PDA

View Full Version : Wonderful Tonight...



Braddie
20 januari 2011, 23:33
http://dl.dropbox.com/u/10881685/Wondeful%20Tonight%28%2BCasio%20WK-3800%29.mp3
Vandaag opgenomen, heb een casio keyboard(Ja een CASIO!) gebruikt voor de Piano en de verschrikkelijk mooie Hammond, de rest is allemaal met de Brian May Special(die ik tekoop aanbied overigens) gedaan.

Comments please.

allonso1990
21 januari 2011, 00:15
Op deze manier in ieder geval geen goede ''reclame'' voor je gitaar, beetje jammer.

Ik vind je sound namelijk wat schel en te veel gain voor mijn smaak. Werk ook aan je bends die zijn niet helemaal zuiver en probeer wat vloeiender te spelen, dan klinkt het al een stuk beter!;)

Braddie
21 januari 2011, 00:37
Die galm heb ik er later bij moeten voegen via Cool Edit Pro.

Ik speel 8 maanden gitaar dus het kan inderdaad wel een stuk vloeiender.

arnoldtims
21 januari 2011, 01:04
voor iemand die zo kort speelt toch een aardig stukje huisvlijt, dit kon ik niet na 8 maanden.
Maar inderdaad je moet nog even goed oefen op je bends.

Braddie
21 januari 2011, 01:48
Dank u wel.
Ik probeer mijn spel steeds te verbeteren, en mijn harmoničn(Groot Queen Fan) en ik ben een tegenstander van lessen.

Het kost geld, en ik ben er van overtuigt dat je veel meer naar je eigen nivo kan leren dan wat je doet met muzieklessen, tuurlijk je kan wel aangeven wat je wilt, maar even als voorbeeld.
Een vriend van me begon met gitaarles 4 jaar terug, die begon met de eerste 3 noten op de hals van elke snaar.... toen hij een nummertje wilde spelen was dat Smoke On The Water, totaal niet zijn muziek smaak.

Ik begon dag 1 met Allright Now, niet goed natuurlijk, maar na 2 weken kon ik de akkoorden al en klonk het al redelijk als het nummer HAHA!.

En nu heb ik op gehoor de solo uitgevogeld.

JimmY41
21 januari 2011, 02:41
Les betekent niet alleen "Ik wil dit liedje spelen" en dat dan de leraar je zegt hoe je dat moet doen. Een leraar leert je techniek en theorie, en op momenten waar je stil ligt qua niveau vertelt hij je wat goed is om te oefenen. En om dat te baseren op de (waarschijnlijk, eerste 4) gitaarlessen van een vriend is nogal kortzichtig. Wanneer je wat langer speelt zul je denk ik wel van mening veranderen wat betreft les :P .

Voor 8 maanden inderdaad niet slecht!

Braddie
21 januari 2011, 02:48
Les betekent niet alleen "Ik wil dit liedje spelen" en dat dan de leraar je zegt hoe je dat moet doen. Een leraar leert je techniek en theorie, en op momenten waar je stil ligt qua niveau vertelt hij je wat goed is om te oefenen. En om dat te baseren op de (waarschijnlijk, eerste 4) gitaarlessen van een vriend is nogal kortzichtig. Wanneer je wat langer speelt zul je denk ik wel van mening veranderen wat betreft les :P .

Voor 8 maanden inderdaad niet slecht!


Ik basseer het op de eerste 4-5 lessen die hij gehad heeft.
Maargoed, ik doe het liever op mijn eigen manier, tuurlijk is het les krijgen wel leuk, maar ik vind dan op de een of andere manier dat er toch wat drang achter staat, kan aan mij liggen, maar ik hou niet zo van authoriteit(Als er mensen tegen me zeggen dat ik dit MOET doen of dat MOET doen of zo).

Maar goed, bedankt voor het commentaar!

_micro
21 januari 2011, 09:02
Wat denk je, ik ga nooit meer posten op FOK! (linkje: http://forum.fok.nl/topic/1594469) omdat ze me daar door hebben en laat het hier maar proberen?
Je zult hier hetzelfde commentaar krijgen hoor, geloof me. Misschien iets minder hard, maar dat komt omdat we daar die linkjes van je echt spuugzat waren.

Kusjes.

Schedel
21 januari 2011, 09:26
Haha die paar akkoordjes die je speelt zijn misschien nog wel zelf te leren, hoewel, tips over vingerzettingen ed. zijn van een goede leraar ook belangrijk. Als je goed!!! wilt leren spelen, ga dan een goede leraar zoeken. Die vriend van jou speelt misschien niet zoveel nummers als jij, maar hij speelt ze in ieder geval wel goed.

Anyway, als je dit speelt na 8 maanden heb je heus wel aanleg, maar een stuk muziek uit je hoofd leren, is nog geen gitaar spelen.

ThaBluesBreaker
21 januari 2011, 09:35
Je bent niet voor lessen, maar hier wel om feedback vragen. Tegenstrijdig. Les is voor iedereen nuttig, mits goede leraar. Die ziet precies wat er fout en goed gaat en helpt je van je slechte gewoontes af.

allonso1990
21 januari 2011, 13:16
Beetje sneu dat je zo je vriend en die leraar te kijk wil zetten hoor, les kan inderdaad nuttig zijn voor iedereen. En voor hetzelfde geld besteed jij gewoon meer tijd aan muziekmaken dan hij? Of misschien heeft hij er gewoon wat minder aanleg voor?

Het klinkt niet slecht voor de korte tijd dat je speelt, mijn tip is: speel lekker door maar wacht iets langer moet posten. Ik merkte bij mezelf ook dat ik uit enthousiasme graag dingen wou laten horen, vaak is het dan beter om wat langer te wachten en je spel te laten groeien in dat nummer. Succes!

Don Capo
21 januari 2011, 13:47
ik vind het lelijk.

Sorry:makeup:

We hebben een beginnerstopic, plaats het daar dan in.

vincent136
21 januari 2011, 18:52
Tijd voor gitaarles lijkt me!

Vind je stronteigenwijs en vervelend overkomen. Als je toch geen gezag wilt accepteren, ga dan gewoon lekker in je kamertje zitten en doe het zelf. Vraag ons dan ook niets.

pasqual
22 januari 2011, 00:27
Je bent niet voor lessen, maar hier wel om feedback vragen. Tegenstrijdig. Les is voor iedereen nuttig, mits goede leraar. Die ziet precies wat er fout en goed gaat en helpt je van je slechte gewoontes af.

juist! ik heb ook nooit les gehad maar dat wil niet zeggen dat dat goed is. ik heb mezelf verkeerde technieken aangeleerd die niet meer afgeleerd kunnen worden.
met les had dit voorkomen kunnen worden. maar ik moet toegeven, dit is wel het best gespeelde nummer wat ik van je gehoord heb. de eerste posts van je waren erg slecht en ik wist niet of ik je serieus moest nemen maar het klinkt ondertussen veel beter. je doet in ieder geval iets met de kritieken. ik zou willen zeggen: vooral doorgaan....