PDA

View Full Version : Akoestische gitaar bouwer NoordHolland?



grizzly
19 januari 2011, 20:59
Weet iemand of er ergens in Noord-Holland een gitaar bouwer is die les geeft in het bouwen van akoestische gitaren?

Ik weet wel het een en ander van hout, maar heb gitaarbouw alleen van boeken wijsheid. Ik ben eigenlijk wel te vinden voor een gitaarbouw cursus. ;)

Cocobolo
19 januari 2011, 23:31
het zal wel te ver weg zijn voor je, maar in Utrecht zit Johan Rebergen. Zie hier (http://www.rebergengitaarbouw.nl/). Ik heb 27 jaar geleden (!) bij hem een paar jaar gitaarbouw les gevolgd en volgens mij geeft hij nog steeds les.

Dootch
20 januari 2011, 00:30
Ik weet het, het zal je geen zier verder helpen wat ik hier zeg,maar ik kan het niet laten:makeup:

Ik heb ook lang getwijfeld om les te volgen en als het kon had ik het gedaan (wou destijds naar Puurs maar toen 8 uur les per week was niet haalbaar wegens, je weet wel, de carriere)

Dan maar een boek gekocht en geprobeerd. Heb er 4 jaar aan gewerkt :seriousf: maar ik had een prachtige klassiek gitaar en een boel geleerd.

Dit is geen pleidooi tegen je zoektocht, niet in het minst, maar als je niet direct iets vindt: aan de slag! het kan alleen maar (mis)-lukken.

Zoals in life of Brian: You came from nothing and you go back to nothing, what have you lost: nothing!

BLUEWEY
20 januari 2011, 01:40
Het is verstandig van je dat je een cursus zoek Griz. Als je knaken genoeg hebt en zodoende een heleboel hout kunt kopen en verneuken, idemdito de tijd en frustratie die erin gaat zitten, zou ik die cursus lekker vergeten. Maar ik denk dat jij wel beter weet !!

Gewoon ff door zoeken. Zoek ook es naar gitaarbouwers in de buurt die willen bijverdienen met 'n cursus.., geheid dat die er zijn in jouw buurt.
Google of gouden gids etc.

Je zou eventueel bij een flinke muziekzaak kunnen navragen.., wil ook nog wel es helpen, kennen veel mensen in die business.

Zelf ben ik ruim 2 uren op en neer aan het rijden voor de cursus, maar dat heb ik er voor over. Hoort erbij denk ik dan maar. Als het goed is zal het uiteindelijk veel tijd en geld en frustratie gaan schelen..

Suc6 en ff iets laten weten als het zover is svp.

grizzly
20 januari 2011, 23:13
Coco, Dootch en Blue,
Thanks broeders, alle advies is meer dan welkom.
Ik zal idd eerst eens rond vragen bij de bekende gitarists en shops.

Rebergen had ik al eens zitten neuzen en is voorlopig de meest dichtbijzijnde optie, eigenlijk net even te ver om dat elke week te doen (zit erg beroerd ivm files), maar die houd ik in beraad.

En optie 1, gewoon zelf aan rommelen ligt het meest voor de hand, maar om wat sneller tot goed resultaat te komen, ipv trial and error, zijn tips en trucs van de meester wel errug lekker :)