PDA

View Full Version : Switchschakelaar Hudson Les Paul



Suarez49
20 januari 2011, 14:34
Hallo beste mensen,

na 20 jaar een Fender Stratocaster te hebben bespeelt,heb ik er een Hudson Les Paul Custom de Luxe bijgekocht.Mijn vraag is: deze gitaar heeft een drie standenschakelaar. De middelste stand en de onderste stand werken naar behoren, maar in de bovenste stand is de gitaar uitgeschakeld,dus geen geluid meer. Is dit normaal?
Alvast bedankt voor jullie reakties.

Suarez

wietse
20 januari 2011, 14:39
Hallo beste mensen,

na 20 jaar een Fender Stratocaster te hebben bespeelt,heb ik er een Hudson Les Paul Custom de Luxe bijgekocht.Mijn vraag is: deze gitaar heeft een drie standenschakelaar. De middelste stand en de onderste stand werken naar behoren, maar in de bovenste stand is de gitaar uitgeschakeld,dus geen geluid meer. Is dit normaal?
Alvast bedankt voor jullie reakties.

Suarez

nee dat is niet normaal, dus of de schakelaar is stuk of een element, meestal is naar boven het hals element, midden beide, onder brugelement.
soms is de schakelaar een slag gedraaid dus dan is het andersom :D.

Bert Gitaar
20 januari 2011, 14:58
Zo zou het aangesloten moeten zitten.
Loop het eens na volgens dit schema.
http://www.guitarnucleus.com/gitschems/lp_2pkup.jpg
Een ohmmeter erbij pakken scheelt veel werk. Meten is weten.

Suarez49
21 januari 2011, 19:59
Dank voor jullie reakties. Ik ga ermee aan de slag.

Herman
21 januari 2011, 20:27
Onwijs stomme suggestie misschien.. Maareh, je weet dat je LP twee volumes heeft? Kan het misschien zijn dat de volume van het nek element nog dicht staat?

Just Checkin' ;)

Midwolda
22 januari 2011, 09:19
Als de bovenste stand niet werkt doet de middelste stand het ook niet goed. :chicken:

Masod
22 januari 2011, 09:54
dan zou je idd geen verschil moeten horen tussen de middelste stand en de bovenste stand.

bij mijn LP hoor je helemaal niks meer als je de volume omlaag draait van een van de elementen terwijl je in de middelste stand zit:S

Bert Gitaar
22 januari 2011, 10:15
dan zou je idd geen verschil moeten horen tussen de middelste stand en de bovenste stand.

bij mijn LP hoor je helemaal niks meer als je de volume omlaag draait van een van de elementen terwijl je in de middelste stand zit:S

Dat hangt af van hoe het gesoldeert zit. Mijn LPimitatie (durf het bijna niet te zeggen, een SX LP) in de middelste stand heeft 2 onafhankelijk volume en tone. Kan je veel balance geluiden mee maken. Maar het kan ook zo als het bij jou zit. Ik vond dit weer handiger.
Als die knoppen er toch opzitten, dan moeten ze ook allemaal werken tegelijk en onafhankelijk.

The Unforgiven
22 januari 2011, 12:34
dan zou je idd geen verschil moeten horen tussen de middelste stand en de bovenste stand.

bij mijn LP hoor je helemaal niks meer als je de volume omlaag draait van een van de elementen terwijl je in de middelste stand zit:S

Ik begrijp je probleem niet, als je maar één element wil gebruiken (door het volume van een ander element dicht te draaien), waarom zou je dan de positie voor twee elementen gebruiken?

Herman
22 januari 2011, 15:17
Als de bovenste stand niet werkt doet de middelste stand het ook niet goed. :chicken:

Scherp:chicken: