder en nog lomper.

Die 2x12 kan ik wel weer mooi op z'n flightcase zetten dus wat dat betreft een uitkomst om het beter te kunnen horen als je er bijna tegenaanstaat op een klein podium. Maar het past allemaal maar net in de auto en heeft al diverse malen mijn auto beschadigd. 2 losse 1x12 cabjes en een kleine 5150 lijkt me dan een uitkomst en ik hoef niet zo'n rekening te houden met de aanschaf van een auto voor al die spullen...

Arvoitus
12 oktober 2011, 15:41
De 5150 III 50W staat in de Thomann webshop:
http://www.thomann.de/nl/evh_5150_iii_50_watt_head_bk.htm
http://www.thomann.de/nl/evh_5150_iii_50_watt_head_ivr.htm

Beschikbaar vanaf 25.11.2011 dus!

RoelSmoel
12 oktober 2011, 16:13
Bijna een jaar na de presentatie op de Winter NAMM.. Hmm..

Maar verder voor die prijs wel leuk voor naast mijn Koch, gewoon, omdat het kan:)

Thiez
12 oktober 2011, 17:07
Idd nog een mooi prijsje opzich. De helft van zijn grotere broer.
Toch maar eens uitproberen en misschien mijn engl wel inwisselen voor een kleiner handzamer topje.

Mr. Dynamite
12 oktober 2011, 17:32
Leuk dingetje, benieuwd hoe hij zich verhoud tov zn broer

Tankman
12 oktober 2011, 21:18
Prijs valt me mee! Morgen maar meteen weer een mailtje sturen naar de vertegenwoordiger van EVH.

marter544
14 oktober 2011, 13:51
Idd nog een mooi prijsje opzich. De helft van zijn grotere broer.
Toch maar eens uitproberen en misschien mijn engl wel inwisselen voor een kleiner handzamer topje.

Zelfde gedachte hier.. Het enige dat me tegenstaat is dat grote EvH logo, maar dat is niet iets dat er niet af kan. En beetje teveel gain maybe..

Tankman
14 oktober 2011, 14:26
Inmiddels meer info. Hij komt inderdaad half november uit. Hij gaat 899 kosten (is de bedoeling). Ik kan eventueel nog de volledige info sheet mailen naar degene die interesse hebben.

marter544
14 oktober 2011, 14:43
Graag! Stuur maar via PM als dat mogelijk is!

RoelSmoel
14 oktober 2011, 15:29
Graag! Stuur maar via PM als dat mogelijk is!

Hier ook..
Zou erg fijn zijn!

Tankman
14 oktober 2011, 15:40
PM mij jullie e-mail, dan mail ik het als bijlage naar jullie. Het betreft een volledige Spec Sheet zoals we die bij oa Fender gewend zijn.

Tankman
15 oktober 2011, 21:12
Hele enthousiaste vertegenwoordiger. Heb inmiddels ook een bestelformulier voor mijn eigen 5150 micro in het wit uiteraard. Ik weet alleen nog niet of ik hem nu meteen al in ga vullen. Misschien eerst even wat gear lozen.

Wat mij opviel in de spec sheet is dat de ze zeggen dat het dezelfde footswitch is als de normale 5150, maar met een 1/4" input. Dat zou dus moeten betekenen dat de entree op de versterker voor de footswitch een een jack kabel moet zijn. Voor mij alleen maar fijn, kan ik de versterker kanalen switchen met mijn G-Lab GSC controller.

RoelSmoel
15 oktober 2011, 21:39
Je weet toevallig niets over een Wolfgang Special Stealth?
Zit er zwaar over te denken om een Wolfgang Special erbij te kopen, omdat ik tot nu toe nog geen enkele gitaar ben tegengekomen die deze gitaar kan evenaren.. Voor mij dan.

Tankman
15 oktober 2011, 21:46
Wat had je willen weten?

RoelSmoel
15 oktober 2011, 22:11
Wat had je willen weten?

Wanneer hij uitkomt..:chicken:

Tankman
15 oktober 2011, 22:13
Voor zover ik weet is hij al uit en kost hij 2600 euro, tenzij er een special uitvoering van is.

RoelSmoel
15 oktober 2011, 22:20
Voor zover ik weet is hij al uit en kost hij 2600 euro, tenzij er een special uitvoering van is.

Volgens de Musicstore catalogus en verschillende Amerikaanse sites komt hij nu ook in een Special en Hardtail uitvoering.

Tankman
15 oktober 2011, 22:22
Zou het voor je moeten uitpluizen. Doe verder niets met EVH.

Tankman
19 oktober 2011, 15:44
Roelemans,

Die Stealths zijn 999 voor een hardtail en 1039 voor een Floyd uitvoering. Ze zijn al uit als het goed is.

RoelSmoel
19 oktober 2011, 20:48
Mooi.

Nu het geld nog:(

RoelSmoel
27 november 2011, 14:39
http://www.youtube.com/watch?v=2y3sAtER9Fk&feature=related

Whoop whoop.

YannickH
27 november 2011, 14:42
ik vind die gnome versie van kerry king zo ongelooflijk irritant:chicken:

en het is tegenwoordig wel de mode om amps op brooddoos formaat te maken he

RoelSmoel
27 november 2011, 14:46
Ik vind het opzich een goede zet van EvH, hun horizon verbreden.
Eerst was het de Frankenstrat die onbetaalbaar is, met een 5150III amp, daarna de USA Wolfgangs, de Japanse Wolfgangs, en nu komen er dan langzamerhand ook nieuwe modellen bij, hardtails, ebben fretboards, kleinere versterker, 1x12, 2x12 speakerkasten.

StevenStrat
27 november 2011, 14:59
grappig hoe ze willen impliceren dat de 50w met een 1x12 cab dezelfde response en tone heeft dan de 100w met een 4x12.

R.J
27 november 2011, 15:47
Nice dingetje :o wil toch ooit nog eens een 5150, misschien is dat een goeje optie :P

Mukkez
27 november 2011, 17:50
Wat een slechte demo zeg. Net alsof iedereen wil weten hoe goed je er op kunt shredden. Zelfs bij lagere gain instellingen..

R.J
27 november 2011, 20:23
Sja, dat is nou eenmaal de speelstijl van die man. Moet je op youtube maar eens zoeken naar demo's van jackson gitaren, die doet hij ook....

Tankman
27 november 2011, 22:36
Wat een slechte demo zeg. Net alsof iedereen wil weten hoe goed je er op kunt shredden. Zelfs bij lagere gain instellingen..

Tja, ik vind het marketing technisch gezien juist een erg goede demo. Hij laat precies horen wat de doelgroep van deze versterker wil horen.

Ik had persoonlijk wat meer van het clean kanaal willen horen, wat meer van de functies van de footswitch willen zien, aansluitmogelijkheden en wat meer riffwerk op het 3e kanaal.

Mr. Dynamite
27 november 2011, 22:52
Erg goede set van EVH als je het mij vraagt, is zeker wel markt voor :ok:

Verder gewoon een leuk ding, heb wel het idee dat het echt dicht bij de 100 watter komt dus dat is dan goed gelukt lijkt me.

Benieuwd of je er ook nog een beetje mee kan crunchen (en dan doel ik op een A akkoord bijvoorbeeld :soinnocent:)

Henri H
27 november 2011, 23:08
De 100 (of was het 120?) Watt uitvoering cruncht erg lekker, en het cleane kanaal is ook nog 's geweldig mooi en helder.
Ik ben wel benieuwd naar deze 50 Watter, interessant ding.
Die demo van die "redneck" kijk ik wel doorheen....:soinnocent:

Tankman
27 november 2011, 23:20
De 100 (of was het 120?) Watt

100 Watt. De Peavey 6505 daarentegen is wel 120 Watt. De heads dan. De combo's zijn 60 watt.

paulusdeBKB
28 november 2011, 10:15
Ik vraag me af of Eddy van Halen het 3e kanaal überhaupt zou gebruiken. Ik zeg: crunchkanaal met volumeknop.

duckman
28 november 2011, 12:44
hmmm..kanaal 1&2 delen de EQ, da's wel jammer.

Tankman
28 november 2011, 20:09
hmmm..kanaal 1&2 delen de EQ, da's wel jammer.

Je moet wat opofferen voor dit formaat he!

RedBuell
29 november 2011, 23:42
Als hij maar even in de buurt komt van mijn 5150II ga ik er echt serieus over nadenken om er een te kopen. Ik sjouw me een bult en ben dat best zat moet ik zeggen. Alles past maar net in mijn auto en nu ik een andere auto wil kopen moet ik rekening houden met al die spullen die ik zo nu en dan mee moet nemen naar een optreden. Zo'n kleine 5150III met 2 losse 1x12 cabjes gaan stukken makkelijker mee....

Thiez
30 november 2011, 10:32
Ik ben benieuwd of het van gewicht veel zal verschillen. De trafo's zitten er nog steeds in ;) Het enige verschil is twee buisjes minder en het kastje is wat kleiner. Verder denk ik dat je gewicht niet veel verschil gaat merken.

Tankman
30 november 2011, 11:10
Ik ben benieuwd of het van gewicht veel zal verschillen. De trafo's zitten er nog steeds in ;) Het enige verschil is twee buisjes minder en het kastje is wat kleiner. Verder denk ik dat je gewicht niet veel verschil gaat merken.

Het gewicht is 11,4 kilo. Ik heb de volledige spec sheet ontvangen, daar staat he op. De grote head is volgens mij rond de 20-25 kilo.

Thiez
30 november 2011, 12:55
Hm dan zitten er ook flink kleinere trafo's in waarschijnlijk. Dat het geluid misschien niet ten goede zal komen ten opzichte van zijn grote broer?

Orpheo
30 november 2011, 14:33
http://www.youtube.com/watch?v=2y3sAtER9Fk&feature=related

Whoop whoop.

het klinkt een beetje als die cirkelzaag die je in de Saw-films voorbij ziet komen. ik hoor een doods, vlak clean, en gaintones zonder ballen, zonder power, zonder 'oompf'. alleen maar gain, gain gain.

Tankman
30 november 2011, 16:09
het klinkt een beetje als die cirkelzaag die je in de Saw-films voorbij ziet komen. ik hoor een doods, vlak clean, en gaintones zonder ballen, zonder power, zonder 'oompf'. alleen maar gain, gain gain.

Daar ben ik dus ook bang voor, dat hij in het echt ook zo klinkt. Als dat zo is, gaan we gewoon lekker voor de grote 120 watt 6505. Heb toch wat roadies beschikbaar :D

marc_o
1 december 2011, 11:42
Nou, zo op mijn laptop (lekkere referentie natuurlijk) vind ik 'm prima klinken hoor, en om te zien vind ik 'm te gek, zeker ook met de head die je vast kunt klemmen op de 212.....ik zag het zo niet, maar wellicht zitten er zelfs kantelbeugels op de speakerkast zodat je 'm kunt tilten.....handig!

Misery Signals
1 december 2011, 11:51
Vooral dat tweede kanaal is erg lekker. Ik begin steeds meer fan van die 5150III serie te worden.

MS

Terminus
1 december 2011, 15:02
het klinkt een beetje als die cirkelzaag die je in de Saw-films voorbij ziet komen. ik hoor een doods, vlak clean, en gaintones zonder ballen, zonder power, zonder 'oompf'. alleen maar gain, gain gain.

Misschien heeft die kleine 2x12 met een SM57 vrij lukraak geplaatst er ook wat mee te maken. Sterker nog, waarschijnlijk klinkt hij gewoon prima op een 4x12.

Orpheo
1 december 2011, 15:11
als ie ook maar iets klinkt als z'n 'grote broertje', is dit clipje behoorlijk waarheidsgetrouw,en is het inderdaad een cirkelzaag.

Brum
1 december 2011, 19:44
Word ik nu gek, of had je vrij recent zelf ook het grote broertje gekocht en was je er lyrisch over? Ik houd het ook allemaal niet meer bij...:chicken:

Sanderltd
1 december 2011, 20:27
Ik denk dat Orpheo de 5150III bedoelt met "groot broertje". Anders zou ik het ook niet meer weten. :)

Tankman
1 december 2011, 21:14
Orpheo heeft dacht ik een Peavey 5150. Dit gaat over EVH 5150's. Heel ander beestje.

Orpheo
1 december 2011, 22:59
Ik denk dat Orpheo de 5150III bedoelt met "groot broertje". Anders zou ik het ook niet meer weten. :)

Juist. Ik heb de 'echte' 5150 haha.

Thiez
2 december 2011, 10:39
Ik heb een keer de peavey 6505+ uitgeprobeerd en kon er vrij weinig mee. Voor metal misschien een gave bak maar ik kreeg er gewoon geen lekker rauwe mid gain uit voor een zooitje hardrock. Ik hoop dus dat die 'echte' 5150's beter zijn ;)

Orpheo
3 december 2011, 14:56
Ik heb een keer de peavey 6505+ uitgeprobeerd en kon er vrij weinig mee. Voor metal misschien een gave bak maar ik kreeg er gewoon geen lekker rauwe mid gain uit voor een zooitje hardrock. Ik hoop dus dat die 'echte' 5150's beter zijn ;)

geen idee. voor hardrock heb ik de keus uit drie marshalls :soinnocent: m'n peavey is daarentegen perfect voor wat heftiger werk: queensryche, hardcore superstar, (george lynch pak ik er soms ook op, z'n oudere werk, nieuwer spul gaat beter op een marshall), alter bridge, nickelback. maar ik heb m'n gain niet hoog, maximaal op 4. presence en treble dicht, resonance op 12 uur, mid vol open, en bas op 9 uur. daarmee krijg ik wel die chunky tone die ik wil, veel mids, mar niet krasserig of bijterig. maar goed... eerlijk is eerlijk, ik heb er mercury magnetics trafo's+choke in, en een biasmod, en de buizen bakken dus iets heter dan 'normaal'. En ik wil nog wat tweaks doen. Er zijn kleine mods voor de v1 om 'm iets minder gain uit te laten pompen, en dat schijnt 'm iets meer kloten en oompf te geven, minder fizz. dus nog meer naar de SLO (de mijne is van binnen al voor 95% de SLO...)

RoelSmoel
7 december 2011, 23:38
Volgens Fender in Düsseldorf waar ze EVH etc. importeren, wordt het eind januari tot dat deze versterker te krijgen is.. Wachten dan maar..

Mr. Dynamite
8 december 2011, 23:30
Volgens Fender in Düsseldorf waar ze EVH etc. importeren, wordt het eind januari tot dat deze versterker te krijgen is.. Wachten dan maar..

Jij bent al vast plaats aan het maken zie ik? :D

RoelSmoel
9 december 2011, 09:36
Jij bent al vast plaats aan het maken zie ik? :D

Jep..:chicken:

Erik70
10 januari 2012, 18:19
Nieuwe single van Van Halen is vandaag wereldkundig gemaakt.... en wat staat daar op de achtergrond ??!!!

Yes... hele stacks nieuwe EVH's

http://www.youtube.com/watch?v=3WfQ-hV3WtA

Ook Thoman levert ze vanag 29-02-2012.

http://www.thomann.de/nl/evh_5150_iii_50_watt_head_ivr.htm


wel een bumpje waard dacht ik zo.

RoelSmoel
10 januari 2012, 19:32
Eind oktober zou de eerste keer zijn dat ze uitgeleverd zouden worden, is daarna begin januari geworden, en nu inmiddels al eind februari-begin maart..

Slecht hoor.

Tankman
10 januari 2012, 20:22
Eind oktober zou de eerste keer zijn dat ze uitgeleverd zouden worden, is daarna begin januari geworden, en nu inmiddels al eind februari-begin maart..

Slecht hoor.

Het grappige is dat de vertegenwoordiger dus zei dat hij van geen verschuiving van de uitlevering af weet. Volgens hem zijn ze gewoon verkrijgbaar.

Edit: Videoclip bekeken. Goeie marketing stunt!

big dooley
10 januari 2012, 20:52
http://www.youtube.com/watch?v=3WfQ-hV3WtA



lieve help, de ongeveer 20 jaar oude voorspelling van david lee roth inzake het geluid van van halen is dan toch uitgekomen... :soinnocent:

Orpheo
11 januari 2012, 03:42
lieve help, de ongeveer 20 jaar oude voorspelling van david lee roth inzake het geluid van van halen is dan toch uitgekomen... :soinnocent:

wat was die voorspelling dan?

Tattoo klinkt echt nergens naar, overigens. die lyrics zijn nauwelijks te verstaan, saaie solo, saai chorus. gewoon saai 'all across the board!'

Henri H
11 januari 2012, 08:41
Die gympen van Ed. :stop:
Het ziet er sowieso niet meer uit. Geef me dan maar Coverdale/Whitesnake, om de vergelijking met een paar "dino's" maar 's te maken.

DLR heeft wel meer gezegd blijkbaar: http://www.rotharmy.com/quotes.shtml

Maar ik ben ook wel benieuwd wat ie 20 jaar geleden over het geluid van Van Halen voorspelde....

big dooley
11 januari 2012, 11:41
het was iets van:


...als 4 platte banden op een modderpad...

RoelSmoel
24 januari 2012, 23:00
Heyheyhey! Wat zien ik bij onze Duitse vrienden van Musicstore Köln!?

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Eddie-Van-Halen-5150-III-50-Head-Ivory-50-Watt/art-GIT0022475-000

Op voorraad nog wel..

marc_o
25 januari 2012, 09:17
Ha! Te gek :-)
En ze hebben woord gehouden, ze beweerden vanaf het prototype dat ze een versterker gingen maken met het halve wattage voor de halve prijs...
Die cabs zien er ook leuk uit...denk dat het wel eens een grote hit gaat worden...ik ga er zeker voor wanneer de sound me bevalt...wordt een duur jaar, moet natuurlijk ook die hele serie 1 watt marshalls kopen in combo en head en uiteraard de nieuwe Fender combo's...pffff :)

muziekschuur
25 januari 2012, 09:24
Wow. Dat is wel een heel mooie prijs. En daar krijg je dan 3 kanalen voor. Cool.

Mr. Dynamite
25 januari 2012, 10:21
Goeie zet EVH, ik denk dat je deze vaak langs zult gaan zien komen! :ok:

Terminus
25 januari 2012, 13:23
DLR heeft wel meer gezegd blijkbaar: http://www.rotharmy.com/quotes.shtml

Beste website die ik de afgelopen maand gelezen heb, dankjewel.

Erik70
25 januari 2012, 19:43
.....
Ook Thoman levert ze vanaf 29-02-2012.

http://www.thomann.de/nl/evh_5150_iii_50_watt_head_ivr.htm


wel een bumpje waard dacht ik zo.

...levert ze inmiddels dus ook al uit voorraad.

RoelSmoel
25 januari 2012, 22:01
Hmm, aangezien ik morgen vrij heb maar een richting Keulen, nieuwe winkel ben ik sowieso nog niet geweest.
Hopen dat ze 'm in de winkel hebben staan.. Het kriebelt wel een beetje voor naast mijn AFD100.

Tankman
25 januari 2012, 22:08
Hmm, aangezien ik morgen vrij heb maar een richting Keulen, nieuwe winkel ben ik sowieso nog niet geweest.
Hopen dat ze 'm in de winkel hebben staan.. Het kriebelt wel een beetje voor naast mijn AFD100.

Test ook ff meteen een 6505 ernaast, de head dus. Ik moet zeggen dat ik die toch wel het lekkerst vind. Ik ga mijn combo weg doen en de Head in huis halen. Veel beter en het clean vond ik ook gewoon goed!

marc_o
25 januari 2012, 22:29
Deelt ie nu de gain van clean en het eerste drivekanaal....zoals de oudere 5150 modellen?

RoelSmoel
25 januari 2012, 23:02
Deelt ie nu de gain van clean en het eerste drivekanaal....zoals de oudere 5150 modellen?

Jep. EQ kanaal 1 en 2 is samen, EQ kanaal 3 is apart.

Henri H
26 januari 2012, 08:09
...maar de gain is toch niet gedeeld!?

RoelSmoel
26 januari 2012, 08:29
...maar de gain is toch niet gedeeld!?

Jawel:soinnocent:

marc_o
26 januari 2012, 09:55
Okay, net zoals de oorspronkelijke 5150 dus, maar dan kun je nu schakelen tussen "clean" en overdrive...clean is dan niet meer echt clean, vind ik prima, want Van Halen is nu niet bepaald bekend geworden met zijn cleane partijen. Echte mannen regelen clean met hun volumeknop.
Nog steeds erg benieuwd!!

Henri H
26 januari 2012, 12:02
....Echte mannen regelen clean met hun volumeknop.Quote-waardig! :ok:

....Nog steeds erg benieuwd!!Ik ook wel!

Ook het feit dat ie vastgezet kan worden op een cab, en je hem dus schuin achterover kunt plaatsen is een handige feature lijkt me.

marc_o
26 januari 2012, 12:16
Nou, inderdaad en de sounds uit het eerste drivekanaal spreken mij absoluut aan, heb vroeger ook veel plezier gehad met mijn 5150 combo.....feitelijk nooit een slechte klank uitgehaald, was alleen een onhandig zware combo, maar met volle en vette klank.
Clean vind ik niet erg belangrijk trouwens, althans, niet voor iedere band....wel voor mijn coverband, maar voor de rest....pffff, altijd volumeknopwerk hoor...

Henri H
26 januari 2012, 12:23
Z'n grotere broer, de 100Watter, heeft een zeer mooi clean channel.
Wellicht is het een kwestie van goed afstellen van (vooral) het clean, en dan het 2e kanaal evt. met een pedaaltje bijkleuren.

marc_o
26 januari 2012, 12:31
Z'n grotere broer, de 100Watter, heeft een zeer mooi clean channel.
Wellicht is het een kwestie van goed afstellen van (vooral) het clean, en dan het 2e kanaal evt. met een pedaaltje bijkleuren.

Nou, inderdaad, ik laat me graag verrassen, dus zodra ik de kans zie er eentje te testen....

RoelSmoel
26 januari 2012, 13:12
Ennnn ik ben weer terug!

De 5150 III 100 en 50 watt heb ik ge-AB'd, en dan wint de 50 watter toch echt in mijn ogen..
Het derde kanaal, alles op 12 uur, en dan heb je gewoon een prima sound! Iets wat bij de 100 watter vaak nog lastig ging..
Kanaal 2 heeft ook flink wat ballen, gaat al snel richting Marshall oversturing, en clean.. Ach.. Daar valt wel wat te compenseren, maar het klonk prima.
Mocht iemand de kans krijgen om hem te testen, zeker doen!

Het is gewoon een te gekke versterker voor zijn geld, en ik zou mijn Marshall er zo voor weg doen..

Jimwoud
26 januari 2012, 13:33
Waarom heb je je Marshall nog dan, en de 5150 niet mee naar huis genomen ;)

RedBuell
26 januari 2012, 16:47
Heeft iemand al wat gebruikers ervaringen gevonden op het net?

RoelSmoel
26 januari 2012, 16:52
Hier heb ik wat gevonden:
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=835662&page=20

Jasper.
26 januari 2012, 17:14
Je hebt je marshall net twee maanden :dontgeti:

Mijn ouders zouden gek worden als ik iedere twee maanden weer van gear wissel.

RoelSmoel
26 januari 2012, 17:28
Je hebt je marshall net twee maanden :dontgeti:

Mijn ouders zouden gek worden als ik iedere twee maanden weer van gear wissel.

Mijn moeder interesseert het al niets meer, mijn vader is meer van: ach je verkoopt het maar, zolang je maar niet teveel verlies erop maakt, en als jij er blij mee bent, wie ben ik dan om er iets over te zeggen..

Jep..

Tankman
26 januari 2012, 17:38
Dacht dat je de 5150 droog vond klinken? Je liep ze nog af te kraken toen je de Marshall kocht...:???:

RoelSmoel
26 januari 2012, 17:47
Dacht dat je de 5150 droog vond klinken? Je liep ze nog af te kraken toen je de Marshall kocht...:???:

Dat was de 100, de de 50 klinkt in mijn beleving veel levendiger.

Brum
26 januari 2012, 19:31
Voor de mensen die een zo goed als nieuwe EVH 5150 III willen kopen tegen een tweedehandse prijs; even twee maandjes geduld nog, hij komt eraan.

Mr. Dynamite
26 januari 2012, 20:35
Roel jij bent echt niet goed wijs.

The Unforgiven
26 januari 2012, 20:58
Roel jij bent echt niet goed wijs.

Ik moet het hierin echt me je eens zijn. Ergens heb ik het idee dat het een vrouw is...

RoelSmoel
26 januari 2012, 21:49
Gewoon omdat het kan.
Ik werk hard genoeg voor mijn geld, en wat hebben jullie hiermee te maken? Als andere forumleden 3x van versterker wisselen kan dat blijkbaar wel, tjonge, jonge, jonge..:dontgeti:

Jasper.
26 januari 2012, 21:51
Nou, ik ken anders weinig forumleden die dat in zo'n kort tijdsbestek doen.
En het gaat er denk ik vooral om dat jij zelf niet weet wat je wilt.

allochthomas
26 januari 2012, 21:52
Het is meer de verbazing met welk gemak jij op jouw leeftijd met zulke bedragen of de balk smijt. Ik blijf er bij dat ik beter in de supermarkt kan gaan werken gezien in welk tempo jij geld kunt uitgeven.

RoelSmoel
26 januari 2012, 21:53
Het is meer de verbazing met welk gemak jij op jouw leeftijd met zulke bedragen of de balk smijt. Ik blijf er bij dat ik beter in de supermarkt kan gaan werken gezien in welk tempo jij geld kunt uitgeven.

Maar er zijn ook tijden waar ik even geen cent te makken heb, de discipline om geld te sparen heb ik in ieder geval wel, alleen het naderhand uitgeven is minder:chicken:

Mr. Dynamite
26 januari 2012, 22:27
No offence, maar ik denk dat je over een tijdje weer een amp koopt omdat de clean niet bevalt, de crunch geen marshall is en de lead toch niet smeuïg genoeg. Nu heb je een extreem vette slash sig, maar die moet weer weg omdat dat ineens niks meer is? Ik denk dat je nu gewoon even in de mood bent voor een andere sound, en de EVH gewoon een gas object is.

Dus wees nou wijs en denk na over wat je doet.

RoelSmoel
26 januari 2012, 22:32
Als ik even vrij simpel beredeneer, bij de aankondiging van deze versterker had ik zoiets van.. Hey, die moet het worden! Elke keer nadat er weer iets bekend werd, kreeg ik de waan, doe eens vanalles weg, dan heb je geld, wat blijkt, versterker komt paar maanden later pas uit.. Ja, dan koop ik er maar weer een.. Zo is dat elke keer gegaan. Tot nu. Ik was vanmorgen zo onder de indruk van deze versterker dat ik zeker wist dat dit 'm moet worden.
Die Slash sig. is een te gekke versterker, maar die kan scheuren en brullen, ik heb die verkocht in de waan waarin ik dacht dat ik er vanalles uit kan halen, ja, dat kan, alleen niet zoals ik wil..
Ik maak er dan liever iemand anders blij mee.
Buiten dat het lompe gesjouw na een tijdje begint te irriteren, gezien ik vaker met een vriend wat doe jammen, waar ik overigens niet bij stil stond toen ik de Marshall kocht.
Zo.

Waarom ga ik hier eigenlijk nog serieus op in!?:chicken:

Tabula Rasa
26 januari 2012, 22:42
Waarom ga ik hier eigenlijk nog serieus op in!?:chicken:

Omdat je het gevoel hebt je gedrag te moeten verdedigen?


:hide:

Mr. Dynamite
26 januari 2012, 22:45
Als ik even vrij simpel beredeneer, bij de aankondiging van deze versterker had ik zoiets van.. Hey, die moet het worden! Elke keer nadat er weer iets bekend werd, kreeg ik de waan, doe eens vanalles weg, dan heb je geld, wat blijkt, versterker komt paar maanden later pas uit.. Ja, dan koop ik er maar weer een.. Zo is dat elke keer gegaan. Tot nu. Ik was vanmorgen zo onder de indruk van deze versterker dat ik zeker wist dat dit 'm moet worden.
Die Slash sig. is een te gekke versterker, maar die kan scheuren en brullen, ik heb die verkocht in de waan waarin ik dacht dat ik er vanalles uit kan halen, ja, dat kan, alleen niet zoals ik wil..
Ik maak er dan liever iemand anders blij mee.
Buiten dat het lompe gesjouw na een tijdje begint te irriteren, gezien ik vaker met een vriend wat doe jammen, waar ik overigens niet bij stil stond toen ik de Marshall kocht.
Zo.

Waarom ga ik hier eigenlijk nog serieus op in!?:chicken:

Waarom zou je er niet serieus op ingaan, mijn beredenering was goed gegrond.

Maar dat je dat toen al dacht was ons ook wel opgevallen. Dus was het een beetje raar dat meneer ineens een Slash sig had. Ok, mooi voor jou, gaaf ding. Maar dat het zo snel al weer voor bij is..

Dat sjouwen, word dat anders dan van die EVH?

Jasper.
26 januari 2012, 22:48
Als ik even vrij simpel beredeneer, bij de aankondiging van deze versterker had ik zoiets van.. Hey, die moet het worden! Elke keer nadat er weer iets bekend werd, kreeg ik de waan, doe eens vanalles weg, dan heb je geld, wat blijkt, versterker komt paar maanden later pas uit.. Ja, dan koop ik er maar weer een.. Zo is dat elke keer gegaan. Tot nu. Ik was vanmorgen zo onder de indruk van deze versterker dat ik zeker wist dat dit 'm moet worden.
Die Slash sig. is een te gekke versterker, maar die kan scheuren en brullen, ik heb die verkocht in de waan waarin ik dacht dat ik er vanalles uit kan halen, ja, dat kan, alleen niet zoals ik wil..
Ik maak er dan liever iemand anders blij mee.
Buiten dat het lompe gesjouw na een tijdje begint te irriteren, gezien ik vaker met een vriend wat doe jammen, waar ik overigens niet bij stil stond toen ik de Marshall kocht.
Zo.

Waarom ga ik hier eigenlijk nog serieus op in!?:chicken:

Ditzelfde verhaal typ je hier ongeveer telkens neer als je weer een nieuwe aankoop moet verantwoorden hier :p

RoelSmoel
26 januari 2012, 22:52
Waarom zou je er niet serieus op ingaan, mijn beredenering was goed gegrond.

Maar dat je dat toen al dacht was ons ook wel opgevallen. Dus was het een beetje raar dat meneer ineens een Slash sig had. Ok, mooi voor jou, gaaf ding. Maar dat het zo snel al weer voor bij is..

Dat sjouwen, word dat anders dan van die EVH?

Is kleiner en lichter, daar komt nog een 1x12 of 2x12 bij van EVH, is allemaal wat compacter.

Thiez
26 januari 2012, 22:56
Haha geweldig, ik vind het bizar maar ik gun het je van harte hoor roel. Zou willen dat ik het zelf zo kon doen, elke paar maanden een andere versterker. Zo kun je tenminste eens goed versterkers uitproberen ipv een paar uurtjes in de winkel. En over een paar jaar als je alles gehad hebt kun je een goed doordachte keuze maken ;)

Heb je al welleens gekeken naar de Bogner XTC? Heel veelzijdig en heerlijke sound ook. Je moet er alleen misschien wel iets langer voor sparen.

Henri H
27 januari 2012, 09:22
Versterker kan knoer- en knoerhard!Knoepershard zeggen we hiero. ;)

"Je bent jong en je wilt wat!" (Wie kent die slogan nog?)

Ik kan het me wel voorstellen hoor.
Zo'n AFD is een GAS-opwekkend dingetje, zeker weten, en deze 50W 5150 net zo goed, dus als je het kunt betalen, en je verliest er idd niet teveel op, gewoon doen!
Uiteindelijk kom je toch wel terecht bij een JCM 800/JMP 2203/2204. :D

LesPaul1612
27 januari 2012, 09:38
Vraag mij eigenlijk ook af, waar jij nu eigenlijk heen wilt. Je hebt al meerdere 'vintage rock' type amps gehad, en ook al 2 channelswitchers (peavey 6505+ en die Koch) . Vraag mij dan nu toch een beetje af wat je nog wilt hebben. Modelling?

Na zoveel amps zou je nu toch onderhand al lang moeten weten wat je wil??

guhlenn
27 januari 2012, 09:44
geeft niks Roel, die peavy ben je straks zo weer kwijt. Ik bied alvast 500 euro. ;)

Henri H
27 januari 2012, 09:50
Peavey?

Die nieuwe 50Watter is een EVH(/Fender?) gevalletje toch?

Kim Wilson
27 januari 2012, 10:21
Nou, ik ken anders weinig forumleden die dat in zo'n kort tijdsbestek doen.
En het gaat er denk ik vooral om dat jij zelf niet weet wat je wilt.
Jij hebt forumlid Nocki nooit meegemaakt, zeker?

guhlenn
27 januari 2012, 10:31
Peavey?

Die nieuwe 50Watter is een EVH(/Fender?) gevalletje toch?

Pardon. Macht der gewoonte. maar toch: 500 euro. :)

Jasper.
27 januari 2012, 10:50
Jij hebt forumlid Nocki nooit meegemaakt, zeker?

Die zit meer in het rackgedeelte toch? Daar kom ik nooit :p

Ik gun het Roel ook wel hoor, hij moet het ook lekker zelf weten. :ok:

Kim Wilson
27 januari 2012, 11:20
Die zit meer in het rackgedeelte toch? Daar kom ik nooit :p
Ja, nu wel. Maar dat komt omdat hij alles op gebied van gewone gitaaramps al heeft afgewerkt. :)

kidrock
27 januari 2012, 16:20
Kun je al spelen zoals Slash, Gary Moore of (vul hier jou eigen gitaar god in) "......." nee??

Ga daar eerst maar es op focussen voordat je nummero amp zoveel in de uitverkoop zet! Tone zit voor 90% in de vingers. Al heb je dezelfde amp waar Eddie v.d.H avond aan avond over heeft staan kotsen, etc. gaat het nog niet klinken zoals EVH omdat je de techniek en de know-how mist en daar ook niet de tijd voor neemt om het te leren.
Maar ik durf te wedden dat als Eddie zn gitaar in een bijv. goedkope Cube in prikt dat het nog steeds te gek klinkt en daar zit nou ff het verschil.

bass blom
27 januari 2012, 16:24
precies, een versterker doet wat het woord al zegt.. versterken.
goeie maar net zo goed ook minder goeie tone :D

Thiez
27 januari 2012, 19:08
Ik vind dat echt bullshit.... Waarom moet je persee goed kunnen spelen om een andere amp of een A-merk amp te spelen? Eddie van halen haalt uit een cube misschien een beter geluid dan een slechte gitarist, maar nog steeds klinkt zijn marshall veel beter. Dus als je als matige gitarist een goede versterker koopt gaat je sound er evengoed op vooruit. Als ik net gitaar ga spelen en ik wil een bogner xtc kopen, doe ik dat gewoon toch?
Dat is net als het eindeloze gezeik op orpheo, dat hij eerst moet leren spelen voordat hij zoveel gitaren mag bezitten.

Als Roel het geld heeft voor al die amps is het toch goed. Ik zou willen dat ik het geld er voor had, dan zouden er al heel wat leuke amps voorbij gekomen zijn bij mij hoor.

marc_o
27 januari 2012, 19:40
Kun je al spelen zoals Slash, Gary Moore of (vul hier jou eigen gitaar god in) "......." nee??

Ga daar eerst maar es op focussen voordat je nummero amp zoveel in de uitverkoop zet! Tone zit voor 90% in de vingers. Al heb je dezelfde amp waar Eddie v.d.H avond aan avond over heeft staan kotsen, etc. gaat het nog niet klinken zoals EVH omdat je de techniek en de know-how mist en daar ook niet de tijd voor neemt om het te leren.
Maar ik durf te wedden dat als Eddie zn gitaar in een bijv. goedkope Cube in prikt dat het nog steeds te gek klinkt en daar zit nou ff het verschil.

Lekker belangrijk zeg. Een ieder moet lekker kopen wat hij wil.

Is zijn koopgedrag grillig? Absoluut....
Gaat het iemand ene reet aan wat ie met zijn geld doet? Nope!

kidrock
27 januari 2012, 20:01
Ik vind dat echt bullshit.... Waarom moet je persee goed kunnen spelen om een andere amp of een A-merk amp te spelen? Eddie van halen haalt uit een cube misschien een beter geluid dan een slechte gitarist, maar nog steeds klinkt zijn marshall veel beter. Dus als je als matige gitarist een goede versterker koopt gaat je sound er evengoed op vooruit. Als ik net gitaar ga spelen en ik wil een bogner xtc kopen, doe ik dat gewoon toch?
Dat is net als het eindeloze gezeik op orpheo, dat hij eerst moet leren spelen voordat hij zoveel gitaren mag bezitten.

Als Roel het geld heeft voor al die amps is het toch goed. Ik zou willen dat ik het geld er voor had, dan zouden er al heel wat leuke amps voorbij gekomen zijn bij mij hoor.

Al koopt hij d'r 10, maar de tempo waarmee hij ze verslijt is gewoon absurd. Net zoals je moet werken aan je techniek, moet je ook de tijd nemen en leren omgaan met je amp om daar het beste uit te halen.

Tis gewoon een typisch geval van "de gras is altijd groener aan de overzijde", want als ik de dezelfde amp heb als Slash dan zullen de hemelpoorten zich openen en zullen er hemelse tonen als vanzelf uit rollen... maar... nu dat ik 'm in de huiskamer heb staan komt er alleen maar regen uit de hemel en tja.. de clean valt mee toch weer tegen... de crunch vind ik eigenlijk een beetje aan de droge kant... en nu dat ik er zo over na denk is de amp me toch een beetje te zwaar... enz... enz...

Ik denk dat we onderhand wel elke excuus voorbij hebben horen komen waarom een amp niet deugde. Conclusie: geen enkel amp deugt en over een paar maanden kunnen we weer lezen waarom de 5150 op MP is gedumpt.

kidrock
27 januari 2012, 20:09
Gaat het iemand ene reet aan wat ie met zijn geld doet? Nope!

Is ook weer zo. Waar maak ik me eigenlijk druk om...

Thiez
27 januari 2012, 20:32
Al koopt hij d'r 10, maar de tempo waarmee hij ze verslijt is gewoon absurd. Net zoals je moet werken aan je techniek, moet je ook de tijd nemen en leren omgaan met je amp om daar het beste uit te halen.

Tis gewoon een typisch geval van "de gras is altijd groener aan de overzijde", want als ik de dezelfde amp heb als Slash dan zullen de hemelpoorten zich openen en zullen er hemelse tonen als vanzelf uit rollen... maar... nu dat ik 'm in de huiskamer heb staan komt er alleen maar regen uit de hemel en tja.. de clean valt mee toch weer tegen... de crunch vind ik eigenlijk een beetje aan de droge kant... en nu dat ik er zo over na denk is de amp me toch een beetje te zwaar... enz... enz...

Ik denk dat we onderhand wel elke excuus voorbij hebben horen komen waarom een amp niet deugde. Conclusie: geen enkel amp deugt en over een paar maanden kunnen we weer lezen waarom de 5150 op MP is gedumpt.

Dat is ook idd zo, dat je met een amp moet leren omgaan. En de rest van je keten moet ook kloppen. Ik weet wel dat ik heel erge twijfels over mijn engl blackmore had. Maar na de komst van mijn greenback cab verbeterde het al veel. En na de komst van de gibson klonk die engl blackmore toch eigenlijk wel heel erg lekker.

Gearjunkie
27 januari 2012, 20:35
Toch is een discussie als deze wel zinvol voor het merendeel van de gitaristen. Natuurlijk moet iedereen met zijn geld doen wat hij wil, en mag je als beginner een reissue Beano LP aansluiten op je AFD of wat dan ook, moet je zelf weten.

Anderzijds zie je dat mensen (met misschien wel oogkappen op) zich door luttele details laten martelen. Hierbij zou het me niet verbazen als een goede psycholoog het als compensatiegedrag betiteld.
Leren om gelukkig te zijn met wat je hebt, of deze dingen een kans te bieden kan nieuwe inzichten geven waar je echt iets aan hebt...

allochthomas
27 januari 2012, 21:30
Dit heeft volgens mij helemaal niks met zijn eigen geluid zoeken te maken. Na een x aantal maanden is dat speciale gevoel van een nieuwe amp er voor roelsmoel van af en moet er iets nieuws komen.

Fiendish
27 januari 2012, 21:30
Ik vraag me af waarom Roel nog niet aan de slag is gegaan met een Splawn.
Lijkt me gezien het patroon van de versterkers die we al voorbij hebben zien komen een logischer stap dan weer 5150 copy.

crapton
27 januari 2012, 21:45
Manne niet zo Roelsmoel bashen. Hij werkt en spaart ervoor, mag hij toch zelf weten. Goed voor de economie ook nog. En solidair want 19% BTW.


Ik weet wat voor hem. Axe-FX. Alle amps in een doosje. Bevalt t niet draai je aan een knopje. Of dat nieuwe Duitse ding kan je zefl amp models maken door van een echte amp op te nemen, klinkt heel goed.

Tankman
27 januari 2012, 22:06
Manne niet zo Roelsmoel bashen. Hij werkt en spaart ervoor, mag hij toch zelf weten. Goed voor de economie ook nog. En solidair want 19% BTW.


Ik weet wat voor hem. Axe-FX. Alle amps in een doosje. Bevalt t niet draai je aan een knopje. Of dat nieuwe Duitse ding kan je zefl amp models maken door van een echte amp op te nemen, klinkt heel goed.

Niet als hij het in Duitsland besteld!

En Axe-FX lijkt mij idd wel iets heel moois voor je, Roel. Heb je daar nooit serieus over nagedacht? Misschien is de Elevenrack of de Line6 Pod Pro HD ook een optie? Koop je met het geld wat je dan over hebt wat mooie monitorjes. Ben je gewoon klaar!

The Unforgiven
28 januari 2012, 00:52
Manne niet zo Roelsmoel bashen. Hij werkt en spaart ervoor, mag hij toch zelf weten. Goed voor de economie ook nog. En solidair want 19% BTW.


Ik weet wat voor hem. Axe-FX. Alle amps in een doosje. Bevalt t niet draai je aan een knopje. Of dat nieuwe Duitse ding kan je zefl amp models maken door van een echte amp op te nemen, klinkt heel goed.

Dat is niet het probleem hoor. Veel mensen ergeren zich eraan dat hij op het ene moment een amp geweldig is, en die een maand later weer weg moet.

Mischien is het ook wel ergens jaloezie...:chicken:

big dooley
28 januari 2012, 01:43
Mischien is het ook wel ergens jaloezie...:chicken:

ik noem dat eerder bezorgdheid...

Henri H
28 januari 2012, 11:48
Bezorgdheid, jaloezie, ergernissen?

:stop:

Je kunt je hooguit verbazen over Roels wispelturige versterkerkeuze.

SloeGin
28 januari 2012, 11:52
En Axe-FX lijkt mij idd wel iets heel moois voor je, Roel. Heb je daar nooit serieus over nagedacht? Misschien is de Elevenrack of de Line6 Pod Pro HD ook een optie? Koop je met het geld wat je dan over hebt wat mooie monitorjes. Ben je gewoon klaar!
Dat zat ik ook al te denken :D

crapton
28 januari 2012, 12:05
Met dat 'Duitse ding' bedoel ik de Kemper Profiling Amp (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?142719-Kemper-Profiling-Amp-concurrentie-voor-Axe-Fx). Lijkt mij persoonlijk een erg gaaf ding. Als er eens een podium versie van komt, nou dan weet ik het nog niet... hoppa alles in een.

RedBuell
28 januari 2012, 15:06
Laat die gast zeg..., noem het bezorgdheid maar ik noem het pure jaloezie en afgunst. De een koopt op die leeftijd een veel te dure auto, de ander een belachelijk dure scooter en hij koopt versterkers. Al kan hij alleen het rifje van Smoke on the water op 1 snaar spelen dan kan je het hoogstens afraden maar die gast zo bashen is imo gewoon pure afgunst.

Maar goed on topic... ik ben op zoek naar gebruikers ervaringen en reviews van dat ding...!!!

big dooley
28 januari 2012, 18:42
ik jaloers en afgunstig op een 17-jarige vakkenvuller die nog thuis woont en z'n zuurverdiende centen (waar ik wel respect voor heb) op deze hersenloze manier over de balk smijt???
nee, dat heet bezorgdheid...maar goed, daar komt ie op den duur echt vanzelf achter...

Buzzel
28 januari 2012, 19:44
Ik doe er toch echt een jaartje over om zoveel geld bij elkaar te sprokkelen met mij postbezorger werkje (hoewel het sinds de tijd dat ik stufie krijg het wel aanzienlijk sneller gaat). Hoeveel betalen ze je in die supermarkt roel? Ik wil daar ook werken :seriousf:

big dooley
28 januari 2012, 20:06
Ik doe er toch echt een jaartje over om zoveel geld bij elkaar te sprokkelen met mij postbezorger werkje (hoewel het sinds de tijd dat ik stufie krijg het wel aanzienlijk sneller gaat). Hoeveel betalen ze je in die supermarkt roel? Ik wil daar ook werken :seriousf:

wellicht is het 5-ploegen dienst... dan kan ik er nog inkomen :D

RoelSmoel
28 januari 2012, 20:23
Nou, weer even een serieuze reactie van mijn kant.
Mijn AFD100 is weg, ik heb er iemand anders gelukkig(er) mee kunnen maken, daarom vanmiddag ook meteen de EVH 5150 III besteld, in 50 watt uiteraard, in het zwart, wit wordt me te snel vuil en zie je alles op.
Over dat vulbaantje van me, toch even iets over zeggen: ik werk vaak 70 uur per 4 weken (gemiddeld), à €5,10 per uur, dan zit je al snel tegen de wat grotere bedragen (in mijn ogen en leeftijd) aan. En daarbij heb ik vorige maand ook nog wat spul verkocht waar ik veel aan over heb gehouden.
Moge dat even duidelijk zijn..
Ik werk waarschijnlijk net zo hard als ieder ander van mijn leeftijd voor zijn/haar geld, en ik voel me daar ook goed bij, in plaats van dat ik elke keer bij anderen aan moet kloppen als ik iets wil......

Tankman
28 januari 2012, 20:43
Roel, ik had eerder gepost over de Axe-FX en soortgelijke producten. Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw serieuze reactie hierop.

RoelSmoel
28 januari 2012, 20:50
Roel, ik had eerder gepost over de Axe-FX en soortgelijke producten. Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw serieuze reactie hierop.

Ik heb wel eens een modeling apparaat in huis gehad voor te proberen, zo een tijd terug ook een POD HD500 van Line 6, maar ik kan er niet veel mee. Anderen misschien wel, maar er zit teveel op voor mij dan wat ik eigenlijk "nodig" heb, ik kom prima uit de voeten met een clean, oversturing, en zo nog mijn delay en reverb, en in de toekomst misschien nog een chorus.
1000 en 1 mogelijkheden, super, maar ik heb liever een ronkende versterker achter me staan.

big dooley
28 januari 2012, 21:01
Nou, weer even een serieuze reactie van mijn kant.
Mijn AFD100 is weg, ik heb er iemand anders gelukkig(er) mee kunnen maken, daarom vanmiddag ook meteen de EVH 5150 III besteld, in 50 watt uiteraard, in het zwart, wit wordt me te snel vuil en zie je alles op.
Over dat vulbaantje van me, toch even iets over zeggen: ik werk vaak 70 uur per 4 weken (gemiddeld), à €5,10 per uur, dan zit je al snel tegen de wat grotere bedragen (in mijn ogen en leeftijd) aan. En daarbij heb ik vorige maand ook nog wat spul verkocht waar ik veel aan over heb gehouden.
Moge dat even duidelijk zijn..
Ik werk waarschijnlijk net zo hard als ieder ander van mijn leeftijd voor zijn/haar geld, en ik voel me daar ook goed bij, in plaats van dat ik elke keer bij anderen aan moet kloppen als ik iets wil......

zoals gezegd... niks dan respect daarvoor...
en je geeft het tenminste niet uit aan drugs...

maar let wel, op den duur ga je op jezelf, en dan kun je dit soort escapades echt wel vergeten... of je moet een onzettend goeie baan krijgen
heb je nog voor die AFD gekregen wat je wilde? zoja, dan is dat geen verkeerde deal... (of ik heb ontzettend mazzel gehad, destijds...)

RoelSmoel
28 januari 2012, 21:19
zoals gezegd... niks dan respect daarvoor...
en je geeft het tenminste niet uit aan drugs...

maar let wel, op den duur ga je op jezelf, en dan kun je dit soort escapades echt wel vergeten... of je moet een onzettend goeie baan krijgen
heb je nog voor die AFD gekregen wat je wilde? zoja, dan is dat geen verkeerde deal... (of ik heb ontzettend mazzel gehad, destijds...)

Ik heb er nog voor gekregen wat ik wilde! Was iemand die al lang zocht naar een, op marktplaats staan er blijkbaar 2, maar ze moest er een met een Nederlandse factuur hebben, zoiets had ik begrepen.
Vannacht gemaild dat een andere verkoop niet doorging, en vanmorgen om 9 uur hing haar vriend aan de telefoon, moest uit Alphen aan de Rijn komen blijkbaar, even voor 12 uur was hij hier, hele relaxte gozer. Afspraak is afspraak zullen we maar zeggen.. Ik heb het al eerder veel erger meegemaakt (hoewel verkopen omtrent gitaarspullen altijd zonder problemen en vrij relaxt zijn verlopen).

macwilliams
28 januari 2012, 21:33
Nou, weer even een serieuze reactie van mijn kant.
Mijn AFD100 is weg, ik heb er iemand anders gelukkig(er) mee kunnen maken, daarom vanmiddag ook meteen de EVH 5150 III besteld, in 50 watt uiteraard, in het zwart, wit wordt me te snel vuil en zie je alles op.
Over dat vulbaantje van me, toch even iets over zeggen: ik werk vaak 70 uur per 4 weken (gemiddeld), à €5,10 per uur, dan zit je al snel tegen de wat grotere bedragen (in mijn ogen en leeftijd) aan. En daarbij heb ik vorige maand ook nog wat spul verkocht waar ik veel aan over heb gehouden.
Moge dat even duidelijk zijn..
Ik werk waarschijnlijk net zo hard als ieder ander van mijn leeftijd voor zijn/haar geld, en ik voel me daar ook goed bij, in plaats van dat ik elke keer bij anderen aan moet kloppen als ik iets wil......
:ok: Helemaal goed jongen, niks aankloppen bij pa/ma voor centen. Gewoon werken voor je geld. En je hebt je trouwens tegenover niemand hier iets te verantwoorden.

Geniet er maar van zolang het kan, ik gok dat je nog bij je ouders woont? Lekker is dat hé? Gewoon een volwassen budget hebben, kunnen kopen wat je wilt. Niet te hoeven sappelen tot er weer een staatstoelage gestort word om je "studie" te bekostigen.

En nu wachten we een hnad topic af :ok:

big dooley
28 januari 2012, 21:42
Ik heb er nog voor gekregen wat ik wilde! Was iemand die al lang zocht naar een, op marktplaats staan er blijkbaar 2, maar ze moest er een met een Nederlandse factuur hebben, zoiets had ik begrepen.
Vannacht gemaild dat een andere verkoop niet doorging, en vanmorgen om 9 uur hing haar vriend aan de telefoon, moest uit Alphen aan de Rijn komen blijkbaar, even voor 12 uur was hij hier, hele relaxte gozer. Afspraak is afspraak zullen we maar zeggen.. Ik heb het al eerder veel erger meegemaakt (hoewel verkopen omtrent gitaarspullen altijd zonder problemen en vrij relaxt zijn verlopen).

tja, ramptoeristen blijf je houden op MP zowel aan kopende als verkopende zijde... ben al vaak genoeg voor jan snot thuis gebleven of ergens naartoe gereden...

Goeiemorgen
28 januari 2012, 22:17
Nou, weer even een serieuze reactie van mijn kant.
Mijn AFD100 is weg, ik heb er iemand anders gelukkig(er) mee kunnen maken, daarom vanmiddag ook meteen de EVH 5150 III besteld, in 50 watt uiteraard, in het zwart, wit wordt me te snel vuil en zie je alles op.
Over dat vulbaantje van me, toch even iets over zeggen: ik werk vaak 70 uur per 4 weken (gemiddeld), à €5,10 per uur, dan zit je al snel tegen de wat grotere bedragen (in mijn ogen en leeftijd) aan. En daarbij heb ik vorige maand ook nog wat spul verkocht waar ik veel aan over heb gehouden.
Moge dat even duidelijk zijn..
Ik werk waarschijnlijk net zo hard als ieder ander van mijn leeftijd voor zijn/haar geld, en ik voel me daar ook goed bij, in plaats van dat ik elke keer bij anderen aan moet kloppen als ik iets wil......

Ik vind persoonlijk de witte een echte eyecatcher.
Supermarkt betaald de jongeren bepaalt niet slecht naar mijn weten.

RoelSmoel
30 januari 2012, 13:25
Woensdag of donderdag heb ik 'm!
Hier in Europa is de boel blijkbaar beter geregeld dan in de USA als ik het zo op de internetfora lees.

Tankman
30 januari 2012, 18:08
Woensdag of donderdag heb ik 'm!
Hier in Europa is de boel blijkbaar beter geregeld dan in de USA als ik het zo op de internetfora lees.

Hoezo beter geregeld?

Had je trouwens uiteindelijk ook een 6505 head kunnen testen?

YannickH
30 januari 2012, 18:14
Hoezo beter geregeld?

Had je trouwens uiteindelijk ook een 6505 head kunnen testen?

die koopt hij na de 5150:sssh:

RoelSmoel
30 januari 2012, 19:17
Hoezo beter geregeld?

Had je trouwens uiteindelijk ook een 6505 head kunnen testen?

Die heb ik niet getest..
Beter geregeld in de zin van: in de USA zitten veel mensen al maanden te wachten op de head, en deze wordt nu mondjesmaat geleverd zoals ik op de fora lees, en hier is de head gewoon ruim in voorraad (misschien minder vraag?).

Tankman
30 januari 2012, 19:29
Die heb ik niet getest..
Beter geregeld in de zin van: in de USA zitten veel mensen al maanden te wachten op de head, en deze wordt nu mondjesmaat geleverd zoals ik op de fora lees, en hier is de head gewoon ruim in voorraad (misschien minder vraag?).

Het is sowieso een kleine markt, maar ook hier wordt mondjesmaat geleverd. Sterker nog, er is door winkels wel meer besteld dan er beschikbaar zijn op dit moment. Als ik me niet vergis is de eerste run al uitverkocht. Vergeet niet dat Musicstore en Thomann de eersten zijn die tientallen van die dingen bestellen en deze dus ook zeker op voorraad zullen hebben. Die bedienen ook een gigantische markt, dus dan moet je wel voorraad hebben.

Om op de 6505 terug te komen, ik heb de laatste week erg veel op een 6505 head over een 6505 cabinet met Sheffield speakers gespeeld en het clean verbaasde me enorm! Dit heeft mij iig weer overtuigd dat ik met de 6505 juist zit en niet meer voor de 5150 ga. Sterker nog, mijn 6505+ 112 Combo/Head gaat weg en er komt een 6505 head voor in de plaats.

RoelSmoel
30 januari 2012, 19:39
Het is sowieso een kleine markt, maar ook hier wordt mondjesmaat geleverd. Sterker nog, er is door winkels wel meer besteld dan er beschikbaar zijn op dit moment. Als ik me niet vergis is de eerste run al uitverkocht. Vergeet niet dat Musicstore en Thomann de eersten zijn die tientallen van die dingen bestellen en deze dus ook zeker op voorraad zullen hebben. Die bedienen ook een gigantische markt, dus dan moet je wel voorraad hebben.

Om op de 6505 terug te komen, ik heb de laatste week erg veel op een 6505 head over een 6505 cabinet met Sheffield speakers gespeeld en het clean verbaasde me enorm! Dit heeft mij iig weer overtuigd dat ik met de 6505 juist zit en niet meer voor de 5150 ga. Sterker nog, mijn 6505+ 112 Combo/Head gaat weg en er komt een 6505 head voor in de plaats.

Thomann heeft ze niet (meer) op voorraad, bij de leverancier waren de voorraden erg ruim heb ik begrepen (heb 'm overigens ook niet in Duitsland besteld!).
Als jij blijer bent met de 6505, moet je vooral voor die gaan en niet verder kijken, voordat je nog aan het twijfelen komt.

Jan Buurman
30 januari 2012, 19:44
............ en niet verder kijken, voordat je nog aan het twijfelen komt.

:seriousf::soinnocent:

Tankman
30 januari 2012, 19:46
Bijzonder. Ben wel benieuwd hoe dat zit. Ik zal kijken of ik wat los kan wrikken.

Ik twijfel niet aan de 6505. Ik heb mijn combo naast de grote head getest. Het karakter is hetzelfde, maar de head klinkt gewoon lekkerder. Ik gebruik die toch alleen voor mijn metal band, dus ik kan leven met clean dat wel ok is. Ik was dus aardig verrast dat het clean eigenlijk best goed is.

Voor super clean heb ik een Classic 30 Head. Mochten we meer clean loopjes in onze muziek gaan verwerken, zit ik eraan te denken om de 6505 en de Classic 30 naast elkaar te gebruiken. Radial Headbone erbij en gaan!

En over het niet verder kijken. Juist wel! Ik kijk altijd verder. Ik staat me niet blind op een merk, hoewel ik wel steeds terugkom op Peavey. Die sound ligt mij blijkbaar het best. Ik heb in mijn zoektocht iedere merk beschikbaar getest op gebied van High Gain. Het rode kanaal van de 6505 is gewoon het lekkerste wat er is op drive gebied voor mij.

RoelSmoel
30 januari 2012, 21:58
http://www.youtube.com/watch?v=kwZC6-WtXxU

Wel puur toeval dat ie dezelfde gitaar en kleur versterker (die nog komt) heeft..

Tankman
30 januari 2012, 22:03
Je snapt zelf natuurlijk ook dat dit niet telt he. :stop:

RoelSmoel
30 januari 2012, 22:04
Je snapt zelf natuurlijk ook dat dit niet telt he. :stop:

Snap ik wel hoor:chicken:
Kwam het filmpje toevallig tegen..

big dooley
30 januari 2012, 23:17
http://www.youtube.com/watch?v=kwZC6-WtXxU


mozes kriebel... hij had beter een stemapparaat kunnen kopen

Mr. Dynamite
31 januari 2012, 18:05
mozes kriebel... hij had beter een stemapparaat kunnen kopen

Echt he, wat was hij denkende om het filmpje alsnog up te loaden? :soinnocent:

big dooley
1 februari 2012, 00:30
Echt he, wat was hij denkende om het filmpje alsnog up te loaden? :soinnocent:

oh, z'n spel is zeker niet verkeerd... ik doe het hem niet na... maarreh...:stop:

RoelSmoel
2 februari 2012, 11:48
Hij is binnen!!:)
Straks ophalen bij de winkel dan maar:D

LesPaul1612
2 februari 2012, 19:55
Gaaf hoor! wel snel een topicje openen, en wat foto's maken. Ben wel benieuwd!

RoelSmoel
24 januari 2013, 00:50
En nu komt EVH weer met een nieuwe amp!
Dit maal de 5150 III 50 watt in een 2x12 combo..
http://www.thomann.de/nl/evh_5150_iii_2x12_tube_combo_iv.htm

Niet dat ik 'm hebben wil, maar slechts ter info.....

marc_o
24 januari 2013, 10:10
Te gek!....

RedBuell
24 januari 2013, 10:29
38kg.......:stop:

Tankman
24 januari 2013, 13:14
Maar wel wieltjes en schakelbaar tot 1 Watt. Absoluut niet mobiel, maar wel handig voor thuis/studiowerk.