PDA

View Full Version : Glazig geluid



Piet (Tele)
20 januari 2011, 16:43
Bij mijn Fender Bandmaster heb ik last van een glazig geluid bij het uitsterven van hoge tonen, op beide kanalen, ook als ik bas, treble en mid uit zet. De voorversterkerbuizen heb ik ook al omgewisseld. Ook aan de speakers kan het niet liggen, want ik heb mijn Bassman er over laten spelen en dan is het wel goed. Weet iemand van jullie waar het aan kan liggen?

nico verduin
20 januari 2011, 19:11
Bij mijn Fender Bandmaster heb ik last van een glazig geluid bij het uitsterven van hoge tonen, op beide kanalen, ook als ik bas, treble en mid uit zet. De voorversterkerbuizen heb ik ook al omgewisseld. Ook aan de speakers kan het niet liggen, want ik heb mijn Bassman er over laten spelen en dan is het wel goed. Weet iemand van jullie waar het aan kan liggen?
Eindbuizen? Elco's? Hoe oud is ie?

HaroldA
20 januari 2011, 20:06
Weet iemand van jullie waar het aan kan liggen?

Aangezien je het bij een andere versterker niet hebt gok ik dat het aan je versterker kan liggen! :ok:


:soinnocent:

En dan nu serieus: kun je een sample posten?

Piet (Tele)
20 januari 2011, 20:45
Eindbuizen? Elco's? Hoe oud is ie?

Deze zijn vernieuwd de versterker is van 1972.

nico verduin
21 januari 2011, 07:16
Dan wordt het tijd voor een techneut.

vincent136
21 januari 2011, 19:03
Ik kan je Dr. Tube wel aanraden, zit redelijk in de buurt. http://www.drtube.nl/. Heb er zelf mijn pre-amp buizen van mijn Ampeg laten vervangen en nog wat meer kleine dingen, ben erg tevreden over de service en tijd waarin hij het heeft afgehandeld (2enhalve week, terwijl hij drie geschat had)

Wat misschien voor jou aantrekkelijker is, is Mr. Bassman in Eelde, maar daar heb ik echt nog nooit een fatsoenlijk positief verhaal over gehoord. Alleen maar dramaverhalen.. dus tjah.

Piet (Tele)
22 januari 2011, 10:39
Ik kan je Dr. Tube wel aanraden, zit redelijk in de buurt. http://www.drtube.nl/. Heb er zelf mijn pre-amp buizen van mijn Ampeg laten vervangen en nog wat meer kleine dingen, ben erg tevreden over de service en tijd waarin hij het heeft afgehandeld (2enhalve week, terwijl hij drie geschat had)

Wat misschien voor jou aantrekkelijker is, is Mr. Bassman in Eelde, maar daar heb ik echt nog nooit een fatsoenlijk positief verhaal over gehoord. Alleen maar dramaverhalen.. dus tjah.

Ik heb al contact opgenomen met Dr. Tube, want hij heeft mijn versterker al eens onder handen genomen en hij schreef terug dat hij de versterker iets had opgefrist omdat het geluid wat donker klonk, maar dat het misschien wat teveel van het goede is geweest en een dat het eenvoudig te veranderen is, dus ik heb alle hoop dat het goed komt.

Tristan
22 januari 2011, 13:37
Toch niet die 'Dr Tube' in de buurt van Rotterdam he?
Die gast, Len Ruygrok, is een vuile oplichter, ik ben meestal redelijk mild in mijn oordeel over andere mensen, maar in dit geval kan ik het niet anders zeggen dan zoals het is.
Hij heeft een voedingstrafo van het verkeerde merk in mijn amp gezet, terwijl ik juist expliciet en meerdere malen had aangegeven dat ik alleen een originele Marshall trafo of Mercury Magnetics wou.
Die TAD trafo gaf een veel lagere spanning en daardoor klonk mijn versterker helemaal ruk, ik ben er ruim een jaar later na een opknapbeurt door een andere tech pas achter gekomen wat die kloothommel mij geflikt had.
Nooit naartoe gaan dus!
Zijn voormalig business parter, de echte Dr Tube, Xavier heet 'ie geloof ik, heeft me uiteindelijk wel enigszins uit de brand geholpen door de trafo terug te nemen en me de helft van alle kosten terug te betalen.

HaroldA
22 januari 2011, 13:40
Die gast, Len Ruygrok, is een vuile oplichter, ik ben meestal redelijk mild in mijn oordeel over andere mensen, maar in dit geval kan ik het niet anders zeggen dan zoals het is.

Len Ruygrok, da's toch die importeur van Chinese nep Gibsons? :sssh:

Piet (Tele)
22 januari 2011, 19:50
Toch niet die 'Dr Tube' in de buurt van Rotterdam he?
Die gast, Len Ruygrok, is een vuile oplichter, ik ben meestal redelijk mild in mijn oordeel over andere mensen, maar in dit geval kan ik het niet anders zeggen dan zoals het is.
Hij heeft een voedingstrafo van het verkeerde merk in mijn amp gezet, terwijl ik juist expliciet en meerdere malen had aangegeven dat ik alleen een originele Marshall trafo of Mercury Magnetics wou.
Die TAD trafo gaf een veel lagere spanning en daardoor klonk mijn versterker helemaal ruk, ik ben er ruim een jaar later na een opknapbeurt door een andere tech pas achter gekomen wat die kloothommel mij geflikt had.
Nooit naartoe gaan dus!
Zijn voormalig business parter, de echte Dr Tube, Xavier heet 'ie geloof ik, heeft me uiteindelijk wel enigszins uit de brand geholpen door de trafo terug te nemen en me de helft van alle kosten terug te betalen.

Ja het is Xavier en deze heeft mij altijd netjes behandeld.

Tristan
22 januari 2011, 23:27
Piet (Tele):
Pfoeh, gelukkig, anders had ik wel kunnen raden waarom je amp niet klinkt zoals je wil. :D
Xavier lijkt me wel een geschikte vent, het is in ieder geval erg netjes dat hij me ruim een jaar na dato nog tegemoet wou komen.

HaroldA:
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat het een klootviool eerste klas is. :stop:

Piet (Tele)
25 januari 2011, 18:20
Volgens mij is het opgelost, ik moet het nog even voluit testen tijdens de repetities, maar het geluid klinkt thuis beter. De reden was dat Dr. Tube het geluid wat opgefrist heeft en een condensator parallel over een weerstand had gezet die dan weer werkte als een precense pot. Deze adviseerde mij om deze los te maken en eens zonder te proberen. (Hij wou het zelf ook wel doen, maar dit was zo simpel dat ik het zelf wel kon doen, scheelt weer een reis) Misschien komt het ook wel dat ik nu speakers gebruik die 75 hrz zijn in plaats van 55 hrz (Celestion G12H uit 1970, wie zal het zeggen) en dat die wat scherper zijn van geluid.

Tristan
25 januari 2011, 18:55
Dat is mooi, goed ook dat hij nog precies wist wat hij bij je versterker had gedaan. :)