PDA

View Full Version : Rain down on me opname in oefenruimte



Schedel
20 januari 2011, 15:32
Hallo gitaristen

Met ons bandje hebben we wat opname's gemaakt in onze oefenruimte..
o.a. dit nummer van Kane wat elke coverband wel speelt. Ikzelf ben wel tevreden over de sound ondanks dat ik teveel delay in he solostukje gebruikt heb. Graag opbouwende kritiek

Grtz.
http://rosemarysjukebox.nl/MP3/RainDown.mp3

schizo910
20 januari 2011, 15:42
Opbouwende kritiek?

Komt ie:

Fix je link :seriousf:



The page cannot be found

The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Schedel
20 januari 2011, 15:47
Ok zo dan?
http://rosemarysjukebox.nl/MP3/RainDown.mp3

muziekschuur
20 januari 2011, 15:50
Hmmm.

Noisegates op de toms van het drumstel...

En nog veel meer.

Ik zou zeggen je hebt een mixing engineer nodig.

De band klinkt goed. Zangeres is leuk...

marc_o
20 januari 2011, 16:06
Mijn mening?
Ik vind het niet goed. Zangeres zweeft teveel (op deze opname), zoekt nog teveel naar de juiste en vaste toon en qua instrumenten is het teveel keyboard....alle drive en timing is uit het nummer. Ik mis ook een goede sound van de basgitaar...zo vallen er gaten wanneer jij als gitarist rust neemt of tijd voor een leadstukje


Wellicht niet zo leuk om terug te lezen, maarja, je vraagt m'n mening, niet een wenselijk antwoord.


Maar gewoon dooroefenen en aandacht schenken aan details....hoeft geen kopie van het origineel te zijn hoor, maar het moet wat meer gaan leven.

Schedel
20 januari 2011, 16:27
alle kritiek is welkom, dan gaan we ermee aan de slag.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is wat jullie van mijn gitaarspel en sound vinden, de rest van de band heb ik toch niet zo'n invloed op..

allonso1990
20 januari 2011, 16:38
Ik ben het eens met marco_o, het ''knalt'' niet en de zangeres lijkt inderdaad een beetje zoekende.

De sound van de gitaar vind ik ook niet zo heel lekker, zoals je zegt te veel delay, maar ook de slag vind ik niet zo. Hij komt ook niet zo heel goed door waardoor het niet echt beukt.

HaroldA
20 januari 2011, 16:42
Het hoeft echt geen 100% kopie te zijn, maar als je als zangeres net dat stuk anders gaat timen wat iedereen mee kan zingen is dat echt heel erg irritant.

Verder vind ik de drums heel saai en zenuwachtig en mist er samenhang en ballen.

marc_o
20 januari 2011, 17:17
Ik heb echt geen idee hoe lang jullie al samenspelen, zie het a.u.b. niet als afzeiken hoor, dat is zeker niet de bedoeling.

Vertel eens iets meer over de band, je gebruikte gitaarspullen en dergelijke?

Schedel
20 januari 2011, 17:28
De Band bestaat al redelijk lang, maar steeds met wisselende bezetting..Ikzelf speel pas sinds 1 maand met ze mee..We hebben gewoon een opname gemaakt om is te horen hoe het klinkt..Gewoon micro's voor de versterkers en gaan...dus geen proffessionele opname app. ofzo..

Ik speel hier op m'n PRS Hollowbody:lovelove: over een H&K Statesman 6L6 en een Boss delay,tje..

Gewoon een bandje zonder hoge ambities ofzo..

vincent136
20 januari 2011, 18:29
De drummer beukt voor geen meter, het grooved niet echt. Dat is de essentie van het hele verhaal.. groove. Drums en bas zijn totaal geen tandem en het heeft niet de ballen die het hoort te hebben. Onsamenhangend.. details en groove maken muziek leuk