PDA

View Full Version : Mijn nieuwe homestudio/website



Augusti
20 januari 2011, 23:18
Hallo eindelijk is mijn nieuwe website van mijn homestudio on-line.
Ik moest even wachten tot mijn nieuw materiaal aangekomen was.

Roland VS-700 met de Sonar producer X1 software.
Een extra Focusrite octopre om 16 sporen tegelijkertijd te kunnen opnemen.
Alleen nog wachten tot volgende week op nog 2 DBX 166XL.
Je kan foto's zien van mijn verbouwing op de website.

Iemand anders ervaring met de VS-700??

www.la-recording.be

Justinschut
21 januari 2011, 13:38
spam ? staan trouwens geen prijzen op je site.. misschien wel handig als je beweert heel goedkoop te zijn ;)

Han S
21 januari 2011, 14:47
Het grenst aan spam, maar hij is een betrekkelijk nieuw forumlid en mensen die hier al lang zitten doen hetzelfde. Kijk wel uit dat je niet te ver gaat met het promoten van je bedrijf, een link in je sig wordt gedoogd, maar je waren hier aanprijzen of verkopen is een behoorlijk hellend vlak en de grenzen zijn vaag.

Veel succes met je studio.

vincent136
21 januari 2011, 18:42
Ik zou dat schema echt van je site halen. Iedere band werkt anders, de een is traag, de ander snel...en ook iedere bezetting wisselt ;)

"dag 1:
Drums, gitaren (ritme/bas) opstellen en soundchecken."

Een hele dag va 8 uur bezig met drums/gitaren opzetten? Lijkt me wat aan de lange kant.. als jij al je mics al hebt klaarstaan en van te voren hebt overlegd wat er komt en dat het goed gestemd moet zijn, is het een kwestie van een beetje fine-tunen en goed micen toch? Langer als een halve dag hoeft dat imo niet te duren.. of zit ik er naast?

En die link naar die column over masteren zegt niets over jouw studio, of jouw kunst van het masteren, of over het wel of niet masteren van een plaat (zoals je tekst doet vermoeden). Het gaat over de manier van masteren. Beetje vreemde plek zo op de frontpage.

Han S
21 januari 2011, 19:05
Wat ik ook heel aardig vind is die afdeling tips. Ik heb zomaar het gevoel dat ik die al eens ergens anders heb gelezen. :D Wel in een andere vorm, maar de essentie is hetzelfde.

Wat dat schema betreft: iedereen moet doen wat hij zelf het beste vindt, de een wil alles tegelijk, de ander wil eerst drums en bas. Als het maar niet wordt opgedrongen door de technicus, dan vind ik alles prima.

Bij mij duurt een soundcheck geen half uur en de voorbereiding doe ik de dag ervoor, of 's morgens vroeg. Als de band de avond van tevoren de spullen wil installeren, kan wat mij betreft allemaal en kost niks.

Het opnemen: persoonlijk ga ik voor de muziek en muziek maak je niet met je gitaar of met je trommeltjes, muziek maak je met je hart en je instrument is het gereedschap.

Dus laat ik bij voorkeur mensen gewoon met elkaar spelen omdat ze elkaar dan inspireren en emotioneren. En dan gebeuren een prachtige dingen en dat is het enige wat ik wil.

En zo nam The Tin Pan Alley Jazzband hun laatste CD op, vlak voordat drummer Simon overleed in drie uur en veertig minuten. En dan hebben we het over een CD met veertien behoorlijk moeilijke stukken.

Zo kan het en zo moet het volgens mij, het zal bij de meesten wat langer duren, maar de TPA band was heel goed voorbereid, had maandenlang op die 14 nummers gerepereerd en alles ging er in één keer foutloos op.

Wat een vak niet?

jannest
21 januari 2011, 22:23
maybe dat ik wat gemist heb, maar ik mis foto's van de studio op je site

lijkt me wel belangrijk of zo

lcvanderhelm
22 januari 2011, 13:21
Kik op de paarse klik onderaan en voila.

jannest
22 januari 2011, 13:42
Kik op de paarse klik onderaan en voila.

goh hoe heb ik dat nou kunnen missen ?

Augusti
10 maart 2011, 08:17
Ja jongens jullie hebben natuurlijk allemaal een punt of 1,2,3.. het was ook niet de bedoeling van te spammen :(, ik ben gewoon blij met mijn nieuw materiaal.

Ik krijg genoeg aanvragen binnen, wel neem ik niet meer dan 4 à 5 bands per jaar, omdat in de eerste plaats ik de homestudio gezet heb voor het opnemen van mijn eigen materiaal/projekten.

Ik werk vooral met lokale kleine bands en verenigingen die wat crap in hun budget zitten en toch een demo willen opnemen.

By the way ik raad de bands altijd aan om eerst naar een "echte" studio te gaan voor het betere opname werk.


Maar dat kan soms dus niet voor budgetaire redenen, en dus geef ik die bands te kans om bij mij hun eerste demo op te nemen.

Wat betreft de tips, je komt die inderdaad ook tegen bij andere websites, maar eerlijk is eerlijk die tips komen van een artikel van 15 jaar terug in de Music Maker. Die heb ik toen overgeschreven om die later ooit eens te gebruiken. Plus het zijn ook algemene regels hé.

Wel spam ;), je kan een deel van artikels lezen op mijn eigen website toen ik nog freelance werkte voor het blad, homepagina onderaan!www.augusti.be

Nogmaals mijn oprechte excuses voor het onbewust spammen.

Augusti
10 maart 2011, 08:26
@ Han S, inderdaad de tips lijken verdomd veel op die van jou website, raar want het is de eerste keer dat ik op jou website kom.
Maar ik wil niet overkomen als iemand die zomaar iets overneemt van een ander.
Daarom ga ik de tips pagina veranderen, eerlijk is eerlijk, de tips lijken inderdaad enorm op elkaar.

By the way, ik vraag de drummer altijd zeker als ze in de weekends willen opnemen ( meestal dus) om inderdaad de drums de dag ervoor te brengen, kunnen we die al soundchecken :) en de mix doe ik altijd gratis in de weekdagen overdag. Lijkt me toch ook mooi.

Groeten,
Lorenzo

Augusti
10 maart 2011, 08:39
Ik zou dat schema echt van je site halen. Iedere band werkt anders, de een is traag, de ander snel...en ook iedere bezetting wisselt ;)

"dag 1:
Drums, gitaren (ritme/bas) opstellen en soundchecken."

Een hele dag va 8 uur bezig met drums/gitaren opzetten? Lijkt me wat aan de lange kant.. als jij al je mics al hebt klaarstaan en van te voren hebt overlegd wat er komt en dat het goed gestemd moet zijn, is het een kwestie van een beetje fine-tunen en goed micen toch? Langer als een halve dag hoeft dat imo niet te duren.. of zit ik er naast?

En die link naar die column over masteren zegt niets over jouw studio, of jouw kunst van het masteren, of over het wel of niet masteren van een plaat (zoals je tekst doet vermoeden). Het gaat over de manier van masteren. Beetje vreemde plek zo op de frontpage.

Dag 1 in de weekdagen is van 18.30 uur tot 22.00 uur ;)
Over het masteren, wil ik alleen maar laten weten dat masteren niet altijd goed uitpakt, als hier een band komt is het meestal het eerste wat ze vragen of ik de opnames ook wil masteren.

Verder ga ik niet meer reageren omdat het anders teveel als spam gaat overkomen hé.

Han S
10 maart 2011, 10:09
@ Han S, inderdaad de tips lijken verdomd veel op die van jou website, raar want het is de eerste keer dat ik op jou website kom.
Maar ik wil niet overkomen als iemand die zomaar iets overneemt van een ander.
Daarom ga ik de tips pagina veranderen, eerlijk is eerlijk, de tips lijken inderdaad enorm op elkaar.

By the way, ik vraag de drummer altijd zeker als ze in de weekends willen opnemen ( meestal dus) om inderdaad de drums de dag ervoor te brengen, kunnen we die al soundchecken :) en de mix doe ik altijd gratis in de weekdagen overdag. Lijkt me toch ook mooi.

Groeten,
Lorenzo

Die studiotips heb ik vele jaren geleden bedacht en ik heb er een paar van amerikaanse collega's overgenomen en één is er van onze Frits (Het Pand). Die studiotips hebben in de Music Maker gestaan toen dat schoone blad nog werd gerund door ene Ubel Zuiderveld en deze meneer dacht daarmee ook meteen het copyright in bezit te hebben.

Ik kom mijn tips tegen op allerlei websites en ik heb er geen bezwaar tegen, maar het is wel netjes als je eerst vraagt of het mag, aangenomen dat je weet waar het vandaan komt. Weet je dat niet, dan handel je min of meer uit goede trouw, maar het blijft wel vaag.

Je zult ze ongetwijfeld ergens anders hebben opgedoken, maar eerlijk is eerlijk, ze zijn van mij. :D

Augusti
10 maart 2011, 10:54
Bij deze dus, vind je het oké dat ik de aangepaste versie zullen we maar zeggen op mijn website blijft staan.
Anders haal ik ze er wel af hoor, geen probleem.

By the way heb je eigenlijk al eens gekeken op de link pagina onderaan?

Han S
10 maart 2011, 11:00
Laat maar staan hoor, maar ik ben wel benieuwd waar je ze hebt gevonden.

Vraag twee: ja.

Augusti
10 maart 2011, 11:11
Zoals ik al zei, in een heel oude Music Maker, ik moet die ergens nog op zolder hebben liggen :)

Bedankt dat ik het mag laten staan.

harrie-beton
10 maart 2011, 11:30
Laatst band opgenomen, treden op en oefenen 2 jaar met een speciale Yamaha stage piano. Tijdens de opname komen ze met een Korg op de proppen waarvan ze niet weten hoe het werkt. "kan die galm eraf" - "geen idee, ken deze piano niet".

Ik werk een gedeelte van mijn tijd met jongeren en ik heb ook een mooie lijst met tips en regels gemaakt. Het leven zou er een stuk makkelijker van worden maar die zap generatie leest het niet.

Misschien kan Shizo er een pictogrammen versie van maken in de stijl in IKEA.

Augusti
10 maart 2011, 12:25
Ik stuur meestal een mailtje dat ze de handleidingen nooit mogen vergeten, zo heb ik een paar jaar geleden ook al eens een gitarist gehad, die een nieuwe multie-effect pedaal had gekocht.

Hij wilde een goed distortion sound (liefst geen reverb voor de opnames voor mij), gelukkig had ik toen een eenzelfde multi effect die ik live gebruikte (GT6 van Boss), dus kon ik redelijk snel een acceptabele sound maken :)

Little Jay
10 maart 2011, 13:48
Zoals ik al zei, in een heel oude Music Maker, ik moet die ergens nog op zolder hebben liggen :)

Bedankt dat ik het mag laten staan.

Je zou de bron kunnen vermelden op je site? En nog mooier een linkje naar de originele vindplaats?

Dat zou ik doen, wetende dat Han veel te aardig is om dat zelf te vragen....... :D

Augusti
10 maart 2011, 14:32
Je zou de bron kunnen vermelden op je site? En nog mooier een linkje naar de originele vindplaats?

Dat zou ik doen, wetende dat Han veel te aardig is om dat zelf te vragen....... :D

Ik heb zijn website op mijn website gezet, samen met 3 andere studio's ;)

Han S
10 maart 2011, 14:45
Dat is mooi. Ik ben nu pas 68 jaar, heb een redelijk pensioen en doe de studio er bij omdat ik het leuk vind en omdat zo'n tent ook geld kost. Want aan verwarming en andere vorming van energie, onderhoud etc ben je toch nog heel wat geld kwijt en zo'n tent moet zichzelf kunnen bedruipen.

En als je dan denkt dat het wel goedkoper kan dan kun je niet rekenen, ik denk dat al die erg goedkope studio's het hardstikke druk moeten hebben willen ze er wat aan overhouden, of ze leggen en geld op toe en dat merk je pas als de accountant met zijn jaarrapport komt.

Ik maak zo goed mogelijk klinkende opnamen met bands die echt wat voorstellen. Mensen die nog volop in de ontwikkelinng van hun muzikale activiteiten zitten en weinig budget hebben, doen er beter aan om een goedkoop demo'tje op te nemen. Dat kan bij een studio als de mijne ook want het kan heel snel, maar dan moet je de band in één keer opnemen en goed voorbereid zijn. Als je dan alles in een keer goed speelt ben je in een halve dag klaar met je demo. Dan nog een halve dag mixen en klaar is Arie.

Volgende week komt Mariëlla Tirotto & The Blues Federation met forumvriend Harald op gitaar. Die hadden vorig jaar heel veel succes met hun CD en hun optredens en werden tot beste bluesband gekozen door bluesforum.nl en kregen overal uitstekende recensies. Daar doe ik het voor, dergelijke bands zie ik graag komen.

Dat betekent niet dat anderen niet welkom zijn, maar je moet wel eerst goed informeren en uitzoeken welke studio het beste bij je past en dat doen veel bands niet goed. Dan komen ze niet met een goed gevoel en met een goede opname thuis en daar schiet niemand iets mee op, ook de studiobaas niet.

Anyway, zolang ik gezond blijf en het leuk vind ga ik ermee door, als ik een paar maanden niets van me laat horen ben ik mogelijk naar de eeuwige jachtvelden. :crazyhappy: