PDA

View Full Version : Welke versterker voor semi-akoestisch/elektrisch ?



Mitch
14 mei 2003, 13:30
Onze zanger is op zoek naar een versterker voor zijn elektro-akoestische gitaar (hij speelt wat slag). Punt is dat -ie wel af en toe wat overdrive gebruikt en een enkele keer (meer als backup) een elektrische solidbody.
Hij heeft er zelf niet zo veel sjoege van en eerlijk gezegd zat ik zelf wat te twijfelen...
De eisen zijn dus:
-combo , evt. 2x12
-akoestisch/elekt. gitaar moet er ingeplugd kunnen worden
-moet een licht overdrive geluid uit kunnen komen (hij gebruikt nu zo'n Boss OD'tje)
-moet met een elektrische ook redelijk klinken
-moet mee op te treden zijn in kleine kroegen.
-budget tot pak'm beet 1200E

Hij verwacht geen perfectie, dus een Sedona is niet echt nodig...
Wie heeft er goede ideeën of ervaring ?

Mitch
14 mei 2003, 21:52
bump~

Dude
15 mei 2003, 12:28
mooi buizen fendertje ?

Mitch
15 mei 2003, 14:33
Zat me af te vragen of iets van Line6 hier misschien op zijn plaats zou zijn ?

Bouke
15 mei 2003, 20:05
Hey,

Ik zal vertellen hoe ik 't doe...

Als wij in een kleine (beperkte) setting spelen, neem ik het volgende mee:

1 Fender Strat
1 Seagull S6+cw
1 PodXt
1 DI-boxje

De band heeft een kleine zanginstallatie (Peavy) voor zang (...), bass, de acoustische gitaar via de DI en de Strat via de PodXt.

Beide gitaren staan naast me aangesloten. De acou dus via een DI rechtstreeks in de zangversterker. Dan heb ik het mooiste transparante gitaargeluid. Op de Seagull zit een (actieve) voorversterker met lekkere EQua. De strat gaat via de Pod in de set. Daar speel ik het meest op in deze beperkte setting (lees: restaurant, klein feestje oid oftewel > behangsetting :grin:).

Pod kost € 449,-, DI paar tientjes?

Jullie hebben waarschijnlijk al een zangsetje? Zo niet dan komt die er vast nog wel. Als je € 1200 euro te besteden hebt maak je alles voor mekaar en heb je nog geld over ook!

O ja, de acou kan ook wel via de POD maar dan moet je daar gewoon even een by-pass patch voor maken, of een gekleurder geluid zo je wilt, maar ik vind de Seagull rechtstreeks in de set het lekkerst. Kwestie van gitaar en smaak.

De Pod komt het best tot zijn recht op full range speakers (dus van de meeste PA's of zanginstallaties).

Succes!

Bouke

O ja, met zon beperkte setting kun je heerlijk blues spelen. Lekker dynamisch enzo...

Mitch
15 mei 2003, 20:18
Zanginstallatie hebben we nog niet, maar gewoon DI is inderdaad zo gek nog niet.
POD wordt al moeilijker geloof ik . . . .Hij is niet erg technisch AHUM , stond bijvoorbeeld pas met de footswitch van de Valvestate in de oefenruimte (had -ie niet eerder gebruikt) "weet jij waar dit in moet ?" :grin: