PDA

View Full Version : Superdikke 7string snaren



TimoSomers
19 januari 2011, 23:31
Weet er iemand toevallig waar je ergens dikke (als in 0.12/13 - 0.65 of iets dergelijks) snaren *7 snarig* kan bestellen?
Ben dusdanig dikke setjes nog niet tegengekomen, maar neem aan dat ze bestaan (er zijn tenslotte ook 8 string gitaren).
Als ik opneem is alles in verhouding zuiver, maar alles vliegt omhoog omdat ik zo hard aansla, dus ik moet dikkerrrrr.

Tankman
19 januari 2011, 23:56
Je kan ook doen wat ik doe met mijn 7-string, en dat is zelf setjes samenstellen. Bij mij is het iets makkelijker. Ik neem een set Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottoms (10-52) en daar voeg ik een losse .060 aan toe.

In jou geval kun je dus een setje .012's ofzo nemen en een losse .066 of zelfs .070 erbij voegen.

TimoSomers
20 januari 2011, 00:21
Ja klopt, maar heb geen idee waar ik zulke dikke losse snaren kan halen.
Jij wel? :D

Tankman
20 januari 2011, 00:45
Ik werk in een muziekzaak, op de 1e verdieping. Ik loop de trap af en zeg: Hey, Collega! Ik heb snaren nodig!

Ernie Ball heeft allerlei diktes. Waarschijnlijk zul je ze speciaal moeten laten bestellen, maar dat is dan weer binnen no time geregeld. Als je in een winkel komt die Ernie Ball verkoopt, kun je ze dus bestellen. En anders stuur je me maar een PM. Geef ik je een telefoonnummer/e-mail waar je je bestelling kan plaatsen.

Chocola
20 januari 2011, 00:52
http://www.nekymusic.com/catalog/item/6409119/7571669.htm

Koop al jaren bij Neckymusic en die hebben vrijwel alles dat er is :). Klik gewoon de dikte aan die je wil en bestellen maar! Ben ze nog niet in volledige setjes tegengekomen, maar wellicht dat iemand anders die kent of weet te vinden.

Overigens is dit een erg goedkope webshop, ook voor anderen dus erg handige tip. Het is nu gewoon rendabel om Elixer op alle gitaren te doen en dat bevalt me super goed. Heb vrij zweterige handen denk ik, want snaren zijn in mum van tijd helemaal zwart aangeslagen en klinken kut, met Elixer duurt dit veel langer en is maar een fractie duurder. Klinken wel wat anders dan D'addario of Ernie Ball, houd er rekening mee dus. Als ik jou was zou ik dus gewoon een keer Elixer op je 7-string proberen, je kan tot .068 gaan als je wil :D.

Tankman
20 januari 2011, 00:56
Ik heb een keer Elixirs gebruikt. Ik vond ze zo stroef spelen. Net DR. Helemaal niet prettig. Ernie Ball vind ik dan veel fijner en die gaan bij veel langer mee dan de rest. Ook Elixir.

Chocola
20 januari 2011, 01:05
Ik heb een keer Elixirs gebruikt. Ik vond ze zo stroef spelen. Net DR. Helemaal niet prettig. Ernie Ball vind ik dan veel fijner en die gaan bij veel langer mee dan de rest. Ook Elixir.

Ik vind ze juist soepeler spelen, doch minder fel en helder, ik denk dat "bright" het goed woord is. Ernie Ball houdt het hier trouwens niet veel langer vol dan D'addario. Vind Ernie bovendien niet lekker klinken, dan liever Elixer qua klankt. Qua klank heb ik denk ik het liefst gewoon de meest standaard D'addario XL .010-.046 en .011-.049 setjes, kost me alleen zoveel tijd steeds om snaren constant te vervangen.

Maar de reden dat er verschillende merken succesvol kunnen zijn is juist door de persoonlijke verschillen, wensen, eisen, smaak dus topicstarter moet zelf kijken welke hij het meest prettige vind om op te spelen. Overigens is bijna elk bekend merk te vinden op Nekymusic, dat zal ook geen probleem worden dus.

TimoSomers
20 januari 2011, 01:20
Thanks boyssss!!!

Ga die losse 0.68 zeker ff checken.
Pak dan gewoon ernie ball of iets 0.13 en die losse.

EDIT: Hoelang is die levertijd zoal?

Chocola
20 januari 2011, 01:22
Thanks boyssss!!!

Ga die losse 0.68 zeker ff checken.
Pak dan gewoon ernie ball of iets 0.13 en die losse.

EDIT: Hoelang is die levertijd zoal?

Bij mij meestal rond de 4 dagen, maar een enkele keer een week.

edit: is ook nog afhankelijk van de gekozen verzendmethode. Ik kies altijd de goedkoopste, maar duurdere priority zal er volgens mij sneller zijn (3 dagen uit mijn hoofd).
edit2: en wat erg jammer is aan deze shop is dat ze de pakjes snaren naast elkaar plakken op een fucking stevig superplakkend stuk tape/plakbandtape achtig iets waardoor je het er dus wel af moet scheuren en dus alle kartonnen verpakkingen sloopt. Weet niet hoe ze het doen met losse snaren (ik bestel alleen pakjes van 6).

Chocola
20 januari 2011, 01:24
Zat net even te denken trouwens, .068... dat is echt fucking dik. Volgens mij is de tweede snaar van mijn basgitaar .065 :dontgeti:

TimoSomers
20 januari 2011, 01:28
Ik heb nu 0.60 en het flubbert schijnbaar met de tuning. (Volgens de studioproducermeneer).
Maar ik sla ook wel heel hard aan, voor de biteeeeee.

Chocola
20 januari 2011, 01:29
Ik heb nu 0.60 en het flubbert schijnbaar met de tuning. (Volgens de studioproducermeneer).
Maar ik sla ook wel heel hard aan, voor de biteeeeee.

Welke stemming speel je? :D.

TimoSomers
20 januari 2011, 01:36
A :soinnocent: :D

Chocola
20 januari 2011, 01:41
A :soinnocent: :D

Whahahaha omg :dontgeti:, wie gaat er dan ook in A spelen :|. Ik dacht aan C, hooguit B ofzo maar nee hoor. Kan ook natuurlijk... Wellicht moet je dan op zoek naar staalkabels ofzo (haha van die remkabels van fietsen :D) zal je vast minder last hebben van je harde aanslaan.

SRV zag ik laatst nog in een interview zeggen dat iedereen met .011-.049 en dunner eigenlijk kansloos was en geen echte gitaarspeler ofzo (iets in die richting, kan me niet meer precies herinneren), maar vergeleken met jou is SRV een wanabe :p.

Arvoitus
20 januari 2011, 01:52
Ik heb nu 0.60 en het flubbert schijnbaar met de tuning. (Volgens de studioproducermeneer).
Maar ik sla ook wel heel hard aan, voor de biteeeeee.
Als ik mijn Rhoads in B zet gebruikte ik altijd de Ernie Ball Power Slinky 11-14-18-28-38-48-58. In B was dat wel te doen, maar een lagere stemming moet je daarmee echt niet proberen.

De vorige keer dat ik mijn 6 snaar in A zet had ik de Zakk Wylde GHS Boomers 11-14-18-36-52-70. Voor de twee lage snaren was dat ideaal maar de twee hoge snaren hadden totaal geen spanning meer en waren onbespeelbaar.

7 snarige sets gaan over het algemeen niet verder dan 0.60/0.62, en voor A heb je echt wel iets dikkers nodig.
Aangezien ik maar 6 snaartjes nodig heb pak ik voortaan Bariton snaren ;) Ik heb er nu eentje die 014-018-026-044-056-068 is, als je dan nog een 0.11 erbij pakt (die zijn over het algemeen wel los verkrijgbaar in elke willekeurige gitaar winkel) dan heb je wel een strak setje voor een 7 string.

Maar blijft een kwestie van uitproberen.

beruk
20 januari 2011, 09:32
Als je eens gek wilt doen:
http://www.nekymusic.com/i//ECG24-7.jpg
Shredden met flatwounds....:crazyhappy:

Luke-wannabe
20 januari 2011, 13:27
Yo Thiemz, ik heb toch die 14-68? Voe je daar een 11-je aan toe. Komt het wel goed denk ik zo? Hoewel die 68 wel erg dik is, maar in A is dat alweer een stuk beter.

TimoSomers
20 januari 2011, 13:47
Ojaa das waar!
Waar had je die vandaan?

Chocola
20 januari 2011, 13:50
Ojaa das waar!
Waar had je die vandaan?

http://www.nekymusic.com/catalog/item/6488356/6430989.htm

lollol
20 januari 2011, 14:03
Hier heb je 024-084 (6-string, moet dus nog 1tje bij)
http://www.thomann.de/nl/daddario_xl156.htm

Of je neemt 6-snarige bas snaren (032-125:???:)
http://www.thomann.de/nl/yamaha_h4070.htm

TimoSomers
20 januari 2011, 14:32
http://www.nekymusic.com/catalog/item/6488356/6430989.htm

Dat zijn jazz snaren, klinkt voor geen meter:D

Chocola
20 januari 2011, 14:55
Dat zijn jazz snaren, klinkt voor geen meter:D

Mijn excuses, dat zijn de verkeerde, ik bedoelde deze (Luke):

http://www.nekymusic.com/catalog/item/6488356/6364546.htm

En de .011's koop je dan gewoon los in een 10-pack ofzo :).

Tankman
20 januari 2011, 14:58
Ik heb dat nekymusic even beter bekeken, maar...gast! Je gaat toch geen snaren uit America bestellen! Iedere gitaarboer heeft een ruim assortiment aan snaren, en kan het nodige bijbestellen! Dit vind ik toch wel heel omslachtig. :stop:

Chocola
20 januari 2011, 15:24
Ik heb dat nekymusic even beter bekeken, maar...gast! Je gaat toch geen snaren uit America bestellen! Iedere gitaarboer heeft een ruim assortiment aan snaren, en kan het nodige bijbestellen! Dit vind ik toch wel heel omslachtig. :stop:

Dit duurt net zolang en is goedkoper voor mij, waarom dan in Nederland bestellen waar ze gewoon asociaal veel vragen voor snaren? Online valt het nog wel mee (als nog een stuk duurder duurder vaak) maar hier in Lelystad vragen ze 10 euro voor een pakje D'addario XL .01-.046... Dat is een verschil van 6-7 euro met Nekymusic. Dan weet ik het wel hoor ^^. Dat is op jaarbasis met gemak een nieuw pedaal dat ik er dan weer bij kan kopen.

Tankman
20 januari 2011, 15:25
Er zijn wel meer steden in Nederland behalve Lelystad met een gitaarwinkel hoor en niet allemaal zijn afzetters...:sssh:

Luke-wannabe
20 januari 2011, 15:31
Mijn excuses, dat zijn de verkeerde, ik bedoelde deze (Luke):

http://www.nekymusic.com/catalog/item/6488356/6364546.htm

En de .011's koop je dan gewoon los in een 10-pack ofzo :).
Ik heb die geloof ik bij Lord of the Strings vandaan.

barno
20 januari 2011, 16:02
Whahahaha omg :dontgeti:, wie gaat er dan ook in A spelen :|. Ik dacht aan C, hooguit B ofzo maar nee hoor. Kan ook natuurlijk... Wellicht moet je dan op zoek naar staalkabels ofzo (haha van die remkabels van fietsen :D) zal je vast minder last hebben van je harde aanslaan.

SRV zag ik laatst nog in een interview zeggen dat iedereen met .011-.049 en dunner eigenlijk kansloos was en geen echte gitaarspeler ofzo (iets in die richting, kan me niet meer precies herinneren), maar vergeleken met jou is SRV een wanabe :p.

denk niet dat SRV zoiets zou zeggen over andere gitaristen. mss wel dat hij die dikte nodig had voor zijn sound en stijl te krijgen.
SRV speelt (zoals vele rootsgitaristen) veel op Tbone Walker gebaseerde licks; Tbone speelde zoals iedereen vroeger op dikke jazzsnaren. zo is ie ook gekomen aan de typische Tbone bend, die niet helemaal de volgende tone haalt omdat dat met die dikke snaren moeilijk was. Een mindere gitarist zal die lick dus te juist spelen :)

newbreed
20 januari 2011, 17:18
Dat zijn jazz snaren, klinkt voor geen meter:D

Kijk eens bij Richard Rider
Echt supersnaren . Ik gebruik ze al jaren
voor downtuning op mijn Charvel
O.a.te bestellen bij tone toys

newbreed
20 januari 2011, 17:21
Ik heb dat nekymusic even beter bekeken, maar...gast! Je gaat toch geen snaren uit America bestellen! Iedere gitaarboer heeft een ruim assortiment aan snaren, en kan het nodige bijbestellen! Dit vind ik toch wel heel omslachtig. :stop:

Hoezo niet?? Ik speel met een hoge A op een
8 string en die zijn in nederland niet te koop.
Ze hebben daar ook speciale sets voor
Downtuning en baritones.

Wiellem
20 januari 2011, 17:25
Mijn snaren komen ook altijd uit Engeland of de VS scheelt uiteindelijk toch aardig wat, zelfde met plectra :seriousf:

Tankman
20 januari 2011, 17:28
Hoezo niet? Dat zei ik toch al. Haast alles is te krijgen in Nederland of in de buurt van Nederland. Ik vind het gewoon omslachtig. Dat jij toevallig wel een heel aparte gauge nodig hebt, ok, maar met een beetje moeite zullen die ook wel in Nederland te krijgen zijn. De gevraagde gauges in dit topic zijn allemaal makkelijk in Nederland te krijgen.

HaroldA
20 januari 2011, 17:35
Hoezo niet? Dat zei ik toch al. Haast alles is te krijgen in Nederland of in de buurt van Nederland. Ik vind het gewoon omslachtig. Dat jij toevallig wel een heel aparte gauge nodig hebt, ok, maar met een beetje moeite zullen die ook wel in Nederland te krijgen zijn. De gevraagde gauges in dit topic zijn allemaal makkelijk in Nederland te krijgen.

Ik heb daar laatst ook een doos met DR JH-10 setjes over laten komen. Scheelde per setje €3,- met NL/DE en ik had 20 setjes gekocht = €60,-

Weet er iemand trouwens hoeveel setjes er maximaal in een envelop gaan bij nekymusic? Met de opnames en een stapel optredens vliegen ze er doorheen! (ze kosten dan ook niks :sssh:)

Chocola
20 januari 2011, 21:59
Hoezo niet? Dat zei ik toch al. Haast alles is te krijgen in Nederland of in de buurt van Nederland. Ik vind het gewoon omslachtig. Dat jij toevallig wel een heel aparte gauge nodig hebt, ok, maar met een beetje moeite zullen die ook wel in Nederland te krijgen zijn. De gevraagde gauges in dit topic zijn allemaal makkelijk in Nederland te krijgen.

Gebruik eens de quote-functie, is erg onduidelijk tegen wie je het steeds hebt (in andere topics ook).

Overigens, wat is er omslachtig aan honderd+ euro op jaarbasis te besparen? Wat kost het je? Paar keer 2 dagen langer wachten? Poe poe, pittig hoor...

Wat ben ik blij dat ik geen moeite heb met dit soort simpele zaken, en het niet omslachtig vind, dan zou mijn leven er echt kut uitzien.

Chocola
20 januari 2011, 22:06
Ik heb daar laatst ook een doos met DR JH-10 setjes over laten komen. Scheelde per setje €3,- met NL/DE en ik had 20 setjes gekocht = €60,-

Weet er iemand trouwens hoeveel setjes er maximaal in een envelop gaan bij nekymusic? Met de opnames en een stapel optredens vliegen ze er doorheen! (ze kosten dan ook niks :sssh:)

Weet niet wat de max. is, maar kreeg vorige week een envelop (tussen het formaat A4 en A5 in) met 10 pakjes Elixer snaren erin. Heb ze even opgemeten en er passen 3-4 pakjes D'addario XL op de plek van 1 pakje Elixer (zijn stuk dikker namelijk). Dus euhm, ik denk zo een 40 kleine dunne pakjes en zo een 10 grote pakjes. Ik heb er trouwens eens 33 of 34 ofzo besteld (ook voor anderen hoor, weest gerust haha) en toen kreeg ik het in een A4-envelop met bubbeltjes.

HaroldA
20 januari 2011, 22:11
Weet niet wat de max. is, maar kreeg vorige week een envelop (tussen het formaat A4 en A5 in) met 10 pakjes Elixer snaren erin. Heb ze even opgemeten en er passen 3-4 pakjes D'addario XL op de plek van 1 pakje Elixer (zijn stuk dikker namelijk). Dus euhm, ik denk zo een 40 kleine dunne pakjes en zo een 10 grote pakjes. Ik heb er trouwens eens 33 of 34 ofzo besteld (ook voor anderen hoor, weest gerust haha) en toen kreeg ik het in een A4-envelop met bubbeltjes.

Ehm, heb je het nu over losse snaren of setjes van 6?

Chocola
20 januari 2011, 22:17
Ehm, heb je het nu over losse snaren of setjes van 6?

Setjes van 6 uiteraard.

HaroldA
20 januari 2011, 22:22
Setjes van 6 uiteraard.

34 setjes in 1 bubbelenvelop? Past dat?

Chocola
20 januari 2011, 22:41
34 setjes in 1 bubbelenvelop? Past dat?

Heb er net even stuk of 20 (meer heb ik niet meer) van die dunne setjes in een A4 envelop gedouwd en met proppen e.d. kunnen er nog wel zo een 15 bij. En zoals ik me kan herinneren was het idd een bubbeltjesplastic envelop, zo een gele.

Chocola
20 januari 2011, 22:44
Harold, waren er iets minder dan 33, weet niet hoe ik bij 33-34 kwam, volgens mij zat er 1 teveel in maar kan me het echt niet herinneren:



D'Addario EXL110 Regular Light Gauge Electric Guitar Strings 10/46
Code: EXL110
Price: 3.75
Quantity: 21
Subtotal: 78.75




D'Addario EXL120 Super Light Gauge Electric Guitar Strings 9/42
Code: EXL120
Price: 3.75
Quantity: 9
Subtotal: 33.75




---------------------------------------------------------------
Order Subtotal: 112.50
Taxes: 0.00
Shipping: 8.00
Total: 120.50

Epii
20 januari 2011, 23:09
Ik heb laatst wat .10-.52 snaren gekocht, omdat ik een tijdje in drop C speelde. Nou ging dat al niet helemaal lekker met m'n nut, maar hoe kun je in godsnaam .60 of zelfs .70 daar op krijgen? Ok.. gewoon de nut breder maken? Maar als je dan weer terug wilt naar .46??

HaroldA
20 januari 2011, 23:11
Ok.. gewoon de nut breder maken? Maar als je dan weer terug wilt naar .46??

Als je 'm niet dieper hebt gemaakt moet dat gewoon kunnen.

Arvoitus
21 januari 2011, 00:34
Ik heb laatst wat .10-.52 snaren gekocht, omdat ik een tijdje in drop C speelde. Nou ging dat al niet helemaal lekker met m'n nut, maar hoe kun je in godsnaam .60 of zelfs .70 daar op krijgen? Ok.. gewoon de nut breder maken? Maar als je dan weer terug wilt naar .46??
Waarom zou je op een 7 snaar de laagste snaar een 0.46 willen hebben?

Terminus
21 januari 2011, 09:59
Met een Floyd Rose hoef (en kan) je de nut niet breder te maken. De snaren vallen in een driehoekvormige groef, dus dikkere snaren zitten alleen wat hoger.

Epii
21 januari 2011, 16:26
Waarom zou je op een 7 snaar de laagste snaar een 0.46 willen hebben?

Als je mijn post goed gelezen had, dan had je wel begrepen dat ik het over een 6 snaar had.

Maar goed,

Als ik nu dus in drop B wil spelen en dus dikkere snaren nodig heb, dan kan ik gewoon de dingesen in de nut breder maken en als ik weer in E ga spelen kan ik gewoon ook die verbrebede dingen weer gebruiken voor een setje .10?

Btw. ik heb geen Floyd Rose of trem of iets om m'n gitaar zitten.

Maar ook voor snaren van .60 ofzo hoef je dus niet je nut breder te maken?

Ik heb nu het idee dat dat niet gaat passen, maar ik heb het ook nog nooit uitgeprobeerd...

Arvoitus
21 januari 2011, 18:17
Als je mijn post goed gelezen had, dan had je wel begrepen dat ik het over een 6 snaar had.

Maar goed,

Als ik nu dus in drop B wil spelen en dus dikkere snaren nodig heb, dan kan ik gewoon de dingesen in de nut breder maken en als ik weer in E ga spelen kan ik gewoon ook die verbrebede dingen weer gebruiken voor een setje .10?

Btw. ik heb geen Floyd Rose of trem of iets om m'n gitaar zitten.

Maar ook voor snaren van .60 ofzo hoef je dus niet je nut breder te maken?

Ik heb nu het idee dat dat niet gaat passen, maar ik heb het ook nog nooit uitgeprobeerd...
Ik heb alleen maar locking nuts, 0.70 gaat daar nog makkelijk op. Wel krijg ik 0.70 niet meer door mijn tuners heen, maar gelukkig zit er aan het uiteinde een stuk snaar dat niet omwonden is (dan lukt het wel).

Gewone nuts weet ik niet precies (nooit mee gewerkt :seriousf:).