PDA

View Full Version : bass vraagje.



poepsnaar
14 mei 2003, 15:08
Dit zijn vervelende vragen. maarja daar is het forum voor....

Ik kan kiezen tussen een Dean Edge q4 (nieuw)
Of een Fender J-bass (2e hands 10 jaar oud 2 kleine gaatjes in de body)
(Of nog een gecustomizede vaagheid met "musicman" element en jazz element. )

Allemaal rond dezelfde prijs. Dus ik wil dan weten wat het beste voor die prijs is daaruit. + - 450 euro.

Ik speel metal,rage against the machine, deftones. Beetje een mix... ik dacht aan de Dean, wat zeggen jullie ?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poepsnaar op 2003-05-14 15:10 ]</font>

Bas Gitaar
14 mei 2003, 15:20
Ik speel het niet ik ben het

frenske
14 mei 2003, 15:23
Tja, het beste is natuurlijk om ze allemaal te proberen.
Ik denk qua comfort de Q4 de lekkerste aanvoelt, de Jazz Bass ongetwijfeld het lekkerst klinken. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Voor metal zijn beide geschikt. Misschien heeft de Q4 een beetje meer punch, maar ik vond niet echt mooi klinken!

Wat die elementen betreft het hoeft niet niet zo te zijn dat het echte Musicman en Fender Jazz elementen zijn, slechts types.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frenske op 2003-05-14 15:26 ]</font>

Pöl
14 mei 2003, 16:46
Als die jazz een amerikaan en relatief goede staat is ==> kopen die handel!!

Natuurlijk is deze goede raad zeer objectief daar ik nogal fendergeoriënteerd ben...

bassopotmus
14 mei 2003, 17:17
Ratm,,jazz is the way to go. Maar wat zijn die gaatjes? (pu cover?) En volgens mij waren de 80 modelen niet al te best, maar zal eerder begin 90 zijn als hij precies 10 jaar is.

iig proberen waard.

Dean vond ikzelf wat minder spelen, maar is natuurlijk persoonlijk.

koen_V
14 mei 2003, 17:18
Voor 450€ vrees ik er toch voor dat het geen amerikaan is.
De mexacanen klinken spelen ook fantastisch en klinken ook heel goed vind ik.
t'moet niet altijd een amerikaan zijn hé :wink:

wimpie
14 mei 2003, 17:51
Echt Wel !!!!! :smile:

poepsnaar
14 mei 2003, 19:00
dus jullie raden de q4 af, hij heeft verteld wat het was een americaan of mexicaan, maar dat ben ik dus zwaar stom vergeten!! hij klonk lekker, maar die gaatjes zaten vlak bij de pick ups, heel apart, maar kan geen kwaad aan het geluid denk ik. Zag er verder oke uit.

Wat zijn de overeenkomsten in kwaliteit met de Q4 en de Jazz. In de metal scene zou je eerder een q4 verwachten. Wat zijn de eigenschappen van de gitaren allebei ?

poepsnaar
14 mei 2003, 19:02
en slappen ging op die musicman achtig custom geval niet lekker. Op die jazz wel, De Q4 heb ik niet echt goed aangehoord. Iemand ervaring met slappen op de Q4 ?

bassopotmus
14 mei 2003, 20:24
Wimpie..wat vind jij nou de vordelen van een Amerikaan, al eens een (goede) jap gespeeld?
Mijne doet niet onder voor veel amerikanen, al kan je een 64 RI niet met de new Americans vergelijken qua sound maar kwa afwerking en speelbaarheid zijn ze zeker aan elkaar gewaagd.
Maar goed , ik hoef dan ook geen "made in America" op me bass te hebben. Ik assosieer dat land toch met alle slechte dingen op aarde.(no drugs, drank &lt;21, wapenwet, bush)

Semafoor
14 mei 2003, 21:29
Op 2003-05-14 20:24, schreef bassopotmus:
Maar goed , ik hoef dan ook geen "made in America" op me bass te hebben. Ik assosieer dat land toch met alle slechte dingen op aarde.(no drugs, drank &lt;21, wapenwet, bush)



Beweerde je een paar topics terug niet dat je het jammer vond dat er geen made in usa opstond :wink:?
Maar goed, japanners (zeker met amerikaanse elektronica) doen niet veel onder voor een amerikaan, das waar.

bassopotmus
14 mei 2003, 21:41
sarcasm people!!!
Neej dat begreep je al, ik ben met je eens dat electronica wat beter had gekunt

Semafoor
14 mei 2003, 21:53
Vlak na de aanslagen van 11 september liep er een marokkaan in de trein gigantisch op amerika en bush te schelden... in zijn levi's en op zijn nikes.
Sarcasme is het leukst als het onderwerp hetzelf niet doorheeft.

bassopotmus
14 mei 2003, 22:09
hahaha...Maar is dat niet ironie?

Semafoor
14 mei 2003, 22:26
Ehmm, ja, das ironie...
Goed, het gaat om het idee :wink:.

MikeDirnt
14 mei 2003, 22:27
lekker offtopic jongens :grin:

Semafoor
14 mei 2003, 22:35
Ja, verdorie heb ik niks over de vraag gezegd>
Nou goed, neem de jazz (mits hij in goede staat is). Het zal wel een mexicaan zijn, maar met een goede jazz zit je nooit mis is mijn visie.

MikeDirnt
14 mei 2003, 22:47
ook voor metal is een jazz oke ? ik heb niet zoveel verstand van jazz'en

bassopotmus
15 mei 2003, 11:21
Jazz en metal kan zeker, al zou ik persoonlijk een P ervoor gebruiken.
Toch wat zwaarder en meer mid/laag dan mid/hoog bij een jazz.
Maar je zegt RATM vind je vet, das echt een jazz ding.

Semafoor
15 mei 2003, 12:54
Een jazz kan je zeker in metal gebruiken, mits je een goede versterker hebt.
Tenzij je alleen maar een 'lage ondergrond' wilt verzorgen, dan zou ik gewoon een 5-snaar pakken van yamaha of zo.