PDA

View Full Version : EHX Deluxe Electric Mistress ri vs Stereo Electric Mistress



Calexico
20 januari 2011, 18:35
Iemand deze 2 al naast mekaar kunnen uitproberen? Wat zijn jullie bevindingen?
Ben vooral benieuwd naar de Stereo Electric Mistress. Een oude Deluxe heb ik zelf al kunnen testen en dat was het gewoon helemaal. De Deluxe ri's ben ik ook nieuwsgierig naar.
Voordeel van de Stereo is natuurlijk dat ie stereo is maar ook het kleinere formaat is een pluspunt.
Wil 'm vooral als chorus gaan gebruiken of eerder lichtere flanger. Belangrijk is ook dat ie het goed doet met overdrive en fuzz.

wireman
22 januari 2011, 14:08
Laat de stereo liggen zou ik zeggen.. Dat ding is digitaal en eigenlijk een schande voor de naam ELECTRIC MISTRESS.. Waren ze bij EHX net weer op de goeie weg.. komen ze met deze 'teleurstellende' serie.. De deluxe klinkt wel okee (mits je de oude versie met de bekende grote behuizing kan scoren, maar die heb je al geprobeerd geloof ik..). Dirk Hendrik kan de bekende 'plop' er wel uithalen.

Echter is er een derde optie... Wil je een EHX Flanger?.. Dan zou ik zeggen.. zoek ff door naar een 18v non deluxe '70 's Mistress. Komen zo nu en dan nog wel voorbij op MP. Scoor zo'n ding voor rond de 100 euro (laat je niet naaien door er een voor 200 a 300 euro te kopen.. Ze zijn zeldzaam, maar het is nog te vinden voor normale prijzen!! echt waar!!) Laat m vervolgens reviseren door Dirk Hendrik.. Dan pas heb je een Flanger!!! I did it.. en wow... Nothing like it!! Voor chorus doeleinden ook waanzinnig.. (vraag aan Mitch.. Die heeft zn oude memory man eraan gehangen en dat was sweeeet..) Ook icm een oude Muff is het bizar gaaf.. Voor wat jij ermee wil.. zou ik zeggen.. dit is m!

succes!!

Calexico
22 januari 2011, 16:07
Bedankt voor de tip!
Die '70 non deluxe mistress zie je idd wel eens voorbij komen maar zoals je zelf al aangeeft durven daar nogal eens overdreven hoge cijfertjes bij staan. Ik ga het nu wel extra in de gaten houden.
En de Hartman Flanger? Heb ik op dit forum toch ook al goede dingen over gelezen. Niet goedkoop maar dan wel ineens waar voor je geld? Hoe doet die 't in samenwerking met een fuzz?

Bernardduur
22 januari 2011, 18:55
De Hartman is eigenlijk ook een non-deluxe Mistress

Ik heb veel Non deluxe Mistresses gereviseerd en damn, wat een heerlijk geluid! Niet te vergelijken met die nieuwe stereo CRAP! En ook niet te vergelijken met de Deluxe versie; de non-deluxe is een stuk lekkerder!

Mijn eigen fav is de 9V versie; die is net wat sweeter dan de 18V versie!

E-J
22 januari 2011, 23:47
Ik heb er zelf ook een Non-Deluxe gehad, een 18 volter geloof ik, en wat een prachtpedaal, alleen zoog 'ie in bypass modus erg veel geluid weg en echt stil was 'ie ook niet... uiteindelijk toch maar verkocht omdat ik hem niet gebruikte. Wel de beste flanger/chorus die ik ooit heb gehoord. Ik heb er een nieuwere Deluxe naast gelegd en die klonk veel metaliger.. en werkte niet zo fijn samen met overdrive/fuzz als die ouwe. Niet dat ik er ééntje wil, maar gezien je werk Bernard, kun jij niet een goede replica bouwen? Is best een markt voor! Zeker als je alleen al naar David Gilmour fans kijkt...

DemolitionColorScheme
23 januari 2011, 12:46
De Hartman is eigenlijk ook een non-deluxe Mistress

Ik heb veel Non deluxe Mistresses gereviseerd en damn, wat een heerlijk geluid! Niet te vergelijken met die nieuwe stereo CRAP! En ook niet te vergelijken met de Deluxe versie; de non-deluxe is een stuk lekkerder!

Mijn eigen fav is de 9V versie; die is net wat sweeter dan de 18V versie!
Geheel mee eens! De Hartman is, overigens, inderdaad een reguliere Electric Mistress clone, dus niet Deluxe. Leuk ding, al vind ik de originele Mistresses wel boeiender.

DemolitionColorScheme
23 januari 2011, 12:49
Ik heb er zelf ook een Non-Deluxe gehad, een 18 volter geloof ik, en wat een prachtpedaal, alleen zoog 'ie in bypass modus erg veel geluid weg en echt stil was 'ie ook niet... uiteindelijk toch maar verkocht omdat ik hem niet gebruikte. Wel de beste flanger/chorus die ik ooit heb gehoord. Ik heb er een nieuwere Deluxe naast gelegd en die klonk veel metaliger.. en werkte niet zo fijn samen met overdrive/fuzz als die ouwe. Niet dat ik er ééntje wil, maar gezien je werk Bernard, kun jij niet een goede replica bouwen? Is best een markt voor! Zeker als je alleen al naar David Gilmour fans kijkt...
Hij modificeerd bestaande Mistress, o.a. Hij heeft er twee van mij aangepakt en ik was er geheel tevreden mee. Ik heb er nogsteeds eentje en die zie ik mezelf nooit meer weg doen. De level/mix knob is echt ideaal. Geen volume drop meer en ik kan er zelfs mee boosten. True bypass is bij dit pedaal ook wel erg handig.

En ... inderdaad, een Mistress met een DMM is echt hemels.

Tankman
23 januari 2011, 12:55
Even als leuk weetje tussendoor. Er komt in maart een Neo Mistress uit. Een leuke kleine versie waar ik zelf erg benieuwd naar ben.

Bernardduur
23 januari 2011, 13:55
Ik heb er zelf ook een Non-Deluxe gehad, een 18 volter geloof ik, en wat een prachtpedaal, alleen zoog 'ie in bypass modus erg veel geluid weg en echt stil was 'ie ook niet... uiteindelijk toch maar verkocht omdat ik hem niet gebruikte. Wel de beste flanger/chorus die ik ooit heb gehoord. Ik heb er een nieuwere Deluxe naast gelegd en die klonk veel metaliger.. en werkte niet zo fijn samen met overdrive/fuzz als die ouwe. Niet dat ik er ééntje wil, maar gezien je werk Bernard, kun jij niet een goede replica bouwen? Is best een markt voor! Zeker als je alleen al naar David Gilmour fans kijkt...

Zeker! Heb dr al eerder een gebouwd maar voor de prijzen dat de originelen langskomen kan ik t niet doen :). Heb wel een aantal erg leuke mods om al die 'problemen' op te lossen! Zelfs met mn bas is het een GENIAAL pedaal!!!!!

wireman
24 januari 2011, 12:32
Even als leuk weetje tussendoor. Er komt in maart een Neo Mistress uit. Een leuke kleine versie waar ik zelf erg benieuwd naar ben.

http://www.ehx.com/products/neo-mistress

Geinig.. maar weer zoiets waar ik van denk.. moeten ze dat nou wel doen? Heeft een hoog Toy gehalte.. Wel leuk om te 'ontdekken' en als je een flanger minimaal gebruik, zou het kunnen werken.. maar als je in een Floyd coverband speel.. zoek dan het echte werk.