PDA

View Full Version : Jem 7 BSB of VWH te koop in Nederland?



burt
14 mei 2003, 14:13
Omdat ik nou dus m'n Jem10th kwijt ben wil ik een andere opvang-Jem kopen. Ik wil een BSB (de groen-blauw half afgefikte) of een VWH (die witte met gouden hardware), maar ze zijn toch nog verdomd moeilijk te vinden.

Wie weet er een winkel waar ze 1 van deze 2 gitaren hebben? Wie weet wat ze ongeveer kosten nieuw?

... of uiteraard beter nog: wie heeft er zo'n ding over en wil'm ruilen voor een fles goede wijn? ;->

Anders Destium
14 mei 2003, 14:50
Je kunt het misschien proberen net over de grens in Duitsland (dan heb je de benzine eruit door de lagere prijzen...)

Verder:
Ik heb een paar maanden terug een 7vwh gezien bij Rock Palace in Den Haag, ik weet niet of die er nog steeds is.

ze hebben een 7V Sparkle Blue bij Just Music in Leiden, dat is een gitaar die je in het echt moet zien, foto's tonen niet de ware glorie :smile:

Er zijn ook her en der nog JEM90HAMs te vinden geloof ik, maar de BSB gaat heel lastig worden. Dijkman in Amsterdam werkt de site nooit bij (er staat er 1 op de site maar die is er niet...ook mijn pgm staat nog steeds op de site geloof ik :eek: ). Ze hebben daar wel vaak mooie Ibbies, dus het zou zomaar kunnen dat ze een paar Jems hebben hangen

Succes, maar het is idd lastig vinden in Nederland. Je zou (als je aan de telefoon heel lief doet) serlui kunnen bellen om te kijken waar ze die gitaren heen hebben uitgeleverd.

Of je kan als je durft bij Rich Harris op ibanezrules.com een 7vwh bestellen...

Wilson
14 mei 2003, 15:01
Kees dee in amersfoort heeft verschillende jems staan en volgens mij stond er ook zo'n JEM7VHW bij, het kan overigens ook een JEM7VSBL zijn geweest, maar dat weet ik niet precies, je zou ze ff kunnen bellen, prijs weet ik ook niet. het was iig een witte JEM met gouden hardware en zon parelmoerachtige slagplaat, en natuurlijk de JEM inlay.

nummer staat wel op http://www.keesdee.nl

Soulflyhigh
14 mei 2003, 15:48
Als je je geld echt kwijt wil dan zou ik naar Kees Dee gaan. Als je er eenmaal wat hebt gekocht dan heeft hij wel een goede service maar als je naar de prijzen kijkt moet je toch wel even slikken hoor.

Wilson
14 mei 2003, 15:59
ja kees zn prijskaartjes zijn duur, maaaar, ik heb er een week stage gelopen en weet nu een beetje hoe het daar werkt. Er staat wel een dure prijs op het kaartje, maar die ligt absoluut niet vast. je kunt er makkelijk over onderhandelen, ik he meegemaakt dat er gewoon 15 % van de prijs afging nadat de verkoper dat zelf aangeboden had omdat de kopers twijfelden. Ze hebben daar ook heel systeem, dat als er een bepaald teken op het prijskaartje staat, dat dat dan de echte bodemprijs is en de verkopers er niets meer af mogen halen, maar bij de meeste gitaren is het zo dat ze gewoon een hogere prijs opschrijven, er zijn altijd wel mensen die komen de winkel binnen en zeggen: ik wil die gitaar en hem dan gelijk meenemen en dan 20% te veel betalen. en dan verdienen ze daar dus dik aan. Maar als je beetje slim onderhandeld kun je altijd groot deel van de prijs afhalen. Bij mij bied kees zelf altijd al aan korting te geven, ik kreeg bijvoorbeeld laatst korting van 20% op een epiphone western. Op de website staat ook bij de occasions: 'prijzen bij benadering en in overleg.'

Negative K3 fan
14 mei 2003, 16:02
die half afgefikte zijn wel gaaf... ik zag er laatst nog 1 op gitaarmarkt of marktplaats.

Mikeee
14 mei 2003, 16:18
Zoals eerder al gezegd werd zul je waarschijnlijk buiten NL moeten zoeken.
Een kennis heeft vorige maand iemand in Duitsland gevonden die een BSB kwijt wilde en die heeft hij dan daar moeten ophalen.
http://www.netsonic.fi/~micke/FireGarden/pics/indusjem.jpg
http://members.chello.nl/~snaack/ZM/jem7bsb.jpg

Wilson
14 mei 2003, 17:41
ik was net ff bij kees dee toevallig, en hij heeft een JEM7VWH voor 2800 en nog wat euro staan, maar zoals gezegd, waarschijnlijk is dat niet de prijs die je er voor zal betalen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilson op 2003-05-14 17:46 ]</font>

Wilson
14 mei 2003, 17:48
hehe bij musik productiv isie 2250

burt
14 mei 2003, 18:56
Ja, tering wat zijn die krengen duur!

En ik wil 'm juist hebben om helemaal naar de klote te helpen: soldeerbout d'rin, frees d'rin, gaten boren, knoppen bij zetten: afbeulen. En ik weet dus niet of ik dat wel durf met een nieuwe plank van 2500 Euro...

Pegasus
14 mei 2003, 19:59
Je zou het eens bij Meibergen in Almelo of Deventer kunnen proberen. Volgens hun website beschikken ze over nagenoeg de gehele Ibanez collectie. Daarbij schijnen ze goedkoop te zijn.

http://www.meibergen.nl

Ic3gl0vE
14 mei 2003, 20:11
ja en moet je ze in almelo voor de grap eens een vraag stellen over welk product dan ook. ze weten NIETS! En ik was daar, wilde een synth proberen, zegt die gast 'ik kan 'm wel voor je bestellen'. Dag later bel ik op om te zeggen dat ik 'm wil kopen en dat hij 'm maar moet bestellen, zegt 'ie meteen: nee sorry dat doen we niet.

okeee....

Pegasus
14 mei 2003, 20:20
Op 2003-05-14 20:11, schreef Ic3gl0vE:
ja en moet je ze in almelo voor de grap eens een vraag stellen over welk product dan ook. ze weten NIETS! En ik was daar, wilde een synth proberen, zegt die gast 'ik kan 'm wel voor je bestellen'. Dag later bel ik op om te zeggen dat ik 'm wil kopen en dat hij 'm maar moet bestellen, zegt 'ie meteen: nee sorry dat doen we niet.

okeee....


Ik werk sinds kort in Almelo en ben van plan er eens een keer langs te gaan (ben namelijk toe aan een nieuwe Ibanez RG).

RadiuS
14 mei 2003, 20:29
De officiele prijslijst van ibanez is op http://www.serlui.nl te vinden (das de importeur)

Arjan D.
14 mei 2003, 20:35
Meibergen is kut!!!!!!
(allebei trouwens almelo/deventer )

Ibanez
14 mei 2003, 20:41
Ik zag een tijdje geleden een Jem90th tweedehands te koop staan op gitaarnet en bij de feedback in rotterdam hebben ze in ieder geval een Jem7vsbl en volgens mij heb ik ook een keer in die vitrine een Jem7vwh gezien.

Pegasus
15 mei 2003, 21:10
Op 2003-05-14 20:35, schreef Arjan D.:
Meibergen is kut!!!!!!
(allebei trouwens almelo/deventer )


Bedankt voor de mededeling. Ga ik dan misschien toch maar niet bij ze langs.

Soulflyhigh
16 mei 2003, 15:39
Op 2003-05-14 15:59, schreef Wilson:
ja kees zn prijskaartjes zijn duur, maaaar, ik heb er een week stage gelopen en weet nu een beetje hoe het daar werkt. Er staat wel een dure prijs op het kaartje, maar die ligt absoluut niet vast. je kunt er makkelijk over onderhandelen, ik he meegemaakt dat er gewoon 15 % van de prijs afging nadat de verkoper dat zelf aangeboden had omdat de kopers twijfelden. Ze hebben daar ook heel systeem, dat als er een bepaald teken op het prijskaartje staat, dat dat dan de echte bodemprijs is en de verkopers er niets meer af mogen halen, maar bij de meeste gitaren is het zo dat ze gewoon een hogere prijs opschrijven, er zijn altijd wel mensen die komen de winkel binnen en zeggen: ik wil die gitaar en hem dan gelijk meenemen en dan 20% te veel betalen. en dan verdienen ze daar dus dik aan. Maar als je beetje slim onderhandeld kun je altijd groot deel van de prijs afhalen. Bij mij bied kees zelf altijd al aan korting te geven, ik kreeg bijvoorbeeld laatst korting van 20% op een epiphone western. Op de website staat ook bij de occasions: 'prijzen bij benadering en in overleg.'

Mja zou dat ook voor z'n ESP's gelden of wil ie die liever zelf houden :smile: Ze zijn namelijk reteduur bij Kees Dee en dit is eigenlijk de rede dat ik overal zeg dat hij te duur is wat ie ook wel is natuurlijk. Maar is zag een fraaie F staan voor 1050 pleuro. Dit zou betekenen dat na een beetje slim onderhandelen ik er nu pakweg op 890 pleuro uitkom. Dit is al een stuk aantrekkelijker. Misschien toch maar eens over denken om Kees een bezoekje te gunnen. :smile:

Ibanez
17 mei 2003, 19:49
Hier een tweedehands Jem 90 ham: http://muziek.2dehands.nl/mz.html?mi=2451108&amp;meerinfo=1&amp;ses= wel wat aangepast met pickups enzo. De gast die hem verkoopt zat (zit?) trouwens ook op dit forum.
Kijk op http://www.montaillou.com/jem90/ibanez.html voor meer informatie.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2003-05-17 19:51 ]</font>