PDA

View Full Version : BrendBlues - Nieuwe SRV- Tin Pan Alley jam!



Axl Rose
19 januari 2011, 20:57
Ik heb een nieuwe Tin Pan Alley jam gemaakt. :)

De afgelopen dagen heb ik op advies wat filmpjes bekeken van Albert King, ook samen met SRV om daaruit kleine lickjes of andere opties te ontdekken die passen bij SRV's Tin Pan Alley. In ieder geval heb ik geprobeerd wat te doen met mijn nootkeuze.... En heb ik geprobeerd de drums bass (hoewel dit natuurlijk een backingtrack is), wat meer ruimte te geven, wat meer tot zijn recht te laten komen, waardoor het misschien wat meer 'moody' is, Less is more, en hier en daar lange halen ;) ooh, en ik heb het filmpje wat ingekort.

Je kunt hem hier zien/beluisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=5nLaT5CoFnY

of:

http://www.youtube.com/brendblues

Ben benieuwd naar jullie meningen!

pasqual
19 januari 2011, 21:47
ik heb helaas je eerste versie niet gehoord, ik was te laat. nu moet ik het doen met deze versie. je speelt echt lekker en je hebt een geweldige sound. ik vind deze versie alleen te kort en ik mis een dynamische uitspatting.....
je had de vorige versie toch niet daarom verwijderd?;)

Axl Rose
19 januari 2011, 22:29
ik heb helaas je eerste versie niet gehoord, ik was te laat. nu moet ik het doen met deze versie. je speelt echt lekker en je hebt een geweldige sound. ik vind deze versie alleen te kort en ik mis een dynamische uitspatting.....
je had de vorige versie toch niet daarom verwijderd?;)

hey Pasqual! thanks voor checking in en je comments! haha! klopt, er zit niet echt een uitspatting in.. mn vorige versie was mijn insziens te druk, te veel 'notengepoep' achter elkaar en te weinig rust, haha en wat te lang...dus ik heb geprobeerd een meer ingetogen, 'gevoelige' versie te maken. misschien te rustig(?)
Ik vind het leuk dat je hem te kort vind, haha misschien een goed teken? ;) en wellicht dat ik de komende weken het liedje nog een keer ga doen, of misschien deze versie uitbreiden, volgens mij moet dat ook wel lukken met wat creatief camerawerk of een overgang(?)..maar zo goed ben ik niet met computers, I can try haha! In ieder geval erg bedankt voor je feedback wederom! :)

arnoldtims
20 januari 2011, 00:03
je had me al met de eerste lick.
Een standaard lick eenvoudig maar zo goed uitgevoerd en met een prachtig geluid.

Axl Rose
20 januari 2011, 08:16
je had me al met de eerste lick.
Een standaard lick eenvoudig maar zo goed uitgevoerd en met een prachtig geluid.

Hoi arnoldtims: dankjewel voor je reactie! Gaaf om te lezen!

arnoldtims
21 januari 2011, 17:58
He Axl Rose wat vind je van mijn video,s? ben wel benieuwd wat jij er van vind.
Ik speel vind ik lang niet op jouw niveau en mijn geluid is ook niet zo goed.
Dus be kind but fair to me.

http://www.youtube.com/watch?v=V4PDg5nuTvo Met een mobile op genomen en erg hard dus de volume even laag als je hem aanklikt


gr. Arnoldtims (edwin)

Axl Rose
21 januari 2011, 18:25
He Axl Rose wat vind je van mijn video,s? ben wel benieuwd wat jij er van vind.
Ik speel vind ik lang niet op jouw niveau en mijn geluid is ook niet zo goed.
Dus be kind but fair to me.

http://www.youtube.com/watch?v=V4PDg5nuTvo Met een mobile op genomen en erg hard dus de volume even laag als je hem aanklikt


gr. Arnoldtims (edwin)

Jezelf niet onderschatten! vind je videotje/spel goed! Heb met plezier gekeken! Ik heb een berichtje achtergelaten op je youtube :)

arnoldtims
21 januari 2011, 18:36
He bedankt voor het luisteren en je comment

Ik kom er nog wel lol ben 38 en piggel al ongeveer 20 jaar wat voor mezelf

Axl Rose
21 januari 2011, 19:19
He bedankt voor het luisteren en je comment

Ik kom er nog wel lol ben 38 en piggel al ongeveer 20 jaar wat voor mezelf

haha, oooppss! :D ik bedoel het positief! Wist niet je leeftijd....

arnoldtims
21 januari 2011, 20:18
;) zegt meer over mijn niveau dan jou inschattingsvermogen hoor.
Ik heb eigenlijk nooit serieus geoefend, moet ik toch eens mee beginnen ik kom zo al jaren niet echt vooruit.
Ik vind dat jij echt een prachtige sound in je vingers hebt alhoewel ik zelf iets meer voorkeur geef aan de sound van clapton lust ik die stevie sound ook wel.
Zit nu stiekem een paar licks van jou te proberen.

Axl Rose
21 januari 2011, 21:53
;) zegt meer over mijn niveau dan jou inschattingsvermogen hoor.
Ik heb eigenlijk nooit serieus geoefend, moet ik toch eens mee beginnen ik kom zo al jaren niet echt vooruit.
Ik vind dat jij echt een prachtige sound in je vingers hebt alhoewel ik zelf iets meer voorkeur geef aan de sound van clapton lust ik die stevie sound ook wel.
Zit nu stiekem een paar licks van jou te proberen.

Als je nooit serieus hebt geoefend speel je lekker hoor! En jij hebt wel een echt eigen sound, waar ik bijvoorbeeld nog 'zoekende' ben naar m'n eigen stijl. + ik heb ook nog zoveel te leren qua bluesmuziek ...Maaaar thanks voor je comments! Wat mij erg helpt in mijn spel is videotjes bekijken van 'stevie snacks'. Zoek daar maar eens naar op youtube. Die man is echt zo goed, ook met uitleggen en demonstreren. Dat zou ik je dan aanraden. :)