PDA

View Full Version : RHCP 4.0? Nieuw album komt er aan iig.



rudolf
20 januari 2011, 16:21
Er is ongetwijfeld al een RHCP topic, maar ik kon het niet vinden. Tot 10 pagina's teruggekeken maar kwam het niet tegen. Vandaar een nieuw topic.

Echte fans lazen het een tijdje terug al op stadiumArcadium.com, nu staat er ook een stukje op Ultimate Guitar. Volgens Chad moet het nieuwe album in juni uitkomen. Laten we het vanaf nu hier gaan hebben over de nieuwe Red Hot Chillipeppers. Dus dat gezever dat RHCP zonder Froosh geen RHCP is weten we nu wel. Het zal zeker ter spraken gaan komen, maar blijf er niet al te lang over door discussiëren pls. Persoonlijk vind ik Frusciante een goede gitarist maar een grote jankbal.

Ik ben zelf erg benieuwd naar het nieuwe album. Zeker ook omdat ze er allemaal een tijd uit zijn geweest en aan nieuwe projecten hebben gewerkt. Flea is zelfs gaan studeren :D Chad heeft de bombastic meatbats en chickenfoot gedaan en Anthony heeft gewoon niks gedaan volgens mij. Waarschijnlijk weer wat zooi in z'n bloedvaten gespoten. Josh is voor de meesten de grote onbekende waarschijnlijk. Voor mij ook, ik ken hem alleen als 2de gitarist bij de stadium arcadium tour.

Lees hier het interview met Chad:


One of the most anticipated sounds of 2011 will be the return of the Red Hot Chili Peppers. The band began work on the follow up to "Stadium Arcadium", writing songs in 2009.

In December that same year, guitarist John Frusciante publicly revealed he had left the Chili Peppers, announcing on his website the departure was amicable, and members were very supportive, but he was going to focus his energies on his solo career which musically led him in a different direction.

Josh Klinghoffer was rumored to be the likely replacement having toured as second guitarist for the band on their Arcadium world tour and working previously with Frusciante on his solo material. His time-tested experience gelled with the band as he performed with RHCP at MusiCares honoring Neil Young at the beginning of 2010. Shortly thereafter Klinghoffer was officially confirmed by drummer Chad Smith as a full-time replacement for Frusciante.

Both Smith and bassist Flea (Michael Balzary,) note the new sound and approach the album will have.

"It is a new direction because we've got a new guitar player and he's an amazing musician, so it's obviously gonna change," Smith told Grammy Camp.

"But it's also gonna change because we've got a new guy in the group, and he's very talented, very musical. It's fresh, it's fun, everyone is in a good mood, everyone is coming up with lots of good ideas, and I just look forward to what the future is gonna bring. I know it's gonna be different and exciting. It just makes me really happy to get up everyday and go to rehearsals, because I know something new and cool is gonna happen, and so I'm looking for it; it's awesome."

Flea, who recently tweeted, "Ahhhhhh. Here in the studio making this new Chili Pepper record........ Feels so good. Like taking a bath in music," admits the last tour took its toll on the band and desperately need the break and breath of fresh air.

"We took two years off just to get away from it because we had been worked to the bone," he told NPR.

During the break Flea enrolled at USC and for the first time in his life, studied music: Classical, Theory and Bach.

"I felt like it really opened up new doors for me as a musician. I started playing the piano and for this record almost all my writing contribution come from the piano which is a new thing for me, a new feeling and sound for the band."

The tenth studio album is once again being produced by Rick Rubin whom the band have shared a relationship with since the Harry Houdini mansion days of Blood Sugar Sex Magik. While Smith was attending the NAMM convention in Anaheim, CA on Thursday, January 13th he stopped by the Sabian booth for some product hype and said the new album will drop in June.

The Chili's will head out on the road in the summer of 2011 with a string of festival dates already confirmed including The Summer Sonic Festival, August 7th-8th in Tokyo & Osaka, Japan, Rock In Rio on September 24th and dates in Peru & Colombia.

TDZH
20 januari 2011, 21:12
Ben benieuwd!

M.COM
21 januari 2011, 14:58
Ik hoop alleen dat het niet zoals in de tijd met Frusciante - Slovak wordt. Klinghoffer en Frusciante werken al een tijdje samen en delen min of meer ook dezelfde muzieksmaak en interesses vermoed ik. Het zou fijn zijn mochten de nummers een compleet andere richting uitgaan en Klinghoffer zijn eigen stempel drukt. Maar ik heb er alle vertrouwen in. Chad en Flea are always up for something new :).

rudolf
21 januari 2011, 15:03
Ik hoop alleen dat het niet zoals in de tijd met Frusciante - Slovak wordt.


wat bedoel je precies?

Mitch
21 januari 2011, 15:38
Zoeken op 'anthony' of 'peppers' binnen dit subforum was te moeilijk? :D
Maar goed idee hoor, de nieuwe versie van de band mag best een nieuw topic. Ik ben ook wel benieuwd, maar ook een beetje huiverig. Ben een groot fan van John in de Peppers en het debacle van 'One Hot Minute' staat nog vers in het geugen. Maar toegegeven, Klinghoffer zat al een tijd lekker in dit soort muziek, het zal vast goed komen.

M.COM
21 januari 2011, 19:35
wat bedoel je precies?

Ik doelde op het feit dat de twee zo goed overeenkwamen en Frusciante Slovak zo adoreerde dat hij bijna een kloon werd van hem. Maar nu ik eraan denk was Mother's Milk de eerste plaat met John en dat was een serieuze stap voorwaarts in songstructuren en melodie dat die opmerking eigenlijk geen waarde heeft :). My bad. Go Klinghoffer!

rudolf
24 januari 2011, 11:32
In tegenstelling tot velen vond ik zelfs het album met Dave Navarro helemaal niet slecht ;)

TimoSomers
24 januari 2011, 11:49
Vind ik zelfs veruit hun beste:sssh:

wireman
24 januari 2011, 12:19
Navarro is een waanzinnig gitarist (en een lucky bastard mbt de vrouwen.. damn..Carmen Electra!! respect man!!) Luister eens naar de laatste Jane's Addiction en je hoort hoe briljant die gast is.. Ik vind zijn pepper-era ook echt wel errug goed..
Klinghofer is ook een monster, maar ik weet niet.. Ik vind het meer een sessieman.. Meer van het type.. u vraagt, wij draaien.. Hij heeft nota bene nog kort bij Korn gezeten.. Dan heb je het nou niet bepaald over ontwikkelend gitaarwerk.. (overigens is de oude Korn echt wel cool.. daar niet van..) The thing is.. Frusciante is wel een klasse apart.. Het is een van die weinige gitaristen met een bepalende sound. Tuurlijk zal het uiteindelijk helemaal goed komen.. Elke keer hetzelfde kunstje is ook niet tof. Laat het maar een ander album worden.. who knows.
Maar eh.. watskebeurt met Frusciante? zit ie nou weer in een of andere kelder bruin te spuiten? zou zonde zijn..

FruscianteFan
24 januari 2011, 12:22
Benieuwd ben ik zeker, maar ik heb niet per se hoge verwachtingen. Ik ben behoorlijk fan van wat ik ken van Josh Klinghoffer (bijv. bij Sparks, PJ Harvey, Frusciante, Ataxia, dothacker, bicycle thief), maar ik vermoed toch dat het voor mij minder 'ultiem' zal zijn dan met Frusciante erbij.

Daarmee bedoel ik eigenlijk vooral dat de combi van Flea, Frusciante, Kiedis en Smith eigenlijk mijn favoriete band is geweest sinds ik echt naar muziek luister. Aan de andere kant is het gewoon een lekker frisse wind. In zekere zin ben ik trouwens meer benieuwd naar de nieuwe richting op zichzelf, dan naar de invloed van JK. Van dat laatste heb ik wel een beetje een beeld.

mbt tot de post hierboven: Frusciante was ook ooit een soort kloon van Slovak en Hendrix. Dat JK nog niet zoveel invloed heeft gehad, komt denk ik juist/ook doordat hij vooral sessiewerk deed - maar ik denk dat wel goedkomt.

Voorzover ik weet is Frusciante alleen maar bezig met muziek maken, zonder enige behoefte om die muziek ook uit te brengen. Verder rookt en drinkt-ie geloof ik behoorlijk :chicken:

Arthis
24 januari 2011, 14:27
Persoonlijk vind ik Frusciante een goede gitarist maar een grote jankbal.


Want?...
Frusciante is weg gegaan omdat hij zich wilde richten op solowerk, en geen zin meer had in het hele gedoe van een tour.

En ik geloof niet dat Kiedis nog drugs doet, hij had het al afgezworen nadat Slovak er aan overleed.

Ik ben zeker benieuwd naar het nieuwe album, zeker omdat ik niet echt een idee heb van Josh als gitarist. Maar heb er alle vertrouwen in.

En ohja, Frusciante zei in een interview dat hij in het begin probeerde in een eigen stijl muziek te schrijven, maar dat dat niet lekker matchte met Flea's ideeën, basslijnen enzo, en dus probeerde hij om zoals Slovak te spelen, en toen ging het wel. Vanaf daar is hij een eigen stijl gaan ontwikkelen. En daarbij probeerde hij in het begin heel erg om net zo te zijn als hen, en dus ook hun muziek te maken.

FruscianteFan
24 januari 2011, 14:31
Want?...
Frusciante is weg gegaan omdat hij zich wilde richten op solowerk, en geen zin meer had in het hele gedoe van een tour.

En ik geloof niet dat Kiedis nog drugs doet, hij had het al afgezworen nadat Slovak er aan overleed.

Ik ben zeker benieuwd naar het nieuwe album, zeker omdat ik niet echt een idee heb van Josh als gitarist. Maar heb er alle vertrouwen in.
Ik heb Scar Tissue niet gelezen, maar ik heb vernomen dat hij daarin toegeeft dat-ie in elk geval tot 1999 ofzo nog heroïne heeft gebruikt.

Arthis
24 januari 2011, 14:45
Ik heb Scar Tissue niet gelezen, maar ik heb vernomen dat hij daarin toegeeft dat-ie in elk geval tot 1999 ofzo nog heroïne heeft gebruikt.

Zou kunnen ja, maar ik geloof niet dat ie het daarna nog heeft gedaan. Ze zijn allemaal al in de 40 nu, dus toch wel wat wijzer enzo dan in de beginjaren.

DieDaanToch
24 januari 2011, 15:01
Ik heb Scar Tissue niet gelezen, maar ik heb vernomen dat hij daarin toegeeft dat-ie in elk geval tot 1999 ofzo nog heroïne heeft gebruikt.

Ik heb het net even opgezocht en het is volgens mij 1997. Iniedergeval niet nadat Slovak doodging. Heel veel teksten op One Hot Minute gaan ook over de terugval van Kiedis.

rudolf
25 januari 2011, 14:01
Na de dood van Slovak moet het ergste in zijn drugsperiode nog komen. Je moet scar tissue is lezen als je die nog niet gelezen hebt, echt een gaaf boek. Stelletje zieke gasten zijn het.. (geweest) Vooral Anthony.
Al wordt het drugsgebruik wel een beetje geromantiseerd door 'm vind ik. Niet dat ik ervaring heb met cocaine en heroine spuiten :D

Ik moet die andere ook nog eens lezen.

LesPas89
25 januari 2011, 14:44
Maar eh.. watskebeurt met Frusciante? zit ie nou weer in een of andere kelder bruin te spuiten? zou zonde zijn..

Dit is slechts een vermoeden, maar Frusciante heeft toch altijd een beetje moeite gehad met het leven als 'big rockstar'? Dit was in ieder geval wel een van de redenen waarom hij begin jaren '90 uit de band stapte. Ik ben een groot liefhebber van zijn muziek, en speur regelmatig het internet af of er nog iets te vinden is, maar deze man lijkt zich wederom totaal teruggetrokken te hebben.

rudolf
25 januari 2011, 22:13
Jaartje geleden ofzo toch allemaal van die wazige instrumentale zooi uitgekomen van 'm. Was toen gratis te downloaden.

FruscianteFan
25 januari 2011, 22:17
Jaartje geleden ofzo toch allemaal van die wazige instrumentale zooi uitgekomen van 'm. Was toen gratis te downloaden.
Dat materiaal was al een paar jaar oud, geloof ik. Ik heb nog weleens wat gelezen van dat-ie met zo'n rapper/hiphopper muziek had opgenomen, en hij heeft ook nog een tijdje meegedaan met Swahili Blonde - maar daar stopte hij mee toen hij er teveel mee in de publiciteit kwam.

Arthis
25 januari 2011, 22:23
Dat materiaal was al een paar jaar oud, geloof ik. Ik heb nog weleens wat gelezen van dat-ie met zo'n rapper/hiphopper muziek had opgenomen, en hij heeft ook nog een tijdje meegedaan met Swahili Blonde - maar daar stopte hij mee toen hij er teveel mee in de publiciteit kwam.

Dat was inderdaad oud, ongepubliceerd materiaal, volgens mij zelfs nog uit 2004.
Hij stopte omdat er teveel mensen kwamen alleen om hem te zien, en dan stelde hij ze qua muziek vaak teleur.

rudolf
25 januari 2011, 22:38
Wat een ras autist is het toch :)

wireman
28 januari 2011, 12:04
nee... dat noemt men bij kunstenaars en muzikanten ´excentriek´.. :seriousf:

Mitch
6 juni 2011, 11:19
Nou, 't is officieel en het kindje gaat "I'm with you" heten.
http://www.redhotchilipeppers.com/2011/06/05/new-album/
Ik ben wel nieuwsgierig maar ik sta niet te springen :(

FruscianteFan
6 juni 2011, 11:29
Ben heel erg benieuwd, maar wel op een gezonde manier. Hoop dat het vooral een album wordt van "we doen waar we zin in hebben", en ik kijk wel een beetje uit naar Klinghoffers rol, maar ook naar Flea's rol. Die heeft volgens mij in de tussentijd even een jazz-opleiding gedaan ofzo.

Mitch
7 juni 2011, 19:05
Ja, meneer speelt ondertussen piano. Wat een vent hè?

FruscianteFan
7 juni 2011, 19:12
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/253421_10150216174733919_8335563918_7242822_153298 4_n.jpg

Eerste bandfoto met Josh...

Eygen
7 juni 2011, 19:44
Ik vraag me af wat Klinghoffer gaat doen. Ben zeer benieuwd!

wireman
10 juni 2011, 05:21
hmmm.... ben ook erg benieuwd... Dit is zo'n love it or hate it ding... Frusciante was wel een figuur natuurlijk.. maar ja.. hoe het muzikaal overend blijft wordt afwachten..

FruscianteFan
17 juni 2011, 13:44
16 oktober in ahoy rotterdam

Eigenlijk kan het me nu niet schelen hoe ze klinken met Klinghoffer en wat het nieuwe album doet. Ik ga er gewoon heen.

Eygen
17 juni 2011, 13:52
Ik ook. Jammer dat we Frusciante 'missen', toch wel erg fan van zijn geluid, maar ook in dit concert heb ik echt zin!

TDZH
19 juni 2011, 00:14
Ik wil er heen! :):):)

wireman
20 juni 2011, 02:33
Ahoy... das voor mij 15 min. rijden... Hell... I'm going!! Het gitaarwerk maak ik me eigenlijk niet zo druk om.. Die gozer wil zich bewijzen en het is echt geen slechte.. Dat komt wel goed... het blijven de peppers natuurlijk.. Maar die Kiedis is zo instabiel joh... Sommige shows rocken aan alle kanten en een dag later is zn zang weer helemaal K#t..

live its like a box of chocolates.....

FruscianteFan
20 juni 2011, 10:59
Ik baal dan weer als een stekker dat het in ahoy is. Best lastig bereikbaar met ov volgens mij, strenge huisregels (GEEN consumpties mee naar binnen), en nog wel meer wat me niet aanstaat.

TDZH
20 juni 2011, 11:49
Ik baal dan weer als een stekker dat het in ahoy is. Best lastig bereikbaar met ov volgens mij, strenge huisregels (GEEN consumpties mee naar binnen), en nog wel meer wat me niet aanstaat.

Voor mij is het 5 minuten rijden met de metro vanaf huis.
Het is niet zo moeilijk te bereiken, Rotterdam stikt van het OV.
Gewoon met de trein naar Rotterdam Centraal en dan in metrolijn D naar Zuidplein, en daar ligt het naast! :D

FruscianteFan
20 juni 2011, 12:06
Enig idee hoe het daar dan zit met consumpties? Bij een concert in paradiso neem ik namelijk altijd wel wat water mee en drink ik makkelijk een liter water. Ik heb niet zoveel zin om meer geld aan drinken kwijt te zijn dan aan het concertkaartje...

Mitch
20 juni 2011, 23:01
Water kun je als cheapo altijd op de plee drinken. Bij voorkeur direct uit de pot, da's het meest rock 'n roll.
Tja, geen idee. Ik drink geen liter water op een avondje concert. Laatste keer dat ik daar was heb ik gewoon iets van twee drankjes gehaald of zo en net als overal is dat iets duurder dan in een kroeg.

FruscianteFan
20 juni 2011, 23:23
Ik overleef het wel hoor, maar ik ben er inmiddels wel achter dat het heel prettig is om ook tijdens concerten gewoon goed te drinken. Zeker in zo'n mensenmassa waar je staat te zweten en, mijn geval, toch wel een paar traantjes wegpinkt.

Het is alleen wel zo dat ik een beetje schrik van dergelijke huisregels. Tegenwoordig mag je bij grotere evenementen zoals het Goffertpark of Gelredome ook gewoon flesjes mee naar binnen nemen (mits je de dop afstaat), bij normale zaken controleren ze niet eens.

ontopic: Ik ben nu wel ECHT ontzettend benieuwd naar de nieuwe plaat. Hopelijk brengt de nieuwe line-up vooral een frisse wind en hebben ze er weer echt zin in. Bij de laatste tour kreeg ik namelijk een beetje het idee dat ze daar stonden omdat dat hun werk is (daarbij wel respect dat ze dan nog steeds alles geven).

FruscianteFan
23 juni 2011, 15:04
Blijkbaar was het al binnen 5 minuten uitverkocht...

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/2456662/2011/06/23/Concert-Peppers-binnen-5-minuten-uitverkocht.dhtml

...betekent dat ik mezelf nog meer gelukkig prijs dat ik een kaartje heb. Zeker omdat tussen 11:30 en 12:30 mijn internet er 2 keer uitlag.

TDZH
23 juni 2011, 22:07
Blijkbaar was het al binnen 5 minuten uitverkocht...

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/article/detail/2456662/2011/06/23/Concert-Peppers-binnen-5-minuten-uitverkocht.dhtml

...betekent dat ik mezelf nog meer gelukkig prijs dat ik een kaartje heb. Zeker omdat tussen 11:30 en 12:30 mijn internet er 2 keer uitlag.

Wow, 5 minuten? Gelukkig heb ik vier kaarten! : )

FruscianteFan
16 juli 2011, 01:53
http://www.antiquiet.com/news/2011/07/rhcp-adventures-raindance-maggie/

Herman
16 juli 2011, 18:06
Dus ik ga als eerste een mening geven?

Ik vind het echt een knap saai liedje, precies waar ik toch dus wel al een beetje bang voor was. Ik mag hopen dat de rest van het album hoger niveau heeft, anders is dit wel echt een behoorlijke tegenvaller.

arjanb01
16 juli 2011, 18:22
Hoezo slecht ? Ze borduren voort op Stadium Arcadium, ik denk dat er genoeg fans voor het album zullen zijn. Verwacht geen album a a freaky styley.... andere tijd andere gitarist andere vibe destijds...

Greasemouth
16 juli 2011, 18:29
Dus ik ga als eerste een mening geven?

Ik vind het echt een knap saai liedje, precies waar ik toch dus wel al een beetje bang voor was. Ik mag hopen dat de rest van het album hoger niveau heeft, anders is dit wel echt een behoorlijke tegenvaller.

Ik wil me hier eigenlijk wel bij aansluiten. Ben eigenlijk wel meer gewend van de Peppers, ondanks dat ik geen (groot) fan ben. Zo zie je wel wat een gitaristen wissel uit kan richten.

refused199
16 juli 2011, 22:54
Wat had je dan verwacht? direct een nummer 1 hit die totaal anders was van de al het voorgaande, zodat alles wat volgt, van i'm with you, tegen zal vallen en Josh een vervolg wel op z'n buik mag schrijven? Lijkt me een riskante opgave..;)

Ik vind het niet direct een bagger nummer. Opzich klinkt het lekker. En inderdaad, niet speciaal of heel anders dan we gewend waren van 2006, maargoed dat verwachtte ik ook nog niet direct.

Herman
17 juli 2011, 12:40
Ik vond Stadium Arcadium ook al niet geweldig. Ook niet heel slecht, maar over het geheel toch tegenvallend. Als ze van die Stadium Arcadium de beste liedjes op 1 cd hadden gezet, in plaats van dat ze er een dubbel cd van maakten had ik het al een stuk beter gevonden denk ik. Nu staan daar toch te veel nummers op die ik weinig speciaal vind.

Het riffje van dit nieuwe nummer vind ik gewoon erg makkelijk gevonden. Daarmee zeg ik niet dat alles altijd maar super moeilijk, over the top of ingewikkeld moet zijn, want soms werkt het erg goed om iets simpel te houden, maar dit riffje vind ik gewoon te nietszeggend. Eigenlijk geld dat wel voor het complete couplet. Het geheel past inderdaad verder wel vrij goed bij het idee van Stadium Arcadium. Al met al vind ik het gewoon te makkelijk of zo. (En nee, niet dat ik het zelf beter kan, maar zoals hier boven ook al ergens gezegd werd mag je vind ik wel wat meer van de Pepers verwachten).

Ben nog steeds benieuwd naar de rest van het album, maar verwacht er niet te veel van.

Mitch
17 juli 2011, 12:45
Couplet is niet alles, refrein erg poppy met een beetje een disco hi-hatje, maar het gebruik van de gitaar is toch wel anders dan wat ze met Frusciante deden. Ondanks dat de totaalsound duidelijk overeind is gebleven.
Niet alle singels van de Peppers zijn goed, vaak hebben ze betere album tracks de laatste jaren. Eigenlijk was het alleen met Californication nog zo dat ze de betere nummers als single uitbrachten.

The Unforgiven
17 juli 2011, 22:22
Vind het eerlijk gezegd helemaal niets, veels te poppy voor mijn smaak.

Baker
18 juli 2011, 09:37
Na twee keer luisteren vind ik het best een geinig liedje. Het laatste stukje met de koe-bel spreekt me nog het meeste aan.

Toch kan ik een bepaald gevoel van teleurstelling niet onderdrukken. Ik had er simpelweg meer van verwacht.
Meer een soort van up-tempo "PATS! Hier zijn we GVD!"-nummer. Zoiets.

humbucker
18 juli 2011, 12:02
Vanmorgen op StuBru werd de single voor het eerst gedraaid en ik vond hem ook zeker niet waauw.. Slecht is echter ook iets anders.

Naderhand werd er een kerel opgebeld die het hele album in LA al had gehoord ofzoiets (was net wakker dus dit kan wel eens fout zijn) maar het kwam erop neer dat ook hij vond dat de keuze van de single een beetje vreemd was, temeer omdat er op het album veel betere "single-waardige" nummers stonden.

Ik ga nog even wachten met een oordeel tot ik het hele album heb gehoord :)

FruscianteFan
18 juli 2011, 12:24
Ik heb eens een keer zin om helemaal niet mee te discussiëren over het nieuwe werk. Ben benieuwd naar de rest!

laneythijs
24 juli 2011, 12:37
Toch kan ik een bepaald gevoel van teleurstelling niet onderdrukken. Ik had er simpelweg meer van verwacht.
Meer een soort van up-tempo "PATS! Hier zijn we GVD!"-nummer. Zoiets.

Ja inderdaad, wel een goed nummer maar wel heel voorzichtig voor de 'comeback single' na 5 jaar...

Baker
24 juli 2011, 17:42
ik heb de track nog es wat vaker geluisterd en ik vind hem stiekem wel steeds leuker worden...

HaroldA
28 juli 2011, 11:38
Net op de radio gehoord: boring! :stop:

FruscianteFan
28 juli 2011, 11:47
Heb er inmiddels een paar keer naar geluisterd, ik vind hem lekker.

'interview' waarin je Josh ook kunt zien en horen:
http://www.youtube.com/watch?v=znFNVOXo_r8

zonder trouwens ook maar enige interesse te hebben in een discussie (ik ben de eindeloze RHCP-discussies gewoon moe ;)), ik ben wel benieuwd of degene van jullie die deze single saai vinden eigenlijk hogere verwachtingen hadden? Want met die instelling "hopen dat ze nu weer lekker richting Uplift Mofo Sex Magik gaan" is natuurlijk alle RHCP na 1991 kut.

Baker
1 augustus 2011, 17:20
Grappig interviewtje.

Hoewel flea wel de indruk geeft dat hij er nog steeds flink van baalt dat John ermee gekapt is.:dontgeti:

FruscianteFan
17 augustus 2011, 13:28
De eerste 6 ofzo concerten zitten erop, en voor het grootste deel ben ik er blij mee. Ze hebben weer een lekker frisse energie, en wat mij betreft doet Josh het goed. Wel mis ik hier en daar een tweede zang. Het is een prima keuze om niet overal een tweede stem bij te doen zoals John dat tegen het einde wel deed, maar bij een refrein van Otherside of Don't Forget Me hoor ik dat toch wel graag.

In eerste instantie was ik trouwens verbaasd over het arsenaal van Josh: twee oude Strats, een Gretsch Penquin, een ES-335 en de Telecaster en Firebird die mij al bekend waren. Toen bedacht ik dat hij al een jaar bij een van de rijkste rockbands van de wereld zit, en dat er dus vast niet op gitaarkosten bespaard wordt :)

humbucker
17 augustus 2011, 14:49
Zijn die concerten ergens te vinden?

FruscianteFan
17 augustus 2011, 14:51
begint met een Y en eindigt op outube. Als je zoekt op 'rhcp live -cover' kom je een heel eind (als je sorteert op laatst toegevoegd).

Mitch
17 augustus 2011, 17:55
Grappig interviewtje.

Hoewel flea wel de indruk geeft dat hij er nog steeds flink van baalt dat John ermee gekapt is.:dontgeti:

Zeg dat wel! Bijna pijnlijk voor zijn buurman.
Die Josh, ik weet het niet hoor. Het lijkt wel een houding, de gevoelige jongen die meer handgebaren maakt dan oogcontact. En nou zijn mijn laptop speakers niet perfect, maar ik verstond NIETS van dat gemompel van 'm.

@FFan: geldt voor mij niet hoor. Ik ben júist fan van het nieuwere werk (zoals bij wel meer bands) en dan nog vind ik dit nummer hopeloos zwak. Zoals er op SA ook al wel wat 'vulling' te vinden was, in tegestelling tot de constante kwaliteit die er op Californication en By the Way te vinden is.

FruscianteFan
17 augustus 2011, 18:22
Zeg dat wel! Bijna pijnlijk voor zijn buurman.
Die Josh, ik weet het niet hoor. Het lijkt wel een houding, de gevoelige jongen die meer handgebaren maakt dan oogcontact. En nou zijn mijn laptop speakers niet perfect, maar ik verstond NIETS van dat gemompel van 'm.

@FFan: geldt voor mij niet hoor. Ik ben júist fan van het nieuwere werk (zoals bij wel meer bands) en dan nog vind ik dit nummer hopeloos zwak. Zoals er op SA ook al wel wat 'vulling' te vinden was, in tegestelling tot de constante kwaliteit die er op Californication en By the Way te vinden is.
Wat dat eerste betreft: zo ken ik hem al langer. Zijn zang op A Sphere In The Heart Of Silence (met JF) of Automatic Writing (van Ataxia) is zelfs nog meer gemompel dan wat je in dat interview hoort. Eigenlijk verbaast het me een beetje dat hij überhaupt iets zei in dat interview.

Over dat tweede: mooi zo! ;)

Baker
23 augustus 2011, 22:38
Net het hele album geluisterd en......

Het valt me niet tegen! Echt wat anders, met een paar geniale nummers ertussen. En flea op de trompet op "Did I Let You Know", dat wilde ik sowieso graag horen!

Ben toch wel blij verrast!

Edit: ONBEGRIJPELIJK dat ze Factory of faith niet als eerste single gereleased hebben!!!

TimS
23 augustus 2011, 22:50
Hmm, ik heb hem maar even getorrent. Als het goed is heb ik de CD op releasedatum binnen (preorder bij FRS), maar ik heb geen zin om daar nog 5 dagen op te wachten.

FruscianteFan
23 augustus 2011, 22:52
Ik heb hem niet gepre-ordered. Als ik de CD wil hebben wacht ik wel een paar maanden en dan koop ik hem bij Kroese voor 8 euro...

Wel gedownload nu en ik ben in elk geval veel blijer hiermee dan met de single.

TimS
24 augustus 2011, 00:15
Meh, net helemaal geluisterd. Het enige dat me aan sprak waren de coupletten van "Even You, Brutus?" eigenlijk. Klinkt allemaal een beetje alsof ik er al een betere versie van gehoord heb.

Riky
26 augustus 2011, 11:22
Kan aan m'n stemming van nu liggen, maar na 1 keer geluisterd te hebben vind ik het eigenlijk een beetje slappe hap...
Niks knalt en het tempo ligt over het hele album behoorlijk laag.
Niet echt originele zanglijnen of gitaar partijen. Elke nummers is sterker geprobeerd te maken met vage effecten, maar de basis is niet echt interessant.
Muziek dat je op zet bij een visite met je schoonouders.

Maar mijn mening kan nog veranderen.

EDIT: Nummers die me redelijk kunnen bekoren: Monarchy of Roses, Factory of Faith, Even you Brutus?, The Adventures of Rain Dancing Maggie

zoon van Piet
26 augustus 2011, 11:50
hmmm.. mét d'n Frus scoen ze hit na hit, zonder hem is het drie keer niks.
de peppers kunnen niet zonder die junk...

Riky
26 augustus 2011, 12:09
1 ding waar niemand onder uit kan komen is dan ook dat d'n Frus gedrag vertoont waardoor je beinvloed raakt. Bij veel mensen positief en bij sommige negatief.
Bij de rest van de Peppers zeker positief en dan als zo iemand dan vertrekt heb je een flinke gat in je band. Daarbij beschikt hij ook over het talent dingen te verzinnen die nog niet eerder zijn de gedaan (met name noten en akkoorden combinaties).
Voor dat laatste mis ik erg op de nieuwe plaat.
Geen een keer in een nummer hoeven terugspoelen, omdat ik iets vet hoorde, maar ik niet in 1 keer hoort hoe het gedaan is.

Baker
26 augustus 2011, 12:23
Net even een rondje internet gedaan en diverse reviews gelezen in binnen en buitenland. De plaat wordt redelijk tot goed ontvangen, en na 10 keer luisteren kan ik het daar alleen maar mee eens zijn.

FruscianteFan
26 augustus 2011, 12:41
1 ding waar niemand onder uit kan komen is dan ook dat d'n Frus gedrag vertoont waardoor je beinvloed raakt. Bij veel mensen positief en bij sommige negatief.
Bij de rest van de Peppers zeker positief en dan als zo iemand dan vertrekt heb je een flinke gat in je band. Daarbij beschikt hij ook over het talent dingen te verzinnen die nog niet eerder zijn de gedaan (met name noten en akkoorden combinaties).
Voor dat laatste mis ik erg op de nieuwe plaat.
Geen een keer in een nummer hoeven terugspoelen, omdat ik iets vet hoorde, maar ik niet in 1 keer hoort hoe het gedaan is.
Aan de ene kant kan ik je hier alleen maar gelijk in geven.

Aan de andere kant heb ik het idee dat deze plaat iets vrijer in elkaar zit: lekker veel energie, enthousiasme enzo. Met Frusciante erbij heb je inderdaad van die verrassend interessante dingetjes, maar ook een groot ego.

anywho, nog maar eens een paar keer luisteren naar deze plaat.

Riky
26 augustus 2011, 12:44
Aan de ene kant kan ik je hier alleen maar gelijk in geven.

Aan de andere kant heb ik het idee dat deze plaat iets vrijer in elkaar zit: lekker veel energie, enthousiasme enzo. Met Frusciante erbij heb je inderdaad van die verrassend interessante dingetjes, maar ook een groot ego.

anywho, nog maar eens een paar keer luisteren naar deze plaat.

dat ga ik ook doen. Wel zonder Brendan's Death Song:)

darkrazer
26 augustus 2011, 21:35
Ligt het aan mij of zijn de bas partijen van Flea meer naar de voorgrond geplaatst op dit album dan op de andere albums?

Mitch
26 augustus 2011, 22:00
Dat zou verdomme tijd worden, ik vond het bij vlagen bloedirritant hoe slecht hij gemixed was.
@FF: met Frusciante een ego in de sound? Of hoe bedoel je dat? Ik vond het juist een sterke eenheid. Chad die tegen Flea aankruipt, Flea die tegen John aankruipt en John die lekker los gaat. Uitstekende combinatie.

darkrazer
26 augustus 2011, 22:09
Dat zou verdomme tijd worden, ik vond het bij vlagen bloedirritant hoe slecht hij gemixed was.
@FF: met Frusciante een ego in de sound? Of hoe bedoel je dat? Ik vond het juist een sterke eenheid. Chad die tegen Flea aankruipt, Flea die tegen John aankruipt en John die lekker los gaat. Uitstekende combinatie.

Precies! En die chemie mis ik nog een beetje op deze plaat. Maarja, Flea en Frusciante zijn wel twee handen op een buik en dat is moeilijk te vervangen. Ik denk dat daarom misschien de baslijnen meer opvallen, omdat ze meer 'los' staan van de gitaar partij.

FruscianteFan
26 augustus 2011, 22:20
Dat zou verdomme tijd worden, ik vond het bij vlagen bloedirritant hoe slecht hij gemixed was.
@FF: met Frusciante een ego in de sound? Of hoe bedoel je dat? Ik vond het juist een sterke eenheid. Chad die tegen Flea aankruipt, Flea die tegen John aankruipt en John die lekker los gaat. Uitstekende combinatie.
Niet zozeer in de sound, maar met met zijn aandeel in het schrijven van de muziek. In enkele interviews ten tijde van SA hoor je hoe Frusciante's muzieksmaak extreem verandert in de loop van de jaren. Tijdens By The Way had hij geen interesse in blues, dus ging al het bluesy waar Flea mee aankwam verworpen.

Het gaat me dus niet zozeer om een duidelijk hoorbaar ego, maar ik las/hoorde maar al te vaak wat Frusciante allemaal moest doen om zich geïnteresseerd te houden in RHCP, en dat hij bepaalde dingen in zijn gitaarspel of productie niet meer doet omdat het hem verveelt. Beide zijn totaal niet verkeerd, maar leidden er volgens mij wel toe dat Frusciante - al dan niet bewust - een wel erg grote lepel in de pap van het totaalplaatje had.

Dit alles kan echter ook mijn interpretatie zijn...

Riky
26 augustus 2011, 22:56
Ligt niet aan jou. Zijn meer aanwezig, maar komt ook doordat de gitaar niet heel veel doet. Weinig volle akkoorden. Veel nummer beginnen ook met de bas. Album leunt qua muziek meer op Flea en Chat. Goede keus ook imo. Josh zijn partijen voegen zeker veel toe, maar zijn minder direct dan die van John eerder waren. Daar leunde veel nummers op gitaar.

Kortom: Als je de nummers nu wil naspelen op gitaar, dan speel je de bas op gitaar. Bij vorige albums speelde je gewoon de gitaar partij. Rollen zijn gewoon beetje anders verdeeld. Flea heeft trouwens wel een paar erg gave baslijnen.

FruscianteFan
26 augustus 2011, 23:09
Ligt niet aan jou. Zijn meer aanwezig, maar komt ook doordat de gitaar niet heel veel doet. Weinig volle akkoorden. Veel nummer beginnen ook met de bas. Album leunt qua muziek meer op Flea en Chat. Goede keus ook imo. Josh zijn partijen voegen zeker veel toe, maar zijn minder direct dan die van John eerder waren. Daar leunde veel nummers op gitaar.

Kortom: Als je de nummers nu wil naspelen op gitaar, dan speel je de bas op gitaar. Bij vorige albums speelde je gewoon de gitaar partij. Rollen zijn gewoon beetje anders verdeeld. Flea heeft trouwens wel een paar erg gave baslijnen.
En dat vind ik ook zo verfrissend. Chad en Flea zijn samen met Anthony de doorgewinterde pepers, en Josh rockt gewoon de pan uit. Josh lijkt nog dankbaar te zijn dat hij erbij zit, terwijl Flea eerder al aangaf dat het absoluut een uitdaging is om met Frusciante te spelen (because he's so good and that smart and so on it). Zou goed kunnen dat Flea en Chad zich daardoor vrijer voelen en Josh echt mee op pad nemen, en dat ze niet moeite hebben om Frusciante bij te houden.

geert1976
27 augustus 2011, 00:22
Net even wat van het nieuwe werk van de Peppers geluisterd en ik vind het wel ok.

De nieuwe single vind ik zwaar ok en nodigt mij uit de CD-speler op 10 te zetten.

Qua gitaarwerk is het anders, het is nu meer een onderdeel van, ipv het leidende en dragende wat JF aan de muziek van de Peppers gaf.

Mijns inziens is daar niets mis mee, want met Josh hebben ze een ander type gitarist in huis gehaald en is daar een nieuwe sound uit gekomen.
Voor mij was het juist een grotere afknapper geweest als Josh een soort van JF wannabe was geweest.

De switch van JF naar Dave Navarro (de CD One Hot Minute), dat was destijds wel een afknapper voor mij, maar dit album valt mij niet tegen.

Morgen maar eens zelf de CD braaf kopen bij de platenzaak:ok:

Luke-wannabe
27 augustus 2011, 01:40
Morgen maar eens zelf de CD braaf kopen bij de platenzaak:ok:

Vind ik vet cool! Haha wilde even zeggen ;)

Riky
27 augustus 2011, 02:42
En dat vind ik ook zo verfrissend. Chad en Flea zijn samen met Anthony de doorgewinterde pepers, en Josh rockt gewoon de pan uit. Josh lijkt nog dankbaar te zijn dat hij erbij zit, terwijl Flea eerder al aangaf dat het absoluut een uitdaging is om met Frusciante te spelen (because he's so good and that smart and so on it). Zou goed kunnen dat Flea en Chad zich daardoor vrijer voelen en Josh echt mee op pad nemen, en dat ze niet moeite hebben om Frusciante bij te houden.

Moahh, Flea en Chat doen doen veel anders. Waren altijd al net zo briljant, maar door de minder aanwezige gitaar hoor je nu beter wat ze doen. Just my toughts:)

FruscianteFan
27 augustus 2011, 21:02
Vandaag tijdens de post eens ernaar geluisterd. Bij dat werk hoef ik niet zo te denken ;)

Er zijn wel stukken waar Josh echt iets gaafs doet op gitaar, maar dat zijn niet zoveel momenten als op vorige RHCP albums. Maar misschien dat ik dat pas later zal horen, want dat is ook niet iets wat me bij SA de eerste luisterbeurten al opviel. Verder beginnen er een paar nummers te komen die ik echt gaaf vind (Factory Of Faith, Did I Let You Know, en wat andere), en een paar die voor mij dan weer niet zo nodig hoeven. Ik vind het wel een erg lekker album om naar te luisteren.

Splendid
1 september 2011, 10:14
Ben ik nou de enige die blij is dat er geen geurspeakers bestaan, omdat je anders een strontlucht tegemoet zou komen?

Het maakt naar mijn idee niet uit met welk vorig album je dit nieuwe album vergelijkt, het is gewoon 3x kut.. Zo stonden op stadium arcadium nog een wel een paar toffe nummers, en is dat album het gewoon waard om aangeschaft te worden. Dit nieuwe album lijkt wel een wanhopige poging om nog net een paar laatste centen van de straat te schrapen met enkel de naam die ze hebben opgebouwd, om nog een laatste shot in hun arm te kunnen drukken..

Zo, misschien komt dit op sommige mensen wat overdreven over, maar voor menig muziekliefhebber die echt naar dit album heeft uitgekeken is dit, zoals ik al eerder zei, stront op een schijfje

Baker
1 september 2011, 12:30
Ik ben het echt, maar dan ook echt niet met je eens. Ik vind 'm best te pruimen het nieuwe album!

Zou je ook kunnen uitleggen waarom je het album zo slecht vindt?

Ik vind het nieuwe album, na vaak gedraaid te hebben gewoon hartstikke goed, met een paar geniale uitschieters, en ok, vooruit, een paar overbodige stukken.

Ik ben al fan van de RHCP sinds Mother's Milk. Ik heb alle cd's veel gedraaid. BSSM en Californication heb ik zelfs GRIJS gedraaid.

Wat ik zo goed aan het album vind is dat je het vuur hoort tussen de bandleden, en dan met name chad en flea. Verder heerlijke baslijnen, een goede mix, subtiel maar bij vlagen heerlijk gitaarspel, gewoon super...

Splendid
1 september 2011, 12:45
Tsja, ik had sowieso op een wat harder album gehoopt, hier en daar zit er idd wel een baslijn in die je terug zou kunnen koppelen aan flea, maar echt snoeiharde baslijnen of funk gitaarspel hoor ik niet echt.. Dat samen met de (in mijn ogen) geniale solo`s die john hier en daar speelde was nou juist eigenlijk alles wat ik zo tof vond aan de RHCP..

Ik vind dit album veel meer een commerciele pop sound hebben, stadium arcadium had dat al een klein beetje, maar dit gaat gewoon weer een stap verder... Bovendien had ik (bijvoorbeeld) bij nummer 5 het idee dat ik nog steeds naar nummer 1 luisterde, ik vind het erg veel op elkaar lijken allemaal..

Maar dit kan natuurlijk komen omdat deze muziek totaal mijn smaak niet is...

TimoSomers
1 september 2011, 12:55
Whahahahaha, wat een review :seriousf:



Ben ik nou de enige die blij is dat er geen geurspeakers bestaan, omdat je anders een strontlucht tegemoet zou komen?

Het maakt naar mijn idee niet uit met welk vorig album je dit nieuwe album vergelijkt, het is gewoon 3x kut.. Zo stonden op stadium arcadium nog een wel een paar toffe nummers, en is dat album het gewoon waard om aangeschaft te worden. Dit nieuwe album lijkt wel een wanhopige poging om nog net een paar laatste centen van de straat te schrapen met enkel de naam die ze hebben opgebouwd, om nog een laatste shot in hun arm te kunnen drukken..

Zo, misschien komt dit op sommige mensen wat overdreven over, maar voor menig muziekliefhebber die echt naar dit album heeft uitgekeken is dit, zoals ik al eerder zei, stront op een schijfje

Eygen
1 september 2011, 13:34
Echt slecht is het niet. Wel aardig om naar te luisteren, maar ik merk dat het heel erg pop is. Op Stadium Arcadium merkte ik het ook al, maar daar zaten nog een aantal goede nummers tussen die leuker waren dan de rest.
Op I'm With You staat geen enkel nummer wat erbovenuit steekt. Ze zijn allemaal een beetje saai, en ik mis Frusciante als gitarist.

FruscianteFan
1 september 2011, 17:38
Tsja, ik had sowieso op een wat harder album gehoopt, hier en daar zit er idd wel een baslijn in die je terug zou kunnen koppelen aan flea, maar echt snoeiharde baslijnen of funk gitaarspel hoor ik niet echt.. Dat samen met de (in mijn ogen) geniale solo`s die john hier en daar speelde was nou juist eigenlijk alles wat ik zo tof vond aan de RHCP..

Ik vind dit album veel meer een commerciele pop sound hebben, stadium arcadium had dat al een klein beetje, maar dit gaat gewoon weer een stap verder... Bovendien had ik (bijvoorbeeld) bij nummer 5 het idee dat ik nog steeds naar nummer 1 luisterde, ik vind het erg veel op elkaar lijken allemaal..

Maar dit kan natuurlijk komen omdat deze muziek totaal mijn smaak niet is...
Je zegt het zelf al: je wilt een album met John Frusciante en met harder werk horen. Dat hardere werk is er al nauwelijks, maar je kunt geen Frusciante verwachten in het geluid als er geen Frusciante te horen is.

Het scheelt misschien dat ik nauwelijks verwachtingen had (in die zin dat ik gewoon met andere muziek bezig was), en natuurlijk dat ik al heel bekend was met Klinghoffer. Je hoort duidelijk dat hij ontzettend is beïnvloed door Frusciante, maar op deze plaat is ook te horen dat hij gewoon zijn eigen ding doet en dat hij niet Frusciante zit te imiteren.

Als je Frusciante wilt horen: hij is op meer dan 20 albums uitgebreid te horen...

Splendid
1 september 2011, 21:46
Je zegt het zelf al: je wilt een album met John Frusciante en met harder werk horen. Dat hardere werk is er al nauwelijks, maar je kunt geen Frusciante verwachten in het geluid als er geen Frusciante te horen is.

Het scheelt misschien dat ik nauwelijks verwachtingen had (in die zin dat ik gewoon met andere muziek bezig was), en natuurlijk dat ik al heel bekend was met Klinghoffer. Je hoort duidelijk dat hij ontzettend is beïnvloed door Frusciante, maar op deze plaat is ook te horen dat hij gewoon zijn eigen ding doet en dat hij niet Frusciante zit te imiteren.

Als je Frusciante wilt horen: hij is op meer dan 20 albums uitgebreid te horen...

Ik heb nergens gezegd dat ik een album met john frusciante wil horen, ik wil een harder album horen, john frusciante deed dat, maar hillel slovak bv ook, en zo zijn er nog genoeg andere gitaristen die een hardere stijl zouden willen hanteren..

En inderdaad, klinghoffer doet zn eigen ding, en het bevalt me niks.. Ik vind het gewoon niet mooi, maar ik ben blij voor de RHCP en dat er mensen zijn die het mooi vinden, en blij voor de mensen die het mooi vinden, dat ze nu weer meer RHCP hebben om naar te luisteren

FruscianteFan
1 september 2011, 21:50
Ik heb nergens gezegd dat ik een album met john frusciante wil horen, ik wil een harder album horen, john frusciante deed dat, maar hillel slovak bv ook, en zo zijn er nog genoeg andere gitaristen die een hardere stijl zouden willen hanteren..

En inderdaad, klinghoffer doet zn eigen ding, en het bevalt me niks.. Ik vind het gewoon niet mooi, maar ik ben blij voor de RHCP en dat er mensen zijn die het mooi vinden, en blij voor de mensen die het mooi vinden, dat ze nu weer meer RHCP hebben om naar te luisteren
Ik vind persoonlijk dit album stukken harder dan By The Way...

maar zoals ik zei, het is je goed recht om het niet mooi te vinden. Het is ook je goed recht om het zo scherp te formuleren... prima :)

almarvk
1 september 2011, 22:10
Vandaag het album ook maar aangeschaft. M'n vrouw wilde 'm erg graag hebben, dus vooruit dan maar. Zal 'm morgen maar 's aanzetten.
Wel opvallend: bij de FRS in de 'aanbieding' voor 18,- euro, bij de MM voor maar 9,- euro. Die hebben blijkbaar een iets beter dealtje gesloten!

Splendid
2 september 2011, 08:44
Ik vind persoonlijk dit album stukken harder dan By The Way...

maar zoals ik zei, het is je goed recht om het niet mooi te vinden. Het is ook je goed recht om het zo scherp te formuleren... prima :)

Ach, het was vooral even de teleurstelling die sprak denk ik, flea, chad en anthony hebben natuurlijk ook heel veel moois gemaakt..

Het album By The Way heeft trouwens ook niet alleen maar nummers die ik tof vind, maar die heeft wel hele vette uitschieters met by the way en cant stop

apekop
4 september 2011, 03:30
Er staan best wel wat aardige nummers op (Monarch of Roses bijvoorbeeld), maar het merendeel vind ik toch slappe hap. Het maakt me verder niet uit dat ze van gitarist veranderd zijn of dat ze een popband zijn geworden. Het hoeft zeker niet ieder album hetzelfde te zijn. Maar ik mis de energie in de nummers. Die energie hadden de vorige albums wel bij de meeste nummers. Het blijft allemaal zo vlak en voorspelbaar. Terwijl juist die energie een van de belangrijkste kenmerken is/was van de RHCP. En er lijkt bij iedere een verplicht meezing refrein in te moeten zitten, dat is niet erg, maar het komt soms wat geforceerd over.

Verder vind ik op Stadium Arcadium (en tevens alle voorgaande albums) interessantere baspartijen staan dan op dit album, in tegenstelling tot wat sommige hier vinden.

FruscianteFan
4 september 2011, 11:02
Ik ben het er zeker wel mee eens dat de prominente baspartijen hier niet zo heel interessant zijn, al zetten ze wel een aparte groove neer. Toch veel disco-achtige octaafjes...

apekop
4 september 2011, 11:22
Ik mis toch wel echt de knallende en groovende baslijnen zoals Hump the Bump, Tell me Baby, Torture Me, Charlie en 21st Century. Om maar wat nummer van SA te noemen. Van dit soort baslijnen staan er niet veel op het nieuwe album. Voor mij een van de dingen waarom ik de RHCP leuk vind/vond.

Brum
4 september 2011, 11:44
Ik heb 'm laatst gehoord op een feestje, niet vreselijk goed geluisterd natuurlijk, maar ik dacht dat de cd speler op repeat stond. Zou ook heel goed kunnen, maar ik had het idee dat het gewoon het complete album was. Volgens mij worden de Peppers oud. Ook goed natuurlijk, dat ze maar erg oud mogen worden. Vrijwel iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn, dat motto was voor mij bij het beluisteren van de cd wel duidelijk.

Dat hitje waar je momenteel mee doodgegooid wordt op de radio, wat een draak van een nummer man. Mijn mening he, voor ik afgemaakt word door fanboys.

geert1976
4 september 2011, 20:30
Ik vind het een prima album en luister er met veel plezier naar.

Er zitten veel mensen te mekkeren dat de Peppers commerciël worden, nou duh, bij het album Blood Sugar Sex Magic, waren de scherpe kantjes er al behoorlijk af hoor.

Dit album is gewoon anders, minder funky, meer Disco en Pop invloeden.
Logisch nu ze een andere gitarist hebben, die geen JF wannebee wil zijn.

FruscianteFan
17 oktober 2011, 02:01
En óf deze band het nog kan.

Ze hebben gewoon keihard gerockt, de pan uit gefunkt en ook nog de nodige gevoelige snaren geraakt. Wel viel tot 2 keer toe de PA uit.. op zich best grappig om mee te krijgen hoe het in een zaal als Ahoy klinkt als de gitarist over 3 stacks speelt die niet uitversterkt worden, maar het is wel schandalig dat dat gebeurt. Zomaar een volle minuut uit Can't Stop!

Daarna nog wat gekraak gehoord, maar dat mag geen naam hebben. Het was een prachtig optreden. Tot aan het 12e nummer was ik een beetje bang dat ze alleen maar de 'plichtmatige' - maar daarom absoluut niet minder mooie - nummers zouden spelen. Maar toen volgde Hard To Concentrate, een pareltje waarvan ik het bijzonder vind dat ze die speelden.

En ik durfde er nauwelijks op te hopen, maar het gebeurde toch: Sir Psycho fucking Sexy. MAN wat een nummer. Heerlijk... en dat einde. Ik heb echt zó intens genoten! They're Red Hot hoeft van mij niet zo nodig, maar het is wel erg hilarisch. En dan, als je denkt dat het niet nog mooier kan worden, zet Josh Soul To Squeeze in.

Ja... ik heb Genoten - met hoofdletter G. Ik zat helemaal op de onderste rij, ter hoogte van het begin van de golden cirkel. Best goed geluid met oordoppen in, beenruimte zat en vooral ontzettend goed zicht (als je bedenkt hoe groot het concert is). Ik heb optimaal kunnen genieten van de geweldige combinatie die Flea en Chad vormen - zo monsterlijk vet! Josh Klinghoffer is een méér dan capabele maar vooral ongelofelijk enthousiaste held die echt de hele tijd rondspringt. Ik heb Frusciante geen moment gemist, misschien zegt dat genoeg.

Eygen
17 oktober 2011, 06:32
Ja die Klinghoffer weet wel hoe hij een dramatische show moet neerzetten. Soms wat overdreven, maar hij kan goed spelen. Hij moest wel even gaan zitten voor het intro van Under The Bridge, haha.
Genoten van het super rockende concert :ok:

Luke-wannabe
17 oktober 2011, 07:40
Ja die Klinghoffer weet wel hoe hij een dramatische show moet neerzetten. Soms wat overdreven, maar hij kan goed spelen. Hij moest wel even gaan zitten voor het intro van Under The Bridge, haha.
Genoten van het super rockende concert :ok:
Deed John ook wel eens (Live @ Slane Castle) ;)

Tof dat het leuk was Erik! Had het op zich ook wel willen zien!

The Unforgiven
17 oktober 2011, 10:21
Vond het inderdaad een heerlijk concert, jammer dat de PA 2 keer uitviel, maar dat is uiteindelijk alsnog opgelost. Die Afrikaanse band was ook wel geinig, vooral die danseressen:seriousf:.

FruscianteFan
17 oktober 2011, 11:04
Ik geloof trouwens dat de band best goed gemutst was. Flea én de percussionist waren jarig, en Flea liet de tattoo zien die Henk Schiffmacher de dag ervoor had gezet - een heel schattige tekening van- en ontworpen door zijn dochter Clara.

Ik denk eigenlijk dat dit misschien wel het concert is van de Peppers waar ik het meest genoten heb. Kan het niet goed beoordelen, de eerste is alweer 8,5 jaar geleden en dat was mijn eerste echte concert. De derde keer was bijzonder omdat het in het Goffertpark was en omdat Frusciante twee keer voor mijn neus kwam spelen...

maar echt: http://www.youtube.com/watch?v=b5NxbNaAo_8

daar word ik gewoon gelukkig van... net als met Sir Psycho Sexy. Echt, ik schiet zo weer vol.

edit: oh, en echte Nederlander als ik ben heb ik een klacht ingediend bij Ahoy, waarvan ik nu lees dat die wordt doorgestuurd naar Mojo. Ik ben een gelukkig mens maar dat doet niets af aan hoe slecht het is dat de PA uitvalt.

TDZH
17 oktober 2011, 13:02
Ik vond het WAANZINNIG! Stond zelf een meter of zeven van Flea af, en wat een show, wat een muziek en wat een publiek! En Josh kan er honderd procent mee door wat mij betreft!

Luke-wannabe
17 oktober 2011, 13:04
@ Frusciantefan: Grappig dat je Hard to Concentrate zo'n leuk nummer vind. Ik vind dat echt het slapste nummer dat ze ooit geschreven hebben..

FruscianteFan
17 oktober 2011, 13:08
@ Frusciantefan: Grappig dat je Hard to Concentrate zo'n leuk nummer vind. Ik vind dat echt het slapste nummer dat ze ooit geschreven hebben..
to each their own...

Luke-wannabe
17 oktober 2011, 13:10
Frappant wel dat smaken zó ver uit elkaar kunnen liggen :D

FruscianteFan
17 oktober 2011, 13:13
Frappant wel dat smaken zó ver uit elkaar kunnen liggen :D
Hahaha ik zit hier een beetje in een roes na te genieten, kom jij het hebben over hoe kut je dat nummer vindt.

Mag, maar ik blijf hier vooral aan het nagenieten hoor...

FruscianteFan
17 oktober 2011, 14:16
Wat ik steeds meer besef, en al helemaal na gisteravond, is dat Josh zichzelf helemaal niet meer hoeft te bewijzen. Is eigenlijk ook helemaal niet gek. Toen Frusciante bij de Peppers kwam, was hij 19 en had hij nog nooit in een band gezeten.

Josh Klinghoffer was een jaar of 30 en heeft al een keurige staat van dienst. Gisteravond vormde hij gewoon een geheel met de band, net zoals de andere bandleden. Wat mij betreft is hij niet 'een geschikte/erg goede vervanger van John Frusciante' of 'het nieuwe bandlid'. Hij is gewoon de gitarist van de band, een echte Red Hot Chili Pepper.

Ik vond zijn tone ook erg prettig. Vooral in Scar Tissue, gespeeld op het halselement van een Strat van de late '60s of misschien '70s, klonk hij heel 'prettig' en vriendelijk. En dan die Tele! Superdikke tone, zowel op de brug als de hals. Echt, wow.

En als je denkt dat Frusciante een hoop pedalen gebruikte... Josh heeft een stuk of 20 delays en reverbs ofzo?

Luke-wannabe
17 oktober 2011, 15:28
Had -ie nou zo'n ouwe 8x12 Marshall cab staan? Zo vet!!
Ja sorry hoor, vind dat echt geen mooie melodie :D

FruscianteFan
17 oktober 2011, 15:36
Had -ie nou zo'n ouwe 8x12 Marshall cab staan? Zo vet!!
Ja sorry hoor, vind dat echt geen mooie melodie :D
Ik weet echt niet of het een 8x12 of een ontzettend oversized 4x12 is. De Silvertone stack die ernaast staat is ook een mysterie. Ging ervanuit dat dat twee 2x12 kasten waren, maar op een moment leek het dat ik door de belichting de speakers kon zien... en als dat klopt dan zijn het 6 speakers per kast. Even googlen leert me dat Silvertone inderdaad ooit 6x10 cabs maakte.

TimS
17 oktober 2011, 16:22
En wat voor Fender gebruikte hij eigenlijk? Ik dacht eerst dat het een SF twin combo was met een cab er onder maar het bleek een enorme combo te zijn.

FruscianteFan
17 oktober 2011, 16:32
Dat vraag ik me ook af. Volgens mij speelt hij daarop met zijn Gretsch, want ik zag hem vlak voor Californication dacht ik nog ff aan de knoppen draaien.

Moet wel zeggen dat ik die White Penquin lang niet zo mooi vind klinken als een White Falcon...

The Unforgiven
18 oktober 2011, 21:01
Vandaag en gisteren nog maar eens de nieuwe plaat geluisterd, en begin de plaat eigenlijk steeds meer te beweren. Police Station, The Adventures of Rain Dance Maggie en Meet Me at the Corner vind ik erg sterk. Zo zien we maar weer dat je een CD altijd even de tijd moet geven...

Mitch
18 oktober 2011, 22:50
Jezus mina, dat filmpjer van Hard to Concentrate... het is al een beetje albumvulling dat alleen in de laatste minuut een beetje openbreekt, maar wat is dit live SLECHT zeg. Anthony zingt valser dan ooit aan één stuk door en Josh presteert het om de mooie arpeggiootjes te verbasteren tot een minder puntig geheel en dan nog effe vals mee te doen met Kiedis :chicken:
Het zal vast niet het hoogtepunt van de avond zijn geweest, maar ik ben blij dat ik niet gegaan ben.

FruscianteFan
18 oktober 2011, 23:05
Probeer je me nu uit de tent te lokken of meen je dit echt? ...nee kan echt niet dat je dat meent.

Ik had iig nergens last van. Lekker potje janken - van geluk. Net zoals bij enkele andere nummers trouwens.

edit: paar recensies die ik heb gelezen hadden het (inhoudelijk) over 1) dat ze teveel hits speelden en 2) dat Anthony wél bij stem was en zuiver zong.

Dat laatste klopt wel. Maar toch.. het is niets nieuws voor me dat hij teksten op zijn monitoren legt. Wel heb ik hem een paar keer wat blaadjes om zien slaan voor een nieuw nummer, en dan nog krijgt hij het voor elkaar om de tekst weleens kwijt te zijn. Neemt niet weg dat ik enorm veel respect heb voor hoe hij daarmee omgaat - gewoon doorzingen, ook al komt er onzin uit.

Dat ze teveel hits speelden, dat vind ik wel echt een onzinpunt. RHCP is nu eenmaal een band met erg veel bekende nummers, en het publiek verwacht daar toch wel een aantal van te horen. 8 hits gespeeld, 9 als je Higher Ground meetelt. Daarnaast nog wat nummers die het zeker goed doen bij het publiek... maar dit is een band die makkelijk 1 uur en 3 kwartier (volgens mij hebben ze dat wel ongeveer volgemaakt) alleen maar hits zou kunnen spelen, en dat deden ze niet. Vond het een mooie set, en vind dat ze deze tour lekker veel variëren.. met als grote afwezige Snow, waarvan ik vermoed dat Klinghoffer het niet aandurft.

Baker
19 oktober 2011, 10:08
Heb het filmpje even goed bekeken, en Anthony zingt inderdaad af en toe vals. Maar verder is het niet te doen om op basis van zo'n slecht filmpje een objectief oordeel te vellen over de kwaliteit van het optreden.

Ik had er in ieder geval wel graag bij willen zijn.

En I'm with you is mijn meest gedraaide peppers plaat sinds blood suger sex magic. Geweldig album.

Mitch
19 oktober 2011, 14:31
Ik heb een prima koptelefoon waar ik dit mee luisterde en ik meende dit bloedserieus. Overigens zei ik al dat ik heus wel begrijp dat dit niet representatief zal zijn geweest voor het complete optreden. Sowieso "objectief" en "oordeel vellen" is al een contaminatie :D
Ik ben een absolute fan hoor, begrijp me niet verkeerd. Heb met sommige nummers héél veel affiniteit/emotie, maar dit vond ik echt bagger. Het nummer heeft al een (voor Anthony) lastige melodie omdat het steeds van hoog naar laag zwerft maar hij kiest vrijwel consequent de verkeerde grondtoon. Ik kijk liever een live DVD waar wat aan gesleuteld is, want ik vind het een te gekke frontman en hij verzint leuke lijnen, maar hij voert ze zo slecht uit :(

Luke-wannabe
19 oktober 2011, 15:36
met als grote afwezige Snow, waarvan ik vermoed dat Klinghoffer het niet aandurft.
Sorry hoor dit begrijp ik niet.. Waarom zou die dat niet aan durven?

Nielsje
19 oktober 2011, 15:40
maar echt: http://www.youtube.com/watch?v=b5NxbNaAo_8
daar word ik gewoon gelukkig van...

Je hebt blijkbaar een lage standaard? Dit klinkt toch werkelijk waar verschrikkelijk? En dan heb ik het niet over de opname..

Lexvandoef
19 oktober 2011, 15:43
Ah die! het refrein is opzich wel aardig, maar dude, zing je eigen song eens ff zuiver!

FruscianteFan
19 oktober 2011, 15:45
Ik heb een prima koptelefoon waar ik dit mee luisterde en ik meende dit bloedserieus. Overigens zei ik al dat ik heus wel begrijp dat dit niet representatief zal zijn geweest voor het complete optreden. Sowieso "objectief" en "oordeel vellen" is al een contaminatie :D
Ik ben een absolute fan hoor, begrijp me niet verkeerd. Heb met sommige nummers héél veel affiniteit/emotie, maar dit vond ik echt bagger. Het nummer heeft al een (voor Anthony) lastige melodie omdat het steeds van hoog naar laag zwerft maar hij kiest vrijwel consequent de verkeerde grondtoon. Ik kijk liever een live DVD waar wat aan gesleuteld is, want ik vind het een te gekke frontman en hij verzint leuke lijnen, maar hij voert ze zo slecht uit :(
Tsjah, tikje vals is het wel. Maar verder stond er een hoop onzin in je post.

- afgezien van de 'gitaarsolo's' waarvan Josh er één anders speelt, en één niet speelt, heeft hij de gitaarpartij vrijwel geheel overgenomen. Hij varieert een beetje, speelt iets meer basnoten, en gebruikt meer galm en delay. Op het einde speelt hij wat agressiever, maar ik zie echt met geen mogelijkheid hoe hij de gitaarpartij verkracht.

- je zegt dat Josh nog even vals meedoet met Anthony... maar hij zingt het hele nummer niet. Daarom dacht ik echt dat je het niet kon menen.

FruscianteFan
19 oktober 2011, 15:49
Sorry hoor dit begrijp ik niet.. Waarom zou die dat niet aan durven?
Zeg niet dat dat de reden is, maar het zou me niets verbazen als hij eigenlijk te verlegen is om dat riff in te zetten :D

apekop
19 oktober 2011, 16:14
Zo ingewikkeld is Snow nu ook weer niet

FruscianteFan
19 oktober 2011, 16:26
Wel als ik het probeer te spelen... ;)

apekop
19 oktober 2011, 16:40
Niet een nummer dat Josh niet zou kunnen spelen, dus ik begrijp die opmerking hiervoor daarom ook niet.
Ik moet zeggen dat ik op de nieuwe cd nu toch eindelijk wel een paar leuke nummers begin te ontdekken. Maar lang niet alle nummers zijn toppers.
Ook past Josh F er goed bij vind ik, beter dan Dave Navarro destijds.

Mitch
19 oktober 2011, 17:29
Tsjah, tikje vals is het wel. Maar verder stond er een hoop onzin in je post.

- afgezien van de 'gitaarsolo's' waarvan Josh er één anders speelt, en één niet speelt, heeft hij de gitaarpartij vrijwel geheel overgenomen. Hij varieert een beetje, speelt iets meer basnoten, en gebruikt meer galm en delay. Op het einde speelt hij wat agressiever, maar ik zie echt met geen mogelijkheid hoe hij de gitaarpartij verkracht.

- je zegt dat Josh nog even vals meedoet met Anthony... maar hij zingt het hele nummer niet. Daarom dacht ik echt dat je het niet kon menen.

Pfff, haal die fanboy plaat eens voor je kop vandaan, misschien kun je dan beter lezen wat ik schrijf voordat je het onzin noemt. Ik wil het nog wel een keer herhalen en verduidelijken.
Ik zei 'arpeggiootjes', oftewel die los getokkelde partijtjes. Ik heb het helemaal niet over solo's. Die pakt -ie zo dat er weinig van overblijft en één pakt -ie nog vals ook. Dus ik had het niet over zingen, heb ik ook nergens geschreven.
Ik vind het reuze fijn voor je dat je een geweldige avond hebt gehad, maar dat wil niet zeggen dat dat voor een ander precies eender geldt.

FruscianteFan
19 oktober 2011, 17:42
Het zal wel...

Als je zegt dat-ie vals meedoet met Anthony, denk ik toch aan zang. AK speelt niet echt gitaar ofzo, dus dan ga ik ervan uit dat je het over zang hebt. Je punt van de arpeggio's volg ik gewoon niet.

Als dat allemaal komt doordat ik het anders heb beleefd omdat ik erbij was, tsjah... misschien had je er dan juist wel bij moeten zijn. Ik kan met de beste wil van de wereld niet erkennen dat er meer misging dan dat Kiedis er een paar keer flink naast zat.

TimS
19 oktober 2011, 17:50
Ik denk dat je er bij had moeten zijn :) Als ik dit zo terug hoor klinkt het inderdaad niet erg best, maar dat viel me op de avond helemaal niet op.

Mitch
19 oktober 2011, 18:04
Misschien dat jij dat de solo noemt, die los geslagen akkoorden rond 1:17-1:30? Maar goed, arpeggio's is misschien mijn foute taalgebruik, ik gebruik dat ook nogal eens voor tokkels in plaats van alleen maar shred gepiel... Die manier van tokkelen pakt -ie zo anders dan studio dat er net te weinig van overblijft voor mijn smaak. Maar die dissonant was écht niet met opzet, hij probeert 'm duidelijk recht te trekken daarna. Is ook geen drama, alsof Frusciante er nooit naast zat! Hoe dan ook was het voor ons allebei tranen met tuiten, alleen de aanleiding was anders. Tevreden? :makeup:

E-J
19 oktober 2011, 20:16
Misschien dat jij dat de solo noemt, die los geslagen akkoorden rond 1:17-1:30? Maar goed, arpeggio's is misschien mijn foute taalgebruik, ik gebruik dat ook nogal eens voor tokkels in plaats van alleen maar shred gepiel... Die manier van tokkelen pakt -ie zo anders dan studio dat er net te weinig van overblijft voor mijn smaak. Maar die dissonant was écht niet met opzet, hij probeert 'm duidelijk recht te trekken daarna. Is ook geen drama, alsof Frusciante er nooit naast zat! Hoe dan ook was het voor ons allebei tranen met tuiten, alleen de aanleiding was anders. Tevreden? :makeup:

Beter clipje:
http://www.youtube.com/watch?v=0NHYJacPmvY

Na de 'solo' wordt het er bepaald niet beter op qua zang en gitaar. Het klinkt gewoon als een slechte coverband. Ik ga ook maar even wat tissues halen...

Brum
19 oktober 2011, 20:26
Heeft Kiedis de ziekte van Pfeiffer?:hide:

Ik was niet bevooroordeeld, maar het blijkt voor mij en dat vind ik pijnlijk, dat de Peppers niet zo goed zijn zonder Frusciante...:(

Ik denk nu ook wel te weten waarom het nieuwe album het niet doet voor me, ik kan niet over die zanglijntjes van Kiedis. Ik vind het een beetje vervelend mannetje geworden die in de midlifecrisis lijkt te zijn geraakt.:makeup:

The Unforgiven
19 oktober 2011, 20:35
Mag ik ook zeggen dat het gewoon een geweldig concert was? Tuurlijk, niet alles was perfect, maar dat draagt ook weer bij aan de sfeer.

Baker
19 oktober 2011, 23:36
Ik was niet bevooroordeeld, maar het blijkt voor mij en dat vind ik pijnlijk, dat de Peppers niet zo goed zijn zonder Frusciante...:(

Nou doe je net of datgene dat in het filmpje gebeurde ondenkbaar was in de tijd van Frusciante. Nou, Mr Frusciante liep af en toe ook flink te kutten hoor op het podium.... Heb hem ook menig lickje of solo zien verkloten.

Brum
20 oktober 2011, 07:10
Nou doe je net of datgene dat in het filmpje gebeurde ondenkbaar was in de tijd van Frusciante. Nou, Mr Frusciante liep af en toe ook flink te kutten hoor op het podium.... Heb hem ook menig lickje of solo zien verkloten.

Ik heb het helemaal niet over het filmpje m'n beste. Dat Kiedis niet kan zingen is niet van nu en over Klinghoffer z'n live kunsten oordeel ik niet. Wel over wat er van hem op het nieuwe album staat. Sterke b-kantjes las ik laatst, ik geloof in de Gitarist en dat zijn precies de goeie woorden wat mij betreft.

Ronald.ZaZ
20 oktober 2011, 09:25
Ik heb 'm een paar keer beluisterd en ik denk dat ik wel klaar ben met de peppers. Ik vind eigenlijk alleen het oudere werk (pre BSSM) goed en het beste vond ik ze met Navarro, maar daar ben ik een van de weinige denk ik.
Eerst waren ze gewoon lekker funk en opgefokt en met Navarro was het allemaal wat duisterder en experimenteler heb ik het idee.
Nu is het gewoon vlakke kwintenpop.
Daar kan ik niet zoveel mee.

The Lo Lands
20 oktober 2011, 10:48
Nieuwste album heeft muzikaal gezien zeker wat hoogtepunten al vind ik de zang overall achter blijven. One Hot Minute is zeker één van van hun betere, misschien wel beste album wat ze hebben gemaakt! Onlangs nog op het zwarte goud aangeschaft

Ik ben ook wel klaar met de Peppers. Ik heb ze vanaf 1991 zo'n 5 keer live gezien en hoewel ik als enige constante Chad en Flea (die toch wel een geweldige bassist is) heeft de commercie imo hun muziek niet alle goeds gedaan. Van Punk/Funk/Rock band naar een Poppy hitmachine band waarbij optredens vaak tenonder gaan aan hun eigen succes. Ik denk ook één van de redenen waarom Frusciante er weer uitgestapt is! Ze moeten oppassen geen tweede U2 of Rolling Stones te worden waarbij de oude successen tot tergens toe herhaald gaan worden :-/ En hierbij bedoel ik ook mee dat ze met ieder nieuw album hun clichés/hitformule blijven toepassen, en dan met name de zangpartijen- en melodieën! Misschien moeten ze een volgende keer een andere producer nemen!?

Baker
5 november 2011, 21:40
Ongelofelijk. Hij staat nog steeds bovenaan in mijn mp3 player. Ik durf niet te zeggen dat het de beste plaat is sinds californication, maar het is in ieder geval mijn meest gedraaide sindsdien!

The Unforgiven
6 november 2011, 00:41
Hoe vaker ik deze plaat luister hoe beter ik hem vind, staan echt enorm sterke nummers op.

lcvanderhelm
27 november 2011, 15:49
Zaterdagnacht waren de Peppers bij het BBC programma"Later with Jools Holland"en dat was erg goed.
Josh speelt zijn partijen inmiddels beter als op de plaat,dus dat beloofd wat voor de volgende plaat.
Van mij hoeven ze nog niet met pensioen.